Heel apart om dit te lezen en de foto's te zien.. Hier was het gisteren prachtig weer.. vandaag af en toe wat regen en nauwelijks wind. En nog geen sneeuwvlok gezien ( thank god )
Zoveel mensen nog steeds geen stroom? Wat erg, ik heb echt medelijden met ze..
Hiers taat het nu te regen, nat sneeuwen En het is heel zachtjes aan het dooien.
Opplaatsen zonder weind, wat beschut is de sneeuw wel wat weg. Maar gewoon in de wei ligt hij nog. Ik hoop dat hij vandaag weg is en dat alles weer groen is
Bij ons is het droog maar het heeft wel geregend volgens mij ...Donderdag en vrijdag was het drama zeg..wat een weer, regen en wind..leek geen ophouden aan!
Hier lag vanochtend een ienimini beetje sneeuw. Op het gras ligt het nog wel, op het erf zelf niet (staat nog onderwater). Het is heir ook niet koud genoeg voor de sneeuw om te blijven liggen.
Hier sneeuwt et ook al weer. Wordt er echt niet goed van. Maar volgens de radar moet het ook zo afgelopen zijn. We nemen vandaag gewoon het risico om op pad te gaan met de vrachtwagen. Ons mam zei dat de wegen goed waren, omdat het gisteravond en vannacht gedooid had. Op hoop van zegen dan maar.
Hier in Surhuisterveen (Friesland) is nog steeds alles groen en droog, ga zo even lekker rijden. Mensen die nog in de sneeuw zitten, hopelijk is het snel droog.
Hier ligt nog wat sneeuw maar daar is ook alles mee gezegd Krijgt er zo'n kerstgevoel bij zeker als ze dan ook nog eens kerstnummers draaien op de radio Van mij mag hier een dik pak sneeuw vallen, heb ik morgen tenminste ook geen examens
Het dooit hier in ieder geval wel. Maar ik heb nog nooit zo'n ravage gezien. De weg is redelijk vrij van sneeuw. Maar overal liggen bomen om en er is geen boom die niet één of meer takken ernaast heeft liggen. De Brandweer is overal met kranen bezig de ergste gevaren af te zaken.
Op stal is het niet veel beter. Alle draad is stuk, er liggen overal grote kronen van eiken op de grond. De paarden moeten binnenblijven. Alleen de grote buitenbak kunnen ze nog in. Maar bij de ingang staan een gevaarlijk krakende boom waar ook al het een en ander afligt. Lan en Seven gingen bokken en ie-end de sneeuw in, die heb ik na een half uur maar binnen gezet. Onverantwoord. Want bij iedere knallende tak gingen ze weer. Wiz staat er rustig bij, dat is duidelijk een buitenpaard. Ze kunnen wel in de loopstal maar staan gewoon buiten.
Jips trailer is op een haar na nog heel. Daar ligt een hele dikke tak naast en iets verder op staat nog een eik waar de hele kroon van afgeknapt is. Die kroon hangt nu in een andere boom. Gelukkig staan er geen paarden of zo onder.
Tja mijn tuin zal ik het maar niet over hebben. Ik heb geen struik en boompje meer overeind staan.
Serious? is het zo erg te keer gegaan bij jullie. Hier ligt super veel sneeuw. In het bos liggen wat taken eraf. Maar een echt grote storm is er niet geweest.