Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
charlieb schreef:Je helpt de mensen in dat gebied niet door weg te blijven als toerist! Doordat die mensen blijven en hun geld daar uitgeven help je de economie daar weer op te bouwen!Ik zag net wat onbegrijpelijke beelden op tv. Toeristen liggen lekker te zonnen terwijl enkele meters achter hun de buldozers bezig zijn. Mensen zwemmen in de zee terwijl er waarschijnlijk nog dode mensen in drijven. Niet te begrijpen hoe kunnen die mensen nu onbezorgd hun vakantie verder vieren
charlieb schreef:Ik zag net wat onbegrijpelijke beelden op tv. Toeristen liggen lekker te zonnen terwijl enkele meters achter hun de buldozers bezig zijn. Mensen zwemmen in de zee terwijl er waarschijnlijk nog dode mensen in drijven. Niet te begrijpen hoe kunnen die mensen nu onbezorgd hun vakantie verder vieren
charlieb schreef:Ik zag net wat onbegrijpelijke beelden op tv. Toeristen liggen lekker te zonnen terwijl enkele meters achter hun de buldozers bezig zijn. Mensen zwemmen in de zee terwijl er waarschijnlijk nog dode mensen in drijven. Niet te begrijpen hoe kunnen die mensen nu onbezorgd hun vakantie verder vieren
Menno schreef:Klopt, als jij overboden wordt, ben je overboden. Maar in principe ben je je geld 'kwijt' tot op het moment dat je overboden wordt
charlieb schreef:Ik snap wel dat de toeristen geld binnen brengen. Maar om te gaan zwemmen terwijl er hoogst waarschijnlijk nog lijken in drijven gaat mij een beetje te ver. En dan ook nog het gevaar dat je loopt door de ziektes die uit kunnen breken. Nee ik zou huiswaarts gaan, of gaan helpen als dat mogelijk was.
iwayalover schreef:Ik ben blond dus heb misschien nog wat extra uitleg nodig
Zoals ik het nu begrijp zal ik dus moeten gaan kizen wie dat ik ga sponsoren. Ik sponsor nu Lielle en Mickey met het zelfde bedrag. Maar ik ben maar een arm studentje die het op dit moment redelijk krap heeft (klinkt egoistisch tegenover de mensen in Azie) dus ik kan ze niet allebei dat bedrag betalen. Moet ik nu kiezen wie dat ik verder wil gaan sponsoren of hoe zit het nou?
faye schreef:Nee hoor, volgens deze veiling wordt er 1 ritje geveild, dus hoef je maar 1 keer te betalen!
xXDjuukiejXx"]
Maar als degene 2 mensen sponsoord, met bijv. 5 euro, Dan weet hij dat hij zeker 10 euro moet hebben!!
[/quote]
inderdaad
[quote="lowara schreef:ik vind het geweldigmaar ze zitten vooral op manschappen te wachten daar, niet eens om eten (dat is er al, maar kan niet in de rampgebieden worden gebracht) gelukkig zijn de mensen in azie erg sterk, en bouwen ze hun leven weer op. super dapper hoor, en dan is het vooral goed voor ze dat er hulp is en geld om ze weer op weg te helpen. denk dat het bedrag van bokt aan het eind bijelkaar dankzij dit topic best hoog zal uitvallen!
iwayalover schreef:Moet ik nu kiezen wie dat ik verder wil gaan sponsoren
faye schreef:Twister, je bent toch vrij om te sponsoren wie je wil en voor welk bedrag? Als de een wint vervalt het bedrag van de ander. Dat is bij alle veilingen zo. Zo ook bij deze!