Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:05

Amanda schreef:
Ze is minderjarig en valt nog steeds onder toezicht van haar voogd. Vader dus in dit geval...

Maar ze kan toch ook zelf weglopen Verward Er zijn toch instanties in Nederland die voor de rechten van een kind opkomen Verward Als je als kind wegloopt en je gaat naar het vroeger heette dat Jac geloof ik.... mijn vroeger buurmeisje had dat ook gedaan en die ouders hadden toen niets meer over haar te zeggen hoor

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:06

frostwood schreef:
Btw we mogen wel uitkijken, aangezien dit een open forum is, en iedereen mee kan lezen, dus ook die sekte....

Daar is het nu toch al te laat voor denk ik. Aangezien heel het verhaal en de eventuele acties er al op staan.
Ik hoop dat haar tante meer weet!

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:06

Ehm raar id, maar heeft BRAZILIE geen visa-plicht ?? Visa kosten een hoop tijd..... nou ok, soms dan Lachen

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:07

Is er nog iemand die in de buurt is van een bibliotheek en "De waarheid van het licht" van Maria V. eens kan doorsnuffelen als dat boek aanwezig is, of daar misschien meer gegevens over Frankrijk instaan?
Laatst bijgewerkt door Cody op 04-06-04 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera

AnneOmie"]
[quote="leentje"][quote="Pipo schreef:
Is het al duidelijk of ze in Frankrijk is? ( zit op pagina 30 pas namelijk Haha!)

Frankrijk is prima te doen met de auto om haar op te halen lijkt mij! En er zijn vast wel bokkers die mee willen om haar op te pikken!

en dat kunnen we dus NIET doen

Als wij Lotte zonder toestemming van haar vader (of die andere voogd als die er al is) waar dan ook weghalen, dan maken wij ons schuldig aan ontvoering.
[/quote]

Toch niet als zijzelf vrijwillig meegaat Verward
[/quote]
Nee hoor, dan is ze gewoon een weggelopen puber.
Zolang ze niet tegen haar wil wordt meegenomen door jullie althans..... Knipoog
Maar dat zijn wel een beetje wanhoopsacties, ben ik bang. Het is wel goed om te praten met bv. de redaktie van VERMIST. Die weten heel goed wat wel en niet mag, waar je moet zijn en wie je kan helpen.

rode_kool

sjokkemeule schreef:
Ehm raar id, maar heeft BRAZILIE geen visa-plicht ?? Visa kosten een hoop tijd..... nou ok, soms dan Lachen

Toeristen visa toch niet?
Dat is een paar euros neerleggen en een stempeltje of stikker in je paspoort, en je kan binnen...

Daihyo

AnneOmie"]
[quote="Amanda schreef:
Ze is minderjarig en valt nog steeds onder toezicht van haar voogd. Vader dus in dit geval...

Maar ze kan toch ook zelf weglopen Verward Er zijn toch instanties in Nederland die voor de rechten van een kind opkomen Verward Als je als kind wegloopt en je gaat naar het vroeger heette dat Jac geloof ik.... mijn vroeger buurmeisje had dat ook gedaan en die ouders hadden toen niets meer over haar te zeggen hoor
[/quote]

Ja, maar als wij haar meenemen wordt dat wel weer als ontvoering gezien. Dan zouden we contact moeten zoeken en haar ergens op moeten pikken.
Nee, dat gaat niet lukken. Laten we het gesprek met die tante afwachten!

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:08

Cody schreef:
Is er nog iemand die in de buurt is van een bibliotheek en "De waarheid van het licht" van Maria V. eens kan doorsnuffelen als dat boek aanwezig is, of daar misschien meer gegevens over Frankrijk instaan?

Misschien hebben ze die bij onze bieb..Misschien dat mn moeder even wil mee rijden, Want het weer is niet geweldig...

nickyu

vanaf bericht een dacht ik al die gat naar frankrijk ipv brazil.

hiervandaan alle steun als ik iets kan doen dat hoor ik t graag

misschien n ideetje -> peter r de vries ???

PPPeet

Okeej ik ben weer terug als ik iets moet opzoeken/doen dan zeggen jullie het he..

rode_kool

Cody schreef:

Ik kan zometeen als ik naar de dokter ga, wel meteen even langs de bibliotheek gaan, en kijken of ze dat boek hebben, ik vrees van niet, want onze bieb is nogal minimaal...

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:09

Jeetje, ik lees het nu pas en schrik me helemaal dood. M'n haren staan recht overeind.... Het laatste wat ik had gelezen is dat Lotte had besloten om niet mee te gaan en dan nu dit Scheve mond

Als er iets is wat ik kan doen, anything at all: graag! Verder vind ik het echt fantastisch wat iedereen al aan het doen is! OK dan!

Justy

Nederlandse staatsburgers hebben geen visum nodig voor een bezoek aan Brazilië. ... Zonder visum kun je maximaal 90 dagen in Brazilië blijven

Van de site www.wereldreis.net/tips/br-info.html

Sypheron

Hmm visa, daar zeg je idd ook weer wat. Ook al is het niet veel werk om dat te regelen, ik denk dat het te kort tijd is geweest om een visa te regelen. Lotte heeft namelijk haar paspoort pas gisteren of eergisteren opgehaald. Denk echt dat ze binnen de open grenzen van Europa zijn gebleven.

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:10

nickyu schreef:
vanaf bericht een dacht ik al die gat naar frankrijk ipv brazil.

hiervandaan alle steun als ik iets kan doen dat hoor ik t graag

misschien n ideetje -> peter r de vries ???

Dat vergt ook weer heel veel tijd, maar het is een idee, aangezien hij toch wel gigantisch veel dingen op lost, in een korte tijd, maar niet kort genoeg denk ik...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:10

Peter R de Vries is misschien wel een goed idee om hem dit persoonlijk voor te leggen en hem dit topic te laten lezen. Misschien heeft hij nog tips mogelijkheden om dit op te lossen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:11

En hoe weet Nickyu dit??

IngridM

ik denk dat haar pa wel een visum heeft kunnen regelen voor haar hoor , zeker gezien het feit dat ze 'pas' 16 is.........

Prinnie

Toeristen visa krijg je gewoon bij binnenkomst van het land, geen probleem. Soms controleren ze op inenting tegen gele koorts, kan me niet meer herinneren of ze dat in Brazilie deden, geloof alleen als je al van een lokatie kwam waar dat heerste, dus dat is ook geen probleem, brazilie is dus nog niet uitgesloten.

Sypheron

Peter R de Vries is naar mijn mening wat te sensationeel weer. Denk ook niet dat hij er nu al aan zal beginnen. Hij zit liever bovenop de sensatie met grote zaken. Als je het naar Peter brengt btw, dan staan de kranten er ook binnen de korste keren vol van en dat willen we juist (nog) niet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:12

Hmmm, Gerrie heeft haar berichtje verwijderd Verward

samantha5

Jeetje zeg, ik schok ervan. Vorige week had ik al een stukje gelezen van haar, maar dat het zo uit de hand loopt...

Mercury

Cody schreef:

wat wil je nou precies met frankrijk dan?
als je er meer over wilt weten dan moet je het maar zeggen want dan ga ik het vragen. en ik vertrouw er op dat die informatie correct is.

rode_kool

Hmmm, er schiet me wat te binnen, Lotte scheen iets negatiefs te hebben, maar dat kan veroorzaakt worden door verschillende dingen.
Ook door negatieve geesten, die volgens de sekte dus negatief zijn.

haar moeder is overleden, misschien probeerde ze haar te beschermen tegen al die gevaren, en die sekte zag dat natuurlijk als een mega grote bedrijging, als je zo gaat nadenken, kan het toch wel een ebetje in elkaar vallen....

796285

Charos schreef:
Peter R de Vries is misschien wel een goed idee om hem dit persoonlijk voor te leggen en hem dit topic te laten lezen. Misschien heeft hij nog tips mogelijkheden om dit op te lossen?

zullen we daar eeeeven mee wachten tot de tante/voogd gesproken is? Hij lost best dingen op, maar niet bepaald op een subtiele manier. We willen Lotte niet in een nog moeilijker pakket brengen..
Laatst bijgewerkt door 796285 op 04-06-04 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt