Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 10:20

Slecht verpakken praat me er niet van... :(
Ik zocht een speciale limited edition kerstbal en vond deze voor een erg mooie prijs op Vinted. Haar reviews waren heel wisselend. En ik zag best wat commentaren met de strekking tot beter inpakken. Toch de gok gewaagd en meteen een bericht gestuurd of ze het goed wilde verpakken met een extra doosje er omheen (het doosje wat bij de bal hoorde was namelijk open aan de voorkant). Ik kreeg terug dat ze het goed ging verpakken, maar dat het eigen risico was. Ik dacht nog: jij weet duidelijk niet hoe Vinted werkt.

Afgelopen vrijdag kon ik het ophalen en jawel hoor...in een verzendzak! Ik voelde wel wat noppenfolie maar zeker niet hufterproof. Thuis eerst aan alle kanten op de foto gezet, schietgebedje gedaan en toch maar gaan openmaken. Nou het mag een wonder heten...helemaal heel en onbeschadigd!

Maar echt wat een mensen lopen er rond. :')

saltshaker23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 14:03

deedee19 schreef:
Slecht verpakken praat me er niet van... :(
Ik zocht een speciale limited edition kerstbal en vond deze voor een erg mooie prijs op Vinted. Haar reviews waren heel wisselend. En ik zag best wat commentaren met de strekking tot beter inpakken. Toch de gok gewaagd en meteen een bericht gestuurd of ze het goed wilde verpakken met een extra doosje er omheen (het doosje wat bij de bal hoorde was namelijk open aan de voorkant). Ik kreeg terug dat ze het goed ging verpakken, maar dat het eigen risico was. Ik dacht nog: jij weet duidelijk niet hoe Vinted werkt.

Afgelopen vrijdag kon ik het ophalen en jawel hoor...in een verzendzak! Ik voelde wel wat noppenfolie maar zeker niet hufterproof. Thuis eerst aan alle kanten op de foto gezet, schietgebedje gedaan en toch maar gaan openmaken. Nou het mag een wonder heten...helemaal heel en onbeschadigd!

Maar echt wat een mensen lopen er rond. :')

Ik zou nog steeds 4 sterren geven voor de slechte verpakking...

CastaMickey

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 14:56

Ik zou puur uit principe er een probleem van maken en de verzendzak fotograferen :') en dan zeggen dat je het al weg hebt gegooid maar dat dit duidelijk een slechte verzendwijze is ofzo. En idd, al die Duitsers die zeggen eigen risico etc die begrijpen niet hoe het platform werkt. Gebruik dan kleinanzeigen ofzo

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 22:32

Slecht verpakken is zo vervelend he!

Ik kom nu in Duitse advertenties ook vaak tegen van 'graag betaalsysteem gebruiken (vertaald door Vinted). Iemand een idee wat ze daarmee bedoelen?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 22:57

Geen idee, wat staat er in Duits dan?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 22:59

Texas02 schreef:

Gerne kaufsystem nutzen

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 23:32

Apart. Nee, werkelijk geen idee..

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 06:29

Ik heb 9 Equito dekjes te koop staan op Marktplaats en Vinted, mocht iemand geïnteresseerd zijn.

Black Gold
Navy Rose Gold
Plum Rose Gold
Black Cherry
Frosty Mint
Evergreen Bronze
Champagne Plum
Navy Shimmer
Rusty Rose Gold

En het Harry's Horse Silverstone dekje in rood, een prachtig glitterdekje maar ik vind de kleur niet staan op mijn paard. Fel rood staat hem niet zo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 07:15

Ik heb mijn teruggestuurde pakketje toch weer kunnen ophalen, nadat het niet was opgehaald door de verkoper! Het lag ineens weer bij mijn pakketpunt. En het geld stond inmiddels alweer op mijn rekening. Dus nu heb ik alsnog een gratis slecht werkend treintje en een paar kapotte rails :') Maar op zich wel fijn want ik kan er wel wat onderdelen van gebruiken.
Maar wat ik dan niet snap.. waarom zegt zo'n verkoper niet gewoon, houd het ding maar, in plaats van eerst terug te laten sturen en het dan niet op te halen 8)7

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 07:33

Eske_B schreef:
Slecht verpakken is zo vervelend he!

Ik kom nu in Duitse advertenties ook vaak tegen van 'graag betaalsysteem gebruiken (vertaald door Vinted). Iemand een idee wat ze daarmee bedoelen?

Ik zit er nog niet zolang bij maar er zijn veel Duitsers die buiten het systeem om willen (ver)kopen. Meestal ook diegene die erbij hebben staan dat alles op eigen risico is en er geen terugname is.
Dus graag betaalsysteem gebruiken is gewoon via de koop nu knop.

Ik woon in Duitsland maar koop in beide landen, alleen de verzendkosten in NL zijn wel een stuk hoger merk ik.

Weet iemand trouwens waarom een pakket 11 km van mij vandaan bij een tankstation Hermes terrecht komt terwijl ik 2 hermes shops bij mij in de buurt heb?
Is dat iets wat ik heb aangegeven in mijn profiel bij verzending oid?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 15:49

Ik kwam net deze tegen en kon me niet voorstellen dat het maar 1x gedragen is, tot ik de beschrijving las.

Ik ben vast ouderwets, maar waarom zou je nieuwe schoenen kopen met een “damaged effect”, dus dat ze er afgetrapt uit zien?
Afbeelding

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 17:02

beert schreef:
Ik kwam net deze tegen en kon me niet voorstellen dat het maar 1x gedragen is, tot ik de beschrijving las.

Ik ben vast ouderwets, maar waarom zou je nieuwe schoenen kopen met een “damaged effect”, dus dat ze er afgetrapt uit zien?
[ Afbeelding ]

Dan heb jij nog nooit Golden Goose schoenen gezien :')
Ideaal voor mijn peuter, die zien er na een jaar nog "nieuw" uit :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 18:09

Dit gaan jullie niet geloven maar ik heb gisteren iets verstuurd met Mondial bij het pakketpunt en het is vandaag al aangekomen! Hoe dan?

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 18:16

Suzanne F. schreef:
Dit gaan jullie niet geloven maar ik heb gisteren iets verstuurd met Mondial bij het pakketpunt en het is vandaag al aangekomen! Hoe dan?

Ik had iets gekocht op vinted en dat is gister op de post gegaan en ook vandaag al aangekomen op het mondial punt. Gelijk opgehaald en de betaling vrijgegeven..
Ze hebben de vaart erin bij Mondial..

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 18:24

Intussen ligt mijn vorige week donderdag verzonden Mondial pakketje nog op het Franse pakketpunt waar de verkoper het afgegeven heeft :')

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:38

Eske_B schreef:
Texas02 schreef:

Gerne kaufsystem nutzen

In dit geval lees ik dat ze juist alleen via Vinted willen verkopen. De "andersom Duitser" (die zich wel aan de regels houdt dus) zeg maar :')

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:31

Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee hier in het topic. Ik ben al een aantal jaar erg actief op Vinted, zowel kopen als verkopen. Mocht iemand nog op zoek zijn naar iets, ik heb een hele hoop Engelstalige boeken, mannen- en vrouwenkleding te koop staan voor kleine prijsjes en in verschillende maten. Mijn Vinted naam is joymennings :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:55

Toevallig ´Flambards in summer´ van K M Peyton?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:06

foxy80 schreef:
Toevallig ´Flambards in summer´ van K M Peyton?

Nee helaas niet

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:56

Ik heb mijn dekjes op Vinted en Marktplaats staan, en iemand heeft nu via Marktplaats gereageerd en zij komt morgen als het goed is een dekje ophalen. Ik heb bij die op vinted nu op verbergen geklikt. Is dat voldoende, zodat hij niet daar gekocht kan worden?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:59

Texas02 schreef:
Ik heb mijn dekjes op Vinted en Marktplaats staan, en iemand heeft nu via Marktplaats gereageerd en zij komt morgen als het goed is een dekje ophalen. Ik heb bij die op vinted nu op verbergen geklikt. Is dat voldoende, zodat hij niet daar gekocht kan worden?

Idd!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:06

Super, dankjewel!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:12

Ik heb ook wat gehad met Vinted...
Doos met paar dingen erin verkocht. Was de (door koper gekozen) DHl pakket automaat vol dus is het retour gestuurd naar mij.
Niet naar pakketpunt, maar naar huisadres. Jeetje, als DHL DIE moeite wel kan doen, en niet even daar in de buurt naar een ander pakketpunt of bemand punt kan rijden... pfff

Kheb het daarna maar gewoon buiten vinted om verzonden en via Tikkie laten betalen

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:33

Die snap ik ook niet... Als hier de automaat vol zit, brengen ze het ergens anders heen. Maar ipv naar het dichtstbijzijnde (bemande) punt gaat 'ie dan naar een automaat die minder gunstig zit (lastig parkeren) of het distributiecentrum dat alleen onder werktijd open is en 25 minuten rijden is. :=

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41

Hier iets soortgelijks met een pakketje uit Frankrijk die te groot was voor de automaat. Gaat ook weer helemaal terug..