Inflatie en alle gestegen kosten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Inflatie en alle gestegen kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:05

Mijn paarden en honden zijn mijn kinderen :j

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:16

Ik wordt helemaal gek van die poppenkast.
Aan de ene kant denk ik waarom betalen huurders dat er huizen gebouwd moeten worden.
Als allereerste zijn de asielzoekers aan de beurt die een huis toegewezen krijgen. En ze blijven toch maar komen, dus uiteindelijk schiet je er helemaal niks mee op. Als dat hele asielbeleid ook eens stopt of gedeeltelijk stopt dan scheelt dat ook alweer genoeg huizen.

Ik werk 36 uur en heb 2300 euro netto. Ik krijg wel huurtoeslag, mijn huur is nu 879 euro en ga nu naar 917. Overal wordt gezegd salaris stijgt ook mee, nou die cao van mij die ligt onder een steen.
Misschien moet ik maar 32 uur gaan werken, hou je waarschijnlijk meer over

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:12

cocktailtime schreef:
Aan de ene kant denk ik waarom betalen huurders dat er huizen gebouwd moeten worden.
Als allereerste zijn de asielzoekers aan de beurt die een huis toegewezen krijgen. En ze blijven toch maar komen, dus uiteindelijk schiet je er helemaal niks mee op. Als dat hele asielbeleid ook eens stopt of gedeeltelijk stopt dan scheelt dat ook alweer genoeg huizen.

Natuurlijk betalen huurders (mede) daarvoor, wie anders?
Dat over de asielzoekers is natuurlijk al lang genuanceerd. Bovendien zou ik niet jaloers zijn op mensen wiens huis platgebombardeerd is, maar goed.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:29

Tiggs schreef:
Bovendien zou ik niet jaloers zijn op mensen wiens huis platgebombardeerd is, maar goed.

+1

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:31

Ja, eens. Onze kennissen (gevlucht uit Afghanistan) zouden alles geven, inclusief het hun toegewezen huurhuis, om hun vermoorde kind terug te krijgen.

Het is maar waar je jaloers op bent, I guess.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:43

cocktailtime schreef:

Ik denk dat je je daarin wel eens zou kunnen vergissen :)
En wat je zegt; ze blijven toch wel komen. Dat is ook zo, dus kunnen we het beter goed regelen. Want wat moet je anders met al die mensen.
Asielzoekers krijgen overigens geen huis. Dat zijn statushouders en dat zijn er veel minder dan asielzoekers. Er is sowieso een huizentekort, met of zonder immigranten.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:08

Dat bedoel ik ook, maar het scheelt dan ook weer een hoop als ze er niet zijn. En nee ik heb nergens gezegd dat ik jaloers zou zijn om deze mensen. Maar er zijn er ook genoeg die dit niet allemaal hebben meegemaakt maar hier wel zijn. Ik kan er verschillende opnoemen. Tel dat allemaal maar eens bij elkaar op. Het probleem is dan zeker niet direct opgelost.
Maar je moet wel ergens beginnen. Dit is dweilen met de kraan open

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:17

Nee joh, asielzoekers zijn het probleem niet. Expats eerder.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:20

:)F

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:24

Edit
Laatst bijgewerkt door Lieser op 03-06-25 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:25

cocktailtime schreef:
Maar er zijn er ook genoeg die dit niet allemaal hebben meegemaakt maar hier wel zijn. Ik kan er verschillende opnoemen.

Vertel!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:28

cocktailtime schreef:
Dat bedoel ik ook, maar het scheelt dan ook weer een hoop als ze er niet zijn. En nee ik heb nergens gezegd dat ik jaloers zou zijn om deze mensen. Maar er zijn er ook genoeg die dit niet allemaal hebben meegemaakt maar hier wel zijn. Ik kan er verschillende opnoemen. Tel dat allemaal maar eens bij elkaar op. Het probleem is dan zeker niet direct opgelost.

Tuurlijk scheelt het een hoop als ze er niet zijn.
Maar ze zijn er nou eenmaal wel. Als we iedereen op straat of in tenten laten slapen is het ook niet ok. Dat is al de spuigaten uit gelopen en toen vonden we toch dat ze een dak boven hun hoofd moesten, dus kregen ze hotels en werd ook weer iedereen boos omdat het teveel kost.
Tja… dan maar gewoon AZC’s en huizen als ze een status hebben.

En niks hebben meegemaakt en wel hier willen wonen; dan ben je geen asielzoeker en koop je hier een huis. Dat is gewoon legaal als ze in de EU wonen of van buiten de EU toestemming.
Als wij een huis willen kopen in het buitenland en je hebt het geld, betaal je dat en koop je een huis.
En dat doen mensen hier ook.
Snapte toch al niks van alle grenzen en dat je dan meer recht hebt op een land als je toevallig hier geboren bent. Eigenlijk is dat al om te kotsen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 07:07

verootjoo schreef:
cocktailtime schreef:

Tuurlijk scheelt het een hoop als ze er niet zijn.
Maar ze zijn er nou eenmaal wel. Als we iedereen op straat of in tenten laten slapen is het ook niet ok. Dat is al de spuigaten uit gelopen en toen vonden we toch dat ze een dak boven hun hoofd moesten, dus kregen ze hotels en werd ook weer iedereen boos omdat het teveel kost.
Tja… dan maar gewoon AZC’s en huizen als ze een status hebben.

En niks hebben meegemaakt en wel hier willen wonen; dan ben je geen asielzoeker en koop je hier een huis. Dat is gewoon legaal als ze in de EU wonen of van buiten de EU toestemming.
Als wij een huis willen kopen in het buitenland en je hebt het geld, betaal je dat en koop je een huis.
En dat doen mensen hier ook.
Snapte toch al niks van alle grenzen en dat je dan meer recht hebt op een land als je toevallig hier geboren bent. Eigenlijk is dat al om te kotsen.

Wil je dat ff mededelen aan alle asielzoekers die wél uit een door Europa veilig geacht land komen maar die echt niet eerst hun papieren (visum, werkvergunningen enz) regelen en hier netjes volgens de regels komen en zelfstandig een huis kopen?

Want ik weet dat er méér dan genoeg mensen uit veilige landen naar Europa komen zonder visum en werkvergunning en die hier "gewoon" de asielprocedure in gaan, vaak wordt hun verblijf afgewezen, maar terugkeer naar eigen land blijft vervolgens uit....

https://www.ewmagazine.nl/nederland/opinie/2024/08/verblijfstatus-voor-illegale-armeense-mikael-zou-beloning-wangedrag-zijn-1426048/

Dit is bijvoorbeeld maar één voorbeeld.

Armenië is ver*omme zelfs gewoon Europa (geen Europese Uni, dus geen vrij reizen en wonen) en ABSOLUUT een veilig land!!!

En zo zijn er nog héél héél veel méér gevallen uit vele veilige landen die hier de boel laten vastlopen.. alle Oostbloklanden (en zuidoost) die geen Europese Uni zijn, Algarije, vele Afrikaanse landen waar (op dit moment) géén oorlog meer is, landen uit het midden-oosten waar het nu rustig is.....

Al die "asielzoekers" komen maar vanwege één reden naar Europa: geld!! En een toekomst op willen bouwen hier. Maar dát kan óók via de normale weg die elke Expad moet volgen, maar die officiële weg bewandelen kost geld en dat hebben ze vaak niet, dus dan maar als asielzoeker hier de boel komen laten vastlopen.

Mensen die echt vluchten voor bommen op hun dak zijn hier van harte welkom (TIJDELIJK, totdat de situatie in eigen land verbetert, focus zou ten alle tijden op terugkeer land van herkomst moeten liggen)

Maar op goudzoekers/ gelukszoekers zit ik echt niet te wachten!

Nu zal ik wel weer heel bokt over me heen krijgen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 07:35

Armenië heeft eigenlijk pas vrij recent een vredesakkoord, voor die tijd was het land af en aan in oorlog. Mijn collega is uit Armenië gevlucht en heeft in NL asiel aangevraagd en gekregen.

Maar goed, het doet er ook niet toe, want in jouw ogen is bijna iedereen een gelukszoeker, heb ik het idee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:09

mvdende schreef:
Wil je dat ff mededelen aan alle asielzoekers die wél uit een door Europa veilig geacht land komen maar die echt niet eerst hun papieren (visum, werkvergunningen enz) regelen en hier netjes volgens de regels komen en zelfstandig een huis kopen?

Want ik weet dat er méér dan genoeg mensen uit veilige landen naar Europa komen zonder visum en werkvergunning en die hier "gewoon" de asielprocedure in gaan, vaak wordt hun verblijf afgewezen, maar terugkeer naar eigen land blijft vervolgens uit....

https://www.ewmagazine.nl/nederland/opinie/2024/08/verblijfstatus-voor-illegale-armeense-mikael-zou-beloning-wangedrag-zijn-1426048/

Dit is bijvoorbeeld maar één voorbeeld.

Armenië is ver*omme zelfs gewoon Europa (geen Europese Uni, dus geen vrij reizen en wonen) en ABSOLUUT een veilig land!!!

En zo zijn er nog héél héél veel méér gevallen uit vele veilige landen die hier de boel laten vastlopen.. alle Oostbloklanden (en zuidoost) die geen Europese Uni zijn, Algarije, vele Afrikaanse landen waar (op dit moment) géén oorlog meer is, landen uit het midden-oosten waar het nu rustig is.....

Al die "asielzoekers" komen maar vanwege één reden naar Europa: geld!! En een toekomst op willen bouwen hier. Maar dát kan óók via de normale weg die elke Expad moet volgen, maar die officiële weg bewandelen kost geld en dat hebben ze vaak niet, dus dan maar als asielzoeker hier de boel komen laten vastlopen.

Mensen die echt vluchten voor bommen op hun dak zijn hier van harte welkom (TIJDELIJK, totdat de situatie in eigen land verbetert, focus zou ten alle tijden op terugkeer land van herkomst moeten liggen)

Maar op goudzoekers/ gelukszoekers zit ik echt niet te wachten!

Nu zal ik wel weer heel bokt over me heen krijgen...

Er zijn meer redenen om te vluchten dan bommen op je dak.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:20

De reactie die je wist dat zou komen.

Zelf klaag je alleen maar dat je niet genoeg krijgt, maar een ander gun je niks.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:41

Tiggs schreef:

Zelf klaag je alleen maar dat je niet genoeg krijgt, maar een ander gun je niks.

Jammer toch dat iemand die zelf afhankelijk is van ons sociaal stelsel een ander niets gunt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:56

Electra63 schreef:
Tiggs schreef:

Jammer toch dat iemand die zelf afhankelijk is van ons sociaal stelsel een ander niets gunt.

Onbegrijpelijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:57

Ja en dan vooral lekker rechts stemmen en klagen dat je uitkering niet hoger wordt. :+

De ironie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:27

Armenië een veilig land :')
Nu ja, heel lang niet geweest.

En geluk zoeken in je leven lijkt me heel normaal. Net zoals iedereen een gelukkig leven wil.
Waarom zouden mensen buiten NL geen recht hebben op een gelukkig leven?

Als ik in oorlogsgebied woon en weet dat mijn kinderen elders meer kans hebben op een fijn leven en iig zicht hebben op toekomst, en de mogelijkheid heb, ben ik gelijk weg. Lijkt me heel menselijk.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:47

Dat is ook heel menselijk, maar sommige mensen denken alleen aan zichzelf en gunnen anderen niets.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:55

verootjoo schreef:
Armenië een veilig land :')
Nu ja, heel lang niet geweest.

En geluk zoeken in je leven lijkt me heel normaal. Net zoals iedereen een gelukkig leven wil.
Waarom zouden mensen buiten NL geen recht hebben op een gelukkig leven?

Als ik in oorlogsgebied woon en weet dat mijn kinderen elders meer kans hebben op een fijn leven en iig zicht hebben op toekomst, en de mogelijkheid heb, ben ik gelijk weg. Lijkt me heel menselijk.

En dan wachten mensen juist vaak alsnog tor ze echt niet anders kunnen. De meeste willen hun thuis en thuisland niet verlaten, maar kunnen niet anders. Naast dat niet iedereen het kan of lukt. Maar ook als je bijvoorbeeld niet veilig bent vanwege geloof, familie en noem de redenen buiten oorlog om maar op. Hongersnood ook nog

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:13

Het is sowieso helemaal niet makkelijk om je land, familie enz. te verlaten en niet weten waar je terecht komt.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:27

Electra63 schreef:
Tiggs schreef:

Dat maak je er zelf van. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:26

cocktailtime schreef:
Dat maak je er zelf van. :)

Nee dit is gewoon de waarheid.