Kan het zwembad al op?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angs1989

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:06

Na veel geprobeerd te hebben wat uiteindelijk toch geen succes was, wat hebben jullie onder het zwembad liggen?

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:12

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-25 12:37

Ik heb foamtegels, gekocht bij de Action en daaroverheen een rubberen tapijt dat in bv een voortent gebruikt kan worden. Hier zitten kleine gaatjes in en het blijft droog. De tegels blijven goed liggen onder dit tapijt.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 13:26

Ohh ik zie net op buienradar dat het donderdag 29 graden gaat worden. Nu even goed bedenken of ik mijn bad al op ga zetten. Nu nog niet hoor, want nu regent het af en toe ( oke dan vult ie ook wel). Maandag of zo.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 14:22

Ja zo zit ik nu dus ook, ook voorlopige voorspellingen zien er goed uit. Maar het waait zo hard vandaag, dat ik straks misschien een vlieger heb met opzetten :+ misschien morgen kijken of het beter weer is anders maandag.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 15:37

Angs1989 schreef:
Na veel geprobeerd te hebben wat uiteindelijk toch geen succes was, wat hebben jullie onder het zwembad liggen?

Wij hebben er sinds vorig jaar nepgras onder liggen. Lekker dik en waait niet weg bij het op- en afbouwen. Wij hebben 'm iets groter dan de oppervlakte van het zwembad gekocht, wel zo lekker als je het zwembad uitstapt. Lekker zacht onder je voeten :)

Jigglemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 18:55

cocktailtime schreef:
@jigglemouse mijn berichten blijven altijd prive in postvak uit staan, en worden dus niet verzonden.
Hopelijk lees je het hier. De ombouw heb ik zelf gemaakt met douglas hout! Aan de achterkant heb ik dus ook een gat gemaakt door de ombouw voor de filter en de slangen etc!

Ontvangen! Dank je wel, ik moet toch mijn man eens vragen voor een volgend projectje :D

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:32

Mijn zwembad staat en is aan het vullen.
Toen ik vanmorgen om 10 uur op de buienradar keek stond nog dat het donderdag 30, vrijdag 29 en zaterdag 32 graden zou worden...
Dus ik het bad opgezet en kijk ik nu net...

Afbeelding >;)

Maar goed nu staat ie :')

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:49

Yes, ons zwembad staat en we zijn 'm aan het vullen *\o/*

Afbeelding

Vraagje over noppenfolie. Sluit die bij jullie helemaal aan op de randen van het zwembad? Als ik naar de standaard maten kijk, dan zou er bij ons nog een randje openblijven. Ik wil de folie vooral gebruiken voor het sneller opwarmen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:12

Welke maat zwembad heb je?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:31

opisop_shop schreef:
Welke maat zwembad heb je?

We hebben de binnenkant opgemeten, 394 x 200

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:34

@ JoT, ik heb een zwembad van 2x 3 en zo ligt de noppenfolie.

Afbeelding

Deze zwarte heb ik nu voor het eerst er op liggen. Ik ben benieuwd of het helpt met opwarmen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:47

Die van ons is 549 en de folie ligt zo:

Afbeelding

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 17:32

Angs1989 schreef:

1 laag matjes en een viltdeken daarover. Voorheen 2 lagen matjes maar dat was ellende met leggen. Een zuchtje wind en alles lag overhoop.
Die viltdeken kun je stukje voor stukje over de gelegde matjes leggen. Was veel handiger.

Onze zwarte noppenfolie ligt ook met een opstaande rand, 3.05mtr rond.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 22:28

Hier ook opgezet vanmiddag. Ofja opgezet... hij stond al 2j ongebruikt := dus vooral heel goed moeten poetsen. Had wel hulp van mijn peuter en dreumes.

Heb wel nieuwe noppenfolie en afdekzeil besteld want die waren helemaal kapot door ook buiten laten liggen.

Hoop dat het gauw wat op tempratuur is, heb die van die matten erbij (niet op foto)
Afbeelding

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 07:57

Ok, ik begrijp uit de foto's dat het folie liever iets te groot dan iets te klein moet zijn. Maar krijg je dan geen algenvorming onder het zeil? Krijgt je water genoeg zuurstof als je een paar dagen geen gebruik maakt van je zwembad?

Maartje, lekker dat jullie zwembad ook weer staat!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 09:16

Hier gisteren de jacuzzi opgezet en gevuld en het zout systeem vast laten draaien. Misschien geen zwembad, maar ik kan binnenkort wel weer lekker bubbelen. Moet wel nog zeker 2 dagen opwarmen dus hopelijk als het donderdag lekker is dat ik erin kan. <3

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 09:57

JoT schreef:
Ok, ik begrijp uit de foto's dat het folie liever iets te groot dan iets te klein moet zijn. Maar krijg je dan geen algenvorming onder het zeil? Krijgt je water genoeg zuurstof als je een paar dagen geen gebruik maakt van je zwembad?

Hier bolt ie op als de pomp aanstaat, en dat is dagelijks.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 11:02

gillian schreef:
JoT schreef:

Hier bolt ie op als de pomp aanstaat, en dat is dagelijks.

Ik heb zo'n zeil besteld, dus we gaan het meemaken. Maar vooralsnog is het geen zwembadweer. Het zou toch hartstikke goed weer worden na de Pinksteren? -O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 11:09

JoT schreef:

Wij hebben ook noppenfolie die is juist net een paar cm kleiner? Staat ook bij dat dat is zodat het water kan "ademen"?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 11:27

Ik heb een folie besteld voor mijn maat zwembad, maar valt wat groter uit dus staan de randen omhoog.
De vorige was precies passend.
Denk niet dat het een probleem is hoor.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 12:52

Het folie moet iets kleiner zijn, dit omdat het chloor dan kan ontsnappen. Ook blijft het folie beter op het water liggen zonder plooien. De volledige oppervlakte wordt dan gebruikt om het water op te warmen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:57

Nah, dan knip ik het folie wel wat bij. Of denk ik dan te simpel?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:09

Storm schreef:
Het folie moet iets kleiner zijn, dit omdat het chloor dan kan ontsnappen. Ook blijft het folie beter op het water liggen zonder plooien. De volledige oppervlakte wordt dan gebruikt om het water op te warmen.

Kan het zijn dat daardoor mijn totale chloor gehalte altijd wat aan de hoge kant is?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:34

Mijne kan ik gewoon nog steeds niet neer zetten blijft maar zo hard waaien hier, heb niet echt zin om te worstelen met een bad wat half wegwaait tijdens in elkaar zetten -O-