Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fotolijstje

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 00:21

Vooral boos, het ging zo goed. Ik doe zo mijn best.
Maar toch blijf ik last hebben van mijn depressie. En het is zo onbegrijpelijk. Ik ga naar buiten, ik heb vrienden, ik doe dingen, ik leef. En toch.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 07:16

:(:) Fotolijstje
Gebruik je medicatie?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 07:49

Nyaleti je mag mij ook PBen mocht je dat willen. Mijn vriend is overleden aan maagkanker.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 22:03

Ik heb het gewoon echt even zwaar ;(

Sowieso gaat het de afgelopen tijd al niet goed, maar nu zit ik ook nog 3 weken zonder therapie/ondersteuning :( Ik word van hot naar her doorverwezen. Terwijl ik nu echt iemand nodig heb :(

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 23:15

Cayenne schreef:
Gebruik je medicatie?

Ik gebruik alleen nood medicatie. Dus als het echt zo slecht gaat dat ik gek van mijzelf word.
Antidepressiva gaat bij niet werken ivm de buien en niet constante aanhouding.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:47

Ben zo intens verdrietig en onzeker helemaal niet meer mijzelf.
Moet volgende week gesprek met werk waar ik al drie maanden zo hard mee bezig ben weg te komen. Ik voel helemaal paniekerig maar moet plan van bedrijfsarts gewoon volgen. Gesprek afwachten met werk en 2 uur per dag 5 dagen lang is rustig schema dus was prima. Wat ik ervaar maakt niet uit. Dat dit gesprek één en al verwijt wordt ook niet.

En sollicitaties helpen ook niet mee. Wordt gek van onzekerheid of ik gesprek goed doe of teveel praat :')

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 00:11

Dat ik heel weinig vrienden heb. Als je in een moeilijke periode zit/hebt gezeten dan kom je daar maar weer eens achter. En daar ben ik best verdrietig om.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 03:30

Hopelijk zijn de vrienden die je dan wel hebt, wel échte vrienden!! Da's meer waard dan heel veel zogenaamde vrienden hoor.

Maar begrijp dat je je verdrietig voelt. Je mag altijd pb-en.

Knuffel en sterkte gewenst! :(:)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 23:40

Vanmiddag een flinke huilbui gehad... Ik was even ingedut en droomde dat ik met een paard stond te tutten, en dat ik het aan het poetsen en zadelen was. De realiteit was even hard bij het wakker worden want ik kan die dingen niet meer en ik ga er ook niet meer van uit dat dat nog terug zal komen.
Meestal kan ik wel het positieve zien in dingen, en kijken naar dingen die nog wel kunnen, maar nu even niet.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 23:58

fotolijstje schreef:
Cayenne schreef:
Gebruik je medicatie?

Ik gebruik alleen nood medicatie. Dus als het echt zo slecht gaat dat ik gek van mijzelf word.
Antidepressiva gaat bij niet werken ivm de buien en niet constante aanhouding.

Mocht je toch ooit aan de medicatie willen, Citalopram helpt mij al 10 jaar, kan het aanraden, geen zware medicatie maar geeft je net even dat duwtje in de rug. Of natuurlijke producten zoals sint Jan's kruid. In iedergeval veel sterkte, vooral de moed niet opgeven Y;(.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:04

Vandaag de verjaardag van mijn beste vriendin die 4 jaar geleden door suicide om het leven kwam. Dat icm mijn eigen sh*t maakt dat ik er even helemaal doorheen zit en er geen einde aan de tranen komt..

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:05

Dikke knuffel Carlijn :(:)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 17:08

_Karlijn schreef:
Vandaag de verjaardag van mijn beste vriendin die 4 jaar geleden door suicide om het leven kwam. Dat icm mijn eigen sh*t maakt dat ik er even helemaal doorheen zit en er geen einde aan de tranen komt..

Dikke knuffel :knuffel:

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 17:52

Jeetje, wat heftig! Kan me goed voorstellen dat je het moeilijk hebt. Lekker laten gaan die tranen hoor.
Veel sterkte gewenst en wees lief voor jezelf. :(:)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:15

_Karlijn schreef:

Snap dat het lastige dag is voor je.
Even een dikke knuffel voor jou :(:)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 20:45

Dank jullie :*

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 20:49

_Karlijn schreef:

Gooi die tranen er dan gewoon uit. Zie maar hoe lang dat duurt.

Als dat verdriet er zit, zit dat er. Dan mag je er best goed en lang om huilen.

Neem je tijd. Dat mag best. Ook al is de rest van de wereld hard en snel. Jij mag gewoon aan jezelf denken!

Knuffel!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 22:15

Karlijn :(:)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 18:20

Dat ik af en toe zo overbezorgd ben om mensen.

Vriendin van mij is op vakantie hartstikke normaal zou je zeggen. Nu sinds gisteren radiostilte al gebeurd dat vaker maar ik ben direct zo bezorgd wat ik liever ook niet wil zijn en wat ik ook stom van mijzelf vindt.

Als het echt niet goed was had ik het via mijn werk vandaag al gehoord en haar directe familie weet van mijn bestaan af dus dan had ik nu al zeker wat gehoord.

Het is meer dat ik bang ben om dan iemand kwijt te raken ironische is ook nog dat we gisteren nog naar elkaar benoemd hebben dat we zo blij zijn met onze vriendschap dat alle doem gedachten inmiddels helemaal op hol slaan.

En aan de andere kant het is iemand die al veel ouder is en ook niet in 7 sloten tegelijk loopt. Maar dat zenuw gevoel vind ik gewoon niet leuk. Al gaat het met afleiding en minder sociale media wel een stuk beter.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 18:52

Wat naar Zebrastreep!
Kun je haar geen kort appje sturen? Bijvoorbeeld met een simpele vraag of ze geniet?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 19:41

Myfairytale schreef:
Wat naar Zebrastreep!
Kun je haar geen kort appje sturen? Bijvoorbeeld met een simpele vraag of ze geniet?

Ik wil er niet continue bovenop zitten dan voel ik mij opdringerig en het is nog niet zo dat het dagen geleden is.

Als het bijv een ernstig ongeluk was had het het nieuws wel gehaald dus ik probeer te relativeren. Vanuit mijn werk ook nog geen bericht en maar denken geen bericht is goed bericht.

Soms moet ik er ook gewoon even doorheen dit is wel echt iets wat bij mij hoort. Ene moment kan ik er goed mee omgaan en het volgende moment haat het ruk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:10

Inmiddels reactie gehad dus ik ben weer wat rustiger.

De afgelopen maanden waren sowieso veel spanning en druk op mijn schouders dus het emmertje is al wat vol.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 22:21

Ah fijn dat je reactie hebt gehad!
Even een pas op de plaats maken en aan jezelf denken hoor!

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 01:14

Ik heb net dit topic gevonden, wat een heftige verhalen en vooral lieve reacties!

Mijn reden om verdrietig te zijn lijkt niet zo groot. Het is meer een opeenstapeling van tegenslagen mbt mn paard door de jaren heen. Van wonden, peesblessures, luchtweginfectie tot hoefzweren, weer peesblessures en vandaag opeens
een scheur in de hoef. Ze is me zo dierbaar dat kleine dingen al snel dramatisch worden. Moet maar eens leren om daar op een volwassen en gezonde manier mee om te gaan :)

Veel sterkte allemaal! Zo zie je maar weer wat er allemaal af kan spelen achter de schermen bij mensen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 15:50

Een opeenstapeling is ook heel naar. Denk je het ene gehad te hebben, krijg je het volgende weer en dat levert ook stress op.

Hopelijk valt de scheur mee en kan de smid het goed herstellen. :)