Natuurlijk zijn er dingen mis gegaan maar dat wordt geëvalueerd.
Maar met jou ga ik verder geen discussie aan, want zoals ik al aangaf kan het kabinet het in jouw ogen toch nooit goed doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Sizzle schreef:Sheran, dat zou kunnen. Bij ons is dat wel zo: geen bericht is goed bericht.
Mensen zonder symptomen kunnen ook prima verspreiden, dat leek me inmiddels wel duidelijk toch? Daar zijn genoeg gevallen van geweest inmiddels.
Nja, volgens de GGD dus niet.
Maar goed, zo onderhand denk ik dat ik twee keer een raar iemand aan de telefoon heb gehad, want die heeft me hele andere dingen verteld dan wat ik hier steeds
Sheran schreef:Nou dat gevoel van die dikke vette party heb ik ook inderdaad. Ik wilde dat de mensen die zich wel normaal aan de regels kunnen houden ook eens wat meer in beeld zouden komen, zodat mensen juist ook kunnen zien dat het wel kán en dat meer mensen het doen.
friezenfan2 schreef:Heeft iemand hier al de corona melder app gedownload?
Electra63 schreef:Volgens mij bepaalt de Jonge niets zelf.
Het kabinet laat zich adviseren door OMT en RVIM.
Fitzroy schreef:Nee, Trump en Bolsanaro doen het lekker. En in Italië en Spanje is het goed gegaan.
Citaat:Natuurlijk zijn er dingen mis gegaan maar dat wordt geëvalueerd.
CynthiaV schreef:Waar in Assen die jij boodschappen dan? Want ik krijg geregeld een grote mond terug als ik vraag of mensen afstand willen houden. Ik kom 1 keer in de week in de winkel, maar zelfs het personeel loopt pal langs me heen als ik netjes sta te wachten op afstand.
Ik hoor juist overal dat het hier niet is, dus hoef je je ook niet zo druk te maken.
Sizzle schreef:In Bayeren waren mensen getest die onderweg naar huis waren van vakantie bestemmingen. Daar zijn gewoon even 900 besmettingen uit gemeten. Helaas waren ze wat traag in de verwerking dis hebben ze die mensen pas vrij laat geinformeerd toen ze al lang en breed weer aan het werk waren en zo.
Maar dat betekend dus ook wel weer dat het aantal waarschijnlijk toch echt nog heel veel hoger ligt onder mensen zonder klachten.
Er was net ook weer iemand besmet geraakt in Kroatie, niets gemerkt en is inmiddels 3 landen, meerdere treinen en vliegtuig verder in Grieken land en blijkt besmet (maar niet ziek). Wie weet wat voor spoor dat achterlaat.
purny schreef:Het hangt er ook vanaf waar je je boodschappen haalt. Bij de appie houd de caissière geen rekening met mensen die inpakken bij de kassa en bij de hoogvliet wacht de caissière tot de vorige klant weg is bij het kassablok
Shadow0 schreef:Echwel: ik vind het handelen van dit kabinet ook niet netjes naar ons land.
Fitzroy: De Jonge loog over dat contactonderzoek: van verreweg de meeste besmettingen is helemaal niet bekend waar het is opgelopen. Van het kleine beetje dat over is, is familiale gelegenheden het meeste, maar dat is niet gek want dat is ten eerste waar je het meeste contact hebt en ten tweede waar het het makkelijkst is op te sporen en te bevestigen.
Zebrastreep schreef:purny schreef:Het hangt er ook vanaf waar je je boodschappen haalt. Bij de appie houd de caissière geen rekening met mensen die inpakken bij de kassa en bij de hoogvliet wacht de caissière tot de vorige klant weg is bij het kassablok
Ik moet de Albert heijn die vlak bij mijn huis staat toch een groot compliment geven hoe die het doen. Zo spreken ze echt mensen wel aan als die zich niet aan de regels houden. Karretjes zitten al muntjes in (2 week geleden moest er opeens weer geld in, hebben ze weer veranderd) duidelijke schoonmaak punten voor de kar en altijd het papier en ontsmettingsmiddel goed bijgevuld. Heb al bij meerdere winkels gestaan waar het gewoon op was. Grote schermen tussen de rijen in en voor de kassa bij het personeel. En ze wachten echt totdat de klant voor je weg is en bieden daarbij vaak ook nog verontschuldigingen aan. En ze maken ruimte voor je en passen echt goed op. Top geregeld en hartstikke vriendelijk personeel ondanks dat ze denk ik echt wel gestoord worden van een aantal klanten. Ik heb er respect voor ik ben blij dat ik niet meer in een winkel werk nu...
veerledec schreef:Persconferentie gemist, maar ik lees dat je voor een samenkomst beter in een horecagelegenheid kan gaan zitten dan buiten in je eigen tuin? Hoezo dat dan?
Zebrastreep schreef:Ik moet de Albert heijn die vlak bij mijn huis staat toch een groot compliment geven hoe die het doen. Zo spreken ze echt mensen wel aan als die zich niet aan de regels houden. Karretjes zitten al muntjes in (2 week geleden moest er opeens weer geld in, hebben ze weer veranderd) duidelijke schoonmaak punten voor de kar en altijd het papier en ontsmettingsmiddel goed bijgevuld. Heb al bij meerdere winkels gestaan waar het gewoon op was. Grote schermen tussen de rijen in en voor de kassa bij het personeel. En ze wachten echt totdat de klant voor je weg is en bieden daarbij vaak ook nog verontschuldigingen aan. En ze maken ruimte voor je en passen echt goed op. Top geregeld en hartstikke vriendelijk personeel ondanks dat ze denk ik echt wel gestoord worden van een aantal klanten. Ik heb er respect voor ik ben blij dat ik niet meer in een winkel werk nu...
veerledec schreef:Shadow0 schreef:Echwel: ik vind het handelen van dit kabinet ook niet netjes naar ons land.
Fitzroy: De Jonge loog over dat contactonderzoek: van verreweg de meeste besmettingen is helemaal niet bekend waar het is opgelopen. Van het kleine beetje dat over is, is familiale gelegenheden het meeste, maar dat is niet gek want dat is ten eerste waar je het meeste contact hebt en ten tweede waar het het makkelijkst is op te sporen en te bevestigen.
Van de helft was het bekend toch? Vind ik toch aardig wat.
Persconferentie gemist, maar ik lees dat je voor een samenkomst beter in een horecagelegenheid kan gaan zitten dan buiten in je eigen tuin? Hoezo dat dan?
En verder nog steeds grotendeels blij met dit kabinet en de aanpak.
Marie_Anne schreef:veerledec schreef:
Van de helft was het bekend toch? Vind ik toch aardig wat.
Persconferentie gemist, maar ik lees dat je voor een samenkomst beter in een horecagelegenheid kan gaan zitten dan buiten in je eigen tuin? Hoezo dat dan?
En verder nog steeds grotendeels blij met dit kabinet en de aanpak.
Beter in de horeca dan teveel mensen bij je thuis dacht ik, niet zo zeer alleen je tuin, maar vooral ook de woonkamer. Geen grote groep mensen in je woonkamer of kleine tuintje proppen was vooral de boodschap.
mvdende schreef:Die maatregel gaat toch niet werken. Zeker niet als straks het weer slechter gaat worden. Want weet je hoe duur het is om een horeca zaal af te huren!
En bedoelen ze dan echt 6 mensen of 6 verschillende "bubbels"?
Zaterdag de verjaardag van pap "vieren" dan zijn daar mn ouders (die samen wonen) mn zusje en vriend die samen wonen, mn oma en ik. 6 mensen in totaal, maar "maar" 4 bubbels.