Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:57

elnienjo schreef:
Sheran schreef:
Haha, dank je, ik hoop het ook! Mijn probleem bestaat vooral uit: wat als de vlucht wél doorgaat maar de accomodatie in kwestie géén toeristen mag ontvangen. Dan zit ik 1,5 maand in Spanje zonder onderdak :')

Ik ken nog wel 'n fijne B&B met Nederlandse eigenaren voor je in dat geval (vlakbij Denia)

Ga er maar vanuit dat alle accomodaties weer open gaan als het weer toegestaan is om als niet-resident Spanje binnen te komen. Spanje gaat eerst namelijk open voor binnenlands toerisme.

mvdende

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:09

Ik hoop echt dat per 1 juni ook de algemene toiletgebouwen weer open mogen.

Wel met beperkingen natuurlijk, dus zorgen voor 1,5m afstand door wasbakken af te sluiten enz.

De wc zijn toch al allemaal individuele hokjes, evenals de douches.

Dan gaat het alleen om de wasbakken een de afwas ruimtes.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:23

http://landgoeddeuitkijk.nl/

Mocht iemand een luxe weekend weg willen, super hotel en eten/drinken en een prachtige locatie.
Vanuit hier loop je zo de bossen in, zeer rustige plek en makkelijk afstand houden.
Zag dat ze weer open zijn voor hotelgasten van donderdag t/m zaterdag voor minimaal 2 nachten.

Vind het wel lastig met het stay at home verhaal, maar je gunt de hotels/vakantieparken enz ook hun omzet.

mvdende, afwas is makkelijk te tackelen: water halen bij het afwaspunt en op je eigen stekkie afwassen/drogen verplichten.
Wasruimte heb je voor een weekje meestal niet nodig, en is vaak met een kleine aanpassing wel te regelen dat je daar afstand houdt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:28

mvdende schreef:

Wel met beperkingen natuurlijk, dus zorgen voor 1,5m afstand door wasbakken af te sluiten enz.

wie maakt die na ieder gebruik schoon? Lijkt me geen doen voor een campingeigenaar.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:48

Als je zo graag wel wilt kun je ook van die natuurhuisjes huren. Las op internet ergens dat er vakantie huisjes zijn welke alleen lopend bereikbaar zijn. Misschien is dat iets voor de ikwilzograagopvakantie mensen.

Ik heb gisteren nog een stukje gezien van het programma OP1 daar werd heel duidelijk uitgelegd wat er gebeurt als we de boel weer massaal open gaan gooien en mensen zich gaan verplaatsen. Het zal een keer moeten en ik gun het toerisme ook hun inkomen, maar dat mag niet ten koste gaan van het zorgpersoneel wat al een hele heftige tijd heeft/had.

Feit blijft dat Corona ondanks de "lage" cijfers niet weg is en als we de boel nu open doen het aantal besmettingen naar hoogste waarschijnlijkheid zal stijgen.

Misschien krijgen we wel het schema per regio open dus vrij verplaatsen in je eigen regio zodat men nog enigszins vat heeft op een stijging. Mijn voorkeur zou naar zoiets uitgaan, dan wanneer ze iedereen dwars door Nederland laten reizen, voor lol en vermaak.

Verder wacht ik rustig af, ik verwacht dat onze zomervakantie ook niet doorgaat. Heb eventueel al een alternatief, caravan van mijn ouders en dan op de camping paar km verderop.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:50

Morrie waarom geen doen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:50

Morrie schreef:
mvdende schreef:

wie maakt die na ieder gebruik schoon? Lijkt me geen doen voor een campingeigenaar.

Ik heb toch liever een eigen wc als het kan... Ik ben ooit wezen kamperen en vond het alles behalve prettig om in de rij te staan voor de wc (en met je wc rol over het terrein lopen)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:51

LadyMadonna schreef:
Morrie waarom geen doen?

Dan zou je dus iemand moeten hebben die na elke beurt het sanitair reinigt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:52

Je hebt inderdaad een hoop huisjes die je kunt huren waarbij je dat soort problemen niet hebt.
Zelf had ik nog een weekend in een huisje op de Veluwe staan, hierover heb ik overlegd met de eigenaar en dat kan gewoon doorgaan. Je hebt alles voor jezelf, hoeft niemand te zien en inchecken kan ook contactloos. Dus wat betreft Corona ideaal.

En met je WC-rol over de camping lopen is lang niet meer overal haha!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:06

Dan moet je als campinggast na gebruik de toilet/douche/wasbak zelf reinigen, dan zou het kunnen. Maar eerlijk zo zou ik niet op vakantie willen. Heb drie kids dan zit ik de hele dag te poetsen op het toilet _O-

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:09

Of gewoon jaartje overslaan
Echt mensen wurmen zich in allerlei bochten om.maarte kamperen.
Tentjes met badje en toiletje

Lekker fris (not) allemaal
Douche/badje gewoon op gras lozen enz
Je zult maar er naast staan..

Nee hoor, ik blijf de zomer thuis als het niet anders kan

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:11

egnie schreef:
Dan moet je als campinggast na gebruik de toilet/douche/wasbak zelf reinigen, dan zou het kunnen. Maar eerlijk zo zou ik niet op vakantie willen. Heb drie kids dan zit ik de hele dag te poetsen op het toilet _O-

Dat lijkt mij ook geen optie, want reken maar dat er heel wat mensen zijn die vrolijk de regels negeren.

Iemand laten poetsen de hele dag is wel een optie, maar ga je dat dan in ploegen doen? De nachten/avonden en zo wordt natuurlijk ook het toilet gebruikt.
En de extra kosten, willen de kampeerders die dragen? Of zijn die ook voor de camping eigenaar.

Flinke dilemma's. Laten we eerst maar eens kijken wat het effect is van de kinderen weer naar school volgende week, voordat we over luxe als vakantie ons hoofd breken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:13

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:14

MarliesV ben het helemaal met je eens. Ik ga dit jaar ook niet, maar sommigen willen kostte wat kost en als men de boel open gaan gooien zullen er ook mensen gaan.

Ook voor een schoonmaakploeg is dit mijn inziens niet te doen, die lopen zich dan de benen uit hun lijf en idd wie gaan die extra kosten dragen. Ik hoop dat we volgend jaar weer vrij kunnen bewegen, echter volgens de grafieken die ik gisteren zag kan het wel 1000 dgn duren voordat we weer op normaal leven zitten.....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:15

SusanH schreef:
Echwel ik heb jaren met scouting gekampeerd. Gingen we gewoon een week niet onder de douche. En dit was onze wc: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hudo_(toilet).

Maar niet op een camping met grasvelden neem.ik aan.

En ik hoef zoiets niet naast mij, sorry iedereen mag zijn eigen luchten houden.

Edit foto

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Echwel op 06-05-20 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:19

Nee wc buiten hoeft van mij ook niet. Ik heb er 1 in de caravan. Al gebruik ik die liever alleen in de nacht.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:21

Echwel schreef:
SusanH schreef:
Echwel ik heb jaren met scouting gekampeerd. Gingen we gewoon een week niet onder de douche. En dit was onze wc: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hudo_(toilet).

Maar niet op een camping met grasvelden neem.ik aan.

En ik hoef zoiets niet naast mij, sorry iedereen mag zijn eigen luchten houden.

Edit foto

[ [url=m/orxwlt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan mag het ook wel heel lekker weer wezen. Dat is toch hartstikke koud.

Toiletbuiten alleen in vorm van een chemisch toilet. Zelf zou ik er ook niet aan beginnen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:22

Tja niks voor mij iig
Plus dat zeep shampoo enz waar laat je dat

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:25

Nee de gemiddelde kampeerder gaat dat echt niet volhouden.

Ik ben echt geen luxe kampeerder. Heb ook niks nodig maar een toilet gebouw is wel een eis.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:34

purny schreef:
LadyMadonna schreef:
Morrie waarom geen doen?

Dan zou je dus iemand moeten hebben die na elke beurt het sanitair reinigt

Ja, klopt. Ik zie nog steeds geen probleem

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:35

Toiletgebouwen blijven echt wel dicht. Ik zag dat sommige campings ook al met Dixies werken. Maar weet ook niet of je daar blij mee moet zijn. Die lucht is niet zo fris.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:38

er zijn van die Dixies te huur met douche en toilet en een tank met 500 liter water. Ik heb al campings gezien die hun terrein zo hebben ingedeeld dat er tussen 2 tenten/caravans een plek vrij is en iedere kampeerplek heeft zo'n Dixie-combi (à 75 euro per week)
Wij hebben de caravan al uit de stalling laten halen om de o.a. de tuinstoelen op te halen, wij slaan over tot er een vaccin is en kunnen nu tenminste op ons piepkleine balkonnetje zitten, tenzij de buren hetzelfde idee hebben, dan gaan wij weer naar binnen

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:05

Net te horen gekregen dat onze reis, voor de maand juni, naar Canada is geannuleerd. Krijgen een voucher maar weet niet of ik daar enorm blij mee ben...

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:07

Ik heb in Spanje wel ooit op een camping gestaan waar 24 uur per dag een schoonmaker in het toiletgebouw was. Maar dat was ook een hele luxe camping met veel andere voorzieningen en bijbehorende hoge overnachtingsprijs. Deze zomer maar afwachten. Ik had voor de Corona een natuurhuisje in Nederland geboekt om lekker rustig in mijn eentje naar toe te gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:12

Ik wil trouwens best bijbetalen voor extra schoonmaak. Of het kunnen hebben van een privé toilet en douche :j aan de andere kant. Zwembad gaat niet open. Daar krijgen we geen korting voor. Dus mocht extra schoonmaak de oplossing zijn, vind ik extra betalen minder nodig. Er is immers geen inzet van personeel nodig in het zwembad.