Sure_lee schreef:Op NOS.nl is nu die man van RIVM live te zien.
Npo1 ook
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Astorga schreef:Ik las het vanmorgen. Hoopvolle ontwikkeling, zeker voor zorgpersoneel wat grotere kans op besmetting heeft dan veel anderen.
Aan zo'n onderzoek zou ik zo meedoen, zonder twijfel.
Vraag me alleen af of dan later een mantoux nog betrouwbaar is, mocht je daadwerkelijk in contact zijn gekomen met iemand met tb. Want ook dat kan je overkomen als je werkt in het ziekenhuis.
Marie_Anne schreef:Grapjas. Alsof er nog bloemkool te krijgen was afgelopen weekend nadat de hamsters langs waren geweest.
[ [url=m/ltFWGc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5gOLbU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Veulen84 schreef:Marie_Anne schreef:Grapjas. Alsof er nog bloemkool te krijgen was afgelopen weekend nadat de hamsters langs waren geweest.
Zaterdagochtend was mijn brood op. Vandaag heb ik het eindelijk weer kunnen krijgen. Moest er speciaal 's ochtends voor naar de winkel. Want 's middags is het dus niet te krijgen. Heb nu tenminste ook weer aardappelen en wat verse groente.
ik vind sommige mensen walgelijke wezen op dit moment. Je zal maar moeten werken overdag en niet je hele dagplanning zomaar om kunnen gooien.
Veulen84 schreef:Marie_Anne schreef:Grapjas. Alsof er nog bloemkool te krijgen was afgelopen weekend nadat de hamsters langs waren geweest.
Zaterdagochtend was mijn brood op. Vandaag heb ik het eindelijk weer kunnen krijgen. Moest er speciaal 's ochtends voor naar de winkel. Want 's middags is het dus niet te krijgen. Heb nu tenminste ook weer aardappelen en wat verse groente.
ik vind sommige mensen walgelijke wezen op dit moment. Je zal maar moeten werken overdag en niet je hele dagplanning zomaar om kunnen gooien.
knollentuin schreef:Ik weet niet in welke regio je zit, maar hier was bij de Albert Heijn de laatste dagen echt veel minder te krijgen dan bij de Coop en de Jumbo. Die lijken beter bevoorraad op de een of andere manier
ruitje schreef:Ik schakel nu in, baal alweer dat ik zoveel gemist heb. #FOMO
Loraine1985 schreef:Ik weet niet of er nog over gesproken is, heb 30 pagina moeten "bijlezen" Maar mijn partner had het erover dat er in De Telegraaf een artikel stond dat het toch wel op producten en materialen blijft hangen... weet iemand hoe correct deze info is?
Citaat:Uit nieuw onderzoek dat is gepubliceerd in de New England Journal of Medicine blijkt dat het COVID-19-virus in de lucht mogelijk zo'n drie kan overleven en op oppervlakten zelfs dagen.
Op plastic en roestvrij staal kan het virus maximaal drie dagen overleven. Op karton was het virus na maximaal 24 uur niet meer levensvatbaar. Op koper overleeft het COVID-19-virus maximaal vier uur.
Kaus schreef:Ik heb eigenlijk even een stom vraagje. Ik was als ik thuiskom van buiten zijn of contact met voorwerpen van buitenaf (pakketje bijvoorbeeld) altijd grondig mijn handen voor 20-30 seconden. Maar is het nou de bedoeling dat je dat de hele dag door doet? Dus ook als je niet buiten bent geweest?
Natuurlijk was je je handen na een wc bezoekje of voor en tijdens het koken. Maar ik heb er eigenlijk niet bij stil gestaan dat die 20 seconden regel misschien gewoon constant moet gelden voor het geval het virus binnenhuis kan overleven op bijvoorbeeld deurklinken?
Maartje__ schreef:Bron: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/N ... tured_home
Ik heb het oorspronkelijke wetenschappelijke artikel niet gelezen dus geen idee van de kwaliteit van de studie.