Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:37

Speelafspraakjes maken mij iig altijd heel erg duidelijk waarom wij 1 kind hebben, bedacht ik me net. Ik kan daar ook niet goed tegen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:42

SusanH schreef:
Haha juval :') ook vroeg op of viel dat mee?

Ik heb ze om 7 uur uit bed gehaald... ze moeten weer in het ritme komen. op tijd naar bed en op tijd uit bed

Kinders afgezet en uitgezwaaid (scheelt tijd dat ik niet meer mee de school in mag/hoef!)
en nu inderdaad aan het achterstallig huishoudonderhoud... eerst koffie

Keet

Voorlopig doe ik gewoon géén speelafspraakjes met klasgenootjes :D Prima oplossing.
Muppie heeft wel twee vriendinnetjes maar daar spreken we altijd mee af buiten de deur :)

juval

SusanH schreef:
Speelafspraakjes maken mij iig altijd heel erg duidelijk waarom wij 1 kind hebben, bedacht ik me net. Ik kan daar ook niet goed tegen.

snap ik.. ook al heb ik er 4.. een vreemd kind erbij is toch altijd weer onrust. eigen kinderen zijn altijd leuker 8-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:46

Is ook zo. Gek genoeg vond ik vroeger bijna alle kinderen leuk. Nu alleen nog mijn dochter, en mijn 2 neefjes. Mijn nichtjes zijn ook leuk, maar die zie ik minder vaak.

Iris82

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:49

Nou. Dag 1 van de scholen zijn weer helemaal open en mijn zoontje zit thuis met verkoudheid en keelpijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:49

ai, dat is balen Iris, beterschap voor hem.

ik heb gezegd dat ze wel weer mogen gaan afspreken vanaf deze week.. maar wel met de beperking dat andere kinderen niet mee mogen in de auto (ga geen bekeuring riskeren, ook al zal de kans om aangehouden worden klein zijn). Kindjes mogen komen als ze gebracht worden, maar dat zal wel tegenvallen, we wonen nogal buitenaf. Dus ze zullen wel bij anderen af gaan spreken die dichtbij school wonen en lopend kunnen.

Ik ben wel benieuwd wanneer de regels voor bij elkaar in de auto versoepeld worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:23

Ojee Iris, dat is balen.... hopelijk knapt meneer snel weer op :(:)

Ik vind het voorlopig wel even prima om alleen buiten ergens af te spreken :j
Geeft veel minder stress en gedoe vind ik en ook minder risico qua ergens iets oppikken.

Geen speelafspraakjes maken vind ik toch sneu voor dat jochie, want dan gaan zich toch al andere vriendschappen vormen en valt 'ie straks buiten de boot. Dat zie ik bij andere kindjes ook gebeuren die zelden of nooit afspreken.

Komt vast wel weer goed, maar een beetje de gulden middenweg met gedoseerd afspreken vind ik voor hem dan de beste optie :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:38

Ach zolang er ook geen speelverzoekjes komen vind ik het prima :) gup heeft toch een andere belevingswereld :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:28

Sorry voor de egopost.

Heb de GGD gebeld en ze adviseren niet te testen. Dit omdat de test te traumatisch is voor kinderen en ze dat echt alleen bij uitzondering doen.

In plaats daarvan mag ik getest worden. := Dus naja, ik houd jullie op de hoogte.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:04

Nou zo kan je wel lekker volhouden dat kinderen nauwelijks ermee te maken krijgen, als je toch niet test := Ik zou die kleine overigens ook niet zomaar laten testen hoor, ze blijven er maar lekker vanaf wat vervelende onderzoekjes betreft :(:)

Maar voor jou is het dan gelukkig niet traumatisch :P

Gewoon maar duimen dat het snel overwaait dan....

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:41

Het is ook wel echt een nare test hoor. Kort, maar wel naar. Denk dat kinderen na de eerste swipe ook echt niet meer gaan meewerken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:52

Scholen gaan verzuim weer registreren (dat deed die van mijn dochter nog steeds), maar "bonnenboekje" blijft tot aan de zomervakantie gesloten.

Bron: https://www.ad.nl/binnenland/scholen-ga ... ~a30349da/

Onze dochter gaat weer met plezier naar school.
En wij zien haar met plezier gaan.

Maar we merken wel dat een beetje de teugels laten vieren eigenlijk niet bestaat. Je hebt het gelijk niet meer in de hand en dat is soms best wel heel erg balen. Nou ja, op hoop van zegen dan maar :) Mocht er een tweede golf komen, dan is opnieuw thuishouden hier niet uitgesloten.

De juf die haar digitaal privéles heeft gegeven, is zo ontzettend lief en betrokken.
Die heeft gisteren nog even contact opgenomen om te vragen hoe het nu gaat en noemt haar dan steevast "meisje". Dat klinkt warm. Zo dan het ook en zo'n ervaring doet ons nu goed. We beginnen alvast met duimen dat ze de juf van groep 7/8 van onze dochter wordt :D

Eerst nog groep 5/6. Wat gaat het hard! Ze is pas 7. De nieuwe klasindeling en nieuwe leerkracht voor de komende 2 jaar worden binnenkort al bekend gemaakt. Altijd weer spannend :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:53

Iris82 schreef:
Sorry voor de egopost.

Heb de GGD gebeld en ze adviseren niet te testen. Dit omdat de test te traumatisch is voor kinderen en ze dat echt alleen bij uitzondering doen.

In plaats daarvan mag ik getest worden. := Dus naja, ik houd jullie op de hoogte.

Hoe is de situatie bij jouw thuis inmiddels?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:14

Nou hier gaat vanaf komende maandag de leerplicht weer gelden dus geen keus meer. De oudste gaat weer naar school. De middelste dan ook maar weer naar de crèche zodat ik weer gewoon aan het werk kan.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:25

lizy29 schreef:
Nou hier gaat vanaf komende maandag de leerplicht weer gelden dus geen keus meer. De oudste gaat weer naar school. De middelste dan ook maar weer naar de crèche zodat ik weer gewoon aan het werk kan.

Weer volle dagen/weken of dat niet?
Onze jongste gaat morgen voor het eerst weer een dagje, dan volgende week en de week erna weer een dag en dan is het vakantie :')
Oudste gaat 2 dagen in de week.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:15

Naar wat ik begreep uit de toespraak wel ja. Dus de meiden zijn dan gewoon weer 4 dagen per week onder de pannen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:42

Oh is dat echt een harde plicht ja?

Hier kregen we bericht van school dat de leerplicht in principe weer gaat lopen maar dat ze er een light versie van maken. School moet het wel noteren als er kinderen thuisblijven, maar ze zullen niet handhaven / beboeten tot de zomervakantie.

Hebben jullie er zelf wel een goed gevoel bij....?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:11

Heb nog geen bericht gehad van school maar neem aan van wel. Bovendien was Isabelle zo enthousiast toen ze ons hoorde praten over school dat we er maar voor gaan. Ik heb nogal gemengde gevoelens erbij maar we gaan het wel beleven. Mooie manier om alvast te oefenen met het wat loslaten voor als mijn schoonouders over 3 weken hiernaartoe komen :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:56

Over minder dan 2 weken begint hier de zomervakantie al weer _O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:03

Hier over 3 weken al helaas....

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:20

Hier ook over 3 weken. Dus vanaf maandag nog 2 weken naar school 8)7

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:35

Wij over 4. Heb er toch wel weer zin in. Zeker omdat ik de hoop heb dat we daarna weer gewoon lekker naar school gaan op het vo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:47

Hier nog een maand. Ben er nu al weer aan toe :')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:50

Hier deze week nog, volgende week een midweek naar vennebos en dan nog 2 dagen en dan is het vakantie.