Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Jorex schreef:Even over afwijkingen. Hier een Kia met 10 km verschil in de teller en een Skoda die precies op de teller zit. Dus als de Kia 100 aantikt volgens de teller dan rijd ik maar 90. Dus daar rijd ik altijd 110 in. Skoda iets van 105. Ik kom zelf soms ook nog knullig uit met invoegen en ik kan opeens totaal niet rijden met een man naast me. Dus dan ben ik ook een ergernis voor anderen.
Mijn Panda dus ook.
Maar ik ga echt geen 110 rijden op de teller.
15 jaar geleden was er nog geen Google Maps en was de snelheid die je teller aangaf, ook de snelheid die je reedniemand die er toen moeilijk over ging doen.
Ik houd gewoon mijn teller snelheid aan en niet Google Maps. Tenzij ik ergens een beetje haast heb, dan durf ik op sommige stukken wél Google Maps aan te houden. Maar over het algemeen houdt ik gewoon de teller snelheid aan.
Dat iemand achter mij dan persé de Google Maps snelheid aan wil houden, jammer dan.
De Panda heeft een topsnelheid van 130kmh, hoe hoger het toerental, hoe hoger het benzine verbruik. Dus ik rijdt liever 100 op de teller (90 Google Maps) dan 110.
Rennie89 schreef:Maar dan krijg je dus wel mensen die in je reet gaan rijden omdat je langzamer rijd dan de toegestane snelheid en dat wil ook wel eens gevaarlijke situaties geven, 10 km is best een flinke afwijking.
Als ik het 100 km traject controle inrij en ik houd op mijn navigatie altijd een Max van 104 km aan, word je wel gek van die mensen die links blijven hangen en 95 rijden op navigatiesnelheid. Die belemmeren dan de doorstroom.
SinneJ schreef:Ik denk persoonlijk wel dat we daar te lineair in denken; dat het verschil kleiner is bij lage snelheden. Dus altijd 10km per uur bijtellen zou ik niet doen, want dan zit je in de bebouwde kom echt wel te hoog is mijn ervaring.
Maar goed, kan ook verkeerd zijn.
Ik rij regelmatig op cruisecontrol en dan staat hij dus ook wel wat boven de teller ingesteld. Ik krijg vooral jeuk van mensen die overal 60 blijven rijden, zowel op de 70 baan richting het dorp als in het dorp, waar je eigenlijk 50 moet.... alsof ze geen zin hebben te kijken naar de borden en dus gewoon het gemiddelde nemen. Ik kan ze wat
mvdende schreef:Rennie89 schreef:Maar dan krijg je dus wel mensen die in je reet gaan rijden omdat je langzamer rijd dan de toegestane snelheid en dat wil ook wel eens gevaarlijke situaties geven, 10 km is best een flinke afwijking.
Als ik het 100 km traject controle inrij en ik houd op mijn navigatie altijd een Max van 104 km aan, word je wel gek van die mensen die links blijven hangen en 95 rijden op navigatiesnelheid. Die belemmeren dan de doorstroom.
Dat is dus niet waar! Ik rijd de maximale toegestane snelheid!
Alleen de vraag op welke teller? Op de officiële teller van de auto rijdt ik gewoon de maximale snelheid. En de meeste auto's hebben een afwijking in de teller zitten, dus de meeste andere automobilisten hun teller geeft dan ook 100 aan.
Ik gebruik "toevallig" vaak Google Maps omdat ik de navigatie hulp erg fijn vind, maar ook echt niet altijd. En zonder Google Maps is mijn teller van de Panda "gewoon" de officiële teller.
Overdag met inhalen rijdt ik dan wel 110 op de teller. Maar vaak genoeg rijdt de linkerbaan ook niet harder dan 100 op mijn teller: juist, omdat iemand vooraan zn teller waarschijnlijk ook 100 aangeeft.
Nayomie schreef:mvdende schreef:
Dat is dus niet waar! Ik rijd de maximale toegestane snelheid!
Alleen de vraag op welke teller? Op de officiële teller van de auto rijdt ik gewoon de maximale snelheid. En de meeste auto's hebben een afwijking in de teller zitten, dus de meeste andere automobilisten hun teller geeft dan ook 100 aan.
Ik gebruik "toevallig" vaak Google Maps omdat ik de navigatie hulp erg fijn vind, maar ook echt niet altijd. En zonder Google Maps is mijn teller van de Panda "gewoon" de officiële teller.
Overdag met inhalen rijdt ik dan wel 110 op de teller. Maar vaak genoeg rijdt de linkerbaan ook niet harder dan 100 op mijn teller: juist, omdat iemand vooraan zn teller waarschijnlijk ook 100 aangeeft.
Maar je zegt nu zelf ook, dat als je 100 rijdt, je eigenlijk 90 rijdt. Dan rij je toch onder de maximale snelheid?En op een 100 weg waar je niet mag inhalen, ja vind ik dat vreselijk irritant. Daar is dit topic immers voor. En om dan te zeggen "ga eerder van huis"...tsja, ik hou al rekening met dit soort situaties, dus ik ga 10 minuten tot een kwartier eerder van huis. Maakt het niet minder irritant.
Nayomie schreef:Als jij 100 op jouw teller rijdt, rij ik 90 op die van mij. Ik ga er vanuit als je afwijking dusdanig groot is, je daar zelf rekening mee houdt.
xPabloBokt schreef:Nayomie schreef:Als jij 100 op jouw teller rijdt, rij ik 90 op die van mij. Ik ga er vanuit als je afwijking dusdanig groot is, je daar zelf rekening mee houdt.
Ik verwacht dan vooral dat ze er rekening mee houdt als ze gaat inhalen. Ik erger me namelijk groen en geel aan mensen die met 1 km/u gaan inhalen. Als je er voorbij wil dan geef gewoon even gas bij.
mvdende schreef:Maar als jij naar je eigen teller kijkt, dan rijdt je toch ook 100?
Tenzij je dus een auto hebt die erg strak staat afgesteld, maar dan kan je je misschien wel heel goed bedenken dat de automobilist vóór je, wel een grote afwijking heeft op de teller.