Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:08

Oscar schreef:
Ik heb ook uitneembare grillplaten. Daar ergens tussen zit dan het stof. Als je 'm aanzet dan heb je een echte authentieke oudhollandsche stoftosti :))

_O-

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:35

Bakpapier tussen doen, dan is hij aardig schoon te houden zo'n contactgrill.
Edit: alleen voor de mensen die al een contactgrill hebben :))
Laatst bijgewerkt door zigranta op 11-06-20 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:38

Goede reden om geen contact grill te nemen: een Airfryer is met alles beter.

Ik heb het in mijn hoofd gehaald om de spotjes (zelf maar met hulp) in mijn badkamer te vervangen. Praat me er vanaf voordat ik mezelf elektrocuteer aub

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:47

Ehm, hoofdschakelaar?

Oh nee dit helpt niet.
Doe maar gewoon niet zelf als je dat van de hoofdschakelaar zelf nog niet bedacht had :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:56

xSCWx schreef:

Ik heb het in mijn hoofd gehaald om de spotjes (zelf maar met hulp) in mijn badkamer te vervangen. Praat me er vanaf voordat ik mezelf elektrocuteer aub

Want
* De huidige lamp geeft geen licht?
* Je bent zelf geen helder licht, dus wil je extra bijschijnen?
* De badkamer is zooooo super mooi en schoon altijd dat je er per se spotlights op wil hebben?

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:04

Je telefoon heeft een zaklampfunctie, die heb je al, dan hoef je geen geld uit te geven en je leven niet te riskeren!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:22

Je kan beter zonder licht in de badkamer zijn, dan kan je jezelf ook niet zien in de spiegel O:) :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:33

xSCWx schreef:

Alleen het lampje of de hele houder?

Als je over gaat op led scheelt het wel in het verbruik. As je al les hebt is het onzin.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:02

Femke_Tweety schreef:
xSCWx schreef:

Want
* De huidige lamp geeft geen licht?
* Je bent zelf geen helder licht, dus wil je extra bijschijnen?
* De badkamer is zooooo super mooi en schoon altijd dat je er per se spotlights op wil hebben?

_O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 21:12

xSCWx schreef:

Ja maar het is voor panini enzo -O-

Bij Oscars argumenten komen ineens allemaal beelden boven van die keer dat ik in een appelflap hapte en er een wolk schimmel naar buiten spoot -O-

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:48

@Sheran gad-ver-damme _O- ik heb wel eens in een appel gebeten toen ik een gaatje zag en de klok vol bleek te zitten met beestjes :=

De spotjes moeten in zijn totaal (ook armatuur) vervangen worden (van 12V hallogeen naar 220V led Philips hue). We zijn halverwege. We hebben de gaten in het plafond uitgezaagd naar de nieuwe maat. Morgenochtend komt de elektricien (pappie :') ) om de draden om te zetten en dan is het alleen de houdertjes in de gaten klikken en klaar. Dan sta ik onder de douche, en kan ik Google home commanderen (of Siri) om de lamp kleur te veranderen :') of zoals ik van de week zei “ik wil baden in een roze oase” _O- ik ben een beetje gek soms. Oja en er komt een motion sensor bij zodat we geen knopjes meer hoeven om te zetten.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:24

De reden waarom ik liever geen verse kersen meer eet :=

En van m'n appelflappen ben ik voorlopig ook wel af. Bedankt, Sheran :') Heeft dit topic onbewust geholpen :P

@SCW: dat klinkt toch goed! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Nog even over die cap; het is weliswaar de uitzondering, maar een vriendin van me mag blij zijn dat ze twee jaar geleden géén cap droeg toen ze van haar paard viel terwijl hij in de galop struikelde. Nu had ze "alleen" haar nek gebroken, met cap was ze dood geweest := (maar toch liever een passende cap in de winkel gaan zoeken hoor!)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:47

In het kader van appelflappen met schimmelpoeder, verse kersen met beestjes, klokhuizen van appels met beestjes...
Mocht iemand dan ook nog van de toch al dure aardbeien af willen, hebben jullie die filmpjes op tiktok en Facebook gezien over het schoonmaken van aardbeien? Alleen wassen is dus niet voldoende he, die krengen zitten vol met ongedierte :r

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:25

Mjah, 'men' heeft me ook wel eens verteld dat je bramen (en misschien frambozen ook wel) eerst in zout? water moest laten liggen om het ongedierte er uit te krijgen. Dat werkte, maar toen had ik dus geen zin meer om die bramen nog op te eten.

Sommige dingen moet je je niet te druk om maken en gewoon negeren :)

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:44

Ff kijken wat ik onthouden heb over de GPA want ik reageer via telefoon:

Het is idd die van het linkje, maar dan gepersonaliseerd dus nog €300 duurder :=
Ik heb nu een Harry’s horse kentaur van ong. 100 euro, dus die zit al in het bovenste segment van de genoemde “goed caps waarvoor je niet extra het merkje betaald” volgens sommigen, maar die zit dus mega slecht...helpt ook niet. :')

En voor de rest ga ik er voor mijn eigen gemoed maar niet van uit dat jullie me echt dood willen _O-

Nog 1 ding: ik vind samshield echt lelijke caps, dus die wordt het niet haha.

Momenteel bestel ik nog niets, maar hij blijft wel op mijn verlanglijstje staan O:)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:28

M_D_H schreef:
In het kader van appelflappen met schimmelpoeder, verse kersen met beestjes, klokhuizen van appels met beestjes...
Mocht iemand dan ook nog van de toch al dure aardbeien af willen, hebben jullie die filmpjes op tiktok en Facebook gezien over het schoonmaken van aardbeien? Alleen wassen is dus niet voldoende he, die krengen zitten vol met ongedierte :r

ik heb het gisteren getest met 3 bakjes aardbeien op verschillende plaatsen gekocht en van geen enkele kwamen beestjes af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:32

Nu wil ik ook aardbeien -O- ^)

@ Steffi: en een uvex? Heb je ook flink keuze in en kan je zo duur maken als je wil. Kep heeft verschillende liners voor ovaal of rond hoofd.
Maar meer dan €300 geef ik toch écht niet uit aan een cap :=
Ik zou wachten tot de solden of helmet awareness day. Toen konden velen een cap met fikse korting kopen (25%), ook gepersonaliseerde. Kep deed dit bijvoorbeeld. Scheelde op het einde toch wel ettelijke eurootjes :$

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:23

Varekaj schreef:
Nu wil ik ook aardbeien -O- ^)

@ Steffi: en een uvex? Heb je ook flink keuze in en kan je zo duur maken als je wil. Kep heeft verschillende liners voor ovaal of rond hoofd.
Maar meer dan €300 geef ik toch écht niet uit aan een cap :=
Ik zou wachten tot de solden of helmet awareness day. Toen konden velen een cap met fikse korting kopen (25%), ook gepersonaliseerde. Kep deed dit bijvoorbeeld. Scheelde op het einde toch wel ettelijke eurootjes :$

Thx voor de tip! Wanneer is dat?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:24

Indy_Mouse_9 schreef:
Mjah, 'men' heeft me ook wel eens verteld dat je bramen (en misschien frambozen ook wel) eerst in zout? water moest laten liggen om het ongedierte er uit te krijgen. Dat werkte, maar toen had ik dus geen zin meer om die bramen nog op te eten.

Sommige dingen moet je je niet te druk om maken en gewoon negeren :)

In het kader van de eiwitten-hype, zijn zulke vruchten extra gezond. :P

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:30

Gewoon niet over nadenken en opeten.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:21

Steffi4 schreef:
Ff kijken wat ik onthouden heb over de GPA want ik reageer via telefoon:

Het is idd die van het linkje, maar dan gepersonaliseerd dus nog €300 duurder :=
Ik heb nu een Harry’s horse kentaur van ong. 100 euro, dus die zit al in het bovenste segment van de genoemde “goed caps waarvoor je niet extra het merkje betaald” volgens sommigen, maar die zit dus mega slecht...helpt ook niet. :')

En voor de rest ga ik er voor mijn eigen gemoed maar niet van uit dat jullie me echt dood willen _O-

Nog 1 ding: ik vind samshield echt lelijke caps, dus die wordt het niet haha.

Momenteel bestel ik nog niets, maar hij blijft wel op mijn verlanglijstje staan O:)

Dit heeft meer te maken met de vorm van je hoofd dan met de prijs.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:35

Wat betreft de cap zou ik echt eens langs een zaak gaan waar je er meerdere kan passen, het kan echt schelen. De prijs zegt imo niks over het comfort of over de pasvorm.
Eigen ervaring, vorige week ben ik nog onderuit gegaan met mijn scooter: helm kapot. Dat ding was nog net geen 4 jaar oud, en ik ben nu achteraf 'blij' dat ik toen voor een goedkopere ben gegaan, en niet voor het model dat ik oh zo mooi vond, want die was 350 euro. Een goedkope doet veel minder zeer met weggooien :o
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:10

Helmet awareness day is ergens einde van het jaar, zoals black Friday. Als je tegen dan nog steeds die Cap wil en er zit korting op. Dan mag je :D

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 01:18

Ik zou inderdaad ook altijd gaan voor eerst passen, wie weet past die super mooie dure cap wel niet (en misschien ook wel), maar ik denk dat de vorm van je hoofd echt bepaalt welk merk en welke soort cap je nodig hebt. Zo heb ik eens alle caps van een winkel gepast, waarvan er maar 1 echt goed zat en ik geen last had van knellende punten.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 01:23

Ach weet je. Het doet er natuurlijk niets toe of die helmen passen. Iedereen kwijlt van het design en het uiterlijk. Ze zijn zooooo mooooooi om naar te kijken.

Dus maakt het geen bal uit als ze niet passen. Dan maak je er gewoon een bloempot van, of een hanglamp, of een fruitschaal. Het is nooit weggegooid geld, je kunt er naar blíjijven kíjijken....
Gewoon lekker kopen dus, die overbetaalde fruitschaaltjes.