Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:40

Contact met de postnl is gewoon een nachtmerrie. Daar kan je niet omheen. En het berichtje aan nynke vind ik ook niet erg professioneel overkomen.

Ik kreeg mijn verhaal pas toen er 2 complete rolcontainers verdwenen. En ja ik ben ook eerst 2 dagen afgewimpeld en heb een hele hoop tijd en energie er in moeten steken. Energie die eigenlijk naar mijn klanten moet gaan. Klanten die overigens ook weer bij je klagen over het feit dat hun pakket zo laat is. Die willen ook gewoon informatie en daar hebben ze ook gewoon recht op.
Alles is een giga extra belasting in een drukke tijd. Als de postnl gewoon met beleefde antwoorden (en een goede uitleg) komt is er veel minder aan de hand en scheelt het iedereen tijd.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:38

Tja dat is de huidige manier van contact leggen via sociale media.

Als je echter weinig pakketten verstuurd en er raken diverse pakketten zoek dan zou toch eens kijken of het niet aan de manier van inpakken ligt. Wellicht deukt de boel in of raakt op een andere manier het adres onleesbaar of er zelfs af.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:44

Robert, nu leg je weer de schuld bij mij. 5 jaar lang geen problemen en nu 2 achter elkaar. Ben ik ineens verleerd in te pakken, of verzendlabels te plakken? Het probleem ligt bij postnl, die meer pakketten binnenkrijgen dan ze aan kunnen, zowel met versturen als met communicatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:48

Nee joh, het lijkt me zeker niet dat jij het verkeerd doet. Ik kan me je frustratie wel voorstellen; als je zelf te maken hebt met klanten dan is dit gewoon heel vervelend. En dat PostNL het bizar druk heeft is ook jouw probleem niet.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:15

nynke55 schreef:
Robert, nu leg je weer de schuld bij mij. 5 jaar lang geen problemen en nu 2 achter elkaar. Ben ik ineens verleerd in te pakken, of verzendlabels te plakken? Het probleem ligt bij postnl, die meer pakketten binnenkrijgen dan ze aan kunnen, zowel met versturen als met communicatie.

Ik leg niet de schuld bij jou. Ik geef je een tip. Als ik meerdere pakketten achter elkaar kwijtraak dan ga ik mij afvragen of ik zelfs iets verkeerd doe.

Als ik af en toe zie hoe mensen dingen versturen dan is het geen wonder dat het zoek of kapot raakt.

Als je het verlies niet kan dragen moet je het voor een of 2 euro extra verzekeren.

Ik snap dat het vervelend is dat er iets vertraagd of zoekraakt maar dat hoort bij het online zakendoen en versturen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:22

Voor 1 of 2 euro? Pakketje versturen met tracktrace kost 6,75, verzekerd kost 14,90

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:26

Hier juist hele nette communicatie. Had wat besteld en dat zou vandaag bezorgd worden. Maar ik kreeg vanochtend een mailtje dat er een storing was geweest bij postnl en het pakket 1 tot 3 werkdagen later zou komen. Maar net al mail gehad dat ie morgen komt dus dat valt alles mee :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:42

robert45 schreef:
Tja dat is de huidige manier van contact leggen via sociale media.

Als je echter weinig pakketten verstuurd en er raken diverse pakketten zoek dan zou toch eens kijken of het niet aan de manier van inpakken ligt. Wellicht deukt de boel in of raakt op een andere manier het adres onleesbaar of er zelfs af.

Ik denk dat je niet helemaal niet in de gaten hebt bij hoeveel pakketten het mis gaat. Daar is de postnl zelf ook niet eerlijk over. Maar bij de zakelijke verzenders zijn er bedrijven die aangeven dat 40% van de pakketten vertraagd/zoek is. Dat zijn echt geen kleine bedrijven.

Overigens spreekt de postnl niet meer van zoek, dat komt pas na een maand. De eerste 2 a 3 weken nemen ze zelfs geen officiele klacht meer in behandeling.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:51

nynke55 schreef:
Voor 1 of 2 euro? Pakketje versturen met tracktrace kost 6,75, verzekerd kost 14,90

Je moet ze ook niet via het postpunt frankeren.

Je bent toch een bedrijf? Maak een account aan bij myparcel.nl (is van PostNL)

Afhankelijk van je aantallen per jaar kom je op een bepaald tarief per pakket. Voor de aanvullende diensten zoals verzekerd versturen betaal je een kleine toeslag extra.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:55

MyParcel is top idd. Ook als klein bedrijf scheelt het; ik verstuur pakketten namelijk voor 6,15 ipv 6,75 :j

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:55

@veulen84

Ik doe de hele dag niets anders als pakketten versturen. Ze komen hier 1-2x per dag pakketten afhalen. Natuurlijk zijn er vertragingen, die heeft elke pakketdienst helaas. Voor de kerst hadden we vertragingen van een week. Nu zijn we weer wat vertragingen, op het moment staan er nog zo’n 50 pakketten bij PostNL.

Wij communiceren duidelijk met onze klanten dat er flinke vertragingen zijn en dat vertragingen van 1-4 werkdagen er helaas bijhoren op dit moment zo voorkomen we veel vragen. Echter zoekraken komt hier echt vrijwel niet voor. De briefpost is een ander verhaal. In december al tientallen poststukken kwijt..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 00:03

Myparcel is fijn als je btw kan aftrekken. Maar niet iedereen kan dat.

robert45 schreef:
@veulen84

Ik doe de hele dag niets anders als pakketten versturen. Ze komen hier 1-2x per dag pakketten afhalen. Natuurlijk zijn er vertragingen, die heeft elke pakketdienst helaas. Voor de kerst hadden we vertragingen van een week. Nu zijn we weer wat vertragingen, op het moment staan er nog zo’n 50 pakketten bij PostNL.

Wij communiceren duidelijk met onze klanten dat er flinke vertragingen zijn en dat vertragingen van 1-4 werkdagen er helaas bijhoren op dit moment zo voorkomen we veel vragen. Echter zoekraken komt hier echt vrijwel niet voor. De briefpost is een ander verhaal. In december al tientallen poststukken kwijt..

1 tot 4 dagen? Dat dekt hier de lading niet hoor. In januari heb ik al meerdere keren vertragingen gehad van rond de 10 dagen. In december kwam 14 dagen ook voor. Ik geef wel toe, als een partij goed gaat gaat het ook goed. Als het fout gaat gaat ook de hele partij de soep in, dat vertekend.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 00:07

robert45 schreef:
nynke55 schreef:

Je moet ze ook niet via het postpunt frankeren.

Je bent toch een bedrijf? Maak een account aan bij myparcel.nl (is van PostNL)

Afhankelijk van je aantallen per jaar kom je op een bepaald tarief per pakket. Voor de aanvullende diensten zoals verzekerd versturen betaal je een kleine toeslag extra.

Ik ben een bedrijfje, ik val onder de KOR, en dan ben ik dus duurder uit met myparcel, of sendcloud oid. Ik frankeer natuurlijk online. En zo veel pakketten verstuur ik niet dat ik dat voordeel heb.

Geloof me, ik heb dat allemaal uitgezocht, het is niet zo dat nergens verstand van heb, alleen omdat postnl 2 pakketten van mij kwijtraakt.
En als je mijn berichten gelezen had, had je gezien dat ze inmiddels terecht zijn.
Laatst bijgewerkt door nynke55 op 04-02-21 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 00:09

Ah ja als je onder de KOR valt werkt dat idd niet. Jammer! Al heeft dat ook z’n voordelen natuurlijk :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:14

Hier wederom een pakketje wat niet verder komt dan het verdeelcentrum, staat weer eens op een verkeerd centrum en blijft daar dan gewoon hangen. Als je zelf geen aktie onderneemt doen ze het bij Post NL zeker niet. Zo waardeloos.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:16

Wauw, dit mag gezegd worden!

Er zou vandaag een pakketje komen door PostNL. Maar ik moest DRINGEND weg. Dus had briefje op de deur gehangen, dat ik ongeveer rond 13:00 terug thuis was, en anders bij nummer X af mocht geven!

Vervolgens kom ik thuis, mijn briefje op de deurmat: "Ik kom straks voor je terug"

Sorry, maar dit héb ik werkelijkwaar nog nooit meegemaakt!
Vind dit super lief, zéker in deze drukke tijd ook voor hen! :knuffel:

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:26

Fijn Banyu!

Ik word gekker van ongeduldige klanten dan van PostNL. :') Het staat aangegeven op de website, wij hebben de dag na bestelling verstuurd, ik reageer snel op haar email waarom, leg het meerdere keren uit en nog willen ze dat ik direct een nieuwe opstuur.

"Maar ik denk echt dat ie kwijt is"

Nee hij is vijf werkdagen onderweg. Komt echt nog wel := Ben 3 pakketjes van de 9000 kwijt geraakt, acht de kans niet zo groot dat dit de 4e is :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:06

Nou, mijn2 pakketten met een gezamenlijke waarde van 120 euro zijn nog steeds zoek. Staan beiden nog steeds op bezorging onbekend.

Als ik dit van tevoren had geweten dan had ik ze met dpd of dhl laten versturen.

Heb zo ongenadig de paasei erin. |(

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:39

Ik mag in m'n handen knijpen zo te horen.

Nog helemaal niks kwijt, hooguit een keer een dag vertraagd.

Wel grappig, gisteren moest PostNL 2 pakketten bezorgen. Ik was niet thuis maar mijn man wel.
Ik kijk later in de app, de ene is vertraagd, staat er, de ander is afgeleverd.
Ik app mijn man, hoeveel pakketjes hij heeft aangenomen voor mij.
2 komt er terug :+
Dag later staat 't tweede pakket nog steeds op vertraagd, maar ik heb de inhoud al in gebruik genomen :')

En een pakket met DHL uit Denemarken dinsdag verzonden en vandaag afgeleverd, keurig netjes op tijd dus.

Niks te klagen hier.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:15

Het kan gelukkig ook goed gaan inderdaad. Gisteren is ook een pakketje vanuit ver weg in duitsland verzonden. Ligt nu al op het depot in NL (dpd in dit geval) dus verwacht dat deze misschien ook nog wel deze week binnen komt. Dat vind ik voor een pakketje die van 800km verderop moet komen best netjes :j

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:18

Hier van de 2 verstuurde pakketjes weer 1 vertraagd.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:38

Hier in de UK afgelopen maandag een brievenbus pakketje ontvangen vanuit NL die 23 januari verzonden was. Tweede helft natuurlijk via Royal Mail ipv PostNL, maar zelfs na Brexit heeft PostNL deze dus wel in een redelijke tijd de grens over weten te krijgen!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:43

Het lijkt erop dat 1 van mijn pakjes vandaag via reguliere post wordt bezorgd (brievenbus pakje)

Waarom weet ik niet, ik ga alleen onwijs duimen dat hij in de bus zit vanmiddag. Deze komt nml van een particulier en is verzonden met T&T.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:01

Ik krijg vandaag een pakket met een brievenbus tracking. Maar het pakket past never nooit, dan heb je 5 brievenbussen op elkaar nodig :') om over het gewicht nog maar te zwijgen

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:14

Tallie1979 schreef:
Het lijkt erop dat 1 van mijn pakjes vandaag via reguliere post wordt bezorgd (brievenbus pakje)

Waarom weet ik niet, ik ga alleen onwijs duimen dat hij in de bus zit vanmiddag. Deze komt nml van een particulier en is verzonden met T&T.

Vrijwel alle brievenbuspakketjes komen volgens mij met de reguliere postbode mee :)
Maar het wisselt wel eens moet ik zeggen of ze wel of niet bij de post verschijnen in de app.