Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:40

Daar krijg ik wel grijze haren van...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:42

oliebol, ik ben oud ik had bijna ondertitels nodig voor Shirley. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:44

Ik ga het zo kijken. Vind dat best grappig van Pekela als achterstandswijk, ik ken dan zeker alleen de uitzonderingen met een baan, inkomen, niet rokend, enz. ;) Maar het zal procentueel vast zo zijn dat daar gemiddeld het inkomen lager is.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:45

fransje23 schreef:
oliebol, ik ben oud ik had bijna ondertitels nodig voor Shirley. :D

Ik ook, en ik ben 16 :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:46

LadyMadonna schreef:
Maar “zulkes” mógen wel stemmen....

Religekkies ook. Wereldvreemden ook.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:49

Dat is op zich nou juist het mooie aan stemmen, dat alle rangen en standen mee kunnen bepalen en het niet een "elite" groepje is dat iedereen wel eens even door een malletje zal duwen :=

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:53

pmarena schreef:
Dat is op zich nou juist het mooie aan stemmen, dat alle rangen en standen mee kunnen bepalen en het niet een "elite" groepje is dat iedereen wel eens even door een malletje zal duwen :=

Eens

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:56

Nouja behalve dan dat dat elite-groepje alsnog allerlei manieren heeft om "de gewone man" in een bepaalde richting te laten stemmen waarvan ze niet inzien dat die stem de boel niet beter zal maken :=

Maarja wie heeft er nou eigenlijk wèl het complete inzicht in de totale poppenkast en alle touwtjes waar aan getrokken wordt...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:00

Ik vind dat het stemrecht de laatste 18 jaar van je leven wel kan worden afgenomen. Het leven is toch bijna voorbij dan... de eerste 18 jaar mag je ook niet stemmen. Deze maatregel trekt dat weer een beetje recht.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:03

En wanneer is dan de laatste 18 jaar van je leven precies?
:')
Mijn boardcomputer geeft dat nog niet aan namelijk.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:04

Anne_GTI schreef:
Ik vind dat het stemrecht de laatste 18 jaar van je leven wel kan worden afgenomen. Het leven is toch bijna voorbij dan... de eerste 18 jaar mag je ook niet stemmen. Deze maatregel trekt dat weer een beetje recht.

Beetje lastig bepalen. Je weet immers niet wanneer iemand doodgaat ;)

Daarbij, hebben ouderen nog wel degelijk een stem nodig. Denk maar aan pensioenstelsels enzo. Jongeren merken er toch minder van.

Wat mij betreft mogen jongeren vanaf 16 jaar wel stemmen, maar alleen als er op school genoeg aandacht aan besteed wordt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:06

Marjo schreef:
Anne_GTI schreef:

Daarbij, hebben ouderen nog wel degelijk een stem nodig. Denk maar aan pensioenstelsels enzo. Jongeren merken er toch minder van.

Wat mij betreft mogen jongeren vanaf 16 jaar wel stemmen, maar alleen als er op school genoeg aandacht aan besteed wordt.

Ik ben juist voor het later in laten gaan van stemrecht; minimaal 21, maar evengoed mag dat 25 worden. Kinderen die nog thuis wonen of studeren hebben veel minder inzicht op wat allerlei bezuinigings- of klimaatmaatregelen hen in de praktijk gaan kosten.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:06

Anne_GTI schreef:
.

Jij hebt een boek waar in staat wanneer iedereen dood gaat?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:07

Met 16 stemmen: Nou ik weet niet hoor, hoe jonger hoe beïnvloedbaarder mensen zijn en als die dan een berg propaganda krijgen voorgeschoteld op school...dan kan de zittende regering wel erg makkelijk "stemmen kopen" zeg maar....

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:11

Van wat ik in mijn omgeving zie is dat jongeren die nog thuis wonen eigenlijk altijd stemmen wat hun ouders stemmen.

Marjo

elnienjo schreef:
Marjo schreef:

Ik ben juist voor het later in laten gaan van stemrecht; minimaal 21, maar evengoed mag dat 25 worden. Kinderen die nog thuis wonen of studeren hebben veel minder inzicht op wat allerlei bezuinigings- of klimaatmaatregelen hen in de praktijk gaan kosten.

Dat zou betekenen dat alle ouderen gaan beslissen over het studiestelsel etc. Lijkt me ook niet handig, zeker niet gezien de huidige maatschappij.

Want in jou beredenatie mogen mensen pas stemmen als ze uitgestudeerd zijn en dus al een torenhoge studieschuld hebben.

En als je wilt wachten tot mensen het huis uit gaan kun je die leeftijd wel opkrikken naar 30 jaar met de huidige woningmarkt.

Marjo

pmarena schreef:
Met 16 stemmen: Nou ik weet niet hoor, hoe jonger hoe beïnvloedbaarder mensen zijn en als die dan een berg propaganda krijgen voorgeschoteld op school...dan kan de zittende regering wel erg makkelijk "stemmen kopen" zeg maar....

Vandaar de sidenote dat er veel aandacht aan besteed moet worden op school.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:18

Ik schrijf alleen mijn meningen op waarmee zeker lang niet iedereen het eens is en het mogelijk is dat mensen op hun tenen getrapt worden.
Meningen als; drugs moet verboden worden op festivals of politie moet veel harder op mogen treden zijn imo geen unpopular opinions, aangezien dit zo vaak herhaald wordt dat het juist wel een populair opinion is :+

Mijn unpopular opinions;

- 8/10 inbraken/overvallen/ongeregeldheden/schietpartijen en ga maar door, worden veroorzaakt door allochtonen. Allochtonen die dit vaker dan 3x doen moeten per direct het land uit gezet worden.

- Ik geloof niet in het 'geen geslacht hebben'. Tegenwoordig mag je namelijk zelfs iets anders kiezen dan man of vrouw in je paspoort. Vind ik de grootste onzin :roll: Transgender zijn is prima, maar sommigen gaan nog een streepje verder dan dat.

- Ik vind polygamie(?) walgelijk en gewoon een simpel excuus om maar vreemd te gaan met iedereen.

- Overgewicht is je eigen schuld en dat je jezelf dan zo rot voelt is je eigen schuld en daar moet je zelf wat aan doen. Verder ben je gewoon hartstikke ongezond en als je ziek (dichtgeslibde aderen oid) wordt is het je eigen schuld en moet je niet zielig gaan doen; 'niemand vindt mij aantrekkelijk, want ik ben dik'. Uiteraard begrijp ik dat er medicatie is waardoor je veel aankomt, maar dit wordt door sommigen te makkelijk als excuus gebruikt.

- Mensen die kunnen werken (fysiek), moeten werken. Uitkeringen worden te makkelijk toegezegd. Iemand die ik ken, met een bewezen laag IQ, die kan heel goed werken, maar die wil dat niet, want het levert te weinig op. Waarom zou je gaan werken als je € 1.000 per maand krijgt en er niks voor hoeft te doen (WAJONG). Je moet te veel uren maken om aan die € 1.000 netto te komen. Dusss... Lekker thuis zitten en lui wezen :+

Zo... En nu maar onderduiken :') :Y)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:21

Onderduiken hoef je niet voor mij, maar ik moet zeggen je lijkt me een onsympathiek mens.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:24

Nou inderdaad... lastig als je alles zo zwart wit ziet trouwens...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:26

elnienjo schreef:

Ik vind een 18 jarige geen kind meer.

Juist door de breedte van de kiesgerechtigde populatie is het een afspiegeling van de samenleving.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:14

pmarena schreef:

Lekker veel vertrouwen in de docenten heb jij zeg. Het is niet alsof de gemiddelde politici vaak in een schoolklas staat om 'zieltjes te winnen'.
Ik heb op school gewoon opdrachten moeten maken waarbij ik standpunten van politieke partijen moest opzoeken en daarna moest bepalen waar ik op zou stemmen.

Er zijn heel wat 16-jarigen een stuk meer 'bij' met de wereld dan volwassenen hoor. Als die laatste groep stemrecht mag hebben, dan wat bij betreft die eerste ook.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:15

_Nancy schreef:
Ik schrijf alleen mijn meningen op waarmee zeker lang niet iedereen het eens is en het mogelijk is dat mensen op hun tenen getrapt worden.
Meningen als; drugs moet verboden worden op festivals of politie moet veel harder op mogen treden zijn imo geen unpopular opinions, aangezien dit zo vaak herhaald wordt dat het juist wel een populair opinion is :+

Mijn unpopular opinions;

- 8/10 inbraken/overvallen/ongeregeldheden/schietpartijen en ga maar door, worden veroorzaakt door allochtonen. Allochtonen die dit vaker dan 3x doen moeten per direct het land uit gezet worden.

- Ik geloof niet in het 'geen geslacht hebben'. Tegenwoordig mag je namelijk zelfs iets anders kiezen dan man of vrouw in je paspoort. Vind ik de grootste onzin :roll: Transgender zijn is prima, maar sommigen gaan nog een streepje verder dan dat.

- Ik vind polygamie(?) walgelijk en gewoon een simpel excuus om maar vreemd te gaan met iedereen.

- Overgewicht is je eigen schuld en dat je jezelf dan zo rot voelt is je eigen schuld en daar moet je zelf wat aan doen. Verder ben je gewoon hartstikke ongezond en als je ziek (dichtgeslibde aderen oid) wordt is het je eigen schuld en moet je niet zielig gaan doen; 'niemand vindt mij aantrekkelijk, want ik ben dik'. Uiteraard begrijp ik dat er medicatie is waardoor je veel aankomt, maar dit wordt door sommigen te makkelijk als excuus gebruikt.

- Mensen die kunnen werken (fysiek), moeten werken. Uitkeringen worden te makkelijk toegezegd. Iemand die ik ken, met een bewezen laag IQ, die kan heel goed werken, maar die wil dat niet, want het levert te weinig op. Waarom zou je gaan werken als je € 1.000 per maand krijgt en er niks voor hoeft te doen (WAJONG). Je moet te veel uren maken om aan die € 1.000 netto te komen. Dusss... Lekker thuis zitten en lui wezen :+

Zo... En nu maar onderduiken :') :Y)

Zo, u een onaantrekkelijk iemand die door ziekte dikker is geworden, die mogen ook gewoon de pijp uitgaan. Ben liever te dik dan hersenloos :')

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:17

Liever te dik in de kist, dan weer een feestje gemist :+

Ik vind het wel schrikbarend hoeveel mensen tegenwoordig maar een maagverkleinig of maagband nemen. Wat mij betreft hebben sommige mensen dit echt niet nodig en kunnen zij prima op eigen houtje afvallen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:18

Zoveel edge in dit topic trouwens. "Dit zijn mijn meningen en die mag ik hebben!" :') Dát vind ik nou een type mensen... Vrijheid van meningsuiting betekent dat anderen ook een mening over jou mogen hebben naar aanleiding van die meningen _O-