[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:15

Mett horten en stoten , tot mijn 17de het alles en iedereen heel moeilijk gemaakt dat zakte toen rustig af na 2 jaar MBO . Nooit echt vrienden gemaakt en mede daardoor nog bozer op alles , heb nooit hulp geaccepteerd en had een beste muur gebouwd . MBO was wel het beste , was te dom om meer dan niveau 1 te doen maar heb er veel geleerd kwa het echte leven buiten speciaal onderwijs en mijn stempel die ik op mijn 17de kreeg ... anno nu gaan prikkels wel , ben alleen moe na 4 uurtjes werken dat is wel enorm vervelend soms

Heb geen idee hoe het zou zijn als ik vanaf mijn eerste jaar alleen maar tv etc zag , heb een neefje die wel zo opgroeit en die is hyperactief en bleek omdat die nooit buiten komt . Ben benieuwd waar die staat over 10 jaar

Christiene

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:32

Kerst ga ik me vast weer ergeren vaan de rennende kinderen tussen het buffet en de speelruimte. Tijd heen en weer rennen

Ik heb nog geen kinderen in de familie.. volgend jaar wel aantal zijn zwanger of bezig.
Ben benieuwd wat het dan met kerst word..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:39

Hier een kindervrije kerst. Erg tevreden over. Gelukkig geen jonge kinderen meer in de familie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:40

Hilli schreef:
Maar ja, hoe maak je in deze tijd nog een offline kind?

Plug in and Play? Noch mijn vriend noch ikzelf hangen aan de wifi op dat ogenblik hoor. Dat soort activiteiten hoeven iig niet online :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:46

We zijn met kerst lekker 2 dagen bij mijn ouders. Alles chill en relaxed. Mijn vader is kankervrij en dat voelt nog steeds zo bijzonder. Ben graag bij hem.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:46

Ik weet nog niet precies hoe mijn feestdagen eruit zien. Een dag/avond vier ik met mijn moeders kant van de familie. De opa van mijn vaders kant is jarig op 2e kerstdag, maar ik weet nog niet hoe hij het wilt vieren. En ook niet wat de moederskant van de familie doet. Het ziet er wel naar uit dat ik een date heb voor deze kerst :):) Hij ziet zijn familie niet met kerst. Meestal ben ik bij mijn ouders met de kerst, maar ik denk dat ik die nu thuis doorbreng met mijn date.

En op nieuwjaarsdag gaan we op bezoek bij beide opa's en oma's.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 00:14

Kerst is echt een ideale datedag! Goed bezig! *D

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 01:21

Bedankt! Ik ben al een tijd verliefd op hem en ken hem als vriend. Dus ik hoop dat het iets serieus wordt. Ik wil nog vragen of hij geen kinderwens heeft.. Ik hoop dat de twee die hij heeft voldoende zijn :+

Nooit gedacht dat ik misschien een vriend met kinderen zou krijgen, maar ik zal ze dan niet veel zien denk ik.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 07:32

Leuk Eilish! :D

Cayenne schreef:
Is het trouwens een trend dat een kind dat veel huilt direct als hooggevoelig wordt beschreven? Laatst las ik nog een stuk van iemand met een kind dat veel huilde en volgens een andere moeder was het kind dan waarschijnlijk hooggevoelig :?
Toen ik nog klein was bestond die term volgens mij helemaal niet :+

Volgens mij is zo’n kind gewoon een janksmoel en wordt dat veroorzaakt door inconsequente opvoeding en verwennerij.
Maar toegeven dat je er zelf gewoon weinig van bakt als ouder is natuurlijk niet zo tof, dus dan maar een labeltje op het kind plakken. Dan treft jou tenminste geen blaam en krijg je medelijden in plaats van boze blikken.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 07:37

Ik vind sowieso dat het lijkt alsof ouders graag een labeltje plakken op hun kind. Als het niet één of andere “diagnose” heeft, dan hoor je de bijna niet meer bij.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 08:41

Hier eerste kerstdag met de familie van mijn moeder. Laatste kerst zonder baby's want mijn broertje is de eerste van ons die zich voortplant. En 2e kerstdag bij schoonmoeders langs. Ik weet niet of de rest en de kids er dan ook zijn eigenlijk maar ik ga er wel van uit.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:22

De jongste kinderen in de directe familie zijn 18/21 jaar en nog steeds bloedirritant.

Mama smeert hun boterhammen nog '' neehee ik wil niet zoveel boter,ik wil geen ouwe kaas,ik geen jonge kaas,maaamaaaa''

Omg ga zelf je brood smeren kreng! -:(- Ik probeer wijselijk mijn mond te houden. *valt soms niet mee*

Iedereen neemt wat mee te eten met de kerst en ik mag graag iets aparts maken -lees,ipv wat champions in heet water te gooien en dat dan champignonsoep noemen maak ik graag wat ''dikkere'' soepen met vlees, groentes etc erdoorheen.-

Altijd hetzelfde gezeik met die kinderen..

Wat zit erin? Dat lust ik niet,dat ziet er niet uit,wat is daaaat?

En dan hebben we het over bijvoorbeeld een stamppot met rucola, kruidencreme en zalm.. Joh wereldschokkend :roll:

En ja ik ben van mening dat het grotendeels ook aan de ouders ligt dat het zulke respectloze rotmormels zijn geworden.

Ik verheug mij al helemaal niet meer op kerst....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:33

Dan ga je toch niet?

Ik vier ook bewust alleen kerst met mijn ouders, de ouders van mijn vriend + zusjes met aanhang. No way, Jose dat ik het met nichtjes, neefjes etc ga vieren. Zelfde voor oud en nieuw, iedereen zit dan bij elkaar te plakken maar vriend en ik zijn lekker thuis met zijn tweeën =:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:52

Eerste kerstdag moet ik stage lopen :D en tweede kerstdag vier ik het bij mijn oma <3

En met sint maarten ga ik netflixen op bed. Auto zet ik aan overkant neer. Beneden gordijnen dicht en licht uit.

Scheelt ook een hoop stress voor de honden, want normaal komt volk altijd via achterdeur. Dus deurbel gaat nauwelijks hier.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:12

Jeetje 18/21 en nog niet je eigen brood willen smeren..

Ik deed zodra ik snapte hoe een mes werkte, mijn brood smeren. (als mijn moeder het deed luste ik het niet dus deed het liever zelf :+)

En omdat korstjes niet lekker waren (vond dat alleen bij bakkersbrood lekker maar niet bij dat dikke lidl brood) liet ik die thuis in de hondenvoerbak, want wij hadden zoon vrouw met lunch die je broodtrommel nakeek. Dus ik dacht als ik geen korsten meeneem of bolletjes dan kan ze ook nergens over vallen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:18

Oh mijn moeder heeft ook heel lang mijn brood nog gesmeerd... Ik ben alleen nooit boos geworden omdat ze het verkeerd deed ofzo..

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:22

Als wij ons brood niet zelf smeerde dan hadden we pech en geen eten. Dan leer je het wel prima zat.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:25

Mijn vader is 57 en mijn moeder smeert nog elke dag zijn brood _O-

(stille meelezer)

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:27

Kerst ontwijken gaat helaas niet lukken. Moeten toch 1 dagje /paar uur verplicht met ze doorbrengen en dan skip ik de rest van het jaar weer.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:31

Damned schreef:
Mijn vader is 57 en mijn moeder smeert nog elke dag zijn brood _O-

(stille meelezer)

Ja mijn vriend is er ook een die zegt dat ik het beter kan en het lekkerder is als ik het doe. _O-

Nee mop, je bent gewoon te betieft om het zelf te doen.
Die is nu 26 zal me niks verbazen als ik het op zijn 57ste nog steeds doe.
(maar hij is dan wel weer de kok van ons 2)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:51

Ik smeer ook het brood van mijn vriend :o En maak zijn eten sowieso iedere maaltijd die hij eet. Maar goed hij doet andere dingen weer voor mij.

Kerst hier geen familie verplichtingen. Iedereen heeft er een hekel aan. Familie trekje :Y)

We doen wel een avondje tussen Sinterklaas en kerst en heb 2 neefjes van 0 en 2,5 maar die komen hier vaker en dat wordt geen probleem. Ze gaan hier ook naar bed. Onze dieren vindt hij geweldig en doet hij heel lief tegen. De hondjes zijn ook gek op kinderen.

Daarbij ben ik wel weer zo dat als iets mij niet bevalt wat de kinderen doen, ik zelf direct ingrijp. Als ouders t niet doen doe ik t zelf wel. Toch wel makkelijk dat t familie is en ik pedagoog ben, ze nemen t wel aan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:00

Mijn vriend stond erop om mijn boterhammen te smeren toen ik nog meer uren werkte :j
Nu werk ik weer parttime en kookt hij 's middags voor ik vertrek of tegen dat ik thuiskom. In het weekend kook ik of maken we samen iets klaar.

Kerstavond (24/12) is bij mijn schoonouders met de hele bups. Kerstdag (25/12) ben ik vrij, denk dat we die dag even naar mijn moeder gaan. Idem met oudejaar, ik werk 31/12 gewoon tot 17u en ben 1/1 thuis. Alle andere dagen is standaard werkdag in België. Wil je thuis zijn, dan neem je maar vrij.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:36

Kerst doen we niet aan. Op 30/12 gaan mijn vriend en ik naar de grote prijs op Jumping Mechelen (na 5 jaar dromen :D), blijven we een nachtje bij mijn moeder (geen zin om 120km naar huis te rijden om de volgende dag die 120km terug te rijden) en dan is het de 31e een lekkere fondue met ma, haar vriendin, mijn vriend en ik. Heerlijk :D

Lang leve een kleine familie trouwens, ik ben de jongste dus geen vervelende kleine rotjong. Enkel de keffers van mijn moeder en grootmoeder maar die zijn lief, schattig en harig <3

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:26

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:42

Jeumig, dat is ook bepaald geen mooie baby :=