Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18736
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:10

Isabel_k schreef:
Ik ga er zeker van genieten. Wat dat betreft is corona een ideaal moment om voor katten te kiezen. Niet dat ik het anders niet had gedaan, maar toch.

Vandaag werk ik voor het eerst thuis en mijn cavia die heeft het niet meer met alle geluiden die hij hoort. :+

:') . Arm dier hahaha

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:36

[***] schreef:
Zijn hier ook mensen die op zichzelf zijn gaan wonen met huisdier en daarna zonder zijn gevallen?
Ik ben vorig jaar verhuisd, in eerste instantie was het de bedoeling dat de hond bij mijn moeder bleef, immers bekend terrein. Maar dit ging voor zowel mij als de hond niet dus is die bij mij komen wonen. Dinsdag hebben we hem onverwacht moeten laten inslapen, naast dat ik er kapot van ben (hij was echt een deel van mij) durf ik ook gewoon niet meer naar huis. Ik voel me zo leeg, het huis is zo leeg.. ik weet echt niet hoe ik het moet gaan doen ;(


Ahw wat vervelend. Gun jezelf de tijd. Voor anderen is het "maar" een hond. Voor jou een gezinslid die wegvalt...

Telpeva

Berichten: 14927
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:07

[***] schreef:
Zijn hier ook mensen die op zichzelf zijn gaan wonen met huisdier en daarna zonder zijn gevallen?
Ik ben vorig jaar verhuisd, in eerste instantie was het de bedoeling dat de hond bij mijn moeder bleef, immers bekend terrein. Maar dit ging voor zowel mij als de hond niet dus is die bij mij komen wonen. Dinsdag hebben we hem onverwacht moeten laten inslapen, naast dat ik er kapot van ben (hij was echt een deel van mij) durf ik ook gewoon niet meer naar huis. Ik voel me zo leeg, het huis is zo leeg.. ik weet echt niet hoe ik het moet gaan doen ;(

Geen ervaring of tips, maar ik wil je wel veel liefs en sterkte wensen met je verlies! Lijkt mij inderdaad heel naar om thuis te komen of thuis te zijn in een leeg huis :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 20:08

Bedankt voor de lieve woorden.
Ik weet echt nog even niet hoe ik het thuis moet gaan doen, zal die stap wel eens moeten zetten maar pff.. het is zo moeilijk. Zo'n leeg en stil huis, en al die kleine dingetjes en gewoontes die er niet meer zijn...


Wat is dat trouwens met katten? Ik zie alles en iedereen tegenwoordig ineens voor katten gaan :+

Marcella

Berichten: 37022
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 20:41

Katten zijn makkelijker dan honden. Zou graag een hond willen, maar niet zolang ik woon in een flat en niet te combineren met werken.

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:38

Ik ben niet vaak genoeg thuis voor een hond. :)

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:33

Zijn ze zoveel makkelijker ja? Heb vroeger als kind wel eens een kat gehad, maar verder geen ervaring. En je kan ze dan makkelijker alleen laten als je moet werken bv? Vinden ze dat geen probleem dan? Hebben jullie dan ook meerdere katten? Dat ze elkaar hebben als jij er niet bent?

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:41

De meeste katten vinden het inderdaad geen probleem om alleen te zijn. Het zijn van nature solitaire dieren, maar dat betekend niet dat sommige katten een vriendje niet waarderen. Maar je kan natuurlijk ook niet alle katten over één kam scheren.

In eerste instantie wilde ik bewust geen kittens, omdat ik wel vind dat je een kitten niet alleen kan laten. Ik was wel op zoek naar een hele bewuste kat - waar ik gelijk (vanaf de foto) al bij dacht: oh, jou vind ik heel leuk. Dat had ik dus bij één kitten direct en haar beste vriendje hoorde erbij. :+ Nu zijn ze ook wat ouder omdat degene die ik het leukste vind niet gekozen werd omdat ze vrij pittig is.

Bij het asiel toen ik ging kijken, had ik een andere reactie ten opzichte van de kittens dan ik had verwacht. Het vrouwtje vond ik qua karakter echt hilarisch, maar haar vriendje (waarvan ze hadden gezegd dat hij super lief was, maar in eerste instantie heel verlegen) kroop direct tegen mij aan tot verbazing van iedereen. Dan smelt je toch wel. <3


Lang verhaal kort - katten zijn specifiek en eigenwijs, maar wel goed alleen te houden en ontzettend leuk :D

Marcella

Berichten: 37022
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:31

Ik was op zoek naar een kitten toen ik een advertentie tegen kwam van een blauwe rus poes als herplaatser. Was gelijk verliefd op de foto en wezen kijken en werd goedgekeurd als herplaats adres. Ben haar een maandje later op wezen halen. Heb er uiteindelijk vorig jaar wel een vriendinnetje (kitten) erbij genomen, wat een succes is geweest.

Froukje
Forever young

Berichten: 10870
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:36

Sterkte [***] met dat verlies, nooit leuk om afscheid te moeten nemen.

Katten zijn geweldig :)) Ze zoeken hun eigen personeel en dat maakt ze zo lekker niet voorspelbaar. :P Zou ook niet meer zonder kunnen. Een hond is ook fantastisch hoor maar ik ben toch meer een kattenmens. Al komt er wel een hond, als ik dat straks kan combineren met mijn werk.

Gefeliciteerd met de sleutel, sorry ben je naam kwijt, leuke mijlpaal! *\o/*

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:50

Heel veel sterkte [***], lijkt me verschrikkelijk om je maatje te verliezen :(:)

Katten zijn inderdaad fantastisch en ook makkelijk alleen te laten als je aan het werk bent.
Ik heb er zelf 2, woon alleen en werk 40 uur in de week, met een hond lukt dat zeker niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 19:18

Katten zijn gewoon ideaal. Bak vol eten, paar bakjes water en lekker een lang weekend weg. Met een hond gaat dat niet zo :+

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:46

En die katten hebben daar zelf geen problemen mee?
Misschien ook omdat ik honden gehad heb, maar ik kan een dier niet eens een werkdag alleen laten, laat staan langer.. Is toch helemaal niet fijn om alleen te zijn zonder je baas?

Bedankt nog voor de lieve reacties :)

Froukje
Forever young

Berichten: 10870
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:50

Mijn katten zijn niet blij hoor als ik ze een weekend alleen zou laten, die zijn veel te blij als ik terug thuis kom na het werken.

Sterker nog, de kater loopt de hele week te jammeren omdat hij mijn vriend mist die hier 1 a 2x in de week is :roll: _O- Gaat zelfs af als hij hem door de telefoon heen hoort, dus die laat ik zeker niet alleen.

Maar ze redden zich wel beter dan honden, dat klopt zeker.

Marcella

Berichten: 37022
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:55

Beide katten zullen straks blij zijn als ik thuis ben. De ene komt op de bank kroelen en de andere wil alleen in bed kroelen.

Telpeva

Berichten: 14927
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:19

Ik heb zelf geen katten, dat gaat niet lekker samen met mijn kleine knaagdieren. En ik hou meer van knagers als van katten, de keuze was snel gemaakt :D

Froukje
Forever young

Berichten: 10870
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:25

Hier hebben ze van de week net kennis met elkaar gemaakt. Gelukkig zijn de konijnen groter dan de katten. :+
Afbeelding
Afbeelding


Pffff, is het bij jullie in huis op zo warm? Ik krijg het hier niet meer afgekoeld en dan word het morgen nog warmer dan vandaag.. ;(

Telpeva

Berichten: 14927
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:28

Aww dat is wel heel cute dat ze samen kunnen <3 ik heb gerbils, die zijn kleiner als ratten ik durf dat niet aan

theadora99

Berichten: 3645
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:30

Froukje schreef:
Hier hebben ze van de week net kennis met elkaar gemaakt. Gelukkig zijn de konijnen groter dan de katten. :+
[ [url=m/RYwB39.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/M33Jgp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Pffff, is het bij jullie in huis op zo warm? Ik krijg het hier niet meer afgekoeld en dan word het morgen nog warmer dan vandaag.. ;(

Hier nu 26,5; ik wil vanavond laat opblijven en dan na middernacht (wordt het rond 23 graden) even alles tegen elkaar open zetten.

Telpeva

Berichten: 14927
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:39

Oh verrek die laatste zin na de foto's had ik niet gezien, sorry. Vandaag was ik door toeval om 5 uur al wakker geworden, toen heb ik alles open gezet en toen werd het zelfs zo fris dat het net te koud was in de woonkamer met een shirtje en korte broek. Toen de zon eenmaal doorbrak heb ik alles dicht gedaan en ben ik weer even terug mijn nest in gegaan, dit was om 7 uur ofzo dat de zon weer op het huis kwam. Ik zit eigenlijk te denken om voor straks de wekker te zetten om dat weer te doen want daardoor koelde het wel goed af, scheelde toch 2 of 3 graden ofzo

Froukje
Forever young

Berichten: 10870
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:55

Het is hier inmiddels 28 graden in huis. Heb net maar een mobiele airco besteld, hopen dat dat een paar graden scheelt. Voor de katten ook wel zo prettig want die hebben het ook behoorlijk warm nu.

Wilde helemaal geen airco maar dit is zelfs voor mij te warm.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:42

Telpeva schreef:
Ik heb zelf geen katten, dat gaat niet lekker samen met mijn kleine knaagdieren. En ik hou meer van knagers als van katten, de keuze was snel gemaakt :D


Ik heb een hamster en 2 katten :o gaat wel goed gelukkig. De oudste kat kijkt er niet eens naar om, de jongste vindt het leuk om op gepaste afstand hamstertv te kijken.

OH Froukje dat konijn en die kat, ik smelt <3

Mijn katten zijn wel altijd weer heel blij als ik terug ben hoor, dus ze zouden het vast niet leuk vinden als ik ze 48 uur alleen laat, maar het kán wel.

Hier is het nu 24 graden in huis, ik heb de mazzel dat ik in het noordwesten van Nederland woon, hier halen we de 38 graden gelukkig niet.

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:36

Bedankt voor alle felicitaties, heel leuk allemaal! Mijn naam is Sanne haha.

Als wij emaal gesetteld zijn willen wij ook een kat en inderdaad een kat omdat een hond minder praktisch is en op dit moment niet haalbaar.

Vandaag verf gehaald, wat spannend zeg lijkt in de pot weer zo anders. Kan niet wachten tot het allemaal mooi op de muur zit en hopelijk goed bij elkaar past
Blauw voor op de slaapkamer, groen voor in de woonkamer.
Afbeelding


Ook ziet de badkamer er nu zo uit


Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18736
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 07:14

Froukje schreef:
Hier hebben ze van de week net kennis met elkaar gemaakt. Gelukkig zijn de konijnen groter dan de katten. :+
[ [url=m/RYwB39.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/M33Jgp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Pffff, is het bij jullie in huis op zo warm? Ik krijg het hier niet meer afgekoeld en dan word het morgen nog warmer dan vandaag.. ;(


Schattig! Toffe konijnen! Welke heb je?
Gaat het goed samen?

Hier is het warm in huis. Onder de 30 graden krijg ik het niet en dan staat de airco overdag aan.. ‘s nachts kan ik niet slapen door die herrie, dus ramen open maar helpt niet..

Froukje
Forever young

Berichten: 10870
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 07:37

Mooie kleuren Sanne. Wanneer moet de badkamer af zijn?

Esther, mijn konijnen zijn een kruising tussen Lotharinger en Duitse reus. Flinke konijnen dus.