Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33926
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 00:06

Ik heb inderdaad net vandaag een doos gekocht met peren die hem moesten peren. Anders zaten ze met de gebakken peren. :(:)
Heb ze een liefdevol tehuis geboden. :j

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 00:07

Vlees weggooien word ik ook echt heel verdrietig van. Dan wordt een dier gedood om weggegooid te worden :/ schandalig. Ik zou ook liever een slager hebben die nee verkoopt dan weggooit.

Ik heb gemiddeld 22€ per week uitgegeven. Morgen weer aar de markt maar weet nog niet zo goed wat ik wil hebben. Ik kwam trouwens nog een oppak broodmeel tegen in de kast. Dit weekend ga ik dat eens bakken denk ik.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 00:07

MarlindeRooz schreef:
Ik heb inderdaad net vandaag een doos gekocht met peren die hem moesten peren. Anders zaten ze met de gebakken peren. :(:)
Heb ze een liefdevol tehuis geboden. :j


Jij bent af -O- :')

Er komen een paar verplicht goedkope weken aan voor mij: ik heb nog 41 euro tot 17 februari :=

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 09:09

Twee jaar terug naar het kromkommer event geweest en voor €8 5kg aan groenten meegenomen! Tomaten, uien, broccoli, paprika en pompoenen. Was super!

Voor de mensen die in een adem wensen dat voedsel beter verspreidt wordt onder mensen over de wereld, maar wel vlees zeggen te eten: kijk eens naar de documentaire cowspiracy. Daar zul je zien dat met het eten van vlees, je juist bijdraagt aan die verschrikkelijk scheve verhoudingen.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 09:44

Ik wordt ook boos van vlees weggooien. Dat er vlees is, a la. Dat we dan veel en veel te veel produceren en het vervolgens weggooien en niet eens aan armen of hulpbehoevenden geven, terwijl het milieu zwaar lijdt onder die overproductie, dat gaat er bij mij niet in :n

En als je als slager minder inkoopt lijkt het mij ook dat je het voor minder kunt verkopen? Al dat weggooien moet je namelijk doorberekenen aan de klant lijkt mij?

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:10

Ik eet het vlees van een koe die eerst verkocht wordt en daarna geslacht. Ik vind vlees lekker, word er blij van en voel me er goed bij. En deze manier van vlees eten vind ik een stuk vriendelijker dan een dier slachten en dan kijken of het verkocht kan worden en anders maar weggooien.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:38

Ik ben ook fan van de buitenbeentjes bij de AH!

En inderdaad zonde om vlees weg te gooien. Ik probeer weinig vlees te eten, deze week 1 keer kip en 1 keer rundvlees gehad. Verder vleesvervangers of iets anders. Vind het alleen lastig om m'n brood te beleggen voor de lunch. Kipfilet of iets is dan zo makkelijk, maar daar wil ik dus ook vanaf. Elke dag kaas of pindakaas vind ik ook niets. Iemand tips? (wat ook budget is haha)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:47

Ik heb gisteren sandwichspread gekocht voor op brood. Verder kun je het ook beleggen met groente. Of hummus zelf maken, dan is het prima te betalen.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:08

Een grote pot jam kopen en die in een klein potje doen om ter plekke te kunnen smeren? Kokosbrood? Ik heb alleen geen idee wat dat kost.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:35

Deze week 50 euro besteed. 20 euro minder. Helaas is het volgende week weer duurder omdat ik medicijnen moet kopen en pedicure afspraak heb

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 12:29

CCCCC schreef:
Elke dag kaas of pindakaas vind ik ook niets. Iemand tips? (wat ook budget is haha)

Hummus kun je heel makkelijk zelf maken met een blikje kikkererwten, beetje citroensap en olijfolie en kruiden naar smaak. Er zijn legio recepten op het internet te vinden en oneindig veel variaties :) Het enige wat je nodig hebt is een keukenmachine.
Oja en je kunt het ook invriezen. Ik maak dus af en toe lekker veel en dan eet ik daar een maand van

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 12:34

Hummus is wel een goede inderdaad! Met wat rucola of zo vind ik dat wel heel lekker op brood.

ellepel

Berichten: 47563
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 12:35

Je kunt ook nog varieren met kidneybonen of witte bonen, ook erg lekker!
En als aubergine in de aanbieding is deze bakken of grillen in de oven en die er bij in pureren,ook erg lekker!

Ik had afgelopen week 2 kippenpoten bij de jumbo voor 1,85,heb daar 4x van gegeten,
Voor vandaag pompoensoep,die was maar een euro,dus blijft ook nog goedkoop :)

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:34

Vandaag nasi van gister over. Straks soepje maken

Mlies
Berichten: 14164
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:57

Ik ga vanaf komende week gewoon €30,- contant in de portemonnee doen en wat overblijft in een spaarpot. In de hoop dat die zich snel vult en ik er dan iets bewust leuks mee kan gaan doen. Via de pin gaat het hoe dan ook wel op.. Dat draagt weinig bij aan m'n bewustwording. :D

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:05

Ik pin ook niet meer. Komt niet goed anders haha.
Dus pin idd wekelijka

Vandaag wel weer veel gehaald
2 bakken druiven, brood, karnemelk, melk, optimelkwark, vla, cracottes, crackers, noten, chips en nog borrelnoten voor manlief
was 15 euro kwijt
dat brood en die crackers zijn voor mij. Doe ik 2 weken mee
cracottes voor miin zoontje. Ook 2 weken
vlees heb ik zat
dus deze week voornamelijk groente en waarschijnlijk einde vd week weer wat kaas en vleeswaren nodig

hesterve

Berichten: 1944
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:45

Ik kom evene onder mn meelees steen vandaan... Het weggooien van grote hoeveelheden vlees is echt doodzonde. Zat te denken wat ik als ondernemer daar mee zou doen. Had het volgende bedacht: Vlees is best lang goed te bewaren inde vriezer (als je het juist verpakt) zou de slager niet beter een aantal weken het " weggooivlees" op kunnen sparen in de vriezer en als hij een partijtje heeft een reclame kunnen maken met een verrassingspakket voor een schappelijke prijs (wel duidelijk aangeven dat dit al ingevroren is en zo thuis de vriezer in kan). Wie weet vind je werkgever zoiets wel een goed idee!

Voor de anderen : Petje af dat jullie hier zo goed mee bezig zijn!! (probeer er zelf ook steeds meer op te letten maar kom bij lange na niet bij de bedragen die hier gehaald worden...)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:58

Ik zit er ook nog steeds over na te denken :))

Sowieso eens inventariseren wat je nu eigenlijk verkoopt en hoeveel. Daar de vitrine op aanpassen.
Dan kun je nog vleespakketten samenstellen tegen een kortingsprijs en die in de vriezer bewaren. Flink voor adverteren in de winkel. Er zijn toch heel veel mensen die diepvriespakketten aantrekkelijk vinden tegenwoordig.

Zo gooi je veel minder weg én maak je er meer winst op. In de diepvries hoef je het immers nauwelijks weg te gooien.

Behalve dat vlees weggooien zonde is vind ik het ook een tamelijk domme manier van business doen :o

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:03

hesterve schreef:
Ik kom evene onder mn meelees steen vandaan... Het weggooien van grote hoeveelheden vlees is echt doodzonde. Zat te denken wat ik als ondernemer daar mee zou doen. Had het volgende bedacht: Vlees is best lang goed te bewaren inde vriezer (als je het juist verpakt) zou de slager niet beter een aantal weken het " weggooivlees" op kunnen sparen in de vriezer en als hij een partijtje heeft een reclame kunnen maken met een verrassingspakket voor een schappelijke prijs (wel duidelijk aangeven dat dit al ingevroren is en zo thuis de vriezer in kan). Wie weet vind je werkgever zoiets wel een goed idee!

Voor de anderen : Petje af dat jullie hier zo goed mee bezig zijn!! (probeer er zelf ook steeds meer op te letten maar kom bij lange na niet bij de bedragen die hier gehaald worden...)


Het is jammer. Er gelden in Nederland heel erg strenge regels met betrekking tot voedselveiligheid. Zo is de hele partij van La Place toen ook weggegooid.
Ik heb wel eens voorgesteld om bijvoorbeeld gesloten pakketjes voedsel wat over is bij KLM weg te geven bij de voedselbank. Maar dit mocht helaas niet.

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:50

Hier in de buurt zit een slager die maar 1 koe per week laat slachten. Op is op en er word daar ook niks ingevroren. Die man wil ook niet groot inslaan om geld te besparen, maar vind het belangrijker dat er niet onnodig veel vlees weg gaat.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:37

Ik heb voor vanavond spaghetti gemaakt met prei, garnalen, ui, knoflook, tomatensaus, yoghurt(ipv kookroom, dat had ik niet in huis) en op de prei na, had ik alles in huis. Dus een relatief goedkope, simpele en erg lekkere maaltijd.
Maar in mij enthousiasme heb ik teveel spaghetti gekookt, kan ik dat gewoon invriezen?

Is puur gekookt, verder niet door het pastamengsel gegaan. 'Kale' spahetti dus.

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:41

Mooie aanbiedingen van de AH komende week, we gaan lekker veel vis eten. Alles met een sterretje erbij is in de aanbieding.
Maandag: *verse pasta met *verse pastasaus, prei en tonijn
Dinsdag: *mosselen met *mosselgroente en ovenfriet
Woensdag: *witlof met *ham, kaas en *aardappelpuree
Donderdag: *schelvisfilet met thaise wokgroente, curry en *zilvervliesrijst
Vrijdag heb ik een diner met werk
Zaterdag: Spinazierondo (aanbieding van vorige week) met *knolselderij *aardappelpuree
Zondag: Erwtensoep met *hartige taart

Al mijn boodschappen bij elkaar voor twee personen komende week komen uit op €32,80

Totaalbedrag:

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:50

Vis word ik niet blij van := , krijg geen folders dus even wachten tot ze online staan . Even vergelijken met poiesz

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:00

Denk dat het voor mij ook een goedkoop weekje wordt (zeg ik elke keer :') ).

Maandag eet ik bij een vriendin, dinsdag kookt mn huisgenoot, woensdag eet ik met mn SV en ga volgend weekend een weekendje naar m'n ouders dus dan hoef ik enkel voor donderdag iets te halen. En ik denk dat dat dan verse pasta met pesto, (vegetarische) spekjes en spinazie wordt. Moet nog wel wat brood en fruit halen morgen. Oh en Nutella (die vind ik van bijv. de Lidl niet lekker), want die is bij de AH in de bonus vanaf maandag.

Vandaag bij de Lidl jam, pindakaas, honing, 2 pakken rijstwafels, knackebrod en een reep pure chocolade gehaald. Altijd fijn zo'n voorraadje. :)

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:11

Ging vanmiddag ff op de markt groente halen.
2 courgettes, 1 aubergine en 1 rode paprika. 7,20!!!
Wtf. Had net zo goed naar de AH kunnen gaan.
Misschien was ik dan nog goedkoper uitgeweest.