Als dromen uitkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 08:21

Wat een heerlijke foto update.

Maar kan de pony niet gewoon zonder ijzers naar buiten?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 09:10

Mer ja tot nu toe wel maar Liselotte wil graag over de weg zodat ik mee kan op de fiets. Ik ben dan bang dat ze haar hoeven kort gaat lopen op het asfalt als we dat vaak gaan doen. De berm is grind zodat je van de weg af kan voor tegenverkeer. De weg is namelijk niet heel breed en je mag hier 100.

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:21

Fijn dat het met Arie beter gaat.
En wat heeft Noah een mooie weg zeg!

Wij hadden vroeger (10 jaar terug) in de winter geen (droge) bak dus reden altijd over asfalt dan. Mijn ervaring is dat je zolang je niet elke dag 10 minuten op asfalt galoppeerd het weinig kwaad kan. Maar hoefschoenen is ook een goede optie.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 11:56

Dank Dandelion, ik kijk het even aan dan want Liselotte rijd maar 3/4 keer per week en dus niet iedere dag op de weg.

Noah vind het leuker om boeken te lezen als we in de zandbak bijbehorende speeltjes hebben. Vandaag was het de kinderboerderij.
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:13

Heerlijk zo voor Noah gezellig in de zandbak.

En wat betreft ijzers of geen ijzers gewoon aankijken, het zou zomaar eens mee kunnen vallen bij harde voeten.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 07:43

Ik ben jullie aan het verwaarlozen. Niet met opzet we zijn gewoon lekker aan het genieten van het laatste zomer weer. Maart is hier trouwens de eerste maand van de herfst. Het weer is nu heerlijk met gemiddeld rond de 25 graden. Ochtenden worden wel al koud. Ok 12 graden klinkt misschien niet zo koud maar na een warme zomer is het voor mijn gevoel koud.

Noah heeft zijn verjaardags kadoo wat vroeger gehad dan gepland. Toen we het bestelden werd er gezegd dat het wel 6 weken kon duren. Dus ik dacht ik bestel op tijd als het dan langer duurt is het er nog voor Noah zijn verjaardag op 11 mei. 8 dagen later kom ik uit mijn werk en liggen er 4 grote dozen in de carport.
Afbeelding

Lilo die we uit Nederland mee hebben genomen is vorige week 13 jaar geworden. Ze doet het best nog goed voor haar leeftijd al word ze wel een beetje doof nu.
Afbeelding

Vorig weekend was het heerlijk weer en zou het iets warmer worden. Dus zijn we een uur richting het zuiden gereden naar een meer. Heerlijk gezwommen en onderweg lunch gehad. Vlak naast het meer is een vliegtuig/oorlog museum dus daar ook maar even naar binnen gegaan. Super leuk want er was heel veel wat we mochten aanraken, er waren verkleed kleren voor de kinderen en we waren de enigen daar helemaal top dus. Want met Noah is het soms een hand vol. Als je 2 bent is netjes meelopen en niks aanraken erg lastig. Natuurlijk oefenen we dat wel en daar zijn zulke kleine uitjes goed voor maar hij had geluk. Er mocht alleen niet in het grote vliegtuig gezeten worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 08:04

Wat een leuk verjaardagscadeau heeft Noah [&] **\O/**

Gefeliciteerd voor Lilo *\o/*
Dat grijze hoofdje <3

Ziet er leuk uit in het museum!

Hoe gaat het met Atari en zijn ogen?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 08:22

Dank je Dandelion. Atari is sinds een week weer in de paddock met Jazz en Nikki de pony. Voor zover doet hij het goed. Hij speelt en rent en stopt dan keurig op tijd voor het hek. Of zijn zicht volledig terug is is lastig te zeggen maar hij doet het goed. Hij groeit als kool en loopt nu braaf mee naar de poetsplaats om geborsteld te worden. Ik zet hem daar niet vast en ook was ik hem niet. Het gaat gewoon om een klein stukje alleen te lopen zonder Jazz. En de poetsplaats is leuk want hij krijgt knuffels, een handje brok en lekker borstelen en dan weer terug naar mama. Ik ga zo na het eten de paarden doen en zal wat foto’s maken van Atari. En een foto van wat ondeugende Aie heeft opgegeten.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 10:42

Dan nog even de foto’s van vanavond. Atari in en naast de wasplaats. Fijn geborsteld en zijn staart goed gekamd en antiklitspray er in. En 2 foto’s van Jazz haar staart waar baby toen ze nog opgesloten stonden wat happen uit gegeten heeft. Jazz haar staart werd helaas nooit erg lang maar hij was wel vol en dik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:28

Ah wat een leuke foto’s van jullie uitstapje en knappe Atari. Fijn dat het weer goed met hem gaat. Hij heeft de staart van moeders wel goed te pakken gehad..
Leuk, die schommel voor Noah!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:50

Leuk kado voor je Noah! Kan hij nu met het mooie weer lekker mee spelen!!!!

En een leuk uitje, die foto met de kids in die uniformen zijn heel leuk!

En wat ziet Atari er goed uit fijn dat het zo goed gaat.

Zijn ze alweer verder met het huis?

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 20:59

Ohhh wat is hij groot :oo
Ik blijf het maar zeggen :')

Fijn dat er iig redelijk wat zicht terug is!

Zonde van Jazz haar staart.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 22:06

Dank jullie.

Noah is erg blij met wat hij zijn ‘playground’ noemt.

Uitstapje was inderdaad leuk en gewoon dicht bij huis dus prima te doen op een middag.

Ik baal ook echt van Jazz haar staart. Gelukkig lijkt het niet erger te worden nu ze weer vrij rondlopen. Ik heb wel spray nu om in haart staart te spuiten hopelijk helpt dat ook. Jazz wil namelijk geen in knoop staartzak die haalt ze er zelf af. Of misschien zijn die gewoon niet zo geschikt voor de paddock met bosjes waar klitteballen aan groeien.

En inderdaad Arie blijft maar door groeien. Ik zou hem eigenlijk eens moeten meten. Nog maar 1 gaatje over in het veulen halster. En over 2 weken is hij gewoon alweer 5 maanden oud. Wat betreft zijn zicht hij lijkt inderdaad de omheining goed te zien, loopt met mama mee, rent en speelt en ziet duidelijk dat er rubber matten op de grond liggen in de poetsplaats. Als hij straks gecastreerd wordt laat ik de dierenarts zijn ogen weer checken maar het lijkt er op dat we echt de goede kant uit gaan.
Ik wil alleen wel wachten en echt de tijd nemen voor het leren vast staan. Ondanks dat er geen breuk te zien was op röntgen er moet een klap op/bij zn hoofdje geweest zijn om een hersenschudding en blindheid te veroorzaken. Ik wil niet het risico nemen dat hij gaat hangen met vaststaan en het erger kapot maakt. Ik weet ook dat ik niet alles kan voorkomen maar hoe meer tijd we hem geven hoe beter het is denk ik maar.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 00:02

Je hebt groot gelijk om voorzichtig aan te doen. Het kan maar een keer misgaan.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 08:36

Het is nog niet veel maar vandaag zijn ze dan toch eindelijk verder gegaan met bouwen. Ik hoop dat morgen dit er allemaal aan zit en dan eindelijk de muur platen erop gaan. Noah moest natuurlijk helpen met bouwen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:07

Fijn dat ze weer verder gaan! En Noah is een topper!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 21:32

Goeie hulp! Fijn dat ze weer verder gaan met bouwen.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 08:00

En we hebben dan toch al een paar muren vandaag. Ze komen pas dinsdag of woensdag volgende week weer terug. Maar goed het is weer wat verder.
Afbeelding
Afbeelding

En ook niet geheel onbelangrijk, Atari is 5 maandan oud! En grote jongens eten ook uit hun eigen voerbak. Ik kan echt de hele dag naar hem kijken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 08:40

Ziet er goed uit!
En knappe Atari! Hoe is het nu met hem?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 08:53

Voor zover ik kan zien gaat het gewoon goed met Arie. Hij doet alles wat hij zou moeten doen voor zijn leeftijd. En hij is erg ondeugend naar zijn moeder en Nikki. Het lijkt erop dat zijn zicht is terug gekeerd.
Een keer per week haal ik hem uit de wei en borstel ik hem bij de wasplaats en wandelen we een paar minuten over het erf. Dit was vorige week toen we de auto, schoolbus en quad bike hebben ontmoet.
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 17:49

Knappe Atari, fijn dat het weer goed gaat met hem!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 23:46

Inmiddels weer 2 weken verder. We hadden easter hat parade op school. Noah heeft ook gezellig meegedaan. En Pasen thuis gevierd met een speurtocht. Dat was erg leuk en veilig voor de honden want de enige plaatsen waar chocolade lag konden ze niet bij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arie is verdrietig dat Jazz haar staart nu definitief opgesloten is en hij er niet meer aan kan knagen. En Liselotte is weer steeds meer aan het rijden en neemt nu ook Jazz mee op buitenrit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://youtube.com/shorts/QRET0LeYwSE?feature=share

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 07:21

Superleuk!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 15:08

Leuke update, die hoed staat haar leuk. Grappig om te zien dat ze een schooluniform dragen daar!

Blote pootjes op het zadel moet ik niet aan denken := maar met jullie temperaturen kan ik het mij wel voorstellen.

Sommige foto's doen het niet bij mij.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 00:20

Mer het school uniform is inderdaad groen. Inclusief zwart leren schoenen. Sommige scholen zijn iets minder strict en mogen de kinderen de hele week sport schoenen dragen. Liselotte mag dit alleen op vrijdag dat is sportdag voor haar klas. Dan word ook het sport uniform gedragen die dag. Ik weet niet hoe dat straks gaat met zwetende pubers de hele dag in het sport uniform maar die kunnen zich waarschijnlijk na sport omkleden. Dit is ook daadwerkelijk de hele school. De voorste rijen zijn primary, foundation tot jaar 6. Achteraan zit secondary jaar 7 tot 12. En helemaal vooraan zie je een paar rode truien dat is de kleuterschool die mee mocht doen.

Liselotte rijd het hele jaar in een korte broek. Ze moet van mij haar helm en rijschoenen aan maar draagt alleen als het heel koud is een lange broek of als we naar les gaan.

Ik zag ook dat een paar foto’s het niet doen. Ze zijn wel gewoon geüpload naar afbeeldingen op bokt alleen in het bericht komen ze niet. Ik weet niet hoe dat komt of hoe ik het moet veranderen.