Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:47

Verstandig, er zijn dieren genoeg!!

Koekeroekus

Berichten: 3323
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:37

NenaC schreef:
Ja ze wilde de dieren terugbrengen als de ab kuur te duur werd, maar ze wonen 300km verderop, dus voor ze straks 600 km gaan rijden en er brandstof doorheen jagen kunnen ze de dieren ook behandelen. ( tenminste zo denk ik), ze belt later vandaag nog een keer over hoe het gaat.


Kun je dan de kosten niet delen en jouw deel overmaken? Dan hoeven hun niet heen en weer. Verkoudheidje is natuurlijk zo op te lopen.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:40

Zoe_97 schreef:
Maar Tongeren is wel een taal apart :') ik woon op nog geen half uur van daar en ik versta soms 2 collega's van daar amper :')

Ja dat klopt haha.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:15

NenaC schreef:
verkoop jij dan als particulier of als bedrijfje? en wat voor ziekte was dat dan?

ik ben van mening dat ik gezonde dieren heb afgegeven, ik heb ze zelf vrijdag nog in de hand gehad voor ze verkocht zijn. Bovendien als de dieren zo hoogbesmettelijk zijn als zij nu beweerd, zou ik in mijn blijvende koppel ook symptomen moeten hebben, wat ik niet heb.

Ik kan natuurlijk niet zien wat zij gedurende de autorit ermee gedaan hebben, hoe ze daar nu gehuisvest zijn en wat ze te eten krijgen. en of zij misschien al andere kippen hebben die drager zijn van het een of ander.


Ik verkoop als particulier en in mijn geval was ik de koper en niet de verkoper. Ik had dus plots een zieke vogel in huis. Het ging om de megabacterie.

Tja, je kunt van mening zijn dat jij gezonde dieren hebt verkocht, maar als een dierenarts dat anders stelt en de incubatietijd aanwijst dat ze bij verkoop al ziek waren, dan heb je geen poot om op te staan. In mijn geval ging het om een incubatietijd van een week. De vogel bleek na minder dan een dag al ziek, dus het was duidelijk dat ze het bij de kweker had opgelopen (en ik had haar ook nog eens in quarantaine, dus geen andere vogels in de buurt).

De vogel heeft overigens wel overleefd. Kosten: bijna 1500 euro en de verkoper heeft tweederde vergoed.

Ik zeg niet dat jij zieke vogels hebt verkocht, maar wanneer een dierenarts straks anders aanwijst, zou ik toch even op een nette manier met deze mensen om de tafel gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:17

Nog even een toevoeging: sommige ziekten openbaren zich pas bij verhuizing ivm stress. Dat is vooral bij kippen het geval. Het kan dus best dat ze toch ziek waren en het nu pas tot uiting komt.
Heeft een dierenarts van tevoren vastgesteld dat de dieren gezond waren?

Offtopic trouwens, sorry :+ Maar ik heb dus aan de andere kant van de situatie gestaan en het viel me op hoe snel mensen roepen dat ze gezonde dieren hebben verkocht, maar het later toch (onbewust) anders blijkt.

Oehlala
Berichten: 4325
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:03

Ha cayenne, nee ik snap jouw volkomen, als ik ze zelf gekocht had en ze worden ziek zou ik ook niet blij zijn.
Maar wat ik niet ramen kan is dat ik deze week in totaal 15 kippen verkocht heb, allen uit hetzelfde koppel en alle onder stress van het verhuizen en dat alleen bij haar de dieren ziek geworden zijn. Maar goed we zullen zien ;) ze is nu een ab kuur gestart.

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:07

kan natuurlijk....mischien zijn er meer kippen ziek, maar zijn deze mensen erg oplettend en merken andere eigenaren het niet. Ik snap jouw punt wel aan 1 kant, maar zelf zou ik het dus niet willen zo...zoals ik al zei: met mijn kittens destijds heb ik het zelf aangeboden ondanks dat ik ze had laten nakijken door een da voor ze weggingen. Voor beide kanten is wat te zeggen..ik zou het zelf alleen zo rot vinden (ongeacht waar het ontstaan is..ze zijn gewoon heel snel ziek geworden) dat ik de kuur zou betalen of iig een gedeelte.

miss_lizje

Berichten: 6267
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:32

:')
Van die ene "demi" een niet zo aardig berichtje terug gehad. In de trent van " stik maar in je dekens".

Van de bieder die mijn bodemprijs vroeg (130 euro) bied nu opnieuw 126,95 Alsof ik een week later wel op het bod in ga }:0

Mischa

Berichten: 3506
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:49

miss_lizje schreef:
:')
Van die ene "demi" een niet zo aardig berichtje terug gehad. In de trent van " stik maar in je dekens".


Jeetje joh, dat is echt niet normaal hoor.
Ik vraag me bij mensen die zo onbeschoft reageren, echt af hoe zij irl zijn. Of ze in je gezicht poeslief zijn, of dat ze daadwerkelijk gewoon onderontwikkeld zijn..

miss_lizje

Berichten: 6267
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:54

Dat of het is gewoon een jong persoon die de nieuwprijs niet weet van sommige merken.
Natuurlijk is een vraagrpijs van 130 euro voor een doodnormale deken absuurt. Maar ik vind zelf als je dat vergelijkt met een nieuwprijs van tegen de 300 euro geen hele gekke vraagprijs.
Maar kennelijk moet ik "ze weg geven" 40 euro :') . Dan ga ik er zelf wel onder liggen...

miss_lizje

Berichten: 6267
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:25

*\o/* De vraagprijs is nu toch geboden, dus nu hopen op een snelle afhandeling * duimen maar!*

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 06:03

Oeps, zelf een flater op MP. Mijn mobiele telefoon is stuk, dus ben op zoek naar een tweedehandse.
Bepaalde telefoon op het oog, model van twee jaar oud, nu in een enkele winkel nog te koop voor ca. €380. Op MP staan er een behoorlijk aantal voor 125 - 150 euro.
Heb ik €100 geboden op een zonder vraagprijs, om ergens tussen €125 - €150 uit te komen.
Verkoper niet tevreden, telefoon was nieuw €500, ik moet maar een reëel bod doen...
Heb hem dan maar bij een andere verkoper gehaald voor €140...

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:34

Die Demi heeft laatst ook 5 euro op mijn eurostar dekjes geboden (Vp 25-30). Meerdere malen op dezelfde advertenties.

renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:23

ElizeVdS schreef:
Die Demi heeft laatst ook 5 euro op mijn eurostar dekjes geboden (Vp 25-30). Meerdere malen op dezelfde advertenties.

ja zo iets had ik een tijdje geleden ook iemand hele tijd ergens maar 2 euro voor gaan bieden waar de vraagprijs 10 euro voor wat (set peesbeschermers en achterbeschermers) ik vriendelijk geantwoord van ik ga daar niet mee akkoord stond ook bij bieden vanaf 5 wat al heel erg goedkoop is voor zo'n set :')
dus ik had haar bod verwijderd krijg ik een paar dagen later een bod van haar van 100 euro met een blanco mail zegmaar. dus daar maar niet op gereageerd en gewoon verwijderd had ze daarna nog een paar keer onzinnig 100 geboden.
had ik de advertentie maar verwijderd en opnieuw er op gezet vandaag gewoon door iemand opgehaald voor 5.

hummer14
Berichten: 146
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:25

Je kan iemand ook blokkeren op Marktplaats.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:35

Ik vermoed dat Demi een erg jong kind is.

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:36

je had gewoon akkoord moeten terug sturen, dan had je in principe een overeenkomst en kon ze niet meer terug ~~}>

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:40

Krijg via autoscout een bod op de auto. VP 1750.. reactie: Ik heb interesse in uw auto, bij deze bied ik 500 euries.

:=

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:44

Je zou dan toch bijna terug mailen dat je er van uit gaat dat hij de 1 ervoor vergeten is..... :+

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:01

Ik heb m een nette e-mail teruggestuurd, al zeg ik het zelf. :)) Vraagprijs benoemd, 500 euro gaat ie niet weg, mocht ie een 1 vergeten zijn horen we het ook graag. Altijd welkom op te proberen (maar dan deze steno netjes uitgeschreven)

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:22

Ik vind dat altijd wel lastig als mensen minder bieden en ik aan m'n prijs vast hou. Antwoord altijd vriendelijk maar verwacht toch steeds een onvriendelijk antwoord terug.
Eigenlijk hou ik niet van handelen :=

Mayflower_

Berichten: 13712
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:05

Vervelend is dat soms. Dan heb je een vaste prijs, staat in je advertentie dat bieden geen zin heeft en dan nog krijg je mailtjes ''50?''.
Ik had mijn zadel te koop staan, wilde er minimaal 650,- voor hebben. Bood er iemand 500 euro. Ik had een net mailtje teruggestuurd dat ik niet akkoord kon gaan met haar bod. Kreeg ik terug ''Voor die prijs die je nu vraagt verkoop je hem nooit''. Heb maar gereageerd met ''Ik raak hem wel kwijt voor die prijs, maar niet aan jou''. Had moeite om vriendelijk te blijven. :=

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:23

Door dat soort reacties voel ik me als verkoper net een oplichter :=

Merk wel dat je toch best altijd een te hoge vraagprijs zet... Ook een zadel te koop, de prijs die ik er bij heb gezet is de prijs die ik wil krijgen, maar dat werkt dus niet... Volgende keer duurder online zetten dan - maar eigenlijk vind ik dat toch zo onzinnig!

Vjestagirl

Berichten: 26689
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:33

Mensen dingen zelfs nog af op een boek van €1,5. Ik vind het ook lastig om daarmee om te gaan hoor

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:41

Let op, ik bied ook wel af, maar dat is dan vaak bij zaken waarbij de nieuwprijs en de tweedehandsprijs erg dicht bij elkaar liggen. De helft van de nieuwprijs vind ik weinig om te bieden als iets in heel goede staat is, maar het verschil moet me wel over de streep trekken om tweedehands te kopen.
Het is blijkbaar normaal, maar wel zo vervelend als je aan de verkopende kant staat.

Meestal vraag ik wat de laagste prijs is en bepaal ik dan of ik dat wil uitgeven of niet. Soms heb je dan een verkoper die het toch aan een lagere prijs aanbiedt, maar eigenlijk verwacht ik dat helemaal niet.