Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:34

Ik ben ook 1.80 maar ik vind juist de tweezits fijner!
Zit liever tegen de stoel voor me aan dan tegen de knieën van die wildvreemde tegenover me... :')

Knopjes! I luvvvvv knopjes 8-) Vooral inderdaad die knipperende van de metro! Of precies zo timen dat de deur preciés open gaat als de trein stilstaat :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:03

Brr. Iemand naast mij is uitgebreid z'n vingers aan het knakken. Als ik ergens de rillingen van krijg :brr:

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:10

ik zit nu in de bus en ruik ontzettend naar paard.. ik heb namelijk net mn knollie gereden :Y) ik zie mensen denken " damn die stinkt " maarja, t is het OV en ongeacht hoe ik ruik wil ik me toch kunnen vervoeren, en de bus is de enige optie :') (vanaf volgende maand lekker met de scooter *D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:53

Ik geregeld met koeien meur :')

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:07

ach, kan best dus :')

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:20

Die geuren vind ik inderdaad geen probleem maar helaas heb ik ook wel eens in de bus gezeten met iemand die rook alsof ze volledig onder oud zeep en zweet rook en iemand die rook alsof die een hele wiet kwekerij bij zich had. En daar kan ik mij dan wel aan ergeren.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:32

Is dat "in je eentje in een vierzits" serieus een issue? Echt? No kidding?

Ik ga al jaren met de trein van en naar mijn werk en daar heb ik nou werkelijk nog NOOIT bij stil gestaan (of eerder, bij stilgezeten haha)

Als ik de trein in kom en er is een lege vierzitter dan ga ik daar meestal zitten. Lekker ruim, en vooral handiger met uitstappen. Zie vanuit de raamkant van z'n tweezitter maar eens over degene naast je te klimmen als je er als eerste uit moet.

Wat kan mij het schelen dat ik alleen ben? Meestal wordt zo'n vierzitter trouwens alsnog opgevuld met allemaal eenlingen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:59

Vandaag heb ik mij ontzettend kunnen ergeren aan een reiziger die onwijs hard ademde!
Leek op een half verstopte neus die zo nu en dan ook nog een hoge piep gaf als ze ademde. Ohh wat vond ik dat irritant zeg :=

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:08

Ik voelde mij vanmiddag hoogst ongemakkelijk. ik had alleen maar in de trein tijd om wat te eten, dus snel wat op station gehaald. bewust nog op die klap dingetjes bij de deur gaan zitten om zo min mogelijk tot last te zijn maar kreeg toch vuile blikken van iemand op zo'n klap stoel tegenover mij... terwijl er ook nog genoeg plaats in de coupet was koos ze er zelf voor daar te gaan zitten terwijl ik al netjes aan het eten was. geen gesmak, of helemaal uitgestald.

Voelde echt vervelend, probeer al zoveel rekening te houden en nog is het dan niet goed :P pff

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:10

Eloya schreef:
Ik voelde mij vanmiddag hoogst ongemakkelijk. ik had alleen maar in de trein tijd om wat te eten, dus snel wat op station gehaald. bewust nog op die klap dingetjes bij de deur gaan zitten om zo min mogelijk tot last te zijn maar kreeg toch vuile blikken van iemand op zo'n klap stoel tegenover mij... terwijl er ook nog genoeg plaats in de coupet was koos ze er zelf voor daar te gaan zitten terwijl ik al netjes aan het eten was. geen gesmak, of helemaal uitgestald.

Voelde echt vervelend, probeer al zoveel rekening te houden en nog is het dan niet goed :P pff

Ohh, ja dat heb ik ook wel eens gehad!
Zelfs een vrouw die flink boos op me werd en zei dat ik dan maar op de trap moest zitten. Uhh, how about no?

Nou had ik ook wel flink geurende patat, dat geef ik toe. Maar ik had echt geen anders tijdstip om te kunnen eten. En met alleen een kiosk en smullers op het station, zit je al gauw aan de patat... :o

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:27

Iejoorr schreef:
Vandaag heb ik mij ontzettend kunnen ergeren aan een reiziger die onwijs hard ademde!
Leek op een half verstopte neus die zo nu en dan ook nog een hoge piep gaf als ze ademde. Ohh wat vond ik dat irritant zeg :=

Kan die persoon misschien helemaal niks aan doen. Zelf heb ik astma en zeker als ik tegenwind heb kom ik soms echt adem te kort en zit ik piepend en half naar adem snakkend in de bus. Die blikken van mensen zijn soms echt ronduit onbeschoft. Alsof je het voor je lol doet. Zou willen dat ik dan ff met ze zou kunnen ruilen...

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:38

onlangs ook wat meegemaakt op de trein: we reizen met onze border collie pup, die vreselijk moe was van een dagje zee. we zetten ons speciaal in een wagon voor fietsen en dergelijke, daar zat niemand op dat moment. Komt er opeens een vrouw uit het niets naar de hond toegestapt met een vluchtige vraag of hij braaf is. Ik zeg dat hij moe is en dan durft uit te halen, zeker als hij aan het indommelen is. Mevrouw moest hem zo nodig aaien wat een beet opleverde. Onze fout volgens haar, nochtans had ik gewaarschuwd dat hij durft uithalen. Ze stapt ook echt recht op hem af, zonder hem te laten ruiken ofzo, echt onverantwoord .. heb me er aan geergerd .. bleef ze ook nog de hele rit zeuren over haar honden ..

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:19

Lienek schreef:
Iejoorr schreef:

Kan die persoon misschien helemaal niks aan doen. Zelf heb ik astma en zeker als ik tegenwind heb kom ik soms echt adem te kort en zit ik piepend en half naar adem snakkend in de bus. Die blikken van mensen zijn soms echt ronduit onbeschoft. Alsof je het voor je lol doet. Zou willen dat ik dan ff met ze zou kunnen ruilen...

Oh dat zeg ik ook niet hoor. Vind het heel vervelend voor mensen die last ervan hebben, maar ik vond het geluid irritant. Vooral omdat ze ook nog eens heerlijk op de pink zat te kauwen :')
En dat is waar het topic om gaat toch? Ergernissen..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:58

mayadeby schreef:
onlangs ook wat meegemaakt op de trein: we reizen met onze border collie pup, die vreselijk moe was van een dagje zee. we zetten ons speciaal in een wagon voor fietsen en dergelijke, daar zat niemand op dat moment. Komt er opeens een vrouw uit het niets naar de hond toegestapt met een vluchtige vraag of hij braaf is. Ik zeg dat hij moe is en dan durft uit te halen, zeker als hij aan het indommelen is. Mevrouw moest hem zo nodig aaien wat een beet opleverde. Onze fout volgens haar, nochtans had ik gewaarschuwd dat hij durft uithalen. Ze stapt ook echt recht op hem af, zonder hem te laten ruiken ofzo, echt onverantwoord .. heb me er aan geergerd .. bleef ze ook nog de hele rit zeuren over haar honden ..

Ook al "waarschuw je"... vindt dat hond die met ov mee gaat nooit en te nimmer mag buiten. Anders muilkorf.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:00

Nou ik vind het wel raar om zomaar een vreemde hond te gaan aaien. Iederee weet toch dat je niet zomaar aan andermans hond mag zitten :?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:03

verootjoo schreef:
Nou ik vind het wel raar om zomaar een vreemde hond te gaan aaien. Iederee weet toch dat je niet zomaar aan andermans hond mag zitten :?

Nou helaas weten heel veel mensen dat niet en ook niet hoe je moet benaderen. Voor zelfde geld was kind geweest

In ov is kans heel stuk groter dst iemand hem benaderd

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:07

Ben het wel met Gianti eens. Aangezien het een pup is kun je het nog enigszins begrijpen maar zo'n hond moet rap leren dat ie niet mag bijten. Mag ook hopen dat je het gedrag hebt afgestraft...

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:41

Volgens mij was ik vandaag vervelend, keelpijn dus was best aan het hoesten en kuchen. Het was niet zo druk gelukkig maar voelde me wel beetje ja... *piep*

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:42

Iemand zit heel agressief op haar laptop te rammen alsof dat ding haar persoonlijk groot onrecht aangedaan heeft. :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:48

Captain schreef:
Iemand zit heel agressief op haar laptop te rammen alsof dat ding haar persoonlijk groot onrecht aangedaan heeft. :')

Tis dat je het over een vrouw hebt anders zou ik denken dat je naast mn vader zit :+ die typt op z'n laptop nog steeds zoals vroeger bij een type machine moest :') vooral de enter slaat ie erg hard aan.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:13

Ik vind dat terecht. Je moet die laptops ook niet het idee geven dat ze de baas zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:17

Amaris schreef:
Ik vind dat terecht. Je moet die laptops ook niet het idee geven dat ze de baas zijn.

:') This made my day :+

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:20

Ik zit in de trein naar Utrecht. Ruimte zat op dit tijdstip. Komen 2 meisjes de trein in, ze willen bij mij in de 4 zits. Helemaal prima. Maar ik had mijn tas dicht naast me op de andere stoel. Één van die meisjes gaat gewoon zonder te vragen of ik mijn tas wil weghalen op mijn tas zitten. Super asociaal..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:29

Ik zat laatst na iemand die rook alsof hij door een astbak had gerold. Wat een lucht zeg, en ik ben echt geen zeur!
Maar ik heb bronchiale hyperreactiviteit, dus mijn longen gingen spontaan 'op slot'. Ik kreeg nog amper lucht. Ben dan ook maar opgestaan en een treinstel verderop gaan zitten.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:28

Ach, ik zat een keer in een coupe waar iemand gewoon zat te roken.. :oo
Nouja, zijn kleding was ook niet bepaald normaal.. Alsof ie 100/200 jaar achter liep.. _O-