Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:01

Pluizebolpum schreef:
En even iets waar ik laatst aan moest denken..
Hoe doen ze dat nu toch met vogel of vlindertellingen? Dat ze het aantal vogels/vlinders/etc. binnen een bepaald gebied tellen. Hoe weet je nou in hemelsnaam dat die Atalanta niet al voor de derde keer komt langs fladderen en hoe doe je dat als je een hele kudde spreeuwen hebt?

Dat vraag ik me ook altijd af inderdaad.
Bij een vogeltelling kan ik me nog wel voorstellen dat je als burger een redelijk idee hebt van wie er in je tuin wonen (b.v. mussenfamilie van 9, setje merels met 3 jongen en twee turkse tortels), en die kan je dan opgeven. Maar als de buurman ook telt, staan er dan ineens 18 mussen, 10 merels en 4 duiven op De Grote Lijst? Of verrekenen ze dat wel ongeveer?
Met vlinders is het nog lastiger inderdaad...

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:08

Pluizebolpum schreef:
En even iets waar ik laatst aan moest denken..
Hoe doen ze dat nu toch met vogel of vlindertellingen? Dat ze het aantal vogels/vlinders/etc. binnen een bepaald gebied tellen. Hoe weet je nou in hemelsnaam dat die Atalanta niet al voor de derde keer komt langs fladderen en hoe doe je dat als je een hele kudde spreeuwen hebt?

Heeft mij ook een keer bezig gehouden. Hoe doe je dat met een vogeltelling? Ze stellen dan vast dat er door het hele land zoveel ... - vogels zijn. Maar wie zegt dat elke vogelspotter andere vogels heeft geteld? Misschien zijn er wel 10 die dezelfde zwerm hebben geteld, dat betekent niet dat er zoveel vogels zijn.

xChanelx

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:02

Hoe worden tv kijkcijfers berekend?
Wordt er een gemiddelde per huishouden aangenomen of..? Want ze kunnen (neem ik aan :+) niet in je woonkamer kijken of jij alleen of met 6 personen voor de tv zit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:07

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:34

Oké, dankje Sammie!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:01

Ik zag nu weer een vlieg keihard tegen het raam aan vliegen.. Maar waarom krijgen ze geen hersenschudding, ze vliegen gewoon door.. Dus constant hoor ik 'pok, pok, pok' :')

Krijgen ze overigens ook hoofdpijn.. Of oorpijn? Of zaten die precies aan de zij kant? :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:05

puppy1128 schreef:
Ik zag nu weer een vlieg keihard tegen het raam aan vliegen.. Maar waarom krijgen ze geen hersenschudding, ze vliegen gewoon door.. Dus constant hoor ik 'pok, pok, pok' :')

Krijgen ze overigens ook hoofdpijn.. Of oorpijn? Of zaten die precies aan de zij kant? :')

Vraag ik me ook af :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:06

misschien hebben ze daar te weinig hersenen voor :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:07

puppy1128 schreef:

Vliegen zijn hardnekkig. Dingen willen ook nooit dood :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:39

Welke godsdienst keurt de 3 aanslagen van vandaag goed? Kan me NIET voorstellen dat ze dit moesten doen vanuit het geloof. Wat bezielt deze mensen?

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:43

Waarom sommige films leuk blijven terwijl je ze al helemaal uit je kop kent en sommige stukken gewoon mee kunt spreken? Kwam net in me op, Johnny English is weer eens op tv. Heb deze film al zovaak gezien. :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:52

PrizTwir schreef:
Waarom sommige films leuk blijven terwijl je ze al helemaal uit je kop kent en sommige stukken gewoon mee kunt spreken? Kwam net in me op, Johnny English is weer eens op tv. Heb deze film al zovaak gezien. :')

Wij kijken hem ook. Hij is gewoon leuk van dommigheid :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:57

PrizTwir schreef:

Ik weet wel de reden voor mijzelf. Omdat ik gefascineerd met sommige films ben. :+ Dan kijk ik een film voor de driehonderdste keer en huil ik nog steeds om de zielige scenes.

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:53

Waarom wissel je tanden en heb je niet in 1x je "grote mensen" tanden?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:54

Omdat het niet in je mond past als je baby bent?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:09

Waarom worden woorden betekenisloos of....raar..(?) als je ze heel vaak zegt. Had net het woord handdoek getypt ergens, maar met 1 d ipv 2 (weet eigenlijk niet wat juist is? :') ) en nou gaat dat woord de hele tijd door mijn hoofd. Maar op een gegeven moment moest ik echt even weer bedenken wat het ook alweer was. Jaaaaaren geleden had ik dat ook met het woord brood en prins.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:13

Daar heb ik ook altijd last van haha, maar het is met 2 d's, want het is een Doek voor je hanD.
En klopt inderdaad wat suusie zegt, dat hele volwassen gebit past niet in een kinder mond.

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:22

Ik vraag me wel eens af: Wanneer stopt technologie? Zal er een tijd komen dat we niet meer verder kunnen? Dat het gewoon klaar is?
En dingen als: Komt er ooit een medicijn voor erge ziektes zoals kanker?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:23

Ik vraag mij af waarom ik nu na 17 jaar, opeens last heb van gevoelige darmen na producten die ik al jaren eet :=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:36

Catoohh schreef:
Ik vraag me wel eens af: Wanneer stopt technologie? Zal er een tijd komen dat we niet meer verder kunnen? Dat het gewoon klaar is?
En dingen als: Komt er ooit een medicijn voor erge ziektes zoals kanker?

Ik denk niet dat de technologie ooit stopt, dat blijft zich altijd doorontwikkelen.

En ja, een medicijn tegen kanker komt er ongetwijfeld. Ze zijn daar al flink ver mee :j

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:41

Met aanleiding van dat nu in alle staten in de usa het homo huwelijk legaal is, wat natuurlijk echt geweldig is!

Maar ik snap gewoon echt niet dat iemand anti homo kan zijn, of dat iemand een persoon die homo is als slecht ziet of uberhaubt als anders dan een hetero persoon. Dat je gewoon het recht van trouwen met je grote liefde kunt afnemen van iemand omdat je het vies of slecht oid vind.. daar kan ik niet met mijn gedachten bij..

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:46

amkeVH schreef:
Met aanleiding van dat nu in alle staten in de usa het homo huwelijk legaal is, wat natuurlijk echt geweldig is!

Maar ik snap gewoon echt niet dat iemand anti homo kan zijn, of dat iemand een persoon die homo is als slecht ziet of uberhaubt als anders dan een hetero persoon. Dat je gewoon het recht van trouwen met je grote liefde kunt afnemen van iemand omdat je het vies of slecht oid vind.. daar kan ik niet met mijn gedachten bij..

Mensen zijn snel bang van alles wat anders, buiten het "gewoonlijke" om is. Wat wel grappig is, want tegelijkertijd wilt iedereen uniek en speciaal zijn.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:52

Omdat veel mensen ervan overtuigd zijn dat homoseksualiteit onnatuurlijk is en niet goed is voor de samenleving. Ze vinden bijvoorbeeld dat kinderen een vader en een moeder nodig hebben en niet een andere combinatie hiervan (die mensen vinden scheiden dus ook not done). Of ze vinden dat het huwelijk bestaat om kinderen te kunnen krijgen, wat homoseksuele koppels duidelijk niet via de 'gewone' weg kunnen doen.

Ik ben het daar uiteraard niet mee eens, maar als je streng gelovig bent en bovendien je hele leven hebt gehoord hoe het 'hoort', dan kan ik me voorstellen dat je met dit soort dingen moeite hebt. Dat is geen excuus, maar het is ontzettend fijn dat die mensen steeds meer tot de minderheid behoren en gelukkig heel veel (jonge en gelovige) mensen zien dat het ook anders kan!

Relevant:
Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:57

Beetje jammer... Nu ga je er vanuit dat alleen strenggelovigen iets tegen homoseksuelen hebben en dat is een flink vooroordeel.. Er zijn zat streng gelovigen en gewoon gelovigen die dat niet hebben en er zijn zat niet gelovigen die niks met homo's hebben en ze in elkaar durven trappen. Er is ook totaal geen correlatie tussen tegen homo's en tegen scheiden zijn.

En waarom? Tja vooroordelen, normen en waarden, zo groot gebracht, wat de boer niet kent.. Daar heeft iedereen last van.. Misschien niet meer op het gebied van homoseksualiteit, maar vooroordelen hebben heel veel mensen.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:00

Eh ja ik zeg toch ook nergens dat alle gelovigen er iets op tegen hebben? Ik heb 't misschien niet goed verwoord maar in de VS is dat toch wel een van de grotere groepen die er invloed op uitoefenen.