Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:29

Het verrekenen bij de servicebalie vind ik eigenlijk wel prettig, mensen vragen toch eerst hoe het kan dat het niet verrekend is, dan moet je eerst de folder erbij pakken om te kijken of ze wel het goede product hebben, zo niet kan je dat gaan uitleggen en vertellen welke variant/product dan wel in de aanbieding is en ondertussen lopen de rijen bij de kassa op.. Dan krijg je weer dat mensen gaan zuchten omdat het wat langer duurt.
Als mensen naar de servicebalie gaan kan er rustig gekeken naar wat er mis ging en kan het meteen ingevoerd worden als er iets retour gaat.
Toen ik nog achter de kassa zat handelde ik het alleen zelf af als het rustig was, dan plakte ik een briefje op m'n lade en voordat ik hem er uit haalde kon iemand van de leiding het invoeren maar als het druk was, was het gewoon niet handig om het zelf te doen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:39

[quote="Rena100"]Waar ik me aan stoor is dat ze soms geen geduld hebben, dan liggen mijn spullen helemaal door de spullen van een ander. Als ik een kar vol met boodschappen heb, dan heb ik die echt niet zo snel weer van de band.
quote]

Ik vind het bijzonder irritant als de mensen niet direct hun boodschappen in hun kar mikken, maar staan te kijken hoe de cassiere haar werk doet. Dan sta je met z'n allen op die mensen te wachten, die na het afrekenen rustig hun tassen staan in te pakken. Moet dan altijd tot 10 tellen, toch wel mijn grootste ergenis aan de kassa. Heb 1x 2 van dat soort mensen voor mij gehad, waardoor de cassiere geen ruimte meer had om mijn spullen weg te leggen. Moest ze het zo aan mij geven. Ze was lang en breed klaar met mij, en nog stond de kar van de man voor mij in het gangpad.. heb die gewoon aan de kant geduwt.. wat een asociale banketstaaf ben je dan. Niet gewoon even je tas inpakken tijdens het scannen... Kom op zeg.

En wat dacht je van mensen die het karretje achter zich aantrekken bij de kassa, ipv voor zich uit te duwen? Mijn hemel, daar kan ik bijzonder geirriteerd over worden. Niet dat de rij er korter van word trouwens..

purny

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:41

Of mensen die eerst hun hele kar in gaan laden of pakken ipv gelijk te betalen. Kunnen wij ook verder met de volgende klant en jullie kunnen rustig inpakken

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:46

Ik snap werkelijk niet wat er moeilijk is aan; inpakken tijdens het scannen, betalen als het bedrag word genoemd, evt de rest inpakken. Ik ben 9 v/d 10 keer klaar als ze het bedrag noemen, en anders heb ik nog maar 1/2 dingetjes liggen om in een tas te proppen. Zorg er altijd voor dat alles in volgorde ligt op de band. Dus zware dingen eerst, lichte dingen als laatst. Kan het zo in je tas :D En dan ben ik nog zo'n trut die haar tassen in evenwicht inpakt (zodat 1kant niet zwaarder is dan de ander) het is net alsof ik fiets tetris speel in die tassen! ... kan het niet in een tas mikken.. daar word ik een beetje gestresst van op een of andere manier.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:09

Benfan schreef:
Ik snap werkelijk niet wat er moeilijk is aan; inpakken tijdens het scannen, betalen als het bedrag word genoemd, evt de rest inpakken. Ik ben 9 v/d 10 keer klaar als ze het bedrag noemen, en anders heb ik nog maar 1/2 dingetjes liggen om in een tas te proppen. Zorg er altijd voor dat alles in volgorde ligt op de band. Dus zware dingen eerst, lichte dingen als laatst. Kan het zo in je tas :D En dan ben ik nog zo'n trut die haar tassen in evenwicht inpakt (zodat 1kant niet zwaarder is dan de ander) het is net alsof ik fiets tetris speel in die tassen! ... kan het niet in een tas mikken.. daar word ik een beetje gestresst van op een of andere manier.

Haha dat doe ik precies zo. :') als ik het op de band leg ben ik al over de indeling in de tas aan het nadenken. :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:35

Ik sleep m'n karretje juist achter me aan in de rij zodat ik makkelijk kan uitladen, moet ik dat vanaf de achterkant gaan doen (over het 'handvat' heen) kan ik de helft niet pakken. :+
Overigens zet ik dan meteen de boodschappentas in de kar en mik alles er zo snel mogelijk weer in, zodat ik weinig tot niets meer hoef in te laden als ik afgerekend heb.
Werkt altijd tenzij je zo'n figuur voor je hebt dat alles op z'n sloomst doet en pas gaat inpakken wanneer er is afgerekend enzo.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:38

Benfan schreef:
Rena100 schreef:
Waar ik me aan stoor is dat ze soms geen geduld hebben, dan liggen mijn spullen helemaal door de spullen van een ander. Als ik een kar vol met boodschappen heb, dan heb ik die echt niet zo snel weer van de band.
quote]

Ik vind het bijzonder irritant als de mensen niet direct hun boodschappen in hun kar mikken, maar staan te kijken hoe de cassiere haar werk doet. Dan sta je met z'n allen op die mensen te wachten, die na het afrekenen rustig hun tassen staan in te pakken. Moet dan altijd tot 10 tellen, toch wel mijn grootste ergenis aan de kassa. Heb 1x 2 van dat soort mensen voor mij gehad, waardoor de cassiere geen ruimte meer had om mijn spullen weg te leggen. Moest ze het zo aan mij geven. Ze was lang en breed klaar met mij, en nog stond de kar van de man voor mij in het gangpad.. heb die gewoon aan de kant geduwt.. wat een asociale banketstaaf ben je dan. Niet gewoon even je tas inpakken tijdens het scannen... Kom op zeg.

En wat dacht je van mensen die het karretje achter zich aantrekken bij de kassa, ipv voor zich uit te duwen? Mijn hemel, daar kan ik bijzonder geirriteerd over worden. Niet dat de rij er korter van word trouwens..

Ben zo blij dat ik nooit voor jouw sta. Ja ik doe rustig mijn boodschappen in pakken en ja ik loop voor mijn kar want anders kan ik mijn spullen er niet uit krijgen om op de band te leggen. Vind het asocialer om die kar zo weg te duwen ipv het even te vragen. Jeetje wat maken mensen zich hier druk over onbenullige dingen . Bij sommige hier zou ik echt niet aan de kassa willen komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:47

Mensen die hondjes meenenemen in de winkel. Al een keer gehad toen ik een klant erop aansprak dat ik te horen kreeg dat ze hem niet buiten liet staan. Neem hem dan ook niet mee. Gister zag ik later pas dat iemand haar hondje in een winkelmandje had gestopt. Lekker hygiënisch

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:56

Als je niet lang genoeg bent om over de achterkant van het winkelwagentje heen te buigen, draai je hem toch gewoon om, dan kan je hem alsnog voor je uit bewegen.

Ik heb er geen moeite mee als mensen boodschappen doen als een dagje uit zien, maar hou dan wel even rekening met de personen die om welke reden dan ook wel wat meer haast hebben.

Het gangpad bij de kassa bezet houden na afrekenen met je winkelwagen omdat je graag op je gemak hem inlaad vind ik gewoon asociaal, er is altijd genoeg ruimte achter de band om daar je wagentje te zetten zodat de andere klanten wel gewoon snel weg kunnen.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:01

Ik wacht zelf wel altijd tot de klant weg is bij de kassa, al is dat bij ons ook wel echt noodzakelijk omdat onze band te klein is om 2 mensen aan de kassa te hebben staan. Maar als het echt te lang duurt begin ik wel al langzaam met de andere klant want sommige klanten nemen wel heel erg de tijd voor het inpakken

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:09

Ik ben 1.80m, ook ik loop voor mijn karretje uit, omdat ik niet over het handvat onderin mijn karretje kan komen, maakt imo ook geen bal uit voor diegene achter mij...
Ik pak ook alles zo snel mogelijk in, maar jee zeg, als mensen al geen fatsoen meer hebben om 1 of 2 minuten op zijn voorganger te wachten, is het toch wel dieptriest

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:28

Ik heb me een keer flink geergerd, stond een vrouw voor me, zoontje was nog klein en moe. En ipv gewoon gaan slapen moest hij altijd eerst flink huilen. Dus nu ook aan de kassa. Haar boodschappen werden gescand en zij stond alleen maar oooh hoor daar nu toch, aaach wat zielig ! Zal wel honger hebben ! Ipv haar boodschappen in de kar te leggen.
Zegt ze ook nog tegen mij goh heeft ie honger ?? :roll:
en dan op haar gemakje alles in de kar leggen en ondertussen nog oeh en aah roepen.
Mens schiet toch op, dan kan ik ook verder.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:51

Oeh huilende kinderen, heel herkenbaar aan de kassa. Geen probleem, maar sommige zijn echt aan het schreeuwen van het huilen dat ik amper normaal kan praten, dat ik het bedrag letterlijk moet roepen naar de klant...

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:31

Ja dat heb je soms met kleine kinderen...

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:34

SuzanH schreef:
Oeh huilende kinderen, heel herkenbaar aan de kassa. Geen probleem, maar sommige zijn echt aan het schreeuwen van het huilen dat ik amper normaal kan praten, dat ik het bedrag letterlijk moet roepen naar de klant...

En denk je dat je die zomaar stil krijgt? Nope.
Je mag je er aan irriteren (of is het ergeren? :') ) maar het is eigenlijk best flauw naar mijn mening.

-

Ik erger me aan van die vies asociaal kauwgom kauwende mensen, en als ze je arrogant aankijken. Zie ik zo vaak. Dan denk ik van; 'hoe ben jij hier ooit terecht gekomen, de winkel moet wel erg wanhopig op zoek zijn geweest' :){

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:15

xniieeenke schreef:
SuzanH schreef:

En denk je dat je die zomaar stil krijgt? Nope.
Je mag je er aan irriteren (of is het ergeren? :') ) maar het is eigenlijk best flauw naar mijn mening.

-

Ik erger me aan van die vies asociaal kauwgom kauwende mensen, en als ze je arrogant aankijken. Zie ik zo vaak. Dan denk ik van; 'hoe ben jij hier ooit terecht gekomen, de winkel moet wel erg wanhopig op zoek zijn geweest' :){

Ik irriteer/erger me echt daaraan. Nouja, aan de ouders die er niets aan doen. Als het kind valt of iets, begrijpenlijk. Maar schreeuwend huilen omdat ze geen aandacht krijgen oid :=
Snap dat een baby niet veel tegen te doen is als ze huilen maar heb het over de kinderen vanaf een jaar of 4.
En als je weet als ouder dat je kind in zo'n bui is, dan ook nog een half uur erover doen je boodschappen in te pakken. Heb genoeg klanten aan mn kassa die er dan ook chagerijnig van worden :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:20

Benfan schreef:
Rena100 schreef:
Waar ik me aan stoor is dat ze soms geen geduld hebben, dan liggen mijn spullen helemaal door de spullen van een ander. Als ik een kar vol met boodschappen heb, dan heb ik die echt niet zo snel weer van de band.
quote]

Eigenlijk een luxe probleem, ha ha ha! :D Vroeger moesten wij het zelf in de karren zetten na het aanslaan. Dus niet, zoals bij de Aldi, dat de klant het moet doen. Zelfs nog een tijdje moeten doen toen de scankassa's er kwamen. Was echt heel raar om ineens niet meer een karretje toe hoeven indelen, toen de transportbanden ingevoerd werden.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:06

SuzanH schreef:
Ik irriteer/erger me echt daaraan. Nouja, aan de ouders die er niets aan doen. Als het kind valt of iets, begrijpenlijk. Maar schreeuwend huilen omdat ze geen aandacht krijgen oid :=
Snap dat een baby niet veel tegen te doen is als ze huilen maar heb het over de kinderen vanaf een jaar of 4.
En als je weet als ouder dat je kind in zo'n bui is, dan ook nog een half uur erover doen je boodschappen in te pakken. Heb genoeg klanten aan mn kassa die er dan ook chagerijnig van worden :D

Soms is negeren nou eenmaal de beste optie, als mijn uk in zo'n bui is, dan is niks goed, dus gewoon negeren, wat mij dan weer vreselijk stoort, is dat zo'n kassière dan meent er maar eten in te moeten stoppen "agos, ben je verdrietig, hier heb je stokjes"
Ja ga lekker dat negatieve gedrag belonen, zónder overleg met de ouder...
Geloof me, een ouder weet op dat moment echt heus wel of het gedrag aandacht nodig heeft, of dat het genegeerd moet/kan worden...
Binnen 5 minuten zijn ze weer weg bij jouw kassa, dus zo erg is het heus niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:13

Ik vroeg peuters die heel erg overstuur waren als ik achter de kassa zat of ze wouden helpen met scannen. Dan mochten ze even op schoot en dan helpen met de boodschappen over de bliep doen. 9 van de 10 keer werkt het al prima als je als caissiere even lacht en zwaait naar een kindje dat zo overstuur is. In mijn ervaring schrikken ze dan zo dat ze stoppen met huilen :=

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:17

Emmaa_ schreef:
Ik vroeg peuters die heel erg overstuur waren als ik achter de kassa zat of ze wouden helpen met scannen. Dan mochten ze even op schoot en dan helpen met de boodschappen over de bliep doen. 9 van de 10 keer werkt het al prima als je als caissiere even lacht en zwaait naar een kindje dat zo overstuur is. In mijn ervaring schrikken ze dan zo dat ze stoppen met huilen :=

Ben je zo eng ja? _O-
nee hoor grapje :P

Ik ben niet zo van kinderen, ben altijd erg awkward en heb geen idee hoe ik iets moet oplossen dan. Probeer altijd maar vriendelijk te lachen en het gehuil maar te negeren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:18

sterreke98 schreef:
Ben je zo eng ja? _O-
nee hoor grapje :P

Ik ben niet zo van kinderen, ben altijd erg awkward en heb geen idee hoe ik iets moet oplossen dan. Probeer altijd maar vriendelijk te lachen en het gehuil maar te negeren..

Ja, ik ben heel angstaanjagend }>

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:20

sterreke98 ik ook. Soms voel ik me alsof ik ze als een hond behandel omdat ik een bal gooi die ze ophalen :?

Maar goed slimme oplossing hier XD

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:34

Als ik niet aan het werk ben, of net vrij ben maak ik mensen altijd bang met mijn piercings en relatief extreme haar. Al krijg ik er juist van klanten ontzettend veel complimenten over :D

Waar ik me ook ontzettend aan kan ergeren zijn pubers aan de kassa. Ofja wannabe pubers. Die dan blikjes energy kopen, je heel vies aankijken en het geld in je hand gooit. Ga ik me ook verlagen tot hun niveau, totaal onnodig maar oké haha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:26

Ik had vandaag weer eens een klant die liep te telefoneren. Wat is er mis met even voor 5 minuten je telefoon opzij te bergen en even met ons bezig te zijn. Vind dat zo verschrikkelijk asociaal.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:53

Vandaag trof ik een caissiere die ik nog niet eerder had gezien, maar die met een houding achter de kassa zat van dat wij klanten maar heel erg blij mochten zijn dat zij er zat en zich waardig genoeg voelde onze boodschappen af te rekenen.

Nou ben ik niet lastig, verlang niet veel van een caissiere. Maar me het gevoel geven dat ik haar op mijn blote knieen mag bedanken en de grond mag kussen om bij haar te mogen afrekenen gaat me toch een klein beetje te ver. Helaas was er geen andere kassa open.