Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

minikatje

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:59

Dan heb je het toch geweldig Ayasha? :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:00

Dat is niet knippen en plakken hc. Dat is op een rijtje zetten wat jij gezegd hebt en nu glashard ontkent.

En Varekaj. Daar doelde ik absoluut niet op met gro a pair. Aarmee doelde ik op dat hc nu zijn eigen woorden ontkent.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:04

Ayasha schreef:
Wat mij ergert aan HC is dat hij de monogame samenleving hypocriet noemt en dus alle monogame relaties.

NOGMAALS: LEG MIJ GEEN CONCLUSIES IN DE MOND!!

Dat 'dus' is een sprong naar conclusie door JOU.
Ik schrijf letterlijk en concreet heel wat anders.
Waar geen wil is om dat te lezen, is geen weg om dat te begrijpen. Dat moet je helemaal zelf weten, maar leg dat niet neer als iets wat ik ' dus' vind.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 26-08-14 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:04

@Varekaj: dat van je schoonzus heeft niets te maken met monogamie en al dan niet de hypocrisie daarvan. Je schoonzus is gewoon hypocriet met vertrouwen dat ze zegt te hebben, maar in realiteit dus niet heeft. Jij zegt ook vertrouwen te hebben, en in realiteit blijkt dat ook zo te zijn. Prima, maar dat heeft niks te maken met wel/niet hypocriet zijn over monogamie (wel over vertrouwen dus) want monogaam zijn jullie gewoon allebei.
Als je schoonzus vreemd zou gaan in deze situatie kun je wel spreken over dat ze hypocriet is mbt monogamie.

@HC: ja, met knippen en plakken kom ik er inderdaad. Als jij iets zegt en het een pagina later ontkent dat je datgene hebt gezegd, is een quoteje wel handig om je eraan te doen herinneren dat je dat inderdaad hebt gezegd :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:05

HC, Wie bedoel je met hypocriete troep dan? Dat is me nu helemaal onduidelijk geworden.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:06

Hc je hebt dat zo gezegd. Quotw staat boven je. Waarom dan nu zo hard ontkennen dat dat jou mening is :?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:08

Als je zeker wilt weten dat iedereen begrijpt wat jij zegt (wat zelden gebeurd) is het misschien een tip om begrijpend Nederlands te typen? Blijkbaar kan je het zelf namelijk ook niet lezen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:11

Kunnen we er niet gewoon weer een leuk en gezellig topic van maken in plaats van een discussie te moeten voeren over wat wel of niet hypocriet is. Het was zo leuk en nu is het -O-

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:13

Ik ben even lunchen en de sfeer is meteen anders. Wat een getier hier zeg. :n

Ik heb ervaring met zeer ernstig misbruik, ben ook bekend met de professionele tak van seks en ik vind wat hij zegt niet beledigend. Ook lees ik niet dat monogame relaties of mensen die dat nastreven hypocriet zijn.

Als je blijkbaar zelf zoveel au nog hebt van iets wat jou is aan gedaan moet je daar misschien iets mee gaan doen, want dat is ontzettend zwaar om daar zo onder te zwoegen. Ook hier spreek ik weer uit ervaring.

Het is inderdaad hypocriet dat mensen pretenderen monogaam te zijn en er stiekem, dus niet in overleg met de partner allerlei avonturen op na houden. Wees dan eerlijk naar je partner en vooral ook naar jezelf. Je maakt zoveel kapot anders. Wat ik erg verdrietig vind is dat zoveel mensen zich toch nog niet uit durven spreken, ook naar de partner. Jammer dat mensen seks als onprettig ervaren, dat hoeft helemaal niet.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:14

minikatje schreef:
En met een maatschappij waarbij monogamie de norm is maar wel secondlove etc drukbezocht worden, hoe zou jij dat noemen?

Niet hypocriet, zolang dit wordt gedaan door een minderheid van de monogame samenleving.

Je hebt bijvoorbeeld ook de 'natural' stroming in het paardrijden en het houden van paarden. Als daarvan een minderheid stiekem toch sporen, hulpteugels, bitten etc gebruikt, is toch niet de hele 'natural' cultuur hypocriet?

Slechts die specifieke mensen die het ene luidkeels verkondigen (ik ben monogaam/natural) en het tegenovergestelde juist doen.

Anders ben je wel héél erg aan het generaliseren. Het is toch ook not done om te roepen dat alle 'buitenlanders' criminelen zijn omdat je weet hebt van een groep binnen deze grotere groep die inderdaad criminele activiteiten erop nahoudt?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:18

Pff hc weer.. monogamie is voor sommigen onrealistisch, maar voor heel veel mensen ook niet! Stop met het zeggen dat monogamie onrealistisch hypocriet is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:19

Varekaj monogaan zijn staat niet gelijk aan vertrouwen dus ik snap niet zo goed wat je nou probeert te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:20

Wat ik bedoel bij mijn schoonzus met hypocrisie binnen monogamie, is dat ze gewoon alles oplegt. Je hebt monogamie maar dan met vertrouwen zoals het zou moeten zijn en monogamie met wantrouwen. Dat laatste vind ik hypocriet. Want dan ga je JOUW versie van monogamie opdringen aan je partner. En ja, dat is in mijn ogen toch ook hypocrisie. Zeker omdat hij het niet bij haar zou moeten proberen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:21

Mensen die over de rug van hun partner opzoek zijn naar seks met een ander, zijn ontevreden met wat ze hebben. Kan een kwestie zijn van het gras is groener aan de overkant, of omdat ze er met hun partner niet goed over kunnen praten. Dan krijg je dit soort dingen. Meeste van die mensen zijn wel voor het monogame plaatje, imo als hun partner vreemd zou gaan, zouden ze daar boos over worden.
Communiceren en denken aan elkaars behoeften wordt te vaak naar achter geschoven, dat is zonde en daar worden mensen door gekwetst. Sites als second love spelen hier precies op in. Mocht iemand vreemdgaan en een andere partner vinden bijvoorbeeld, willen ze toch monogaam zijn met de nieuwe partner, ondanks dat ze zelf zijn vreemd gegaan.
Monogamie heeft ondanks dat dus duidelijk de voorkeur in de samenleving. Dat mensen niet waarderen wat ze hebben of niet openlijk met partner over (seks) problemen kunnen praten, is echt jammer, maar maakt geen statement over polygamie in meeste gevallen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:21

Pantykous schreef:
Ik ben even lunchen en de sfeer is meteen anders. Wat een getier hier zeg. :n

Ik heb ervaring met zeer ernstig misbruik, ben ook bekend met de professionele tak van seks en ik vind wat hij zegt niet beledigend. Ook lees ik niet dat monogame relaties of mensen die dat nastreven hypocriet zijn.

Als je blijkbaar zelf zoveel au nog hebt van iets wat jou is aan gedaan moet je daar misschien iets mee gaan doen, want dat is ontzettend zwaar om daar zo onder te zwoegen. Ook hier spreek ik weer uit ervaring.

Het is inderdaad hypocriet dat mensen pretenderen monogaam te zijn en er stiekem, dus niet in overleg met de partner allerlei avonturen op na houden. Wees dan eerlijk naar je partner en vooral ook naar jezelf. Je maakt zoveel kapot anders. Wat ik erg verdrietig vind is dat zoveel mensen zich toch nog niet uit durven spreken, ook naar de partner. Jammer dat mensen seks als onprettig ervaren, dat hoeft helemaal niet.

Dat er een minderheid is die dat doet maakt de monogame samenleving toch niet hypocriet. :? Dat maakt die minderheid hypocriet.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:24

Is het een minderheid ja? Dat weet ik niet eigenlijk. Zou goed kunnen. Ik snap HC's punt wel. Wil nog niet zeggen dat gelijk iedereen hypocriet is natuurlijk. :D

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:25

Varekaj schreef:
Wat zijn we eigenlijk open-minded hier :D .....

Die sites hebben als insteek net vreemdgaan te stimuleren. Dat is het enige waar ik nee tegen zeg.

Mag ik er even bij vermelden dat ik de bovenstaande discussie niet ondersteun? Ieder zijn mening en ik moet zeggen, ondanks een pittige start is het momenteel toch regelmatig een interessante en beleefde insteek geweest.

Ja, dat krijg je als iedereen het doet, maar niemand er over durft te praten. Als er 1 schaap over de dam is....

Verder ben ik het helemaal met je eens, het is een open topic waarin interessante dingen besproken worden. De discussie posts lees ik gewoon overheen :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:26

Pantykous schreef:
Is het een minderheid ja? Dat weet ik niet eigenlijk. Zou goed kunnen. Ik snap HC's punt wel. Wil nog niet zeggen dat gelijk iedereen hypocriet is natuurlijk. :D

Ja 1 op de 4 is een minderheid ja :P

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:27

Nou ik vind het ook een heel interessant topic, wordt toch op een fijne manier dingen besproken. Ook erg leuk om visies van andere mensen te lezen. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:27

En dat is wel wat hij beweerd in zijn manier van schrijven.

De cijfers betreffende vreemd gaan zijn volgens geen enkele onderzoeker betrouwbaar ivm risico op sociaal wenselijke antwoorden. Hoe dan ook is het niet fair om de gehele monogame samenleving hypocriet te noemen. Dan noemt hij mij dus ook hypocriet terwijl ik nog nooit vreemd gegaan ben, daar geen behoefte aan heb ook niet. Maar dat "kan" blijkbaar niet. :+ yeah, ik doe iets onmogelijks! =:) {:}

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:29

Zo lees ik dat toch niet Ayasha, hij zegt ook nergens dat het niet mogelijk is trouwens. Zegt zelfs dat hij zelf integer monogame vrienden heeft. Wat hij dan verder zelf doet moet hij weten, zal wellicht wat frustratie bij zitten omdat zijn manier van doen blijkbaar afgekeurd wordt. Ook door mensen die zich in het geniep hetzelfde gedragen. Dat wil niet zeggen dat iedereen zo is. :D

Zelf vind ik op het moment een monogame relatie heel fijn, veel geborgenheid. Moet je wel samen hetzelfde over denken. :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:31

Vond dit topic eerst nog wel leuk om mee te lezen,maar sinds een zekere in de midlife crisis verkerende seksueel gefrustreerde en vrouwonvriendelijke bokker zich ermee is gaan bemoeien is er geen zak meer aan..In elk topic waar het woordje seks in voor komt is hij tegenwoordig te vinden..Get a life!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:32

Oh maar wat hij doet kan me ook weinig boeien. Vind het helemaal geweldig voor hem en zijn vriendin dat ze elkaar daarin zo tegemoet kunnen komen. Kan me voorstellen dat dat niet makkelijk te vinden is. :) Echt, ben oprecht blij voor hem dat dat zo kan. :) Dat ik dat niet wil betekent niet dat een ander dat niet mag willen. ;)

Maar dat "hypocriete monogame samenleving" stuit mij gewoon tegen de borst imo beledigd hij daarmee ook zijn wel integere monogame vrienden. :)

Overigens, ondanks dat ik me stoor aan de manier waarop hij bepaalde dingen beschrijft, erger ik me nog meer aan de persoonlijke aanvallen. reageer op zijn berichten of reageer gewoon niet. :x

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:33

Varekaj, vertrouwen heeft niks te maken met monogamie. Je kan ook elkaar niet vertrouwen in een polygame relatie. Vertrouwen is zoveel meer dan seks en niet buiten de deur snoepen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:35

Ayasha: Het maakt mij echt geen ene flikker uit wat HC denkt over monogamie. Als IK mij er fijn bij voelt dan is dat prima toch? En ik heb echt zijn goedkeuring niet nodig over hoe IK mijn leven inricht. Gelukkig maar :))

(neemt niet weg dat iemand die een ander hypocriet noemt toch altijd even goed in de spiegel moet kijken of hij/zij dat zelf niet is)