Day Zero project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Day Zero project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:22

Ik ben er wel blij mee hoor :)) :D
Maar tis zo gemeen dat het net geen 8.5 is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:17

Ik heb geluk zeg :')
Ik fietste naar de stad, staat er een politieagent op het parkeerterrein parkeerbonnen te controleren. Ik dacht, 'ok, als er nu een andere agent in de buurt is vraag ik het!' Is ie alleen _O-

Hoe gaat het bij jullie?!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:58

Dat is ook nog steeds niet gelukt. Wel heb ik een boktmeeting gehad gisteravond. En dat ik daar aan mee zou doen wist ik eergisteravond. Dat hij bij mij zou zijn wist ik gisterochtend. Een beetje kortdag maar het was echt megagezellig. Ook heb ik wat boeken gelezen en zit ik nu op 101K aan freerice. Ik ben ook weer begonnen met de plank. Morgen dag 4.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:44

Een cactus WiancaR! Die moet ik ook hebben, ik heb nog nooit een plant langer dan 2 weken in leven gehouden :=
Joaltijd: wat een goed cijfer! Ik snap dat je eventjes gedacht hebt waarom het nou nét geen 8.5 is, maar ach, een 8.1, supergoed man! Oh en ik lees net een 8.3 voor economie. +:)+
Klinkt als een gezellige meeting Mizora. Ik vind last-minute afspraken altijd het leukste!

Ik had vandaag mijn 2e deeltentamen. Ging eigenlijk niet erg goed (godzijdank 2/3 goed van de meerkeuzevragen, maar van de open vragen weet ik het nog niet), dus het is nog maar even afwachten op het cijfer.
Qua doelen gaat het even niet zo lekker. Ik heb op het moment nog steeds niet de discipline gevonden om de lange termijn doelen vol te houden. Dus ik heb besloten om me eerst bezig te houden met wat simpelere doelen, hopelijk motiveert dat wat.
Om nog even iets leuks te vertellen: ik heb zojuist heerlijk paardgereden. Ik heb een beetje moeite met het vinden van de juiste zit/houding en ik krijg eindelijk een beetje het gevoel dat het eindelijk lukt, dus daar ben ik erg blij mee :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:26

En weer een stapje dichterbij het doel om 20 (goede) boeken van de kringloop te kopen :D

Afbeelding

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:41

Goed bezig! :D Alleen wel jammer van je tentamen.. Ik mag morgen ook weer, maar ik ben de afgelopen week behoorlijk grieperig geweest, dus dat leren is er niet van gekomen.. Nu gaat 't nog tergend langzaam, het helpt niet dat ik amper mijn ogen open weet te houden.. (Iets met hele nachten wakker liggen van het hoesten.. :+)

Ik heb inmiddels alweer 3 van de 50 boeken uit, dus dat doel vordert gestaag! En de twee boeken waar ik nu nog in bezig zijn, helpen ook! Ik heb namelijk het doel om ook 7 non-fictie boeken te lezen (en nr. 1 gaat over humane evolutie, absoluut non fictie :))) en om 5 boeken die ik nog nooit had gelezen van mijn '50 books to read before you die' te lezen (en ik ben nu bezig in 'pride & prejudice', die staat er op!)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:49

Goed bezig zeg! Balen dat je ziek bent geweest, vervelend dat je zo wakker ligt van het hoesten. :(:) Hopelijk gaat het tentamen je morgen alsnog goed af. Ik ben trouwens wel benieuwd naar je 50 books to read before you die.

Succes met je tentamen alvast!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:21

Deze is het: http://kimbofo.typepad.com/readingmatte ... u-die.html :)

En bedankt :) Ergens ben ik er stiekem over aan het denken om gewoon niet te gaan en het op het hertentamen te gooien, want het gaat echt nergens naar… Maar ja, de her is op dezelfde dag als mijn propedeuse-uitreiking en ik weet niet hoe laat die is.. En ik kan er natuurlijk wel vanuit gaan dat het niet tegelijk valt, maar wat als dat nou straks wél zo is? :oo

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:17

Sowieso raad ik je wel aan te gaan. Want dan heb je alvast een werkelijk tentamen gezien, zelfs als je hem niet haalt.

Ik heb een uurtje terug te horen gekregen dat mijn thesis goedgekeurd en afgerond is. Het is een 6 geworden, maar voor mijn colloquium had ik gewoon een 7.2! Dus daar ben ik heel blij mee, die 6 was verwacht. Ik heb nu netjes 2 mailtjes eruit gestuurd zodat ik hopelijk volgende periode 2 vakken onofficieel kan volgen terwijl ik de restjes van mijn bachelor af maak. En ik wilde netjes aan mijn celbiologie beginnen maar blijkbaar heb ik het meest recente document niet eens in Wageningen. Daar had ik al een maand aan bezig moeten zijn. Slordigsheidsfoutje.

Zo meteen naar de bieb om 2 of 3 boeken terug te brengen (boek 3 kijk ik nu even in of ik die nog langer wil lenen, of dat ik die gewoon ook terugbreng). Dan betaal ik direct mijn boete (van 1€) en dan kan ik dat ook uit mijn hoofd zetten.

Leuke lijst van boeken, misschien ga ik daar ook nog wel wat mee doen (ik heb er al 5 in ieder geval van gelezen. Lang leve verplichte engelse boeken).

Ik geloof dat ik mijn motivatie gevonden heb. Het boek "Going pro" heeft me daar zojuist mee geholpen. En hij (de motivatie) suddert ook al een tijdje onder de huid. Nu nog doorzetten, dan heb ik hopelijk eind november mijn bachelor afgerond. Zin in!

Ook heb ik vandaag een kleurplaat gekleurd en een paardenboek uit de voorraad gelezen. En de plank dag 4 gedaan. En gisteren heb ik aan de bijbel gelezen, schetsen gemaakt van gezichtsuitdrukkingen en een boek van mijn lijst gelezen. Dus hier blijft het ook lopen (nog 1 blog schrijven en dan mag ik die ook afstrepen, maar ik ga zeker door met blogposts schrijven, ik vind het echt leuk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:34

Goed bezig dus mizori!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:31

Hier gaat het ook best lekker!

Een paar simpele dingen had ik gedaan zonder dat ik ze van de lijst 'moest doen'. Verder hebben we op marktplaats een hele mooie eettafel met stoelen gescoord en daarmee het 'koop iets gaafs via marktplaats'-doel bereikt :)
En de vorderingen voor een eigen plekje gaan ook gewoon door :)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:45

Lekker bezig mizora. Je kunt aan je Blog ook wel zien dat je re lol in hebt. Het zijn behoorlijke lappen tekst. Ik heb af en toe moeite om tijd te vinden om ervoor te gaan zitten. Deze week zijn we vol op begonnen aan de goede voornemens. Het lijkt wel vervroegd nieuwjaar :P. Voor het eerst Quinoa gegeten en dat gaan we zeker regelmatig doen. Verder lekker sporten en morgen naar de bruiloft van een vriend. Heb nog niet echt iets leuks om aan te trekken dus ik verwacht morgen ook weer wat aan mijn doelen uit het kopje "persoonlijke verzorging" te kunnen.

Die bokt-meeting lijken mij ook leuk zeg. Ik ben helaas te weinig actief op het forum om ergens echt opvallend betrokken te zijn, wie weet gebeurt het in de komende 2 jaar nog een keer. Zou wel ontzettend zijn voor mijn doel om nieuwe mensen te ontmoeten.

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:52

Weer een doel voltooid: haal 10x achter elkaar cijfers boven een 6 :
7.0 wiskunde, 7.5& 9,3 natuurkunde, 8.6 geschiedenis, 8.1 Duits, 8.7 Latijn, 6.2 Duits, 8.0 aardrijkskunde, 9.3 Frans, 9.3 actualiteitentoets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:47

MuttleyMarty schreef:
Weer een doel voltooid: haal 10x achter elkaar cijfers boven een 6 :
7.0 wiskunde, 7.5& 9,3 natuurkunde, 8.6 geschiedenis, 8.1 Duits, 8.7 Latijn, 6.2 Duits, 8.0 aardrijkskunde, 9.3 Frans, 9.3 actualiteitentoets

9.3 op natuurkunde :oo

Goed bezig zeg!

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:43

Goede cijfers!

Iemand van jullie de tip om te stoppen met nagelbijten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:24

O leuk Tessa, er staan er wel een aantal op die ik ook nog heel graag wil lezen. Onder andere The curious incident of the dog in the night-time. Die heeft een docent ooit eens aangeraden om te lezen.

Goed gedaan Mizora, gefeliciteerd! En zo te zien ben je lekker bezig met je doelen en wat heb je al veel blogposts geschreven. +:)+ Ik zal er binnenkort eens even voor gaan zitten, ik vind het altijd wel leuk om dat te lezen namelijk. Ik ben trouwens wel nieuwsgierig geworden naar dat boek, ik ga eens even opzoeken wat dat precies is.

Leuk Renske, ik ben benieuwd!

Ik zie een heleboel goede cijfers voorbij komen +:)+

Melissa: als kind deed ik dat ook wel eens, maar ik heb eigenlijk niet echt de gouden tip. Ik ben gewoon gestopt. In het begin is het heel lastig om daar consequent in te zijn, maar op den duur leer je het vanzelf af. Inmiddels denk ik er niet eens meer aan om er aan te beginnen. Misschien helpt het om iets in je handen te houden of om iets actiefs te gaan doen waarbij je je handen nodig hebt (dat verzin ik nu even ter plekke)? En om er achter te komen wanneer je het doet? Ik deed het vroeger namelijk vooral op momenten dat ik stil zat (tv kijken bijvoorbeeld), juist niet als ik ergens mee bezig was.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:51

Melisssx schreef:
Goede cijfers!

Iemand van jullie de tip om te stoppen met nagelbijten?

Je hebt bij Kruidvat van Essence ontzettend smerige 'stop nagelbijten' nagellak.
Ik deed het ook altijd tot mijn tante me een cadeau beloofde als ik zou stoppen. Dus toen ben ik gestopt.. heel consequent zijn en die nagellak hebben wel geholpen.
Ik ben mijn nagels gaan vijlen trouwens. Ik hebnu nog overal een vijl mee naartoe.
Succes!

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:29

Ik ga ook meedoen.
Ga morgen beginnen met brainstormen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:33

Kimmm_1 schreef:
Ik ga ook meedoen.
Ga morgen beginnen met brainstormen.

Leuk!!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:26

Vrijdag weer goed gewerkt aan mijn doel : koop minstens 30 kledingstukken, echt een superleuk jurkje gekocht. Foto in de blog!

(nou denk je waarschijnlijk wat is dat nou voor doel, maar ik ben een echte vrek en praat vaak net zolang tegen mezelf tot ik niks meer leuk vind en het dus niet koop. Dus het is voor mij echt een uitdaging om het geld gewoon uit te geven en niet een excuus te zoeken om alles te laten hangen)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:31

Oooh hoe herkenbaar!
Bijna al mijn spijkerbroeken gaan kapot en nog wil ik liever niks nieuws kopen. Zonde van het geld blabla...

zou een mooi doel voor mij zijn! Go jij ;)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:42

thnx :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:03

Wat goed van je Karin, leuke outfits! Ik zou juist minder geld moeten uitgeven aan kleding en nutteloze (maar in mijn ogen op dat moment toch wel héél handige) dingen. :=

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:46

Vandaag begin ik dan aan mijn gezonde week. Alleen water en thee drinken, volop sporten en gezonder eten :D

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:43

Anoniem schreef:
Wat goed van je Karin, leuke outfits! Ik zou juist minder geld moeten uitgeven aan kleding en nutteloze (maar in mijn ogen op dat moment toch wel héél handige) dingen. :=

Dat probleem ken ik :+