Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:07

Leuk allemaal :D
Mijne komt vrijdag weer ;) Zaterdag gaan we een dagje Efteling doen :Y)

DromenLies: ojee :oo duimen dat het dit keer beter gaat!

Nachtlampje

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:58

Mijnes is vanochtend weggegaan en ik ga donderdagavond alweer naar hem toe :) jammer genoeg niet het hele weekend, zondagochtend ga ik met mijn moeder twee dagen wandelen in het Geuldal. Ook leuk, maar heb ook weer echt zin in een weekend lekker niksen en lol hebben met mijn vriend.

Die overigens zijn haar heeft laten knippen. :( Zóóó kort.. Staat ook wel leuk stiekem, maar ik hield zo van zijn mooie krullen. En nu zijn die er niet meer. -O- Gelukkig groeit het terug :') anders had ik m vermoord.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:11

Lijkt me ook niet de oplossing ;)... Zie al meer tombolawinnaars hier in het topic haha

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:22

Veel plezier met de crossles Dromenlies!

Tombola winnaars?

Wat heerlijk zeg iedereen weer naar het vriendje.

Nachtlampje ook leuk met je moeder weg! Erg gezellig toch!

Ik was vorig weekend heerlijk lang bij mn lief van dinsdagavond tot maandagochtend heerlijk. En ga er nu donderdag alweer weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 04:49

Leuk om te lezen dat het eigenlijk bij iedereen goed gaat! :)
Ik ben nu weer onderweg naar huis, dit was een extra weekje Cardiff. Zou eigenlijk pas volgende week vrijdag gaan maar ik had nu tentamenweek met maar 1 tentamen op de maandag en daarna tot deze week woensdag vrij. Moest wel goedkoop blijven dus heb de bus genomen - zó vermoeiend :+ Het was het wel waard, hij had helemaal niet verwacht dat ik zou komen en we hebben echt een hele leuke week gehad, lekker weer ook :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:05

Wat heerlijk zeg Eugoly! Hoe lang doe je erover met de bus?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:58

Fijn om te lezen dat het bij iedereen eigenlijk goed gaat! Top! :j

Hier gaat het ook goed! Druk bezig elke dag in het hotel. Over een maandje gaan we al open. Hoop dat er nog wat tijd is om te relaxen, straks moeten we weer hele lange dagen werken zonder tijd voor elkaar.

Het paardrijden was wel leuk, lekker ritje gemaakt over het strand en door de duinen hier. Maar toch, voelde me een beetje schuldig tegenover mijn paard, die dit geweldig zou vinden. En op mijn paard was het ook leuker geweest. Maar het was fijn en goed om even zelf wat te ondernemen!!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:03

ooo ik heb zo'n dilemma weet het echt ff niet meeeer pff..

Volgende week donderdag laatste werkdag hier in Brabant ga vrijdag verhuizen naar mijn vriend..
Heb daar een 0 uren contract voor in de kinderopvang dus wil er iets bij gaan doen in het weekend in de horeca...

Zo dacht ik niets te hebben zo heb ik 3 bedrijven waarmee ik vrij ver ben in het proces.

Even een schets

Bedrijf 1: Geen leuk gesprek, heel raar de gehele tijd willen me uren op contract geven 15-20uur.
Dit bedrijf wil met mij een contract aangaan ga vrijdag erheen om alles op te halen en thuis door te lezen en evt. te tekenen. Dit is een seizoensgebonden bedrijf en stopt dus in Oktober wanneer het dus een slechte zomer is, is er ook minder werk wanneer het regent is er niets te doen het is een paviljoen. Zou ik met de auto heen moeten ongeveer 15 minuutjes.

Bedrijf 2: Ontzettend leuk gesprek gehad, hele leuke vlotte jonge bazen doen ook veel met kinderen binnen het bedrijf tijdens een feest gaan bv de kinderen voor, ook een seizoensgebonden bedrijf stopt ook weer in Oktober, bij slecht weer geen mensen = geen werk. Bij dit bedrijf willen ze dat ik zaterdagavond een proefavond kom mee draaien en als het bevalt daarna over het contract praten of er wel of geen uren mogelijk zijn. Is op fietsafstand 6km fietsen.

Bedrijf 3: Ontzettend leuk eerste gesprek gehad gisteren te horen gekregen dat ik ben uitgenodigd voor een tweede gesprek hier hoor ik donderdag/vrijdag een datum voor wanneer deze plaatsvind. Dit bedrijf wil ook uren bieden en doen ook veel met kinderen. Dit bedrijf is een hotel en dus 365 dagen in het jaar open. Met elk weekend een bezetting van 80%. Hier zou ik met de auto heen moeten ongeveer 20 minuutjes.

En nu weet ik het niet meer....
Bedrijf 3 spreekt mij ontzettend aan vooral omdat dit het gehele jaar open is en ook wanneer het slecht weer is je hier kunt werken. Maar wordt ik daar na mijn tweede gesprek aangenomen?

Bedrijf 2 lijkt mij het leukste bedrijf van de 2 paviljoens, het is dichtbij kan erheen op de fiets scheelt weer benzine/geld. Maar weet nog niet of ze uren kunnen/willen geven dus moet ik wel of niet die proefavond gaan draaien zaterdag? Of moet ik van te voren nog contact opnemen dat het voor mij alleen haalbaar is wanneer hun 15-20uur kunnen bieden op contract?

Bedrijf 1 ga ik in ieder geval vrijdag mijn contract ophalen en dan neem ik hem mee naar huis zodat ik nog niets heb ondertekend. Dit bedrijf voelt voor mij echt al back up omdat ik er een raar gesprek mee had en het contact heel raar is gegaan.

Wie o wie heeft er een beetje helder advies van buitenaf. Ik zit er zo in dat ik het echt even niet meer weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:02

Rotterdam - Londen is ongeveer 9-10 uur, dan moet je in Londen standaard rond de 3 uur wachten en dan is het nog ongeveer 3,5 uur naar Cardiff vanuit Londen. Behoorlijk eindje dus, maar heb nu alles bij elkaar €50 betaald dus het was het wel waard :)
11 april ga ik dus weer, eindelijk een keer voor 2 weken! Heb vandaag als verrassing 1 nacht een hotel in Londen geboekt, vooral omdat ik er met zijn verjaardag over een maand niet kan zijn :)

HVU, het lijkt me bij zo'n baan het belangrijkst dat je je op je gemak voelt, zeker omdat het een nieuwe omgeving is en zo. Kun je 2 en 3 niet allebei nog even aanhouden?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:51

Aaaah, ik heb echt de beste dag van mijn leven vandaag!
Vriend heeft gehoord dat hij door mag gaan met zijn studie, hij komt vanavond hierheen, en ik heb net gehoord dat ik een huisje kan huren hier! Net vernieuwd, en in mijn favoriete wijk.
Ik ben zo ontzettend blij! :D :D :D

Sorry voor de egopost, maar ik moest het even kwijt! *\o/*

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:11

Woei! Dat is gaaf om te horen zeg xSwanheart! En hoezo egopost, dit is toch juist leuk om te horen en te delen!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:39

HVU, inderdaad gaan voor het bedrijf waar je je goed bij voelt. Je moet wel met een goed gevoel naar je werk kunnen gaan. Máár, ik neem aan dat je gaat werken voor het geld, niet omdat je zo graag wilt werken. Als het dus seizoensgebonden is zit je een halfjaar zonder dat inkomen. In dat geval zou ik dus gaan voor bedrijf 3. Dat is in ieder geval niet seizoensgebonden. Als het je alle 3 nét niet aanspreekt en je de mogelijkheid hebt, zou ik nog even verder zoeken als ik jou was.

Super Marjolein! Gefeliciteerd!

Hier gaat alles nog steeds z'n gangetje. Lange dagen elke dag. Ben elke dag aan het verven nu. Nog een klein maandje en dan openen we alweer, 2 mei komen de eerste gasten :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:20

Wat gaaaaf! leuk zeg je eigen plekkie!

Bedrijf 2 gisteren een proefavond gedraaid en was echt suuuuper leuk.
Ze geven wel echt alleen 0 uren maar ze waren zo tevreden dat ik voorrang krijg ze hebben elk weekend bruiloftenen partijen en mag ze allemaal lopen! Dus kan iig mn 2 dagen maken die ik nodig heb.
En is het mooi weer is het terras ook vol dan maak je nog extra uren en misschien extra dag!

Bij bedrijf 1 ging ik vrijdag heen voor contract en mn gevoel was terecht waarom ik het daar zo raar vond! Hij zei aan tel kom je ef langs vrijdag gaan we rondleiding en de papieren regelen. Verwachten hij dat ik vrijdag meteen mee ging werken en zaterdag ook heel de avond. Wat hij dus niet tegen mij had gezegd.
Dus is lekker geregeld daar allemaal, die man is ook al een keer mijn gegevens kwijt geweest dus ga daar echt niet heen.

Van bedrijf 3 nog niets gehoord over tweede gesprek, en weet dat hun mij wel uren geven als het wat wordt en het hele jaar door open zijn maar mennn bedrijf 2 was zooo leuk gisteren dat ik daar eigenlijk zo graag wil werken.

Maar mn verstand zegt dan van ga voor het bedrijf dat wel uren geeft, andere kant met 0 uren heb je een feestje kun je altijd zeggen dat je niet gaat werken met uren kan dat niet zomaar. en als ik in de kinderopvang wel veel uren krijg doordeweeks kan ik met 0 uren zeggen plan me x weekend wat minder in.....
Echt lastige keuzes!

Spannend mel! Wel weer zin in het seizoen? Zit het hotel heel de zomer volgeboekt?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:11

Eulogy: Heerlijk zeg zo'n 'onverwacht' bezoekje :) Lijkt me wel vermoeiend inderdaad, die busreis, maar scheelt wel een hele hoop centjes.

Mel: mooi het je zelf wat hebt kunnen ondernemen met het rijden. Kan me goed voorstellen dat het ook wel ergens een gevoel van het missen van je eigen paardje geeft.

Nergens voor nodig die sorry xswanheart; wat een super nieuws *\o/*

HVU: lastige keuze ... doen waar je het het fijnst bij voelt zou ik zeggen inderdaad. Als ik je laatste berichtje zo lees, lijkt bedrijf 2 best een goede keuze. Werk waar je het echt naar je zin hebt is ook flink wat waard, aan de andere kant ... de zekerheid van een uren contract natuurlijk ook. Lastig! Hopelijk hoor je snel wat van bedrijf 3.

Ik heb net vriendje weer naar Schiphol gebracht. Wij hebben weer een heerlijk weekendje gehad samen <3
Vanaf nu wordt het wel een drukke tijd voor mij realiseerde ik me zonet;
Deze week spullen inpakken om dan waarschijnlijk aanstaand weekend te verhuizen. Weekend daarna is alweer pasen (dan komt mijn vriend al weer hierheen), de week daarna ga ik naar hem toe in Polen en de week daarna zit ik in Berlijn. Word er nu al moe van :P :Y) maar ook wel heel leuk allemaal natuurlijk!
Laatst bijgewerkt door Jetske op 06-04-14 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:33

Lastig hoor, HVU! Kan me voorstellen dat je er nog niet uit bent. Is het echt een feestlocatie die het het hele jaar druk heeft, of is het meer seizoensgebonden? Hoeveel uren kan bedrijf 3 jou bieden?
De kinderopvang is in de zomer misschien rustiger (ivm ouders die vakantie opnemen), dus dan is het leuk als je ook meer uren kunt bijklussen in de horeca. In zo'n geval is een 0-uren contract ook niet verkeerd. (Of kijk bij bedrijf 3 even of je ook meer uren zou mogen werken. Sommige werkgevers willen dit namelijk niet.)

Jeetje, dat klint alsof je het goed voor elkaar hebt, Jetske! Jullie zien elkaar lekker vaak, heerlijk! :) Ben je al helemaal klaar voor je verhuizing, of moet je nog veel regelen?
En woehoe, Berlijn! *\o/* Leuke stad hoor, haha! Waar zit je ergens?

Ik heb gister mijn contract getekend, en als het meezit krijg ik deze week de sleutels al. Officieel huur ik dan pas vanaf 15 april, maar zou er (zonder extra kosten) eerder in mogen. Helemaal super dus!
Heb wel supercreepy onderburen, haha.

Afbeelding
http://www.elgerart.de/wp-content/uploa ... _Frank.jpg

Schijnt een hele goede kapper te zijn (schijnen onder andere David Beckham geknipt te hebben,) maar men, het ziet er wel ehm... apart uit :Y)
Maar goed dat ik niet bang ben voor poppen, haha :+

Hier overigens ook een heerlijk weekendje met het vriendje gehad. Weer zat niet echt mee, maar we hebben toch wel lekker door de stad kunnen wandelen. En even een rondje Ikea gedaan, want een nieuwe huis vraagt om een nieuwe inrichting, haha :P

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:45

Dat is een kapper?! Dat had ik er niet vanaf gezien zeg! Ziet er idd wel een beetje ... ehh ... apart uit :Y)
Enne ... Ikea bezoekjes zijn altijd leuk O:) veel nieuws gehaald?

Het wordt nu echt steeds vaker inderdaad dat we elkaar zien, deze maand spant wel echt de kroon :P Kwam toevallig zo uit, met de vakantie en pasen enzo, maar dat vinden we natuurlijk helemaal niet erg, haha.

Niet echt veel dingen regelen (van de week mijn contract tekenen is eigenlijk het enige), het wordt vooral veel gesjouw en veel uit elkaar en in elkaar gezet van meubelen werk, want het meeste kan niet in zijn geheel naar beneden hier. Dus dat wordt wel even flink aanpoten denk ik

Ik ben heel erg benieuwd naar Berlijn :D Ik hoor er veel goeds over! Ehm ... goede vraag, dat weet ik niet precies. Het is een studiereisje, dus we zitten vast ergens in een jeugdherberg of hostel of zo. Maar waar precies weet ik (nog) niet. Het gaat allemaal niet zo heel vloeiend met het organiseren geloof ik := We zullen toch binnenkort wel even een overzichtje met de planning en dergelijke krijgen neem ik aan.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:59

Zit ook weer lekker bij het liefje! Bijna 2 weken gaan genieten!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:47

Hoi, mag ik me ook nog melden?
Wij zitten momenteel in een wat lastige situatie.
Mijn vriend speelt rugby op vrij hoog niveau en trekt daarvoor door het buitenland. Hij is Engels en zat voorheen dus in Nederland en heeft mij daar ontmoet. Nu ben ik het afgelopen seizoen met hem mee gegaan maar ik vind toch wel dat ik er heel veel voor op moet geven en ben mijn stuk onafhankelijkheid kwijt. Ik kan namelijk niet heel gemakkelijk een baan vinden en moet op zijn zak teren.
Nu heb ik gesolliciteerd naar een baan in Nederland en ben aangenomen. Een heerlijke functie, echt wat voor mij. Ik woon nu weer even bij mijn ouders en tot we weten hoe of wat blijft dat nog even zo.
Hij zit nog in Frankrijk, met onze hond. En hij heeft geen zin om zijn rugby op te geven want hij maakt eindelijk naam en kans op het echte professionele spel. En ik heb geen zin om mijn geweldige baan op te gaan geven.
Het lijkt erop dat we dus aan de echte lange afstandrelatie moeten gaan doen maar dat moeten we binnen nu en 4/5 maanden gaan beslissen. Geen idee hoe het gaat lopen en ik weet ook echt niet wat ik met de situatie aan moet. Hij ziet lange afstand namelijk echt niet zitten maar we willen elkaar ook niet kwijt.
Het lijkt me fijn wat mee te lezen over jullie ervaringen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:18

Wat een fijn vooruitzicht zegt Jetske! Heerlijk zeg! Druk maar wel veel leuke dingen.

Wat fijn swanheart wauw zonder kosten er eerder in kunnen dat klinkt heerlijk is het dichtbij je oude huis?
De kapper ziet er wel creapy uit zeg. Als je een keer een te gek ander kapsel wilt kun je dus dicht bij de deur blijven.

Welkom Lisitano! Lastig lijkt me zeg vooral als je eerst wel altijd samen bent en het dan nu niet meer kan. Zijn er ook veel periodes dat hij thuis is of hoevaak per jaar is hij dan weg voor het Rugby? En is er dan de mogelijkheid dat jullie elkaar wel kunnen zien tussendoor als hij aan het rugby is?

Nou mijn laatste werkweek is begonnen in Brabant, vrijdag al verhuizen spannend maar heb er zoveeeel zin in!

En ben er helemaal uit met het werk! Ga bij bedrijf 2 weken met 0 uren, heb voor de komende 6 weken al 13 diensten die ze me kunnen bieden wat partijen zijn. En daarnaast wanneer het mooi weer is komt er natuurlijk nog bij.
Ze zijn zo fijn, ze plannen alles naast mijn kinderopvang zo erg zelfs dat ik hun pas week van te voren hoef te laten weten of ik wel of niet kan. Ideaal voor mij, ik weet 2 weken van te voren mijn rooster voor het kdv dus kan ik het perfect gaan plannen en zo toch voldoende uren maken :d Ben er zo gelukkig mee!
Paar meiden gesproken op kdv en ze hebben bijna dagelijks inval nodig vooral op de buitenschoolse opvang dit zijn dan wel maar 3/4uur per dag maar alles is meegenomen en met de horeca erbij kom ik wel aan het aantal uur wat ik nodig heb.
Met 15/20uur per week kom ik ruim rond namelijk!

Nu nog even genieten van mn werk en mn kindjes waar ik al 3 jaar zit, erg lastig om afscheid te nemen van de kinderen vooral als je de reactie van de kinderen ziet.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:42

Wat spannend, verhuizen! Fijn dat je lekker aan de slag kunt, altijd lastig als je afscheid moet nemen van vorig werk. Helemaal als je er al 3 jaar zit. Geniet er nog even van!

Mijn vriend zou totaal 8 tot 9 maanden weg zijn voor rugby en heeft tussendoor slechts een paar weekenden vrij van rugby. Helaas gaat training doordeweeks altijd door... Ik zou eventueel wel heen en weer kunnen vliegen :j Hij komt deze zomer naar Nederland en dan blijven we even hier. Maar daarna hè.. Zo lastig om te bepalen wat ik ga doen. Ik zie het niet zo zitten om weer alles achter te laten. Ik ben best wel op mezelf, heb graag mijn eigen plannen. Ik ben er altijd zo bang voor om niets over te houden mocht het eens zo ver komen dat je uit elkaar gaat. Met deze baan kan ik mijn eigen toekomst op gaan bouwen en het liefst heb ik die met hem.
Met een lange afstandrelatie heb ik geen ervaring en hij ook niet. Ik snap ergens wel dat hij het niet ziet zitten, hij zit dan alleen in een vreemd land en ik ben in mijn eigen land met mijn familie en vrienden. Dus ik kan nog "opgevangen" worden als ik me alleen voel. Ik denk er elk uur van de dag over na wat ik nu moet en lig er 's nachts dan ook wakker van. Hij ook. Niet leuk maar we gaan proberen van onze zomer samen in ieder geval te genieten. Meer kan ik nu ook niet doen. Knopen doorhakken gaat ook niet want de rugbysport is vrij onzeker. Je kunt 2 weken van tevoren vaak pas horen waar ze je heen willen sturen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:50

Het is voor mij zover. Na 4,5jaar op en neer rijden ga ik vandaag verhuizen naar Zuid Holland. Tijd om te gaan samenwonen.

gisteren afscheid genomen van mn werk en de lieve kindjes dat was wel zwaar.

Nu spullen inpakken and time to go

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:08

Spannend, HVU! Kan me voorstellen dat het afscheid van de kinderen zwaar was, maar je krijgt er iets heel moois voor terug! :)
Succes vandaag!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:00

Heel veel succes!!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:23

Succes, op naar een nieuwe start. Have fun!!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:43

Heel veel succes en plezier! :)