Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:23

Jolien87 schreef:
Als ik een advertentie plaats, zet in standaard een hogere prijs neer, omdat mensen 9 van de 10 keer veel lager bieden. Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar ik vind het wel erg brutaal om zo ver te zakken in je bod.

De reden dat ik dat minder doe is omdat ikzelf nooit afding denk ik x) Als ik een advertentie zie en er staat een bepaalde prijs bij, dan neem ik aan dat de eigenaar ook die prijs wilt hebben. Als die dan te hoog is zou ik er zelf nooit op af gaan.

Maar ik vind het ook nogal brutaal, en ik heb in die gevallen zelfs geen zin meer om het spul dan nog aan die persoon te verkopen, zelfs al biedt die nadien een redelijkere prijs :')

@ Joycebunny: Dat is wel heel erg zeg. Wat een idioten. Je vraagt je echt af wat er in zo'n mensen omgaat.

billionache

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:27

Ik ben het tegenwoordig ook meer dan beu, dat afdingen. Zo beu dat ik meestal een vaste prijs zet, of 'bieden vanaf' (al hebben de meeste mensen daar ook meestal gewoon sch**t aan). Als er dan echt iemand 'aardig' mailt kan ik zelf eventueel nog wel wat van de prijs afdoen.

In paardenadvertenties moet je tegenwoordig trouwens ook opletten met het zinnetje 'goede thuis is belangrijker dan prijs' want voor je het weet krijg je mails voor een Z paard 'ik kom hem halen voor 1000 euro incl materiaal want hij krijgt een super thuisje hier' _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:33

xHaithi schreef:
Jolien87 schreef:
Als ik een advertentie plaats, zet in standaard een hogere prijs neer, omdat mensen 9 van de 10 keer veel lager bieden. Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar ik vind het wel erg brutaal om zo ver te zakken in je bod.

De reden dat ik dat minder doe is omdat ikzelf nooit afding denk ik x) Als ik een advertentie zie en er staat een bepaalde prijs bij, dan neem ik aan dat de eigenaar ook die prijs wilt hebben. Als die dan te hoog is zou ik er zelf nooit op af gaan.

Maar ik vind het ook nogal brutaal, en ik heb in die gevallen zelfs geen zin meer om het spul dan nog aan die persoon te verkopen, zelfs al biedt die nadien een redelijkere prijs :')

@ Joycebunny: Dat is wel heel erg zeg. Wat een idioten. Je vraagt je echt af wat er in zo'n mensen omgaat.

Als ik merk dat er niet gereageerd wordt kan ik altijd nog de prijs verlagen. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand ook werkelijk de vraagprijs bood...

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:56

Nou, ik had die man van z'n 12 euro gemaild dat hij het niet meekreeg voor die prijs :')
Kreeg ik de reactie: Ik koop wel een nieuw! Heb gezegd dat hij dat dan maar moet doen x) Scheelt hem alleen maar 25 à 30 euro, als hij het dat waard vindt :P

Aparte redenering hebben sommigen...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:58

Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen een max hebben wat ze uit willen geven aan een tweedehands, en dat als het meer is dan dat dat ze dan liever een nieuw hebben...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:58

Het is niet alleen met 2ehands dat ze gaan afdingen hoor.
Zo hadden wij laast gewoon weg te veel voorraad gekregen, en dat in de aanbieding gedaan maar dan wel op=op
Vaste klanten van de site kregen eerst een mail en hadden 1e keus.
Daarna alles op marktplaats (en hier op bokt) gezet met een bieden vanaf prijs. OP marktplaats ingesteld dat ze ook daadwerkelijk niet lager kunnen bieden. En in de tekst er duidelijk bijgezet dat het een bieden vanaf prijs is en dat lager bieden geen zin heeft.
Nou je wilt niet weten hoeveel mensen er dan toch nog gaan mailen en dan met een bod die beduidend lager ligt dan de vanaf prijs.

Joycebunny schreef:
Ik ben het tegenwoordig ook meer dan beu, dat afdingen. Zo beu dat ik meestal een vaste prijs zet, of 'bieden vanaf' (al hebben de meeste mensen daar ook meestal gewoon sch**t aan). Als er dan echt iemand 'aardig' mailt kan ik zelf eventueel nog wel wat van de prijs afdoen.

In paardenadvertenties moet je tegenwoordig trouwens ook opletten met het zinnetje 'goede thuis is belangrijker dan prijs' want voor je het weet krijg je mails voor een Z paard 'ik kom hem halen voor 1000 euro incl materiaal want hij krijgt een super thuisje hier' _O-

Er is ook iemand (ik denk een jong iemand) die op heel veel advertentie's standaard €150,- bied ongeacht de vraagprijs.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 02:26

Wat hebben jullie toch tegen afdingen? :')

In andere landen is het doodnormaal om dat te doen. Ik ding ook gewoon af en vind het ook prima als andere mensen dat bij mij doen (heb momenteel ruim 63 advertenties op marktplaats staan, dus heb best wel ervaring al zeg ik het zelf ;) ). Het moet alleen niet zo zijn dat het onredelijk word, dus 12 euro bieden voor een deken welke 40 waard is. Dan zwaai ik ook even vriendelijk en houd het op.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 09:22

En dát is dus ook precies waar we over vallen :P
van de week ook weer. Bij de advertentie bieden vanaf 30,00. Krijg je een mailtje 'Voor 10,00 kom ik het gelijk ophalen!'
Ben dan geneigd terug te mailen 'Ja, dat snap ik' }:0

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 09:31

Dat afdingen naar een onredelijke prijs vind ik ook ergerlijk. Ik had een bijna nieuwe grasmaaier met opvangbak te koop. (Nieuwprijs 150 euro, slechts een seizoen gebruikt, goed onderhouden eigenlijk als nieuw). Als je dan 50 euro wilt en iemand biedt 5(!)euro. Dan breng ik dat ding nog liever persoonlijk naar de stort dan een mail eraan te wijden en ook nog eens thuis te blijven op een bepaalde tijd.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 09:32

Helemaal gelijk!!
Ik wilde zeggen ik heb wel interesse, maar zie dat je niet echt in de buurt woont.... :P

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 09:51

Nee de grasmaaier is al weg... Ik heb wel een bank.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 09:55

Dat zou zo mijn vader kunnen zijn denk ik :')

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:20

Afdingen vind ik ook niet erg. Als het maar redelijk blijft en niet zo brutaal.
Op de nieuwe dekens die ik verkoop hou ik er niet van.
Kort geleden ook weer.... En deken die ik €30,- goedkoper verkoop dan de winkels. En ook nieuw hoor met de kaartjes er nog aan.
Krijg je mail: Wat kun je met de prijs doen.

Nu ben ik altijd wel zo van de 1 heeft wel de weet van wat de winkelprijzen zijn, maar sommige mensen niet.
Dus ik stuur dan altijd netjes dat dat helaas niet kan omdat het al zoveel goedkoper is als de winkels en dan stuur ik een link mee van dezelfde deken bij bijv divoza....

Soms krijg ik terug oke dan begrijp ik het en willen ze hem voor mijn prijs over nemen.

Maar soms krijg ik ook hele brutale berichten terug. Zoals nou dan raak je het nooit kwijt.
enzv. eznv. jullie kennen die berichten wel hahaha

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:08

Ik heb bij de huidige verkoop ook rekening gehouden met het afdingen. Heb m'n regendeken nu ook onder de vraagprijs maar voor een degelijke prijs verkocht. Het is dat onzinbieden dat me echt kan storen. Toch als de koper het nog meent ook :o Om de een of andere reden vat ik dat een beetje op als een belediging. Zeker als er inderdaad nog van die stomme opmerkingen achteraan komen :+

Ik vraag me oprecht af wat een koper daar eigenlijk mee wil bereiken.

Wel een leuk verhaal te melden. Ik had dus een regendeken te koop staan, koper en ik zijn onderling tot een overeenkomst gekomen, en dat wordt nu dinsdag opgehaald. Hopelijk gaat dat goed :D Dan heb ik m'n eerste positieve ophaalverhaal te melden (heb nog nooit iets laten ophalen, altijd verzonden met de post tot nu toe) Tot nu toe is het mailcontact heel fijn geweest dus ik verwacht geen problemen :)

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:10

Gerda20 schreef:
Afdingen vind ik ook niet erg. Als het maar redelijk blijft en niet zo brutaal.
Op de nieuwe dekens die ik verkoop hou ik er niet van.
Kort geleden ook weer.... En deken die ik €30,- goedkoper verkoop dan de winkels. En ook nieuw hoor met de kaartjes er nog aan.
Krijg je mail: Wat kun je met de prijs doen.

Nu ben ik altijd wel zo van de 1 heeft wel de weet van wat de winkelprijzen zijn, maar sommige mensen niet.
Dus ik stuur dan altijd netjes dat dat helaas niet kan omdat het al zoveel goedkoper is als de winkels en dan stuur ik een link mee van dezelfde deken bij bijv divoza....

Soms krijg ik terug oke dan begrijp ik het en willen ze hem voor mijn prijs over nemen.

Maar soms krijg ik ook hele brutale berichten terug. Zoals nou dan raak je het nooit kwijt.
enzv. eznv. jullie kennen die berichten wel hahaha

Dat is ergens ook wel een lastige situatie, want natuurlijk wil jij er een degelijke prijs voor aangezien ze nieuw zijn. Maar dan zou een eventuele koper ze ook nieuw kunnen kopen natuurlijk. Ik had dat overlaatst ook met een deken. Uiteindelijk voor een mindere prijs dan de huidige nieuwe verkoopprijs verkocht maar toch een mooi centje van gehad, iedereen blij :D

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:32

Maar ze verkoopt ze toch 30 euro goedkoper...

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:33

Doe ik 1 springschoen weg voor een spotprijsje, vast wel iemand die er net zoals ik één verloren is of een reserve wilt. Staat wel 4 of 5 keer in de advertentie dat het om 1 schoentje gaat.

Mailt iemand of ze wel heel zijn omdat het ze zo goedkoop zijn. :=

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:50

RubyRed schreef:
Maar ze verkoopt ze toch 30 euro goedkoper...

Niet goed gelezen, sorry :')

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 16:09

Pentax,gewoon terug mailen; ja de schoen is heel en als ze het dan nog niet snappen...ja dug dan maar beter lezen hoor.

Heb meerdere cadeaubonnen op mp staan wat op zich goed verkoopt,krijg ik een mailtje van iemand ;
Ja ongebruikelijk verzoek maar ik zit in de bijstand met mijn dochter en we moeten rond komen van 30,- per week wilt u ons de bon schenken zodat wij een dagje op vakantie kunnen met 2 vriendinnetje's erbij (gaat om dierentuinbon in dit geval)
Ze schreef dat ze ook wel een kopie kon maken van de bijstandpapieren zodat ik kon zien dat het ook echt is.

Wat moet je daar nou weer mee?
Het is zo dubbel want je leest hier zat verhalen van ''hoe besodemieter ik de mens het creatiefs''
Iets weggeven of schenken doe ik makkelijker (en ook meer) aan mensen in mijn directe omgeving waaraan ik ook zie of weet dat die het moeilijk hebben of een steuntje kunnen gebruiken.

Laatst op de braderie een jongen met 2 gebroken polsen die zag wat leuks.
Mevrouw wilt u het geld uit mijn broekzak halen (kind was 7of 8 dus geen zorgen) :+
Was iets van 2,-in totaal.
Hij zag iets leuks en dat koste 3,50 en dat was voor z'n moeder.
Dus beide gebroken polsje's vooruit gestoken en daar het cadeautje op gelegd en gezegd dat die voorzichtig naar huis moest lopen. Die anderhalf euro doet't dan ook echt niet. :)
Jochie blij en wij een <3 gevoel.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 16:45

Als mensen misbruik gaan maken met het verhaal dat ze in de bijstand zitten dan lijkt het bijna of ze er een beroep van hebben gemaakt, zoek dan maar een echte baan, iemand die echt nood gedwongen in de bijstand zit, die schrijft dit niet aan een verkoper, die schaamt zich daarvoor.

Voor zo'n knulletje zou ik ook smelten.

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 16:56

Waarom is afdingen zo erg? :')

Ik hou ervan en ben nu alweer bezig om een CD veel goedkoper te krijgen dan de prijs in de advertentie *\o/*

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:10

Zoals al heel vaak gezegd is. Afdingen is niet erg, maar je moet daar wel een beetje realistisch bij blijven.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:14

iemand bied op een rijbroek, ik mail terug dat ik accord ga.
krijg ik vandaag een mailtje bod verwijderd reden: U reageert niet meer op mijn bod :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:56

hmm er zijn weer problemen met de mail via MP ,
ik had vadaag een mailtje van iemand die wat wilde bestellen ston in ik weet niet of u mijn vorige mail ontvangen heeft want hij gaf een foutmelding ? dus vandaar

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:10

Moet je dan nog een keer mailen?