Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 13:29

Dan mail je dat toch, dat de prijs €xxxx,- is, maar dat je haar liever verkoopt aan iemand die niet arm is, omdat je bang bent dat ze anders niet goed genoeg voor haar kunnen zorgen.

Laat mensen maar merken dat zielig doen geen zin heeft.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:51

Ik heb een paar weken geleden 2 cavia's overgenomen via Marktplaats. Ze stonden er al even op, dus ik vroeg me af waarom (lieve gezonde cavia's, nette vraagprijs, niks mis mee). Bleek de aanbieder wel een heel behoorlijk aantal biedingen gehad te hebben, maar steeds zonder toebehoren. Bij navragen waarom de toebehoren niet hoefden, bleek het steeds om mensen met slangen te gaan die ze graag als zondagsdinertje voor hun huisdier wilden... Ieder zijn ding, maar dat zag hij toch niet zitten met de knuffelcavia's waar zijn dochters overheen gegroeid waren :D

Cavia's zijn nu gelukkig heel happy in hun nieuwe huis bij mij :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:04

ow wel vaker vage mensen gehad...
zo ook van de week had ik paar hakken op mp staan...kwam een vent ze ophalen en nog passen ook :') nou ik maar wegkijken en proberen om maar niet te gaan lachen nou deur was dicht en ik lag op de grond van t lachen soms heb je echt rare mensen.

of mensen die denken dat dingen nog helemaal gloedje nieuw zijn |o had ds te koop en kwam dus een vader met kindje voor kijken overigens verder nette man hoor...maar er mochten geen krasjes op het beeld zitten en meneer bleef maar naar t beeld staren er zat wat haartjes op t scherm hij heeft echt dik 15 minuten naar dat beeld zitten staren en schoonmaken ik dacht echt van wtf voor die prijs waarvoor ik hem al weg doe heb je geen nieuwe en het is tenslotte een tweedehands met gebruikerssporen maar goed >;)

of mensen die bieden en daarna niet meer reageren als je ze terug mailt |o

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:07

marielle231 schreef:
Nou ik kreeg een vreemd mailtje.
Had een gezocht advertentie neergezet voor 2 fietsjes voor mijn dochters.

Dit was de mail terug :=

ik sponsor ouders met kinderen met ons bedrijf die het wat minder breed hebben. Soms hebben we ook wel leuke opdrachten die wat opleveren enzo. We geloven wel in stevige opvoeding, dus liefdevol als het kan maar ook roodgepetste billen als het nodig is. Hoe denk jij daarover? Hoe oud zijn je dochters? ik ga ondertussen eens rondkijken wat voor fietsen ik kan regelen

Daarna gelijk de advertentie eraf gehaald.

ik zat gewoon in shock voor de pc

gadverdamme ik had persoonlijk gelijk mp hiervan op de hoogte gesteld

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:42

Op marktplaats heb ik wel goeie ervaringen, behalve mensen die een paar euro bieden of juist heel veel.
Hier op bokt heb ik laatst iets meegemaakt. Iemand mailde mij met een bod voor mn pad, ik heb de vraagprijs teruggemaild en toen kreeg ik weer een tegenbod.
Die kreeg ik op maandag, precies toen mijn proefwerkweek begon en ik heb dus geen tijd gehad om terug te mailen dat ik akkoord ging.
3 dagen later heb ik gezegd dat ik akoord ging, krijg ik terug: Omdat het wat lang duurde, heb ik al wat anders gekocht.

Ik had wel even een huuuh-momentje, ik bedoel.. Ik heb ook gewoon een sociaal leven en kan niet 24/7 op de computer zitten om mailtjes te beantwoorden. Maargoed, ik heb niks meer terug gemaild en de pad staat nog steeds te koop.

Rennie89

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:46

het kan best zijn dat ze het snel nodig had :) vind dat niet zo gek.

Heb wel op bokt gehad dat iemand een hoofdstel van me zou kopen, heb mijn rekening nummer alles doorgegeven maar kreeg geen reactie meer terug. Na 5 dagen ofzo heb ik er maar een pb achteraan gestuurd of ze het geld al heeft over gemaakt en of ik haar adres mag om het te sturen. Krijg ik terug dat ze het helemaal vergeten was en al een ander hoofdstel heeft gekocht :+ Ik begrijp dat je wel eens dingen kan vergeten maar als je al hebt afgesproken dat je een product koopt vind ik het niet netjes. Maarjah, done is done :P hoofdstel is inmiddels verkocht

Kreeg van meerdere mensen een mail (via mp) of ze mijn laarzen konden ophalen voor een x bedrag. Ik ga akoord en hoor vervolgens helemaal niets meer van hun :+ snap er geen poedersuiker van

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:47

Ik vind het ook niet heel erg, maar stond er wel even van te kijken :P

Soms dan wil ik zelf iets kopen en dan vergeet ik het gewoon, dan kom ik er na een aantal weken achter dat ik eigenlijk iets van iemand wilde kopen. Oeps haha :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 02:23

Gerda20 schreef:
Ik heb één van mijn paarden te koop staan.

Ze gaat weg omdat de klik er niet is, omdat ze eigelijk elke dag gereden moet worden, ook daar geen tijd voor heb en nog meer paarden heb.
Ik heb dus besloten om haar weg te doen, ik zou alleen aan mezelf denken als ik haar zou houden. En dat kan ook niet.

Dit was even een korte beschrijving hoor haha het lijkt nu alsof ik zomaar even een paard weg doe omdat het even niet lukt! Maar dat is natuurlijk niet zo.

Ik heb er duidelijk in gezet, niet voor beginners. Heeft veel beweging nodig enzv. enzv.

Krijg ik een mail: (letterlijk gekopieerd. Alleen naam en nummer even weg gehaald natuurlijk)

hoi beste gerda ik wil fleur wel kopen mij dochter is 10 maar zit al 6 jaar op paardrijden ze is gevordend maar haar oude paard is overleden en daarom probeer ik haar weer blij te maken met een nieuw paard maar even hoeveel wil je er voor hebben maar ik ben niet rijk ik ben heel arm bel me anders even mijn telefoon nummer is 06******** dus bel me even of mail me mijn email is ********@live.nl
het paard staat op manege elburg dus als je wil weten waar die komt te staan kijk dan maar is op http://www.manege-elburg.nl bel me maar voor meer informatie

Over het verhaal van het arme gedeelde ga ik niet eens over in discussie.
Ook al bood je over de prijs en haal je ergens het geld vandaan mag je Fleur nog niet hebben, want je bent arm en kan dus niet voor dr zorgen. Dan blijft ze lekker bij mij
Zo heb ik dit niet gezegt hoor haha maar dat dacht ik wel.
Maar goed in de advertentie staat dus duidelijk dat het een paard is met karakter en waar ze wel en niet geschikt voor zou zijn.

Alleen al om de stal waar het paard dan zou komen te staan, zou ik het niet doen :o Kom er elke dag langs (En heb ervaring met die manege) en het staat daar echt bomvol met paarden en pony's. Manier van omgaan met de paarden is ook niet bepaald vriendelijk ;)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:34

NathalietjeB schreef:
marielle231 schreef:
Nou ik kreeg een vreemd mailtje.
Had een gezocht advertentie neergezet voor 2 fietsjes voor mijn dochters.

Dit was de mail terug :=

ik sponsor ouders met kinderen met ons bedrijf die het wat minder breed hebben. Soms hebben we ook wel leuke opdrachten die wat opleveren enzo. We geloven wel in stevige opvoeding, dus liefdevol als het kan maar ook roodgepetste billen als het nodig is. Hoe denk jij daarover? Hoe oud zijn je dochters? ik ga ondertussen eens rondkijken wat voor fietsen ik kan regelen

Daarna gelijk de advertentie eraf gehaald.

ik zat gewoon in shock voor de pc

gadverdamme ik had persoonlijk gelijk mp hiervan op de hoogte gesteld

heb ik gedaan ;) ben benieuwd of ik nog wat te horen krijg.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:54

Hier op bokt kunnen ze dr ook wat van |o
Gistereavond om half 7 kwam iemand m'n zadel halen, gewoon niks meer gehoord!
Na 2 pb's krijg je verkoop hem maar aan iemand anders -:(-
Laatst bijgewerkt door kerstkransje op 31-01-12 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:55

Altijd fijn...

Vandaag komt er iemand iets ophalen, ik ben benieuwd... het is natuurlijk altijd maar even afwachten wat er voor je deur staat

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:40

Ben nu aan het onderhandelen op MP, maar dat gaat wel goedkomen.. :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 15:54

Wat ik wél heel irritant vind: geen vraagprijs erbij zetten, maar wel de tekst 'alleen op serieuze biedingen wordt gereageerd'. Wat is dan een serieus bod?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:56

Het ligt helemaal aan het artikel! Als je bijvoorbeeld van iets weet dat dat 100,00 in de winkel kost. Het is nog nieuw. Dan noem ik een bieding van 10,00 niet serieus.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:58

Maar vaak heb ik geen idee wat iets nieuw kost... en ik zit met prijsverschillen tussen twee landen. Nee, ik heb daar ook altijd een vraagteken bij staan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:00

Persoonlijk heb ik daar geen moeite mee. Als ik iets echt wil hebben, stuur ik een mailtje met de vraag wat de uiterste prijs is.
Anders kijk ik eerst eens via google wat zoiets nu ongeveer kost en doe dan een bod.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:07

Probleem is dat de verwachtingen van mensen vaak zo uit elkaar liggen. Wat de een doodnormaal vind is voor de ander 'irritant' of 'niet netjes'. Bokt is trouwens ook niet alles. Had een pb van iemand die en bod deed op mijn bandages, bod bleek na narekenen gelijk aan mijn vraagprijs en was me dus prima. Dus heb terug gepb't dat het akkoord was en of ze ze even via mijn site wilde bestellen omdat we dan allebei meteen de benodigde informatie hadden. En vanaf dat moment was het stil.... Geen pb terug, maar ook geen bestelling via de site. Heb ongeveer een week gewacht, toen heb ik de bandages maar weer opnieuw op de boktmarkt gezet. Het is overigens iemand die verbergt wanneer ze voor het laatst online is geweest, en niet vaak op Bokt post, maar de pb is wel verzonden, dus ik kan er verder ook weinig aan doen. En eerlijk gezegd heb ik voor bandages die vér onder de prijs weggaan ook weinig zin om er achteraan te gaan moeten zitten :n Maar vervelend zijn dat soort mensen wel, want ze bezorgen je wel werk :Y)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:09

Dat is helemaal waar!! Het belangrijkst vind ik dat iemand gewoon even netjes terug reageerd op een mailtje. Of het nu de persoon is die iets wil verkopen of iemand die iets bij jou wil kopen. Het is zo'n kleine moeite, maar wordt absoluut gewaardeerd!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 16:13

Het gaat om een buste, niet al te groot (cm of 20) en het is Vivaldi. Het lijkt marmer maar het is het dus niet. Komt uit de jaren 70. Zeg het maar, wat is een redelijke prijs? Wat is een reëel bod? Want ik weet het niet.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:16

ik had gisteren pas wat raars op marktplaats :=

ik heb enkele advertenties staan voor oa rijlessen, angsbegeleiding en equitherapie op marktplaats staan.

ook voor de ochtenduren een leuke advertentie voor pappa en mammalessen, oftewel; huisvrouwen etc of studenten die tijdens schooltijden zelf ook lekker willen rijden maar niet op een grote manege willen.

Schijnbaar was mijn tekst erg goed, want gisteren zag ik tot mijn stomme verbazing mijn advertentie BIJNA identiek erop, alleen dan van een manege hier dicht in de buurt.
ja daaaggg :n
even vriendelijk gemaild dat ik het fijn vond dat m'n tekst en idee zo goed bevalt,maar dat ze wel hun eigen teksten mogen bedenken en niet de mijne klakkeloos mogen kopieren

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:16

Wat moet ik doen? 2 mensen hadden geboden op mijn ding wat ik erop had gezet, ik ging toen mijn mail kijken, had voor de hoogste bieder gekozen. Maar wat moet ik nu die andere mailen? Dat ik een hoger bod heb? En als de koop niet doorgaat, of zij nog eventueel intresse heeft? ( maar ik denk dat de koop wel doorgaat := )

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:20

Vjestagirl, ik zou daar een bod doen van 5 euro. Geen idee wat het nieuw kost, geen idee zelfs waar je zoiets zou kunnen kopen. En dan bied ik wat het me waard lijkt. Voor de verkoper is het misschien wel een heel bijzonder, speciaal en zeldzaam exemplaar en verwacht hij/zij er minstens 50 euro voor te kunnen vangen...

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:21

Everytime,ik mail dan van;beste *** bedankt voor uw bod,er is iemand geweest die hoger heeft geboden,mocht het zo zijn dat die koper niet betaald oid dan neem ik contact met u op met de vraag of u nog interesse heeft.
Vr gr ****

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 16:23

GamblersCup schreef:
Vjestagirl, ik zou daar een bod doen van 5 euro. Geen idee wat het nieuw kost, geen idee zelfs waar je zoiets zou kunnen kopen. En dan bied ik wat het me waard lijkt. Voor de verkoper is het misschien wel een heel bijzonder, speciaal en zeldzaam exemplaar en verwacht hij/zij er minstens 50 euro voor te kunnen vangen...

Ja, dat heb ik dus gedaan. En daar krijg ik geen reactie op. Dus ik had gemaild, met de vraag wat voor prijs ze dan in gedachten hebben. Krijg ik terug "in ieder geval meer dan wat jij geboden hebt'

Einde interesse :wave: Als het zo bijzonder is dan moeten ze er maar bij zetten waarom...

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:25

dankje Dav. :)