Koud, nat en glad, het weertopic -> Deel 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:58

hier in limburg ligt de sneeuw toch wel heel erg dik. buurvrouw kwam met haar auto niet meer weg en die hebben ze moeten uitgraven. ook echt heel mistig en zie je op sommige stukken nu bijna niks meer.

en volgens mij is het strooizout weeeeeer op. ik woon aan een doorgaande weg die altijd als een van de eerste gestrooid word, maar vandaag is er niks gestrooid.

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:00

gohya schreef:
Gisteravond zei Piet dan dinsdag [morgen dus] een drama zou worden op de wegen,omdat het gaat dooien.De temperatuur zou boven nul zijn.Vanacht zou het hier -11 zijn geweest,nou echt niet,de waterpomp was niet eens bevroren op de wei.
Vandaag was het heerlijk weer,heel veel warme zon,totaal niet koud.

heb net nog op teletext gekeken, dooi is heel minimaal en morgen wordt t nog heel koud :brr:
btw het is al een drama op de weg, dus erger kan t niet worde denk ik dan :+

als je buiten loopt valt t wel mee vond ik, zegt ons pap net dat t min. -7 is :brr: ik moest straks n stukje fietsen.. dat was wel echt n hel en koud!

en trouwens ik geloof al heel lang niet meer in piet :+ wat hij zegt klopt 9 vd 10 keer niet bij ons|o

edit: bij ons is t vanaf vanmiddag heel erg mistig (omg. noord-oost brabant grave, uden, veghel, nijmegen)

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:40

_lauraaa_ schreef:
hier in limburg ligt de sneeuw toch wel heel erg dik. buurvrouw kwam met haar auto niet meer weg en die hebben ze moeten uitgraven. ook echt heel mistig en zie je op sommige stukken nu bijna niks meer.

en volgens mij is het strooizout weeeeeer op. ik woon aan een doorgaande weg die altijd als een van de eerste gestrooid word, maar vandaag is er niks gestrooid.

Ik hoorde het net op rtl dat je schuursponjes onder je schoenen moet doen.
Het is wel een goede tip, moest er wel om lachen. :D

Barbabientje

Re: Koud, nat en glad, het weertopic -> Deel 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:42

ik zit net op buienradar te kijken en volgens dat ding krijgen we morgen hier om 8 uur weer sneeuw :+ *;s morgens dan!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:52

Elsskippy schreef:
_lauraaa_ schreef:

Ik hoorde het net op rtl dat je schuursponjes onder je schoenen moet doen.
Het is wel een goede tip, moest er wel om lachen. :D

hahaha serieus :+ en dan ? :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:58

Janneke_Tri schreef:
gohya schreef:
Gisteravond zei Piet dan dinsdag [morgen dus] een drama zou worden op de wegen,omdat het gaat dooien.De temperatuur zou boven nul zijn.Vanacht zou het hier -11 zijn geweest,nou echt niet,de waterpomp was niet eens bevroren op de wei.
Vandaag was het heerlijk weer,heel veel warme zon,totaal niet koud.

heb net nog op teletext gekeken, dooi is heel minimaal en morgen wordt t nog heel koud :brr:
btw het is al een drama op de weg, dus erger kan t niet worde denk ik dan :+

als je buiten loopt valt t wel mee vond ik, zegt ons pap net dat t min. -7 is :brr: ik moest straks n stukje fietsen.. dat was wel echt n hel en koud!

en trouwens ik geloof al heel lang niet meer in piet :+ wat hij zegt klopt 9 vd 10 keer niet bij ons|o

edit: bij ons is t vanaf vanmiddag heel erg mistig (omg. noord-oost brabant grave, uden, veghel, nijmegen)

Ik geloof Piet al heel lang niet meer.Kijken wat hij vanavond gaat zeggen over morgen,zal je zien dat hij stug blijft volhouden en hij niets veranderd.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:42

Brr, het is hier echt heel erg koud :oo toenstraks om 4 uur al -7,5 graad. En het zal nu niet warmer zijn..

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:46

hier (bavel,breda) is het ook goed koud aan het worden en super mistig.......
wel vanmiddag een heerlijk ritje gemaakt door het bos met de slee.........:)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:31

In Erichem is het -14. :brr: :brr: :brr: Echt niet leuk.
En wat een ramp op de weg: ik ging van de A12 de A2 op en kwam gewoon op een ijs- en sneeuw baan terecht. Gelukkig niemand voor of achter me, dus ik kon met het gas los de bocht volgen, maar leuk is anders!
En dan ook nog eens mist................. -O- .

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:45

Volgens de temperatuur meter op startpagina.nl is het hier 13 graden := I wish, wat doet al die sneeuw hier dan nog? :D

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:46

Ninaka schreef:
Volgens de temperatuur meter op startpagina.nl is het hier 13 graden := I wish, wat doet al die sneeuw hier dan nog? :D

Dr zit zeker geen -etje op de temperatuurmeter :P

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:47

aerdenhout1 schreef:
En we zouden dooi krijgen?
Zijn ze helemaal van de pot gerukt! Het was afgelopen nacht zo koud dat zelfs de kraan in de zadelkamer bevroren was, en dan moet het heel hard vriezen!
Dat weerbericht veranderd net zo snel als mijn goede humeur!

dus toch! Ik dacht dat ik al gek geworden was. :))

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:47

Ninaka schreef:

Mijn telefoon geeft ook +6 aan, maar gevoels temp is wel -17. :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:48

De dag van mijn vriend verliep om te beginnen dat de ene tram al een paar dagen niet rijd de ander miste hij en die kwam bijna een uur later pas , dus hij twee haltes lopen voor weer een ander die reed ook niet. hij moet altijd naar rotterdam. dus vanuit den haag.
kom je op het ene station rijd de trein niet want er was een kapotte op de route naar het andere station via gouda en was hij om 9.30 op zn werk een uur te laat en hij vertrok om 6.25 #&^&$$%@#!$#@^#@@ ^) :( ^)

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:05

GaitMonster schreef:
Ninaka schreef:

Dr zit zeker geen -etje op de temperatuurmeter :P

Toch wel, van de week vond hij dat het hier overdag -10 graden was, terwijl de auto aangaf dat het -1 was en dat klopt ook meer.
Begin aan dat hele ding te twijfelen :D

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:06

Er is hier zeer plaatselijke dichte mist. Ik kwam van mijn werk af en kon op de provinciale weg niet harder dan 20 km per uur rijden. Het was spekglad en je zag nog niet eens 10 meter. Ik heb dus ook genoeg ongelukken gezien.
Inmiddels is het -12 :brr:

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:13

Hier was het -14,2 en ik had voltigetraining, feest :P (volgens Buienradar.nl dus een officiele meting!). Ook extreme mist: je kunt ongeveer 100 meter zien meer niet.

Brrr...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:13

Er zijn heel veel ongelukken gebeurt vanavond hoorde ik.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:17

hallo.
het is bij ons nu heel helder, er staat ook nog wind brr, maakt t nog kouder dan het al is.
verder heeft ook hier even het zonnetje geschenen vanmiddag.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:25

Kom net terug uit Eindhoven (ik woon omgeving Soest). Waar helemaal niet voor gewaarschuwd werd op de radio, dat is voor de mist. Het was echt link soms. Vanuit het niets zat je in een heel dicht mistveld. Snelwegen waren wel mooi schoon, maar ik vond het toch eng. Op een heel stuk van de A2 mag je maar 50 km/uur. Dat zal niet voor niets geweest zijn.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:26

Op de temp kaart van buienradar, zie ik -/- 15,7 graden. Wowwwww, als dat niet koud is...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:52

Hier is het nu -10 (Flevoland). Vanmiddag vond ik het wat betreft kou wel meevallen. Het zou denk ik net op het vriespunt zijn geweest, want de laagjes sneeuw op hekjes en schuttingen bogen door. Ik neem aan dat dat anders een mooi hard pak zou zijn geweest. Post rond brengen is nu ook erg zwaar, maar ik heb liever 10 cm sneeuw dan een 1 cm gepolijst laagje. Het is zo niet zo heel glad vind ik.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:54

Nog wat aparts trouwens vanavond: de autoruit was bevroren aan de binnenkant van de ruit!!! Nog nooit meegemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:55

nee ? hier hebben we dat vaker :P nouja m'n ouders :P

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:56

hm, die -15,5 hier op de kaart klopt niet hoor. hier meten we geijkt "maar" -11,5....
bij mij bevroren de zijspiegels tijdens het rijden, heb de achterruitverw. maar aangezet, die zit ook in de spiegels