Het Nederlandse Weertopic #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:53

irissahorse schreef:
Het is hier bewolkt, volgens BR gaat die wolk recht over ons heen, ik hoop het iig

ohw jee dus ook over zwolle ;) gaat gelijk kijken if het ook bewolkt word

EDIT: ja wordt ietsje bewolkt hier nu, maar de zon schijnt nog ;)
Laatst bijgewerkt door Dhani op 11-07-10 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:53

Het is hier broeierig. Afwisselend bewolkt of felle zon. Van mij mag er wel een klein buitje vallen.

_Patriciaa

Re: Het Nederlandse Weertopic #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:54

Hier waait het flink, regent en rommelt het..

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:55

Dhani schreef:
irissahorse schreef:
Het is hier bewolkt, volgens BR gaat die wolk recht over ons heen, ik hoop het iig

ohw jee dus ook over zwolle ;) gaat gelijk kijken if het ook bewolkt word

EDIT: ja wordt ietsje bewolkt hier nu, maar de zon schijnt nog ;)

Volgens BR gaat het er net langs heen, maar volgens mij breidt het zich uit, en pakken jullie net wat regen en onweer mee :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:57

hm, ik zit hier tegen utrecht aan, wel bewolkt maar de zon prikt er nog steeds doorheen.
Waar is die regen dan?????

De kids zijn in de tuin in het bad aan het zwemmen.
een paar stapelwolken....that`s it!!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:58

dakota schreef:
Las veel over heftig onweer, nou in zoetermeer viel het wel mee. Regen, flitsen en wat geroffel, geen harde knallen. Zag dat er ook een pony en schapen door het noodweer zijn omgekomen: http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/artic ... =154093177

Sorry, maar ik snap echt niet dat er mensen zijn die met onweer hun paard buiten laten staan :roll: . Die van mij gaat standaard naar binnen als er onweer aankomt op de radar (of als het voor de nacht voorspeld is). Mocht het ineens losbarsten dan ga ik hem gelijk halen en dan wacht ik met paard en al in het schapenstalletje dat aan het begin van het land staat.

Verder vind ik dat inslaan toch wel beetje eng.... ik slaap onder het dak en al mn spullen staan daar. (misschien moet ik toch maar een evacuatieplan opstellen zodat ik de meest belangrijke spullen zo snel mogelijk mee kan nemen). Misschien is een bliksemafleider ook nog een idee.....

Sorry,maar soms heb je echt geen enkele andere optie?

Vorig jaar is de bliksem ook op een boom geslagen naast mijn weiland,de boom splijte door de midden en viel precies in mijn weiland.Precies op de voerplek v.d. pony's.Gelukkig zijn de pony's wel weg gerent?of ze stonden op een andere plek.Als ze op stal staan kan de bliksem toch ook inslaan op de stal of op een boom die er vlakbij staat en boven op de stal vallen?
Bliksem blijft gevaarlijk,binnen of buiten.

Het is hier behoorlijk warm nu.Wel wat wolken maar geen dreigende wolken.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:02

irissahorse schreef:
Volgens BR gaat het er net langs heen, maar volgens mij breidt het zich uit, en pakken jullie net wat regen en onweer mee :)

zo overdag vind ik niet zo erg dat onweer! dan kan daarna de deur weer even open om af te koelen het is hier in de woonkamer 33 graden ;( en dan heb ik de boel echt pot dicht! geen raam of deuren open! gordijnen pot dicht om de koelte een beetje in huis te houden! maar te vergeefs ;(

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:04

We lijken nu toch ook de bui te krijgen die er aan komt, ben benieuwd

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:05

Nos teletekst: Vanmiddag kans op onverwacht hevig noodweer

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:06

Oke zit je lekker op het water in het zonnetje zie je de lucht betrekken en dannnnnnnnnnnn....... Met zijn allen en dat zijn heel wat bootjes zo snel als je kan van het water af omdat ze een weerswaarschuwing hebben gegeven voor de loosdrechtse en ankeveense plassen (kortenhoefse plassen dus ook). Blijft bizar om zoveel mensen hals over kop te zien vertrekken. Maar goed net een flinke bui gehad en ook al geeft buienrader het niet aan volgens mij komt er nog meer want het rommelt alweer in de verte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:08

Zooooo ging hier (Zeist) even heel goed los :D Heftige onweer, stortregen en hagelstenen van een cm doorsnee :oo

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:11

Liek_ schreef:
Zooooo ging hier (Zeist) even heel goed los :D Heftige onweer, stortregen en hagelstenen van een cm doorsnee :oo

wanneer?? vanacht of net?? :P

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:12

Neem aan dat het net was. Bij ons ook een enkele verdwaalde hagelsteen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:14

Net inderdaad! En nu schijnt de zon weer :+

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:14

Madeliefjes schreef:
Oke zit je lekker op het water in het zonnetje zie je de lucht betrekken en dannnnnnnnnnnn....... Met zijn allen en dat zijn heel wat bootjes zo snel als je kan van het water af omdat ze een weerswaarschuwing hebben gegeven voor de loosdrechtse en ankeveense plassen (kortenhoefse plassen dus ook). Blijft bizar om zoveel mensen hals over kop te zien vertrekken. Maar goed net een flinke bui gehad en ook al geeft buienrader het niet aan volgens mij komt er nog meer want het rommelt alweer in de verte.

Oh jij zit hier heel dicht bij!

Dat lijkt me echt helemaal niks ! Gelukkig is het goed gegaan!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:15

hier nu nog zon! maar heb al wat aan zien komen ;)

_Patriciaa

Liek_ schreef:

ja wij werden net ook gebeld door de moeder van mn vriend.. die zit in loosdrecht, wij in huizen (±20 min rijden) daar was het aan het hagelen, hier geen hagel gezien :=

jesito

dakota schreef:
Las veel over heftig onweer, nou in zoetermeer viel het wel mee. Regen, flitsen en wat geroffel, geen harde knallen. Zag dat er ook een pony en schapen door het noodweer zijn omgekomen: http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/artic ... =154093177

Sorry, maar ik snap echt niet dat er mensen zijn die met onweer hun paard buiten laten staan :roll: . Die van mij gaat standaard naar binnen als er onweer aankomt op de radar (of als het voor de nacht voorspeld is). Mocht het ineens losbarsten dan ga ik hem gelijk halen en dan wacht ik met paard en al in het schapenstalletje dat aan het begin van het land staat.

Verder vind ik dat inslaan toch wel beetje eng.... ik slaap onder het dak en al mn spullen staan daar. (misschien moet ik toch maar een evacuatieplan opstellen zodat ik de meest belangrijke spullen zo snel mogelijk mee kan nemen). Misschien is een bliksemafleider ook nog een idee.....

Wat is dat nou weer voor onzin, mijn paardjes kunnen zelf in en uit en durf te wedden dat ze buiten stonden.
Natuurgeweld heb je nou eenmaal niet in de hand.
De bliksem kan ook inslaan op de stal waar je paard in staat, dan zit die ook als een rat in de val.
Ik heb niet eens een stal om ze op te sluiten en al had ik die dan gebruikte ik hem nooit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:17

Hier komen nu donkere dreigende wolken aan,het rommelt in de verte.
Er zal zo wel weer aardig wat vallen,zitten stevige donderkoppen in de lucht.

@ Jesito ben het helemaal met je eens.
Ik vind het ook nergens op slaan.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:20

Beetje bewolkt hier

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:26

Hier schijnt de zon weer, en behoorlijk benauwd!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:27

dakota schreef:

Ik was gisteren in Lisse en volgens de buienradar zou het eerst in Lisse lisbarsten en zo omhoog gaan, ik reed volgens buienradar voor de bui uit naar mijn paard.
Maar onderweg kwam ik in nóódweer, auto's stonden stil langs de weg.

Bij mijn paard aangekomen durfde ik écht het land niet meer op, zo'n onweer was daar.
Heel erg van mezelf dat ik mijn paard erin heb laten staan maar mijn paarden help ik er ook niet mee als ik zelf door de bliksem wordt getroffen.

Hier schijnt inmiddels ook de zon weer.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:32

Hier giet het nu en koelt het heerlijk af.
Maar nog geen bliksem te zien.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:34

Liek_ schreef:

Ja echt! Wij wonen ook in zeist en er kwamen stukken ijs ter grootte van knikkers uit de lucht! gelukkig konden we schuilen onder een luifel... (we gingen picknicken :+ ) bizar weer! Het leek er even op de dat de bui langs ons zou gaan, maar toen draaide de windrichting ineens of zo..

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:50

Zie een dreigende lucht aankomen, om 4 uur moet de bui hier zijn,,