Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:16

Lizzle schreef:
Dat klinkt alsof je 'zomaar' een uitkering krijgt. Je moét zoveel keer in de week solliciteren, wekelijks op gesprek komen bij het UWV en vrijwilligerswerk doen. Dus ik weet niet hoe 'iedereen' aan de luie uitkeringstrekker komt?

nou zo ken ik ook iemand die gewoon solliciteerd op functies waarvan ze weet dat ze veel te hoog gegrepen zijn omdat ze neit wilt werken. en die doet echt geen vrijwilligerswerk hoor.

[edit] maar nou heb ik ook een vriendin, die had asielzoekers als buren en die man wilde juist dol graag gaan werken voor zijn geld, maar die mocht dat juist niet. die moest maar thuis blijven zitten en kreeg keurig elke maand geld overgemaakt om van te leven. die is uiteindelijk gratis en voor niets de tuinen van de buren gaan onderhouden om wat om handen te hebben.
Laatst bijgewerkt door blue_kim op 07-06-10 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

laliz

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:18

Hoe kan dat verschil dan? Of beter gezegd, hoe komen mensen er mee weg? Want zoals ik het ervaar, heeft mijn vader het er best moeilijk mee als mensen van hem denken dat hij lui is en niet wilt, terwijl hij nergens kan en alsnog veel verplichtingen heeft.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:19

Lizzle schreef:
Dat klinkt alsof je 'zomaar' een uitkering krijgt. Je moét zoveel keer in de week solliciteren, wekelijks op gesprek komen bij het UWV en vrijwilligerswerk doen. Dus ik weet niet hoe 'iedereen' aan de luie uitkeringstrekker komt?

De persoon die ik bedoel die werkt 12 uur in de week of iets dacht ik, meer wil ze niet. Dat vind ik niet kunnen hoor..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:21

Dan is er iets flink mis met het systeem, omdat ik het banketstaaf vind om te zien dat mensen die wel volgens de richtlijnen handelen er ook op aangekeken worden. En hoeveel mensen worden er tegenwoordig niet ontslagen die 50 + zijn, en hoeveel mensen vinden weer passend werk? Maargoed, hetzelfde verhaal met studiefinanciering + bijlenen. Ik ken er genoeg die één dag per jaar naar school gaan, niet werken, maar wel €800,- lenen van de IB. -edit- Maar het is wel kwalijk als de échte studenten lijden onder de slampampers, en het hierdoor gekort wordt.
Laatst bijgewerkt door laliz op 07-06-10 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:22

Lizzle schreef:

Dat valt wel mee hoor.. (heb ik t wel over bijstand, niet WW-uitkering) Maar misschien verschilt het ook per gemeente. Ik moest 4 sollicitaties per week inleveren.. Verder geen gesprekken, geen vrijwilligerswerk, geen cursussen, niks. Ik had veel sollicitaties, maar door een fout bij hun zijn die sollicitaties-bewijzen nooit bij hun aangekomen.. NOOIT iets van gehoord, werd totaal niet heen gevraagd terwijl ik gewoon elke maand netjes de bijstand op mn rekening kreeg gestort..

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:24

Lizzle schreef:
Hoe kan dat verschil dan? Of beter gezegd, hoe komen mensen er mee weg? Want zoals ik het ervaar, heeft mijn vader het er best moeilijk mee als mensen van hem denken dat hij lui is en niet wilt, terwijl hij nergens kan en alsnog veel verplichtingen heeft.

tsjah die mensen weten alles zo te doen dat ze overal onderuit komen. end it is vervelend voor de mensen die echt niet kunnen werken of niet aangenomen worden.
is toch hetzelfde tegenwoordig dat je niet zo snel meer afgekeurd word. oh je kan je arm nog bewegen, ga jij dan maar bij de brug zitten om op de knop te drukken voor het open en dicht doen.
dat had mijn moeder bv. die kon echt niks meer van de pijn, maar ze konden neit ontdekken wat ze had dus moest ze maar brieven gaan vouwen, terwijl het arme mens niet eens langer als een uur kon zitten en bijna geen gevoel in dr armen had.
het is gewoon schandalig. de goede zijn de dupe door de slechte.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:25

Dat zijn inderdaad voorbeelden die in 'zo'n welvarend land' toch eigenlijk niet zouden moeten kunnen? Daarom hoop ik op een enigszins sociaal kabinet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:28

Ze zouden een goede manier moeten vinden om de goede mensen er tussenuit te filteren.. Moeilijk moeilijk

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:30

en dat is nou het jammere, bepaalde dingen zijn gewoon niet te controleren.

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:39

Als ik de stemwijzer doe, dan kom ik ook uit op PVV, maar ik ben tegen de bouw van nieuwe moskeeën en tegen Islamitische scholen dus volgens mij komt iedereen die hier tegen is bij PVV uit.

Ben van mening dat Geert Wilders een grote blaaskaak is die uiteindelijk niets klaar speelt. Had destijds meer vertrouwen in Pim Fortuin. ;)

Mijn stem woensdag gaat naar Mark Rutte van de VVD. Ben het met het merendeel van hun standpunten eens.

Ik lees trouwens vol verbazing in dit topic dat er toch wel veel bokkers zijn die op de partij van de dieren willen stemmen. Vraag me dan toch serieus af of jullie überhaupt weleens gelezen waar deze partij voor staat en wat deze partij wil, want zij zijn namelijk TEGEN paardensport evenementen!! Lijkt mij dan een beetje vreemd om als paardenliefhebber/bokker op deze partij te stemmen...

Maar wie ben ik? Das het mooie, we leven in een vrij land, lang leve de democratie. :D

Ben wel benieuwd wat woensdag de uitslag is...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:40

8nnemiek schreef:
Van mij mogen ze asielzoekers bv sowieso al de eerste 10 jaar uit de bijstand houden.. en bv een maximum aan de bijstand zetten, dat je na twee jaar bv verplicht een baan krijgt, al is het papiertjes prikken of bij mcdonalds :j Hebben ze iets te doen en gaan ze iig beter zoeken naar fijner werk.

Dit wil GroenLinks, maar dan voor iedereen die (ik dacht) 1 jaar in bijstand zit.. Dan krijg je een baan op minimum loon niveau, om te voorkomen dat men uit het "werkritme" raakt en men zich blijft ontwikkelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:41

blue_kim schreef:
Lizzle schreef:

nou zo ken ik ook iemand die gewoon solliciteerd op functies waarvan ze weet dat ze veel te hoog gegrepen zijn omdat ze neit wilt werken. en die doet echt geen vrijwilligerswerk hoor.

[edit] maar nou heb ik ook een vriendin, die had asielzoekers als buren en die man wilde juist dol graag gaan werken voor zijn geld, maar die mocht dat juist niet. die moest maar thuis blijven zitten en kreeg keurig elke maand geld overgemaakt om van te leven. die is uiteindelijk gratis en voor niets de tuinen van de buren gaan onderhouden om wat om handen te hebben.

Dat deed ik ook :') Niet omdat ik niet wilde werken maar wie niet waagt die niet wint toch? :') En ik had heel snel een job. Dus dat kan nog best een keer gaan tegenvallen voor jouw kennis. :))

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:43

blue_kim schreef:

Dat is idd. heel erg jammer,vele besodemieteren de zaak en verpesten het dus voor de serieuse mensen.
Maar dat is met heel veel dingen zo.Neem als v.b. het WMO,mensen die gewoon trap kunnen lopen krijgen een traplift [veel klachten verzonnen].Mensen die met 2 krukken en veel pijn de trap moet lopen krijgen geen traplift.
De reden van het WMO?de lift gaat tot 150kilo.De meneer woog voorheen 160kilo maar is al een poosje afgevallen en weegt nu nog 138kilo.Ja maar meneer u kunt ook weer zwaarder gaan worden en boven de 150kilo uitkomen.En stel u weegt weer te zwaar en u valt met de traplift naar beneden?dat risico kunnen wij niet nemen dat u valt.En wat als meneer naar beneden valt met krukken en al?Tja das uw eigen schuld dan.Een vrouw hier uit de straat verderop heeft moeten knokken voor een traplift.Ze komt helaas te overlijden,er komen nieuwe bewoners in dat huis en ze komen er een traplift inbouwen.Wij hoeven geen traplift meneer,ja dat moet het staat hier op papier,enz,enz.
Ik zweer je dat dit gebeurt is! de mensen die echt hulp nodig hebben krijgen het vaak niet,de oplichters krijgen het vaak wél voor mekaar.
Vind het een schande!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:45

Ik ben nog steeds benieuwd...

Toekie schreef:
8nnemiek schreef:
Maar Christenen zien het geloof over het algemeen minder serieus, zien het gewoon als een richtlijn. "Braaf zijn, niet stelen, respect voor ouderen" en alles wat niet logisch klinkt wordt genegeerd. Hoeveel Christenen zijn er nu helemaal tegen homo's, tegen seks voor het huwelijk, tegen condooms.. hoeveel christenen doen er serieus nog vasten en gaan elke zondag naar de kerk?
De Islam wordt veel te serieus genomen. Daar komen problemen van. Gebeurt al duizenden jaren, en dat zal nu echt niet vanzelf stoppen als er niks wordt gedaan.

Interessant. Hoe kom je aan deze info? Heb je misschien cijfers? :) Ben ik wel benieuwd naar. :j

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:48

Als ik het even uit mijn 'simpele blik' beredeneer zijn de moslims in Nederland voornamelijk berbers/boeren/armere, ongeschoolden. Hun levensstijl en overtuigingen zijn van de oude stempel en is blijven hangen op het moment van vertrek. Zeker als je kijkt naar het land van herkomst. De stedelingen dragen daar vaak niet eens meer een hoofddoek.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:53

gohya schreef:
blue_kim schreef:

Dat is idd. heel erg jammer,vele besodemieteren de zaak en verpesten het dus voor de serieuse mensen.
Maar dat is met heel veel dingen zo.Neem als v.b. het WMO,mensen die gewoon trap kunnen lopen krijgen een traplift [veel klachten verzonnen].Mensen die met 2 krukken en veel pijn de trap moet lopen krijgen geen traplift.
De reden van het WMO?de lift gaat tot 150kilo.De meneer woog voorheen 160kilo maar is al een poosje afgevallen en weegt nu nog 138kilo.Ja maar meneer u kunt ook weer zwaarder gaan worden en boven de 150kilo uitkomen.En stel u weegt weer te zwaar en u valt met de traplift naar beneden?dat risico kunnen wij niet nemen dat u valt.En wat als meneer naar beneden valt met krukken en al?Tja das uw eigen schuld dan.Een vrouw hier uit de straat verderop heeft moeten knokken voor een traplift.Ze komt helaas te overlijden,er komen nieuwe bewoners in dat huis en ze komen er een traplift inbouwen.Wij hoeven geen traplift meneer,ja dat moet het staat hier op papier,enz,enz.
Ik zweer je dat dit gebeurt is! de mensen die echt hulp nodig hebben krijgen het vaak niet,de oplichters krijgen het vaak wél voor mekaar.
Vind het een schande!

dit soort dingen bedoel ik dus ja. dat je dus gedwongen word eigenijk om beneden te gaan slapen etc. omdat je je trap niet meer opkomt en vervolgens krijgt keesje alles wat ie maar wilt omdat ie ik weet niet wat voor ziekte verschijnsellen heeft verzonnen. bah zo iemand zou ik echt zijn nek wel kunnen breken, dan pas heb je recht op je traplift. maar goed,, dit is beetje off topic :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:55

Is wel wat offtopic maar vind wel dat de kamer hier iets aan gaat doen!Ik heb het nog niet gehoord in de kamer hoor dat ze hier over praten.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:56

heb geen flauw idee wat ik nou moet gaan stemme
hoezo uitkeringen in krimpen? wat als er nou mensen zijn die echt niet kunnen werken om welke omstandigheden dan ook? mijn vader kan ook absoluut niet werken om medische en psysche rede, moeten ze zulke dan ook korten?

Voor de gene die al zo weinig over houden? moeten ze dan maar bij hun kinderen of familie gaan wonen om geld over te houden?
Kortom: waarom moet alles bij de arme weg gehaalt worden?waarom geen hoge topinkomens korten? of die extra bonussen?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:01

juist, die bonussen die moeten afgeschaft worden. zolang dat niet gebeurt, zal de recessie niet eindigen. veel te veel geld gaat daar heen wat uiteindelijk niet op de juiste plek "rollen" zal

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:04

we weten nu dus ook wel waar onze belastingcenten heen gaan, worden niet gebruikt waar voor het bedoelt is.
ik wacht wel af na de verkiezingen,wat er gaat gebeuren
meer kun je toch niet

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:11

Toekie schreef:
8nnemiek schreef:
Maar Christenen zien het geloof over het algemeen minder serieus, zien het gewoon als een richtlijn. "Braaf zijn, niet stelen, respect voor ouderen" en alles wat niet logisch klinkt wordt genegeerd. Hoeveel Christenen zijn er nu helemaal tegen homo's, tegen seks voor het huwelijk, tegen condooms.. hoeveel christenen doen er serieus nog vasten en gaan elke zondag naar de kerk?
De Islam wordt veel te serieus genomen. Daar komen problemen van. Gebeurt al duizenden jaren, en dat zal nu echt niet vanzelf stoppen als er niks wordt gedaan.

Interessant. Hoe kom je aan deze info? Heb je misschien cijfers? :) Ben ik wel benieuwd naar. :j

Pfoe, dan moet ik mn oude schoolboeken en schriften erbij halen.. Geen cijfers, wel tig gebeurtenissen in de geschiedenis mbt geloof dat te serieus genomen werd. Niet alleen van de Islam maar ook bijna alle andere geloven hebben al voor miljoenen doden gezorgd.
En dat het Christendom door de meeste moderne mensen niet te serieus wordt genomen, dat lijkt me vrij duidelijk, toch? De kerken zijn leeg, niet alleen hier in Nederland maar ook in de rest van Europa is het grootste deel van de kerkgangers 70+. Stel je voor, dat alle Chistenen in Nederland nog volgens de 'wetjes' leefden.. stel je voor dat homo's nog taboe waren.. dat we elke zondag allemaal naar de kerk gingen en verder niemand hoefde te werken op zondag.. Dat is gewoon niet voor te stellen. Als ik in zo'n streng gereformeerd dorpje op vakantie ben dan heb ik altijd het gevoel dat ik 50 jaar terug in de tijd leef :Y) Leuk om te zien, maar niet echt te vergelijken met de gemiddelde Christen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:16

Veel mensen denken alleen om hun eigen portemonnee, maar m.i. is dat eigen verantwoordelijkheid.
De overheid hoort sec te zorgen voor randvoorwaarden, zodat mensen hun eigen kansen kunnen creeeren.

De Nederlandse politiek heeft behoefte aan visionairen, aan mensen die vanuit hun hart en ziel een land kunnen besturen.
Mannen en vrouwen die geen behoefte meer hebben aan macht en meer geld, maar een groter doel na kunnen streven.

De heer Wiegel noemde vanavond het 'kabinet van onomstreden mensen'. Heerlijk om op zo'n manier met een 'concullega' om te kunnen gaan, versus het duwen en trekken wat nu zo modern is..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:25

Vond dat een leerzame uitzending van NOVA. Wat mij op dat punt brengt. Hoe staan jullie tegenover de strijd tussen de palestijnen en Israel?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:28

8nnemiek: Toch denk ik dat je je daarin vergist. Ik denk dat het Christendom nog zéér serieus wordt genomen en dat Nederland vrij ''modern'' (triest dat ik het zo moet noemen) is als het bijvoorbeeld over homo's en abortus gaat. Dus ja; misschien heb je wat betreft Nederland gelijk. Maar ik denk dat dat meer met onze mentaliteit te maken heeft dan met het serieus nemen van geloof. Want in andere delen van de wereld is er ook nog volop fundamentalisme van het Christendom. Ik noem bijvoorbeeld Amerika.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Christenfundamentalisme

Hoe kom jij dan bij dat getal dat het grootste deel van de kerkgangers in Europa 70+ is?
Laatst bijgewerkt door Toekie op 07-06-10 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:30

pvdB (partij voor de beesies)
sorry het moest er gewoon even uit! :')

ik mag nog niet stemmen..
maar ALS ik zou mogen stemmen kies ik partij voor de dieren :)