Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:niemand denkt toch hetzelfde over dingen
Ga maar eens in de tweede kamer zitten. Zitten ook allemaal mensen die verschillend over allerlei zaken denken
Angelita schreef:Tja verootjoo zei dat hij dat doet als het zijn plan is, dan kan je dus smeken wat je wil maar komt er dan toch niet van? Plan is plan toch?
christel1857 schreef:@ zooist:
Waarom blijf je toch iedere keer weer reageren op dezelfde vragen? Dat begrijp ik echt niet. Je geeft het hele topic al aan dat je gelooft wat je gelooft en dat de hele wereld op zijn kop kan staan als ze beweren dat je geen gelijk hebt. Laat dat dan ook zo zijn, laat het dan ook rusten.
christel1857 schreef:verootjoo schreef:niemand denkt toch hetzelfde over dingen
Ga maar eens in de tweede kamer zitten. Zitten ook allemaal mensen die verschillend over allerlei zaken denken
Wat een irrelevant argument zeg... Dat is toch niet met elkaar te vergelijken. Een betere vergelijking zou zijn binnen een partij. het is vreemd dat mensen het binnen de VVD niet met elkaar eens zijn terwijl ze toch allemaal voor die partij kiezen. Dát is een goede vergelijking.
ismy schreef:@ Zooist: Ik vind het geweldig hoe jij zo vol bent! Ik wil ookIk ben zelf ook vol overtuigd dat God er is en dat Hij een doel heeft! Bij mij is er ook iets heel vaags, Mijn oom is ernstig ziek van ALS. (ALS is een ongenezelijke spierziekte waar je dood aan gaat, erger dan MS enzo. ) wij gingen een keer naar een genezingsdienst, toen kwam er iets ik weet niet hoe het kwam, iets in mij zij dat hij naar de 7e de keer zal genezen! Het is vandaag de 7e keer. En ik geloof echt dat hij zal genezen. Ik heb zoveel wonderen gezien van God's goedheid!
Zooist schreef:Wanneer je echter een strijd levert met een ziekte (waarvan ik geloof dat het een Actie is van de duivel dat bezit van je neemt en je ziek maakt) is ieder mens bij machte om daar de strijd mee aan te gaan. Als je gelooft dat Jezus je daarbij kan helpen dan moet je een aantal stappen nemen om hem dit te laten weten.
In principe ben je al genezen.
Kinke schreef:ismy schreef:@ Zooist: Ik vind het geweldig hoe jij zo vol bent! Ik wil ookIk ben zelf ook vol overtuigd dat God er is en dat Hij een doel heeft! Bij mij is er ook iets heel vaags, Mijn oom is ernstig ziek van ALS. (ALS is een ongenezelijke spierziekte waar je dood aan gaat, erger dan MS enzo. ) wij gingen een keer naar een genezingsdienst, toen kwam er iets ik weet niet hoe het kwam, iets in mij zij dat hij naar de 7e de keer zal genezen! Het is vandaag de 7e keer. En ik geloof echt dat hij zal genezen. Ik heb zoveel wonderen gezien van God's goedheid!
Ismy, ik hoop voor je dat je gelijk hebt. Maar stel...hij geneest niet, is dat dan een bewijs voor je dat God er niet is?
christel1857 schreef:verootjoo schreef:niemand denkt toch hetzelfde over dingen
Wat een irrelevant argument zeg... Dat is toch niet met elkaar te vergelijken. Een betere vergelijking zou zijn binnen een partij. het is vreemd dat mensen het binnen de VVD niet met elkaar eens zijn terwijl ze toch allemaal voor die partij kiezen. Dát is een goede vergelijking.
ismy schreef:Ziektes komen door de zondeval en al het ongemak door de zondeval
Lame schreef:ismy schreef:Ziektes komen door de zondeval en al het ongemak door de zondeval
En dat is de grootste moeilijkheid om uit te leggen aan mensen die niet in God geloven... Zo staat er ook in de bijbel dat baby's in zonden geboren worden... En hoe verklaar je dat? Een onschuldig baby'tje wat nog helemaal geen verkeerde dingen kan doen..
Het heet niet voor niets " geloven"... Geloven in iets wat je dus niet kan bewijzen en niet kan verklaren..
verootjoo schreef:Angelita schreef:Er spookt toch nog een vraag rond in mijn hoofd die ik graag beantwoord zou hebben.
Waarom genees ik ook van ziektes (heftige ziektes) terwijl ik niet in god geloof? Hoe wordt dat geregeld?
Omdat God ook dokters geschapen heeft die medicijnen uitvinden?
Kinke schreef:ismy schreef:@ Zooist: Ik vind het geweldig hoe jij zo vol bent! Ik wil ookIk ben zelf ook vol overtuigd dat God er is en dat Hij een doel heeft! Bij mij is er ook iets heel vaags, Mijn oom is ernstig ziek van ALS. (ALS is een ongenezelijke spierziekte waar je dood aan gaat, erger dan MS enzo. ) wij gingen een keer naar een genezingsdienst, toen kwam er iets ik weet niet hoe het kwam, iets in mij zij dat hij naar de 7e de keer zal genezen! Het is vandaag de 7e keer. En ik geloof echt dat hij zal genezen. Ik heb zoveel wonderen gezien van God's goedheid!
Ismy, ik hoop voor je dat je gelijk hebt. Maar stel...hij geneest niet, is dat dan een bewijs voor je dat God er niet is?
KarinvdM schreef:Kinke schreef:En hoe zit het dan met erfelijke ziektes volgens jou Zooist? Of is die actie van de duivel ook erfelijk?
Niet alles valt te verklaren en te beredeneren in dit leven, er is niet overal een aanwijsbare reden voor.
Niet als je in God gelooft en ook niet als je niet in God gelooft.