Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pniekepnak

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:42

Vorige keer moest ik met navigatie rijden, en dat gaat niet zo best bij mij, schiet er compleet van in de stress iedere keer, en dan gaat de rest ook fout allemaal. :( Dus we hebben besloten dat ik NIET met navigatie ga rijden op m'n examen, want dat mag je dus weigeren, en da's al een hele opluchting voor mij..! :D

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:48

Voor iedereen die nu bezig is met het rijbewijs, las net op teletekst dat de prijs van de TTT omhoog gaat. Dit gaat net zoveel kosten als een examen.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:49

t zit bij mij geloof ik al in mn pakket...

Louise_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:52

@ Loesje: gefeliciteerd!! :D

Heb net van 6 tot 8 rijles gehad en jeeeeeeetje wat een ontzettend k*tweer was het!! :O Leek echt net of ze t daarboven op mij gemumd hadden ofzo! Reed ik op de snelweg,, bam! REGEN als een gek! Zag geen hand meer voor ogen! Scheet echt bagger gewoon :P Maar gewoon doorrijden en ging gelukkig allemaal goed! Kan moeilijk ineens stil gaan staan toch :P Verder paar kleine foutjes gemaakt, 8e les nu! Instructrice maakte wel een superleuk compliment! Dat ik rijd als iemand die al een paar jaar haar rijbewijs heeft! :D Was helemaal blij haha :D

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:59

pniekepnak schreef:
Vorige keer moest ik met navigatie rijden, en dat gaat niet zo best bij mij, schiet er compleet van in de stress iedere keer, en dan gaat de rest ook fout allemaal. :( Dus we hebben besloten dat ik NIET met navigatie ga rijden op m'n examen, want dat mag je dus weigeren, en da's al een hele opluchting voor mij..! :D

Ah zo. :j Lijkt me ook vervelend, dan moet je daar steeds op letten, als beginnende chauffeurs hebben we al genoeg dingen om op te letten. :Y)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:40

Ja klopt ja tussentijdse toets wordt net zo duur als het examen, vertelde m'n instructrice! Ik heb ook een pakket met TTT

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:43

Is dat zo dat je rijden met navigatie mag weigeren? Wist ik niet joh

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:08

Wist ik ook niet, maar wel handig om te weten... voor t geval 't me ook niet zo ligt ;)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:50

Navigatie is nog niet verplicht :) dus je kan voor je examen aangeven of je wil dat de examinator de tomtom mag kiezen.

Anders wordt het clusteren (dmv borden bijv.) of orienteren :)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:02

Ik denk dat ik toch liever navigatie heb hoor. Met die examenstress zou ik die clusteropdracht zo vergeten..

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:08

Ja ik denk ook dat ik de tomtom wel fijn vind.. Maar dat zal ook wel geoefend worden met je instructie. Dan merk k t vanzelf :)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:13

Ja dat merk je denk ik inderdaad vanzelf wat je het fijnste vind. Maar is wel fijn dat die mogelijkheid er is om zonder tomtom te rijden, voor 't gevak het je helemaal niet ligt. En als t clusteren je niet ligt, kies je mooi wel voor die tomtom ;)

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:15

kikkygirl13 schreef:
Is dat zo dat je rijden met navigatie mag weigeren? Wist ik niet joh

Je moet gewoon zorgen dat er geen navigatie aanwezig is het is immers geen verplicht nummertje.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:18

Miriam91 schreef:
Ik denk dat ik toch liever navigatie heb hoor. Met die examenstress zou ik die clusteropdracht zo vergeten..

Dat is toch nauwelijks van belang, het gaat erom dat je je netjes blijft rijden en niet ineens rare dingen gaat doen als je de weg kwijt bent.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:33

@Dirkje: Ik zou juist wel graag willen dat ie er is hahaha
@Pivanti: Inderdaad dat is zeker erg fijn!

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:35

kikkygirl13 schreef:
@Dirkje: Ik zou juist wel graag willen dat ie er is hahaha
@Pivanti: Inderdaad dat is zeker erg fijn!

Ja goed ingeval dat jij het wel fijn/ makkelijk vindt zou ik vooral zorgen dat dat ding tegen de voorruitplakt en aan staat. Dat vergroot de kans dat je geen kluster krijgt als jij dat bv. niet fijn vindt. :D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:06

Dirkje25 schreef:
Miriam91 schreef:

Dat is toch nauwelijks van belang, het gaat erom dat je je netjes blijft rijden en niet ineens rare dingen gaat doen als je de weg kwijt bent.

Maar als je toch al zenuwachtig bent en je vergeet waar je dan nu naartoe moet gaat je rijden daar ook onder lijden. Van de zenuwen laat je de koppeling te snel op waardoor de auto afslaat en je kijkt niet meer goed enzo. Allemaal dingen waarop je dan kan zakken. Geef mij dan maar een tomtom, als je dan verkeerd rijd zoekt ie gewoon een andere route voor je uit.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 11:41

Mijn instructeur vroeg van te voren of ik met navigatie wou rijden, ik had dat nog niet vaak gedaan in de rijlessen dus ik zei nee. Toen heeft hij de navigatie er gewoon uitgehaald dus konden ze het ook niet vragen. :))

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:37

Pasamba schreef:
Mijn instructeur vroeg van te voren of ik met navigatie wou rijden, ik had dat nog niet vaak gedaan in de rijlessen dus ik zei nee. Toen heeft hij de navigatie er gewoon uitgehaald dus konden ze het ook niet vragen. :))

Preciesssssssssssssss

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:42

Wanneer gaat de TTT omhoog? Want ik heb mij gisteren net opgegeven voor de TTT

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:46

Joosiien schreef:
Wanneer gaat de TTT omhoog? Want ik heb mij gisteren net opgegeven voor de TTT

Geen idee, staat er nog niks op cbr.nl

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:47

Hmm, ik las dat het in 2010 omhoog ging. Maar aangezien ik mij deze week heb opgegeven val ik daar denk ik nog niet onder.
Anders hoeft die TTT van mij niet!

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:54

Joosiien schreef:
Hmm, ik las dat het in 2010 omhoog ging. Maar aangezien ik mij deze week heb opgegeven val ik daar denk ik nog niet onder.
Anders hoeft die TTT van mij niet!

Kun je net zo goed meteen examen doen en het zelf als proefexamen zien. Als je dan goed rijdt ben je meteen klaar ook. Ik denk dat ik gewoon een collega instructeur ga vragen of die voor examintor wil spelen en net wil doen alsof het een examen is. Kijken hoe dat werkt. Scheelt meteen een hoop geld. Tja en die byzondere verrichtingen als je die 1 keer goed kunt dan moet dat ook de 2e keer maar goed lukken. Je hebt het immers tijdens de lessen ook al vaak gedaan.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:57

Dirkje25 schreef:
Kun je net zo goed meteen examen doen en het zelf als proefexamen zien. Als je dan goed rijdt ben je meteen klaar ook. Ik denk dat ik gewoon een collega instructeur ga vragen of die voor examintor wil spelen en net wil doen alsof het een examen is. Kijken hoe dat werkt. Scheelt meteen een hoop geld. Tja en die byzondere verrichtingen als je die 1 keer goed kunt dan moet dat ook de 2e keer maar goed lukken. Je hebt het immers tijdens de lessen ook al vaak gedaan.

Hèee, waarom bedenkt mijn instructeur dat soort dingen niet..
Scheelt inderdaad een hoop in de portemonnee.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 14:52

Pivanti schreef:
Ja dat merk je denk ik inderdaad vanzelf wat je het fijnste vind. Maar is wel fijn dat die mogelijkheid er is om zonder tomtom te rijden, voor 't gevak het je helemaal niet ligt. En als t clusteren je niet ligt, kies je mooi wel voor die tomtom ;)

Je hebt zelf geen keus :n bij sommige examinatoren mag je je voorkeur uitspreken, maa de examinator zelf kiest of er wel of niet met tomtom gereden wordt :)