Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:40

vandaag ook een klant....
jongeman met vriendin

hij: Kan ik met creditcard betalen?
ik: Ja dat kan, moet wel even uw kaart hebben om de handtekening te controleren.
Hij: Wil je ook nog mijn telefoonnummer hebben?
Ik: :wow: :roll:

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 01:33

Sani schreef:
ik had gister een klant die maakte stennis om 1 eurocent. :')

Die ken ik ook. In Belgie betalen ze namelijk nog met eurocenten. Dus maken ze stennis om die cent die ze nog moeten en zullen krijgen als ze iets van 2.99 afrekenen met 3 euro :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:04

als ik 1 eurocent heb mogen ze hem hebben :+ ze tellen het hier wel eens helemaal uit, maar ja het is nog steeds een wettig betaalmiddel..

zaterdag weer een meisje, ik was kaas voor haar moeder aan het snijden, mams stond er dus naast..
meisje: vlees, vlees, vlees, vlees, vlees! vlees! vlees!! vleeees!!
aaah! ik had echt zoiets nou moet je ophouden! haar broertje was diegene die er wat van zei..
die tante is even bezig :')
ik ben 19..

annepaardoes

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:59

wat een geweldige opmerkingen staan er tussen zeg. Ik heb zelf eigenlijk niet echt rare dingen mee gemaakt. Wel eens gasten die kort af of wat arrogant zijn, maja wie heeft dan nou niet.

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:50

Vandaag kwam er een klant terug met een klacht, ik uitleggen hoe het kwam waarschijnlijk en wat we er aan konden doen.

Zegt die klant: Ja je kan nou wel l*ullen, maar ik geloof je toch niet..

Ik zo, ik leg het alleen uit, u moet zelf weten of u het geloofd. :P

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:56

deze van vandaag was niet vreemd maar wel lief;
gisteren was er een man speciaal voor mij geweest (ik was er niet) vanmorgen stond hij wer voor de deur (ik was er nog niet) kwam hij o 10 uur weer terug om mij te vertellen dat er in het regenpak wat ik hem heb verkocht geen regenbroek zat! hihi had hij ook met een collega op kunnen lossen. ik kreeg het hele verhaal dat hij zulke koude benen had gekregen op de brommer en tja hij vond het wel heel erg vervelend.
echt heel scahttig vond ik het. k heb m een andere broek meegegeven en meneer was weer helemaal blij!!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:14

Lous schreef:
Sani schreef:

Die ken ik ook. In Belgie betalen ze namelijk nog met eurocenten. Dus maken ze stennis om die cent die ze nog moeten en zullen krijgen als ze iets van 2.99 afrekenen met 3 euro :+

Ik had dus gisteren 2 van de grote brede negers an mijn kassa, druk in een gesprek. Ik gaf geld terug, dus ik zij: en met 1 cent. Was hert ineens helemaal stil, en zaten ze me lachend aan te kijken. Heb ik 1 euro gegeven, 1 cent hebben we niet eens :P

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:05

Vandaag vroeg een vrouw om Ricotta, dus wij heel die winkel afzoeken naar Ricotta ( in het schap was die op )
Dus vinden we m in de coolcel helemaal onderin op een kar met doosjes..
Dus wij heel dat ding er tussenuit gehaald. Loop ik met de Ricotta naar de vrouw zegt ze 'Ja laat maar heb er tog geen trek in!' WAAROM VRAAG JE HET DAN?!:( :S

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:33

Ik had vandaag een klant die een showmodel had gekocht gister bij ons.
Zonder verpakking, maar wel met gebruiksaanwijzingen, dit was bij zowel klant als ons bekend ( stond op de factuur ).
Komt de klant vandaag terug. Ze had ergens een rubbertje gevonden, waarvan zij dacht dat die er wel op hoorde en dus besloten hem er gewoon op te plaatsen en te gebruiken.
Was dus het rubbertje gaan schroeien en branden, met als gevolg ding stuk.
Maar geen enkel moment heeft die klant bedacht de gebruiksaanwijzing er bij te pakken en even te kijken of er wel een rubbertje bij hoorde.

Kreeg ze van ons een nieuwe, zegt ze ook nog "GOH, hier zit geen rubbertje bij."
Sommige mensen. :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:41

Ik had er vandaag ook weer een paar...

Komt een mevrouw aan.... Kosttee??????? Hoeveel deze? Ik zei dat ze 1,09 waren en dat er dan nog 40 cent korting afging. Kan niet. Kan niet. Isse niet goed, ze zijn goedkoper, namelijk 69 cent.
Ja dat zeg ik: 1,09 en 40 cent korting is 69 cent.
Nee Nee...isse niet goed... klopt niet.. terug!

Zucht...

Als wij een kassa openen dan vragen we altijd een klant die bij een andere kassa staat te wachten en nog net zijn spullen niet op de band kan leggen. Dit is wel zo eerlijk, want die klant staat nl al het langst te wachten.
Vanavond werd het ineens heel erg druk, dus ik wilde mijn kassa openen. Komen er 2 meiden aan van een jaar of 18 en roepen naar mij of er geen kassa open kan (ze kwamen net aanlopen). Dus ik zeg dat ik een kassa ga openen, maar dat de andere klanten eerder waren.
Vervolgens loop ik naar de rij toe bij de andere kassa om de eerstvolgende die de spullen op de band kon leggen mee te nemen naar mijn kassa. Terwijl is zeg dat mijn kassa ook opengaat staan die meiden met hun mandje al voor mijn kassa, waarop ik weer zeg dat de andere klanten eerst zijn. Ze werden echt megapissed en hebben de hele tijd geen woord meer gezegd.....

Ik vind het zo asociaal om als achterste klant iedereen voorbij te lopen en vooraan te gaan staan!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:46

Sani schreef:
Ik had vandaag een klant die een showmodel had gekocht gister bij ons.
Zonder verpakking, maar wel met gebruiksaanwijzingen, dit was bij zowel klant als ons bekend ( stond op de factuur ).
Komt de klant vandaag terug. Ze had ergens een rubbertje gevonden, waarvan zij dacht dat die er wel op hoorde en dus besloten hem er gewoon op te plaatsen en te gebruiken.
Was dus het rubbertje gaan schroeien en branden, met als gevolg ding stuk.
Maar geen enkel moment heeft die klant bedacht de gebruiksaanwijzing er bij te pakken en even te kijken of er wel een rubbertje bij hoorde.

Kreeg ze van ons een nieuwe, zegt ze ook nog "GOH, hier zit geen rubbertje bij."
Sommige mensen. :')

Wat een helder licht :P

Gister had ik trouwens ook een vage vent bij de servicebalie. Hij komt aangestoofd en ik stond met mijn rug naar hem toe om de sigaretten te vullen. Roept hij echt loeihard: Léééébaraaaa. Dus ik draai me om en zeg: goedenmiddag meneer, ik kom eraan. Roept hij: ben je boos ofzo (hij was echt serieus)? Ik: waarom zou ik boos zijn dan? Hij: Dat weet ik niet, maar je reageert zo boos!!! Ik: nou meneer, ik zeg gewoon goedenmiddag, dat is heel normaal :P. Toen hield hij zijn mond wel :P

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:52

Oja. :')

Wij drukken ook foto's af, direct-klaar service.
Was vandaag een vrouwtje met baby en een vriendin erbij.
Moesten foto's printen.
En op een gegeven moment wil ik de foto's recht leggen om te voorkomen dat ze vallen, zie ik ineens een rooie vlek op de foto.
Waren dat foto's van de geboorte enzo van die baby...
Alles was te zien.

Ik zou dat echt niet bij een directklaarservice laten printen. Iedereen aan de andere kant kon die foto's zien.

OO en ik stond vandaag voor het eerst echt full op info.
Kwam een collega van de vloer naar mij toe. "Ja hier moet je dit mee doen en daar moet je dat mee doen en dan zus en zo en dan nog dit en dan is het klaar."
Ik stond daar %) "hoe ga ik dit onthouden :') "
Maar gelukkig met hulp van een collega lukte het. :))

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:59

Zap: ik zei altijd "de éérstvolgende klant mag bij mij afrekenen". En dan kwamen er natuurlijk mensen van achter naar voren maar dan was het weer: "mevrouw/meneer, de eerstvolgende klant mag eerst".

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:03

imd schreef:
Zap: ik zei altijd "de éérstvolgende klant mag bij mij afrekenen". En dan kwamen er natuurlijk mensen van achter naar voren maar dan was het weer: "mevrouw/meneer, de eerstvolgende klant mag eerst".

Dat zeg ik ook altijd hoor, maar als ik dat zeg krijg ik die eerstvolgende klant gegarandeerd niet bij mij aan de kassa :P. Dus nu lopen we er altijd heen om persoonlijk tegen iemand te zeggen dat er een kassa opengaat, maar zelfs dat geeft geen garantie....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:10

wij gaan gewoon naar de kassa, tikken alles in, schreeuwen luid in nederlands en frans dat de tweede kassa ook open is (of de derde of de vierde)
mensen zijn kuddedieren, als je met 4 kassa's openstaat, en er staat enkel klanten aan kassa 2-3, gegarandeert dat ze allemaal daar aanschuiven ...

blijven ze staan, hun probleem :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 21:55

Oja pas weer een heel oud vrouwtje dat met dr rollator aankomt, vroeg ze waar iets lag.. ( Geen idee meer wat. ) Dus ik wis ook weer eens niet wat het was. Dus vraag of de vrouw even een momentje kan wachten zodat ik het aan mn teamlijder kon vragen.. Maar die wist het ook niet! Dus ik naar die vrouw toe en zeg dat mijn teamlijder('s) het ook niet weten. Mevrouw word heel boos en roept kijhard: 'Ja ik wil je Chef spreken want er zal tog wel niks kloppen van je verhaal!' k had echt zoiets van
'he! zou een schattig oud vrouwtje met rollator begint opeens kij hard te schreeuwen dat ze me chef wil spreken omdat er niks van zou kloppen! :oo '

Maar ik naar mn teamlijder en toen heeft hij t verder opgelost! Maar volgens mij na veel vragen
wisten ze het nog niet en is ze boos weggelopen........................................................

Lighttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:02

Echt een leuke opmerkingen hier :D :D

Ik had laatst ook zo'n Duitser die moeilijk ging doen om 1 cent :P Wat ik irritant vind is als ze iets van bijv 79 cent hebben, dat eerst al helemaal uit gaan tellen en dan helemaal boos gaan doen als je zegt: Dat wordt dan 80 cent meneer.
:s :s

Ach ja :P
Verder weet ik even niks, maar moet morgen weer werken :Y)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:07

Dat is ook wel onprofessioneel, dat je teamleiders het niet weten zeg :oo En wat was je volgende stap dan geweest?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:14

Wij hebben in de juwelierszaak regelmatig jongetjes van iets 13 tm 18 die dan heel lief wat komen kopen voor hun vriendinnetjes. Vooral zilveren ringen zijn erg populair. Als je dan vraagt welke maat hun vriendin heeft kijken ze je vaak glazig aan... "Meisjes maat?!" :P

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:17

Lous schreef:
Sani schreef:

Ik zeg dan altijd gewoon dat als het bijv €3.01 zou zijn geweest ze ook niet die 1 cent wel zouden betalen. Gaat me gewoon om het princiepe dan/ :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 22:20

imd schreef:
Dat is ook wel onprofessioneel, dat je teamleiders het niet weten zeg :oo En wat was je volgende stap dan geweest?

Mijn teamlijder was geloof naar de andere teamlijder gegaan van een andere afdeling,
maar hij wist niet wat het was dus ik denk dat we het ook niet hadden van die teamleiders kunnen zowat heel die
winkel uit hun hoofd! ;)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:23

Leider en kei. :o

Sorry, ik ben gelukkig niet de enige die zich eraan ergert :+

Maar als iets 2.99 kost en ook al wordt er afgerond, en de klant geeft 2.99 en je slaat dat aan, wedden dat je kassa dat gewoon accepteert. ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:26

ik stel voor dat we iedereen die teamlEIDer nog met een lange IJ schrijft mogen bannen voor een uur of 2 :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:26

Weet niet meer wat die bij ons dan aangeeft (net vakantie gehad hè :+ ), maar je kan niet 2.99 aanslaan. Alleen maar op 5 centen kan het

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:28

Loose schreef:
Lous schreef:

Ik zeg dan altijd gewoon dat als het bijv €3.01 zou zijn geweest ze ook niet die 1 cent wel zouden betalen. Gaat me gewoon om het princiepe dan/ :D

Vraag ik ook altijd :P. Of als ze zeuren bij een actie dat ze nog 2 euro tekort komen voor een zegeltje, dan kan ik het ook altijd niet laten om te zeggen dat ik die 2 euro dan wel houd en dat zij dan een zegeltje krijgen :P.