faye schreef:[
Even vraagje: heb je de bijbel echt goed gelezen? want ik haal een heel ander godsbeeld uit de bijbel dan jij.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Oef, ik heb ooit 1 blz. uit de Koran gelezen, waarschijnlijk net de verkeerde, zal het niet citeren hier want het is te gruwelijk voor jong boktpubliek wat ze daar volgens de Koran met een ongelovige mogen of moeten doen....dus nee is geen verzameling leuke verhalen...
Perrokai schreef:Ik begrijp niet wat je bedoelt Shadow. Als je hier komt kijken zou je zien dat de kerk hier de rijkste is, de machtigste en de grootste grondbezitter en daarbij je verplicht berasting laat betalen aan de katholieke kerk, wij niet want wij betalen hier geen belasting. Ik persoonlijk vind dat een heel geslaagd geniaal masterplan
Shadow0 schreef:Iets kan niet achteraf een superplan zijn als het niet vooraf gepland was. En dat is dus het deel waar ik mijn twijfels bij heb: dat er sprake is van doelmatig uitgekiende opzet.
Shadow0 schreef:Ik word steeds nieuwsgieriger waarom jij je zoontje hebt laten dopen - en daarmee toch inherent bijdraagt aan het voortbestaan van dergelijke structuren.
En ik ben ook heel benieuwd of je iets van die onderbouwing ook kunt geven? Tenslotte is het erg makkelijk om te zeggen dat iets onderbouwd is, als je dat verder niet toelicht.
Huertecilla schreef:De beslissing om mijn zoontje te laten dopen heeft niets met om het even welk geloof ook van doen, noch met de inhoud ervan of steun eraan.
Dat heb ik al uitgelegd. Zoek maar na als je dat écht wiil weten en niet vraagt om te vragen.
Huertecilla schreef:Idem onderbouwing.
Begin simpel te zoeken op ´apocriefen´ en volg wat links. Komen ook titels van wetenschappelijke boeken over de eerste concilies naar boven.
Het hele concept ´apocrief´ is al selectief