Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Ja.
Zeker zijn alleen verandering en eindigheid.
Vandaar dat ik 'vertrouwen' schrijft![]()
Als vertrouwen niet mogelijk is, is dat voor mij een serieus probleem en moet ík daar wat aan doen.
Je bent jezelf en wat je meemaakt.
Voor een kind is dat het van de ouders gekregen genenpakket en de opvoeding. Die opvoeding heeft veel externe factoren waarvoor je als ouder in een solide toetsingbases van normen en waarden voorzien.
De basis welke wij proberen te leggen kent openheid, eerlijkheid en vertrouwen zonder harde grenzen. We doen daarbij actief onze best om onze in onze opvoeding meegekregen culturele beperkingen (inherente vooroordelen als je dat zo wil noemen) zo open mogelijk te houden. We zijn recent begonnen met een kursus arabisch; met zijn drieën. Niet met als hoofddoel arabisch te leren, maar als illustratie van dat er méér is.
hc
Ilsex schreef:@ Kayuna : ja tegenwoordig gebeurt dat steeds vaker, seks onder die leeftijd.. Niet dat me dat veel uitmaakt, als je er aan toe bent. Ga je gang?
Uhu, het is ook eerder voor 't beeld. En gewoon als je 't hoort van : hoe oud is hij? Ja 30.
dan krijg je een heel ander beeld van die relatie, wel dat dat misschien idd helemaal niet zo hoeft te zijn.
En daarom zei ik al, ik vind als je zo'n relatie hebt van 18-30 dat dat tuurlijk anders is door de leeftijd, en dat je daarom als je zo'n relatie hebt wel echt er vanuit moet gaan datje over je oren verliefd bent zegmaar.
En tuurlijk zijn er van die "players" van 16 die dat ook doen bij meisjes, maar daar kijk je wel anders tegenaan!
BraveSpots schreef:Maar omdat je vooroordelen hebt wilt daarvoor toch niet zeggen dat je harde grenzen hebt? Ik heb heel veel vooroordelen, maar ben niet bang om ze aan te passen als ik merk dat ze niet juist zijn.
BraveSpots schreef:Maar omdat je vooroordelen hebt wilt daarvoor toch niet zeggen dat je harde grenzen hebt?
Nicolletje schreef:BraveSpots schreef:Maar omdat je vooroordelen hebt wilt daarvoor toch niet zeggen dat je harde grenzen hebt? Ik heb heel veel vooroordelen, maar ben niet bang om ze aan te passen als ik merk dat ze niet juist zijn.
Ik denk dat je teveel uit je eigen perceptie denkt, Bravespots
Ik ben ook opgevoed zonder al te grote vooroordelen (bijv. naar andere culturen - ik ging op mijn 14e naar vrienden in Israel -en ik heb dus de 1e intifada meegemaalkt-, ik zat tussen de Pakistaanse collega's van mijn pa - bijna niemand uit mijn 'durp' kan dat zeggen) en ben zonder al te harde grenzen of straffen opgevoed, mijn ouders zeiden altijd: "we hebben liever dat je het vertelt en wij het niet zo leuk vinden, dan dat je het stiekem doet" en deze opvoeding heeft bijna geen enkele van mijn vriendinnen genoten.
Dat ik op mijn 35e toch op emotioneel gebied problemen heb, komt niet daardoor, maar wel -een beetje- omdat mijn ouders van huis uit beiden een warm nest hebben moeten ontberen. Zij hebben zich altijd voorgenomen het anders te doen, maar als je niet hebt geleerd hoe, kan je het ook niet doorgeven.
Ik heb ooik nooit een lieve oma gehad, pas voor haar dood werd ze 'lief' en dat vond mijn moeder heel erg. Maar ik zie mijn ouders dezelfde kant op gaan, nu ze 65 zijn geworden - nu pas worden ze ietsjes milder naar andere mensen en kunnen iets beter mensen vergeven.
Dit staat in contrast met wat ik over mijn opvoeding vertel - I know. Moeilijk uit te leggen.
Ik zat me trouwens te bedenken dat ik op mijn 14 mijn eerste zoen kreeg... Van een 29-jarige Israelische soldaat
Wat was ik jong zeg... Daarna ben ik nooit meer op oudere mannen gevallen... ?
KiWiKo schreef:en aangezien ik nu ook tegen muren oploop die opgebouwd zijn in mijn kindertijd,
Echwel schreef:Die opvoeding heb ik mijn kinderen ook gegeven, liever eerlijk en ik een beetje boos dan liegen en ik kwaad.
Gevolg is dat wij ook geen geheimen voor de kinderen hebben en we dit allemaal als zeer fijn ervaren.
Mijn hubs had ook nooit een liefdevol nest geen knuffels enz, echter toen zijn kinderen kwamen is dat verandert
KiWiKo schreef:Ik ookik durf mezelf niet te geven, hou altijd afstand...........
Nicolletje schreef:Waarschijnlijk omdat ik ook niet onvoorwaardelijk van mij hou
.
LauraMc schreef:hij vond dat het makkelijk kon en vertelde dat hij regelmatig scharrels had van 18Toen had ik het helemaal gehad met hem