Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:22

Laatst werd me verteld dat ik een kwajongen ben............... Nah, sta je dan als 40 jarige vrouw Haha! Haha! Haha!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:39

Huertecilla schreef:
Ja.
Zeker zijn alleen verandering en eindigheid.
Vandaar dat ik 'vertrouwen' schrijft Pling

Als vertrouwen niet mogelijk is, is dat voor mij een serieus probleem en moet ík daar wat aan doen.

Je bent jezelf en wat je meemaakt.
Voor een kind is dat het van de ouders gekregen genenpakket en de opvoeding. Die opvoeding heeft veel externe factoren waarvoor je als ouder in een solide toetsingbases van normen en waarden voorzien.
De basis welke wij proberen te leggen kent openheid, eerlijkheid en vertrouwen zonder harde grenzen. We doen daarbij actief onze best om onze in onze opvoeding meegekregen culturele beperkingen (inherente vooroordelen als je dat zo wil noemen) zo open mogelijk te houden. We zijn recent begonnen met een kursus arabisch; met zijn drieën. Niet met als hoofddoel arabisch te leren, maar als illustratie van dat er méér is.

hc

Ik moet zeggen dat je posts altijd een zeer filosofische uitstraling hebben, moet altijd drie keer lezen voor ik nu precies doorheb wat er staat Clown .

Maar omdat je vooroordelen hebt wilt daarvoor toch niet zeggen dat je harde grenzen hebt? Ik heb heel veel vooroordelen, maar ben niet bang om ze aan te passen als ik merk dat ze niet juist zijn.

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:39

Ilsex schreef:
@ Kayuna : ja tegenwoordig gebeurt dat steeds vaker, seks onder die leeftijd.. Niet dat me dat veel uitmaakt, als je er aan toe bent. Ga je gang?

Uhu, het is ook eerder voor 't beeld. En gewoon als je 't hoort van : hoe oud is hij? Ja 30.
dan krijg je een heel ander beeld van die relatie, wel dat dat misschien idd helemaal niet zo hoeft te zijn.
En daarom zei ik al, ik vind als je zo'n relatie hebt van 18-30 dat dat tuurlijk anders is door de leeftijd, en dat je daarom als je zo'n relatie hebt wel echt er vanuit moet gaan datje over je oren verliefd bent zegmaar.
En tuurlijk zijn er van die "players" van 16 die dat ook doen bij meisjes, maar daar kijk je wel anders tegenaan!

Precies! En dat vind ik eerlijk gezegd wel jammer....dat er niet eerst naar de personen wordt gekeken en hoe ze met elkaar omgaan, maar meteen; ''18 en 30, iewhh dan moet er iets niet goed zitten bij 1 van de 2!''

Ja, en die ''players'' van 16..oudere mannen kijken over het algemeen veel serieuzer tegen liefde en relaties aan. En dat is waar ík mij ook bij prettig voel. Dus is het voor mij wel logisch eigenlijk. Ik hoef niet zo nodig elke maand een ander. Als ik mij bij 1 persoon helemaal het einde voel en het gaat zoals het hoort in een relatie, dan heb ik daar vrede mee en ik ben ook niet bang om jaren aan 1 persoon vast te zitten. En omdat oudere mannen sneller willen settelen, past dat goed, toch?

KiWiKo, voel je je ook zo dan? Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:48

hihi vaak wel Kayuna Lachen Lachen Ik kan onbesuisd baldadig zijn Lachen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:53

Mijn dochter is nu getrouwd baby'tje en een vent van 13 jaar ouder, maar ze was 22 toen ze deze relatie begon en ik vond dat prima..
Echter als mijn nu 16 jarige met een 13 jaar oudere vent komt binnengelopen denk ik niet dat ik er blij mee ben.
(waarop zij zegt, mam tenzij hij heel rijk is en er geweldig uitziet)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:03

BraveSpots schreef:
Maar omdat je vooroordelen hebt wilt daarvoor toch niet zeggen dat je harde grenzen hebt? Ik heb heel veel vooroordelen, maar ben niet bang om ze aan te passen als ik merk dat ze niet juist zijn.

Ik denk dat je teveel uit je eigen perceptie denkt, Bravespots Lachen

Ik ben ook opgevoed zonder al te grote vooroordelen (bijv. naar andere culturen - ik ging op mijn 14e naar vrienden in Israel -en ik heb dus de 1e intifada meegemaalkt Nagelbijten / Gniffelen -, ik zat tussen de Pakistaanse collega's van mijn pa - bijna niemand uit mijn 'durp' kan dat zeggen) en ben zonder al te harde grenzen of straffen opgevoed, mijn ouders zeiden altijd: "we hebben liever dat je het vertelt en wij het niet zo leuk vinden, dan dat je het stiekem doet" en deze opvoeding heeft bijna geen enkele van mijn vriendinnen genoten.

Dat ik op mijn 35e toch op emotioneel gebied problemen heb, komt niet daardoor, maar wel -een beetje- omdat mijn ouders van huis uit beiden een warm nest hebben moeten ontberen. Zij hebben zich altijd voorgenomen het anders te doen, maar als je niet hebt geleerd hoe, kan je het ook niet doorgeven.
Ik heb ooik nooit een lieve oma gehad, pas voor haar dood werd ze 'lief' en dat vond mijn moeder heel erg. Maar ik zie mijn ouders dezelfde kant op gaan, nu ze 65 zijn geworden - nu pas worden ze ietsjes milder naar andere mensen en kunnen iets beter mensen vergeven.
Dit staat in contrast met wat ik over mijn opvoeding vertel - I know. Moeilijk uit te leggen.

Ik zat me trouwens te bedenken dat ik op mijn 14 mijn eerste zoen kreeg... Van een 29-jarige Israelische soldaat Bloos!
Wat was ik jong zeg... Daarna ben ik nooit meer op oudere mannen gevallen... ?
Laatst bijgewerkt door Nic op 10-01-09 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:07

BraveSpots schreef:
Maar omdat je vooroordelen hebt wilt daarvoor toch niet zeggen dat je harde grenzen hebt?

Op dit topic kun je inderdaad volop lezen dat veel schrijfsters door hun vooroordelen wel harde grenzen hebben. De sprong naar conclusie van jouw 'maar' mbt míjn reactie begrijp ik echter niet.

Ik schrijf die twee juist als twee aparte dingen in twee verschillende zinnen op:
- onze relatie ligt niet aan banden
- de normen en waarden van onze eigen opvoeding proberen we multi-cultureel perspectief te geven

Mbt het topic zijn leeftijd en leeftijdsverschil sociaal cultureel bepaald. Zózeer zelfs dat de NL-wetgever aanzienlijk ruimdenkender is dan de trend hier.
Ook mijn kijk erop is sociaal-cultureel bepaald en daarom heb ik in mijn éérste reactie op dit topic al gelijk aangegeven dat ik een waardeoordeel over dergelijke relaties aan de betrokkenen over laat; díe kennen de individuele situatie(s).

hc

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:09

Nicolletje schreef:
BraveSpots schreef:

Ik denk dat je teveel uit je eigen perceptie denkt, Bravespots Lachen

Ik ben ook opgevoed zonder al te grote vooroordelen (bijv. naar andere culturen - ik ging op mijn 14e naar vrienden in Israel -en ik heb dus de 1e intifada meegemaalkt Nagelbijten / Gniffelen -, ik zat tussen de Pakistaanse collega's van mijn pa - bijna niemand uit mijn 'durp' kan dat zeggen) en ben zonder al te harde grenzen of straffen opgevoed, mijn ouders zeiden altijd: "we hebben liever dat je het vertelt en wij het niet zo leuk vinden, dan dat je het stiekem doet" en deze opvoeding heeft bijna geen enkele van mijn vriendinnen genoten.

Dat ik op mijn 35e toch op emotioneel gebied problemen heb, komt niet daardoor, maar wel -een beetje- omdat mijn ouders van huis uit beiden een warm nest hebben moeten ontberen. Zij hebben zich altijd voorgenomen het anders te doen, maar als je niet hebt geleerd hoe, kan je het ook niet doorgeven.
Ik heb ooik nooit een lieve oma gehad, pas voor haar dood werd ze 'lief' en dat vond mijn moeder heel erg. Maar ik zie mijn ouders dezelfde kant op gaan, nu ze 65 zijn geworden - nu pas worden ze ietsjes milder naar andere mensen en kunnen iets beter mensen vergeven.
Dit staat in contrast met wat ik over mijn opvoeding vertel - I know. Moeilijk uit te leggen.

Ik zat me trouwens te bedenken dat ik op mijn 14 mijn eerste zoen kreeg... Van een 29-jarige Israelische soldaat Bloos!
Wat was ik jong zeg... Daarna ben ik nooit meer op oudere mannen gevallen... ?

Ik voed mijn kind ook volgens dat principe op Nicolletje......... en dat bevalt ons beiden helemaal prima

en aangezien ik nu ook tegen muren oploop die opgebouwd zijn in mijn kindertijd, en ik weet van mezelf dat ik absoluut niet onder de categorie margrietmoeders val.......... heb ik preventief mijn kind onder gebracht bij een therapeut, waar ze eens in de maand heengaat en al tekenend, en spelend, en vertellend.......... haar sores kwijt kan die ze niet bij mij kwijt kan Lachen

Ik weet dat ik geen modelmoeder ben, ik weet dat ik mijn kind tekort doe............ en ze kan er beter nu mee dealen dan later Lachen later is namelijk altijd lastiger Lachen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:12

Die opvoeding heb ik mijn kinderen ook gegeven, liever eerlijk en ik een beetje boos dan liegen en ik kwaad.
Gevolg is dat wij ook geen geheimen voor de kinderen hebben en we dit allemaal als zeer fijn ervaren.

Mijn hubs had ook nooit een liefdevol nest geen knuffels enz, echter toen zijn kinderen kwamen is dat verandert

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:13

gelukkig hebben Sanne en ik een heel liefdevol nest........ we knuffelen ons helemaal gek Lachen Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:14

Ik begrijp best dat je als 30-er op een meisje verliefd wordt van 15... is mijn Israelier ook overkomen...

Toch, HC, moet je eerlijk zeggen:

Stel nou (stel!) dat jij van je partner af gaat. En ik zie jouw advertentie op Relatieplanet. Dan is het toch 'raar' als jij neerzet:
"Ik, man van in de vijftig (?) ben op zoek naar een leuke meid, leeftijd rond de 16 jaar"
of als jij dan in de locale kinderdisco op zoek gaat naar een leuke partner?
Dat is toch niet helemaal 'normaal' ?

Dat beeld heb ik een beetje bij mannen die (bewust?) op zoek gaan naar een jongen meid. En dat 'klopt' niet helemaal in mijn hoofd hoor

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:16

KiWiKo schreef:
en aangezien ik nu ook tegen muren oploop die opgebouwd zijn in mijn kindertijd,

Ik loop op relatievlak tegen die muren op... Maar dat is een heel ander verhaal dan waar dit topic over gaat...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:18

Ik ook Lachen ik durf mezelf niet te geven, hou altijd afstand...........

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:23

@ Nicolletje : ik vind dat ook, ik vind het ook niet echt een normaal iets als je opzoek gaat naar iemand van 16. Ofzo op internet oid. Ik vind dat je tegen iemand moet aanlopen.
Want als je dan zoiets ziet, krijg IK persoonlijk de indruk van een pedofiel zegmaar. Bloos

En over zoenen op 14 jarige leeftijd, njah ik vind dat normaal.
Rond je 13e,14e? (ik ben zelf ook 14 he)
Tegenwoordig gaan de meeste al rond de 14/15e met iemand naar bed dusja..

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:24

Echwel schreef:
Die opvoeding heb ik mijn kinderen ook gegeven, liever eerlijk en ik een beetje boos dan liegen en ik kwaad.
Gevolg is dat wij ook geen geheimen voor de kinderen hebben en we dit allemaal als zeer fijn ervaren.

Mijn hubs had ook nooit een liefdevol nest geen knuffels enz, echter toen zijn kinderen kwamen is dat verandert

Mijn ouders doen het ook zo, njah zo ervaar ik het.
Ik moet gewoon eerlijk tegen ze zijn, dan worden ze veel minder kwaad als dat ik tegen ze lieg.
En ik wil daarom ook niet liegen tegen me ouders! En natuurlijk omdat ik gewoon het liefste wel de echte waarheid vertel.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:29

Ik vind dus van mezelf, dat ik niet in staat ben onvoorwaardelijk liefde te geven en de ander te accepteren in zijn/ haar beperkingen of fouten.
Er komt altijd een 'wantrouwend' stemmetje in me op.

Een voorbeeldje is wat HC aanhaalt met niet willen trouwen.
Dan hoor ik meteen een kakafonie van stemmetjes: "Zooo? wil ie niet met je trouwen? Dan zal hij wel niet zoveel van je houden? "

Hierin heb ik dus (imo) moeite om dingen die meegegeven zijn, los te laten en het op een andere manier te zien dan de manier die ik ken en de ander te accepteren in zijn/ haar normen en waarden en ideeën.

Islex: ik moest eraan denken omdat ik zo voor de gein eens 'omgekeerd' ging zoeken (jaaa ik ben erg Bloos ) naar of er mannen waren die ik ken, die op een datingsite stonden...

En jaaa hoor: een goede bekende van mij zelfs. En die had in zijn profiel: "Gezocht... leeftijd niet ouder dan 27"
En toen dacht ik echt: huh??? JIJ??? Wat maakt de leeftijd nou uit Verward Nu heb ik dus ineens een heel ander beeld van hem Bloos

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:50

KiWiKo schreef:
Ik ook Lachen ik durf mezelf niet te geven, hou altijd afstand...........

Ik kies heel bewust voor de kwaliteit van álles Kim.
Ik heb ervaren hoe het is als de helft van je leven ineens weg is en je dus een níeuw leven moet opbouwen.
In dat nieuwe leven is weer de helft een ander. Meer dan de helft eigenlijk want partner en kind wegen voor mij véél zwaarder dan ikzelf.
Ik heb de pijn ervaren doch ook ervaren dat het intense genot van er voor gaan dit rísico waard is.
Ik ben mijn eerste grote liefde kwijt ja en heb een gewéldig leven als geschenk.

Ook als het niet de dood is die jou schiedt, dan is niet ineens 'alles een leugen'. Een traumatisch einde is alleen een traumatisch einde. Na zeg 8 jaar geluk is een paar maanden ruzie slechts een paar %. Het glas van die relatie is dan héél wat meer dan half vol Pling
Je bepaalt zélf of je dat ziet of dat je jezelf een handicap voor jouw eigen toekomst meegeeft.

Ik ben zonder meer 'beschadigd' door het verlies van mijn vrouw doch ik wens geen reserves in de liefde, geen banden, wel absoluut vertrouwen etc. Zoals ik al eerder schreef: poep gebeurt, doch je bepaalt zelf de invloed daarvan op jou.
Ik ga voor kwalitijd (bewuste woordkeuze) en betaal de prijs die dat heeft. Punt.

hc

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:54

joe haf right HC Lachen Lachen joe haf right Lachen

tis nog een klein stukkie wat ik doormoet Lachen

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:55

Gister tijdens het uitgaan probeerde een kerel van 36 mij (19) te versieren. Ik heb toen een hele discussie met hem gehad over het te grote leeftijdsverschil, hij vond dat het makkelijk kon en vertelde dat hij regelmatig scharrels had van 18 Verward Toen had ik het helemaal gehad met hem Huilen van het lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:56

gelijk heb je laura............. brrrrrrrrrrrrrr

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:57

Het klinkt erg mooi HC en je hebt ook gelijk Ja Maar mijn probleem is (denk ik) dat ik dus nog nooit iemand heb ontmoet, die onvoorwaardelijk van mij hield.
Waarschijnlijk omdat ik ook niet onvoorwaardelijk van mij hou Lachen

Maargoed, dat doet dan toch zeer op je 35e met (wederom) een stukgelopen relatie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:59

Nicolletje schreef:
Waarschijnlijk omdat ik ook niet onvoorwaardelijk van mij hou Lachen

.

kennut!!! Lachen Lachen

daarom wil ik ook niet meer............ heb het gehad, vind het goed zo Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:02

LauraMc schreef:
hij vond dat het makkelijk kon en vertelde dat hij regelmatig scharrels had van 18 Verward Toen had ik het helemaal gehad met hem Huilen van het lachen

Ik krijg soms heel vreemde beelden van mijn leefdtijdgenoten Nagelbijten / Gniffelen

Ik wil het momenteel ook niet meer, Kim... Ik ben niet 'flexibel' genoeg om weer die 'pijn' te dragen, denk ik nu.
Maar ik heb geen kinderen en wil niet eindigen als een vreemd eenzaam kattenvrouwtje dus ik ga maar gewoon door met hoop houden Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:04

haahahaha........ ik ben verre van eenzaam kattenvrouwtje Lachen Lachen

ik heb een leuk leven, met leuke vrienden, een goed lopend bedrijf.......... en een schat van een dochter.........

maar er is geen ruimte meer voor een man Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:05

Tsja Laura, qua leeftijdsverschil kan 't vast best (afhankelijk van de personen natuurlijk), de manier waaróp is wel een beetje jammer Clown