Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:37

Iemand toevallig nog een groen kruidvat kaartje over? :P

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:34

Vanmorgen de cursus SLT gehad, Sprinter LightTrain :P . Wat een stomme dingen zeg, het zijn net trammetjes :O . We zijn er ook geen van allen blij mee dat de cabine's voorzien zijn van glazen wanden en deuren. Iedereen kan daar meekijken, de machinisten die er mee gereden hebben worden er al tureluurs van :roll: . Om 's avonds maar niet te spreken van lichtinval vanuit het reizigersgedeelte.

mirror666

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:02

whaha, zag er een rijden op shertogenbosch geloof ik? :))
wij hadden +20 min.. lekker in de zon tegen 'n paal gehangen :D

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:28

Wie is er weleens met de ICE meegeweest? Is het een fijne trein? Ik twijfel tussen de ICE en het vliegtuig (naar Zwitserland).

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:34

Misser, ik ben paar weken terug met de ICE geweest, heerlijke trein! :j Verschillende klassen ook, en een restaurant-treinstel, vond het fijn reizen.

Inoterry, kan me voorstellen dat jullie er gek van worden, maar mij lijkt het best interessant om eens mee te kijken. :Y)
M'n pa zei dat de machinist ook gewoon z'n rolgordijn had dichtgedaan voor dat raam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:43

Ik zie die sprinters inderdaad vaak rijden, zijn net de LINTs van Syntus, alleen hebben die donker glas in de cabine..

Zo, ik heb gisterenavond nog bewezen dat ik kon rennen, binnen 30 seconden van de ene kant van Amsterdam CS naar de andere kant, om de trein te halen :))

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:55

Het rolgordijn kan maar tot halverwege :roll: . En ook nog eens van slechte kwaliteit, het ligt er zo af. Er zijn dus mensen die persee onder het rolgordijn door willen kijken.

:wow: Dat is echt snel Unwritten :D

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:01

Ik vroeg me juist vandaag af wanneer ik die nieuwe sprinter een zou zien rijden :') Hij staat vlakbij A'dam Centraal op een spoor en is ondertussen helemaal ondergespoten ;(.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:24

lindatje schreef:
Ik vroeg me juist vandaag af wanneer ik die nieuwe sprinter een zou zien rijden :') Hij staat vlakbij A'dam Centraal op een spoor en is ondertussen helemaal ondergespoten ;(.

Hoe meer personeel er voor opgeleid is, hoe meer ze het in kunnen zetten.
Die gasten die dat spul onderspuiten zouden ze de boel ook weer moeten laten schoonmaken. Met een tandenborstel ~~}> ~~}> ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:33

Er staan er ook een stel bij Utrecht :j en bij Amersfoort, en bij Zwolle stond er eentje, en op Rotterdam :j Vlaflipdingen :=

Uhuh, ik heb alleen tot aan utrecht zitten piepen in de trein _O- en op Utrecht, sta je daar om kwart voor 12, dan gaat er zegmaar 1 intercity naar Den Haag, en die had vertraging.. en als je dan op Gouda moet overstappen dan knijp je hem _O- en vervolgens heb ik in de trein van Utrecht naar Gouda tegen mn reisgenoot aan liggen slapen :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:44

We hadden ook eerst naar Utrecht toe gemoeten voor cursus. Ze waren alleen zo schattig om ook 1 stel in Eindhoven weg te zetten. Dat scheelt voor ons behoorlijk in reistijd, later van huis en eerder terug dus *\o/* *\o/* .

Ik kan me helemaal voorstellen dat je flink buiten adem was ;)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:44

Ik zie 'm nu regelmatig rijden tussen Gouda en Utrecht. :j Vind het wel een mooie trein eigenlijk. Alleen idd beetje metro-achtig.

Ik had gisteren een mooie, de ic's naar Den Haag en Rotterdam van .15 en .18 hadden vertraging, vanaf Utrecht.
Dus iedereen stouwen in die trein, perron vol, terwijl er om .30 en .33 ook gewoon weer een nieuwe, ditmaal dus lekker lege, trein gaat. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:48

Whaha, ja als dat gebeurd wacht ik ook liever even een kwartiertje :))

De trein van 23:45 gisteren richting den haag had vertraging, 10 minuten :+ en naar Rotterdam gaan ze dan al niet echt meer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:48

En dat er eentje gereed stond op Eindhoven was wel erg lekker dan zeg Ino :D

Ben wel benieuwd naar de nieuwe vlaflipskes, of ze net zo zijn als de LINTjes, zit er airco in?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:03

Er zit inderdaad airco in :j . Ook kan de machinist luisteren wat er aan de hand is als er aan de noodrem word getrokken, er zit een luidspreker en een microfoon bij en we kunnen nu ook buiten de trein omroepen. Alleen de beenruimte als je tegenover elkaar zit is uitermate beperkt, je moet echt je knieën naast diegene tegenover je houden anders past het niet echt. En dat terwijl er bij de bankjes die achter elkaar staan zat beenruimte is :? .
Ook vrees ik dat de eerste tijd we veel meldingen zullen krijgen van mensen die toch echt op de knop hadden gedrukt, maar de deur ging niet open. De open knop zit namelijk op de deur zelf.
Het word wel lachen als er een keer een deurstoring is. Ik kan met mijn 1.73 net niet bij de noodbediening 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:04

Oh fijn dat dat zo hoog is := en fijn van de zitplaatsen :\ Hopelijk worden ze op een beetje korte trajecten ingezet :j en niet op Rotterdam - Amsterdam - Enkhuizen :+

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:27

Hoe zien de nieuwe sprinters eruit dan? Iemand linkje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:28

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:32

Okee :) Deze komen toch niet in plaats van de koplopers? Die vind ik zo fijn zitten :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:34

Nee, is naar mijn weten gewoon nieuwe variant van de Sprinter.

Koplopers zitten idd ook erg fijn, en dan met name die oude modellen, met rood/oranje banken in de tweede klas. :j

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:34

Unwritten schreef:
Oh fijn dat dat zo hoog is := en fijn van de zitplaatsen :\ Hopelijk worden ze op een beetje korte trajecten ingezet :j en niet op Rotterdam - Amsterdam - Enkhuizen :+

Daar hadden we afgelopen week een heuse intercity :)) Vond het wel lekker, vind die groene banken voor geen meter zitten!

Deze week weer genoeg treinuurtjes gemaakt en allemaal zonder vertraging :) Was vandaag alleen wel meteen weer vies warm met al die zwetende mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:35

Wat voor eentje? :oo een dubbeldekkerintercity? Die rijdt ook altijd op tijdstippen wanneer k er niet ben, en die zijn zovee beter met deze warmte ipv de groene banken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:35

In de koplopers met de blauwe banken kan ik trouwens niet met mn voeten bij de grond :')

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:38

Wat schattig :+ Dat probleem heb ik meestal andersom, ik weet nooit waar ik m'n benen moet laten.
Het was een dubbeldekker volgens mij ja, 't was nog vroeg, dus ik was niet heel helder! Ik vond het wel een blijvertje, geloof alleen dat de NS er anders over dacht. Die groene banken zijn inderdaad echt verrot met warm weer, die raampjes doen helemaal niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:42

En in die nieuwe zit een soort van airco, en daar plak je niet aan de stoelen vast :D

Ik vind dat ook blijvertjes, misschien moeten we gewoon een brief naar de NS doen :+