Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:Ik had trouwens tot medio-juni van dit jaar nog NOOIT van de Lush gehoord. Tot ik met een werkuitje naar Bremen er bij winkel langs kwam. Heerlijke winkel. Er schijnt ook een filiaal in A'dam te zijn zeiden ze daar? Heb een blok "sandstone" zeep meegenomen. Die ruikt zo heerlijk naar citrus.
phormicola schreef:Waar haal jij die zeep, lieveli? Ben al tijden op zoek naar zulke zeep!
_JTM schreef:Goh, ik had ook geen flauw idee dat er zoveel mensen nog zeepblokken gebruiken. In mijn gedachten gebruiken alleen bejaarden dat! Weer iets bijgeleerd dus
Needless to say dat ik dus vloeibare zeep gebruik!
Roodvos schreef:Voor alle liefhebbers van blokzeep, mensen met gevoelige huid, milieubewuste medebokkers enz enz: hebben jullie al eens overwogen zelf zeep te maken? Het is helemaal niet moeilijk. In de basis heb je alleen gootsteenontstopper (natronloog), water en olie of vet (bijv. olijfolie of frituurvet) nodig. Daar kun je dan naar wens een geurtje of kleurtje aan toevoegen.
Ell_en schreef:Hoe bewaren jullie het blok zeep?
joyce2 schreef:Wauw, ik heb het topic in grote lijnen doorgelezen en ik ben helemaal verbaasd over hoeveel mensen nog zeepblokken gebruiken tijdens het douchen. Ik dacht serieus dat mensen dat helemaal niet meer gebruikten, hooguit nog voor het wassen van je handen ofzo, maar zelfs dat zie ik bijna nergens meer. Er gaat een hele wereld voor me open
Britta31 schreef:Raakt van kokos of frituurvet de afvoer niet verstopt.Niet van 1 keer natuurlijk.