wat te doen..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

obsession

Re: wat te doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:27

Moosje schreef:
obsession schreef:
De vader van mijn kind heeft mijn zoontje wel erkend. Hij heeft ook geen gezag.. wil hij nu wel hebben trouwens.. maar van mij krijgt ie het niet..

En van de rechter?

Waarschijnlijk wel, maar ik ga in elk geval alle aan doen om aan te tonen waarom ik vind dat ie het niet verdient.. Maak weinig kans, dat weet ik, maar wil er voor mij gevoel alles aan doen.

TS hoe is het nu? Alweer reactie gehad?

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 21:45

lot: aard van het beestje verandert idd niet..

ik heb na de reactie dat zijn batterij leeg was geen reactie meer gekregen Scheve mond
zo zie je maar weer hoe 'belangrijk' het voor hem is/was..

ik had hem nog een 2e kans gegeven nadat hij 8jaar niks meer had laten horen omdat iedereen toch een 2e kans verdient, maar die kans heeft hij laten liggen.. dus zo belangrijk is het niet voor hem. dat ik mij wel duidelijk..
wat mij betreft kan hij in de str*nt zakken..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 07:33

helemaal mee eens...

als ik de man in kwestie was.. had ik het heel moeilijk gevonden de eerste keer jou te benaderen.. als jij dan zo openlijk had gereageerd, had ik het met 2 handen aan gegrepen.. maar helaas...

misschien moest het wel echt van zijn vrouw.. dat hij het daarom heeft gedaan. dat hij na jullie gesprek gezegd heeft dat hij niet welkom is en zo afgedaan heeft..
zou wel heel laf zijn.. maar ja..

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 15:07

dat zou idd erg laf zijn, maar dat idee krijg ik er wel van.. Scheve mond
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de uitleg die hij heeft om dit zo te flikken, maar aan de andere kant heb ik zoiets van.. rot op nu, ik hoef helemaal niks meer van je te horen..!! maar aangezien de nieuwschierige kant van mij toch wel sterk is..zit nu een beetje in twijfel..
-zal ik er nog 1 bericht aan spenderen via hyves..
-zal ik een krabbel sturen via hyves? Clown
-zal ik hem een sms sturen en vragen om uitleg
-zal ik hem bellen en vragen wat de reden is dat hij niet meer reageerd..?

ik heb hem altijd netjes te woord gestaan en heb nooit bot gereageerd of wat dan ook.. was bereid om een regeling te treffen zodat hij zijn dochter kon leren kennen.. maar blijkbaar vind hij het allemaal niet zo belangrijk.. ik wil gewoon graag weten waarom hij ineens zo ons leven op zn kop zet om vervolgens niks te laten horen..

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:14

K zou em een krabbeltje sturen. Laat iedereen in zijn kennissen/vriendenkring maar weten hoe is is. Clown
Zo zou ik er nu over denken.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:15

Ik zou even bellen, dan krijg je tenminste antwoord, tenzij hij niet opneemt, maar dan weet je zowieso waar je aan toe bent.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 17:06

Moosje schreef:
K zou em een krabbeltje sturen. Laat iedereen in zijn kennissen/vriendenkring maar weten hoe is is. Clown
Zo zou ik er nu over denken.

daar zat ik idd ook al aan te denken.. Extreme duivel maar ik denk dat ik het beste idd even kan bellen.
dan krijg ik wel gelijk antwoord.
denk dat ik dat morgen ofzo maar even doe Ja

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:11

Ik zou geen slapende honden wakker maken. Hij is weg en misschien voelt hij zich anders gedwongen om weer wat te doen. Voor hoe lang dan?

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 17:18

of het slapende honden wakker maken is weet ik niet.. hij is tenslotte al wakker, maar doet er verder niks mee.
ik vind dat ik toch wel een uitleg verschuldigd ben Bloos
ik zal hem dan ook duidelijk melden dat hij zich niet gedwongen moet voelen om iets te doen, want red het al 8 jaar zonder hem.. Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:24

Het is een man, wat denk je er wijzer van te worden?

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 17:27

een uitleg waarom hij ineens na 8 jaar een bericht stuurt en vervolgens niks van z'n eige laat horen..
ik wil gewoon uit zijn mond horen wa hij nu van plan is, zodat ik zekerheid heb.
nu vraag ik me steeds af, zou hij ooit nog 'achter gaby aan komen' of niet..
ik weet het. het is een man, maar ik wil gewoon duidelijkheid, zodat alles weer wordt zoals het was..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:50

Dat kan ik me voorstellen. Of hij ooit nog komt weet je overigens nooit. Zou wel heel goed schriftelijk bijhouden wat er nu gebeurt, mocht ie ineens weer plannen krijgen. Ik denk niet dat hij de waarheid zal zeggen, waarom hij nu niets meer laat horen en daarvoor wel. Maar je weet nooit. De 8 jaar spreken eigenlijk al voor zich. Als je denkt dat, het je rust geeft moet je het doen.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 17:52

ik hou alles schriftelijk bij Ja
heb alle berichten en teksten van sms uitgeprint en in map geaan Ja

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:55

Lijkt me een hele moeilijk situatie. Maar ik begrijp echt niet dat je dit soort contacten via smsjes en hyves krabbels laat verlopen. Dit zijn super belangrijke momenten, dan pak je toch de telefoon om het er als 2 volwassen mensen over te hebben. Hyves krabbels zijn voor pubers. Jullie zijn ouders van een kind en zitten in een hele moeilijke situatie. Ik zou dit ook zeker niet aan laten slepen. Actie ondernemen en keuzes maken, heel moeilijk, maar het moet wel. Hij moet beslissingen nemen, en als hij daar te laks voor is om het uit zichzelf te doen, dan zal jij hem daartoe moeten zetten, voor je dochter.

Vraagje nog; als hij zich nu toch terugtrekt, ga je dan je dochter nog wel de waarheid vertellen? Of ga je daar mee wachten tot 'het juiste moment'?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:13

Ik zou hem inderdaad nog wel een bericht sturen en/of bellen, met de mededeling dat als je nu niets meer hoort, je er dus van uit gaat, dat hij het niet nodig meer vindt om contact met zijn dochter te krijgen. Dan is het ja of nee...Anders blijf je in die onzekerheid.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 19:29

anoeska: ik stuur berichten via hyves omdat ik dan alles op papier heb staan als bewijs mocht er str*nt aan de knikker komen.. Knipoog dit had net zo goed hotmail kunnen zijn.
als ik alles gewoon via telefoon laat gebeuren dan is het zijn woord tegen het mijne Knipoog

gaby krijgt het sowieso te horen trouwens.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:33

@Eertjuh: dan mag je af en toe wel eens een printscreen maken,het is toch mogelijk, om je berichten uit hyves te verwijderen? Maar ik neem aan, dat hij ( en jij) privé berichten sturen en niet alles gewoon als krabbel opschrijven.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 19:53

alles gaat via prive berichten Ja
ik heb alle berichten die hij heeft verstuurd en die ik heb verstuurd al uigeprint in een map zitten hier in de kast achter slot en grendel..

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:03

super, je weet het nooit....
Al zou het toch best leuk zijn als hij snel wat laat horen. Dan weet je waar je aan toe bent. Lastig hoor, hij komt nu ineens even jouw leventje in de war schoppen om vervolgens niets meer te laten horen.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 20:19

ja idd. dat is gewoon vervelend..
wil gewoon duidelijkheid. als hij oprecht interesse heeft in gaby dan vind ik dat goed, maar niet op deze manier.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 21:26

ik had trouwens nog een mail naar Kinder- en Jongerenrechtswinkel in rotterdam gestuurd om te vragen of mijn ex misschien nog enig 'recht' had omdat hij biologische vader is.

dit was het antwoord.

Citaat:
Doordat uw nieuwe vriend uw dochter heeft erkend na haar geboorte is hij nu de juridische vader. Deze erkenning is echter wel vernietigbaar wanneer u ten tijde van de geboorte van uw dochter nog getrouwd was met de biologische vader omdat dan de biologische vader automatisch ook de juridische vader is geworden en de erkenning door uw nieuwe vriend nooit rechtmatig heeft plaats gevonden.

Uw vraag was of de biologische vader nu recht heeft op gedeelde voogdij en dit is niet het geval. Wanneer er twee gezaghebbende ouders zijn is het voor een kind niet mogelijk om daarnaast nog een voogd te hebben. Een biologische vader heeft echter wel altijd recht op omgang met zijn dochter, ook al heeft hij haar niet erkend. Dit zou hij dan moet aanvechten bij de rechter en dan zou hij aan moeten kunnen tonen dat er een nauwe persoonlijke band tussen hem en zijn dochter is of dat ze langere tijd in gezinsverband hebben samengeleefd. Daarnaast is de frequentie van contacten van belang. Uit uw mail hebben wij vernomen dat dit niet het geval is en dat hij dus weinig kans van slagen heeft.

We hopen u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben en voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

aangezien ik niet getrouwd ben geweest en mijn ex nooit contact heeft gehad met gaby heeft hij vrij weinig recht op enige 'voogdij' of wat dan ook..
altijd handig om te weten dit..

ff uitprinten en bij mijn mapje stoppen Ja

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:28

mooi dat ze reageren. het is wel duidelijk dat hij weinig heeft om op te staan..

maar ja dat maakt allemaal niks uit. hoe ga je het nou aanpakken, je hebt aangegeven dat je het je dochter wel wilt vertellen.. heb je daar al meer idee bij.. of ga je het eerst nog uitstellen.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 21:43

vind het toch wel prettig om dit te weten, had begin vorige week die mail al gestuurd en kreeg nu pas reactie Knipoog

ik heb nog werkelijk geen idee hoe ik het het beste gaan gaan brengen, dus ga er nog even over brainstormen samen met mijn vriend..
laat gaby nu net op school bezig zijn met een project 'iedereen is anders' dus misschien is het nu wel een 'mooi' moment om er over te beginnen zolang dit project nog duurt.. ?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 08:04

inderdaad.. misschien ook een optie om de leerkracht te vragen wat het inhoud en zo.. en aan instanties vragen wat de beste leeftijd is zoiets te vertellen.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 18:30

ik ga dat zeker uitvragen Ja
ik heb weer bericht van meneer gehad..
hij had even niet de beschikking over internet en zijn zoontje was ziek dus vandaar dat hij even niet had gereageerd..
hij wil nog steeds graag gaby zien en ontmoeten..
hij zou zo snel mogenlijk iets laten weten waneer hij iets af kon spreken, want hij kan nu geen auto rijden, hij zit op het moment met een gebroken poot. Clown