ik had trouwens nog een mail naar Kinder- en Jongerenrechtswinkel in rotterdam gestuurd om te vragen of mijn ex misschien nog enig 'recht' had omdat hij biologische vader is.
dit was het antwoord.
Citaat:
Doordat uw nieuwe vriend uw dochter heeft erkend na haar geboorte is hij nu de juridische vader. Deze erkenning is echter wel vernietigbaar wanneer u ten tijde van de geboorte van uw dochter nog getrouwd was met de biologische vader omdat dan de biologische vader automatisch ook de juridische vader is geworden en de erkenning door uw nieuwe vriend nooit rechtmatig heeft plaats gevonden.
Uw vraag was of de biologische vader nu recht heeft op gedeelde voogdij en dit is niet het geval. Wanneer er twee gezaghebbende ouders zijn is het voor een kind niet mogelijk om daarnaast nog een voogd te hebben. Een biologische vader heeft echter wel altijd recht op omgang met zijn dochter, ook al heeft hij haar niet erkend. Dit zou hij dan moet aanvechten bij de rechter en dan zou hij aan moeten kunnen tonen dat er een nauwe persoonlijke band tussen hem en zijn dochter is of dat ze langere tijd in gezinsverband hebben samengeleefd. Daarnaast is de frequentie van contacten van belang. Uit uw mail hebben wij vernomen dat dit niet het geval is en dat hij dus weinig kans van slagen heeft.
We hopen u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben en voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.
aangezien ik niet getrouwd ben geweest en mijn ex nooit contact heeft gehad met gaby heeft hij vrij weinig recht op enige 'voogdij' of wat dan ook..
altijd handig om te weten dit..
ff uitprinten en bij mijn mapje stoppen