verwarming aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: verwarming aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:07

Ik ben ook zo'n koukleum. Ik heb het gewoon bijna áltijd koud. Winter is ook echt een hel voor mij, ik zie er in de winter ook gewoon tegenop om naar buiten te gaan. Vorige winter heb ik bijna heel de winter met mijn jas aan gezeten binnen[ de rest heeft het niet zo snel koud hier Scheve mond]
En nu ook zit ik in extra dikke sokken, warme trainingsbroek, shirt met lange mouwen en een dik vest. En als extra ding tegen bevroren handen, van die handschoentjes zonder vingers Huilen van het lachen
Als mijn handen & voeten eenmaal koud zijn krijg ik het niet meer warm [ wat nu het geval is ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:10

magda_90 schreef:
Om RedPassions vraag te beantwoorden, ik heb het koud ja, maar mijn ik hoest nogal eens vaak als de kachel aan staat (vraag mij niet waarom maar het gebeurt).

Droge lucht? Daar zijn toch die bakjes voor die je aan de verwarming kan hangen, met water er in?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:11

Nee ik heb het niet koud, heb een hemdje aan met een flinterdun doorschijnend tuniek eroverheen, blote voeten, raam open in woonkamer én slaapkamer en de deur naar de tuin staat wagenwijd open.....

Rij nog steeds in polo's paard, alleen als het regent enzo, trek ik daarna wel een fleecevest aan of heb ik mijn bodywarmer aan.

Karin, heb jij heel toevallig wel eens bij een haptonoom gelopen? Die kan namelijk misschien best wat voor jou doen....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:13

Nee, nooit geprobeerd maar bedankt voor de tip, nooit aan gedacht eigenlijk. Lachen

Ga ik eens aan denken als ik klaar ben bij de fysiotherapeut voor mijn knieën, even op één ding tegelijk richten.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:14

Ik slaap nog met mijn raamrooster open!
geen verwarming aaan, ook al was ik gister alleen thuis en had ik het kei koud!
We een dikke trui aan getrokken!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:16

RedPassion schreef:
magda_90 schreef:
Om RedPassions vraag te beantwoorden, ik heb het koud ja, maar mijn ik hoest nogal eens vaak als de kachel aan staat (vraag mij niet waarom maar het gebeurt).

Droge lucht? Daar zijn toch die bakjes voor die je aan de verwarming kan hangen, met water er in?

Ik ga eens kijken waar ik die kan vinden, bedankt Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:16

x_Jeanine_x schreef:
Ik slaap nog met mijn raamrooster open!
geen verwarming aaan, ook al was ik gister alleen thuis en had ik het kei koud!
We een dikke trui aan getrokken!

Mijn ramen staan trouwens 's nachts áltijd open (tenzij het echt stormt). Ik slaap dan meestal ook met 1 dunne en 1 dikke deken.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:18

Karin schreef:
Nee, nooit geprobeerd maar bedankt voor de tip, nooit aan gedacht eigenlijk. Lachen

Ga ik eens aan denken als ik klaar ben bij de fysiotherapeut voor mijn knieën, even op één ding tegelijk richten.

Ik dacht dat ik een koukleum was maar jij bent volgens mij nog wel een stuk erger. Vreselijk he Scheve mond
Heb je verder 'niet's' waardoor je het zo makkelijk koud krijgt?

Mij lopen ze op stal ookal weer uit te lachen dat ik in mijn oude winterjas loop zo van 'Haha Mies kon je nog een dikkere jas vinden'
Ach gut

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:34

@Karin, Alles wat ik van jou lees is zo herkenbaar!!!
Ik ben ook echt zo een koukleum.
Mijn spieren krijgen ook echt een opdonder als ik het koud heb, dus dan maar de verwarming aan en iets extra betalen, maar wel goed in mijn lijf zitten.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:37

magda_90 schreef:
Hier staat ie nog niet aan. Ik zat gister en nu (mede omdat ik ziek ben) met een dikke trui en een deken om mij heen. Ik ben zoiezo meer iemand die spontaan in huis klusjes gaat doen of de hele klerenkast aantrekt dan dat de kachel aangaat. (ook ben ik zo snugger om alle ramen open te laten staan Clown )

Spontaan klusjes gaan doen om het warm te krijgen doe ik niet hoor, het is ook niet mijn hobby, maar het huishouden moet helaas door iemand gedaan worden, er hebben zich nog geen vrijwilligers aangemeld.
Maar als ik in het huis aan het werk ben heb ik het nog warm genoeg om de kachel niet aan te hebben. Mede doordat hij 's morgens de boel al heeft opgewarmd. Als ik dan met de fiets terugkom van de kids naar school brengen heb ik het al warm van mezelf en als ik dan meteen aan de slag ga hoeft de kachel niet terug aan. Maar als ik het weer kouder krijg gaat 'ie ook echt weer aan.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:42

Ik had vanochtend ook al m'n winterjas aan hoor. Om 7u 's ochtends was het hier maar 8 graden, dan ga ik toch niet in m'n zomerjas op de fiets zitten! Zo, en nou zit ik hier lekker met een trui, een vest en een deken op en ik heb het nog koud Clown Heb de hele dag vriezers/koeling staan vullen...

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:50

op dat ding staat dat het hier 20 graden is, maar geloof er dus echt niks van!
heb het best koud, maar van ons mam mag de verwarming nog niet aan..

Simeun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:33

hier staat ook sinds een uurtje de verwarming aan Vork bahwat heb ik een hekel aan kou, geef mij de zomer maar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:25

Pff ik zit er nu alweer naar uit te kijken dat m'n kleedgeld op m'n rekening staat begin volgende maand. Haha! WARME kleding kopen!!!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:40

Wij hebben elke avond de open haard aan. Verspreid een heerlijke warmte. Ook op mijn kamer (schoorsteen loopt door mijn kamer heen zegmaar).Maar ik slaap nog wel met het raam open en achter huis zit ik ook nog wel in t-shirtje als het zonnetje schijnt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:55

Juul schreef:
Pff ik zit er nu alweer naar uit te kijken dat m'n kleedgeld op m'n rekening staat begin volgende maand. Haha! WARME kleding kopen!!!

Weet je: ik vind dat eigenlijk best lastig. Nou red ik het voorlopig wel met mijn spijkerbroek+trui, maar ik moet binnenkort ook gaan solliciteren en dan zou ik eigenlijk toch wel iets stijlvollere kleding aan willen. Maar ik vind het dus echt lastig om iets te vinden dat enigzins stijlvol is en toch ook warm genoeg.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:58

wij hebben de houtkachel al een keer aangehad en de cv heb ik al verschillende dagen op 20/21 graden gehad. Maar met stilzitten heb jehet ook sneller koud dan dat je bezig bent

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:59

Ik heb vannacht al onder mijn electrische deken geslapen, ik heb het zoooo koud. Raam staat wel altijd open in de slaapkamer maar dan nog Haha!
Verwarming mag ook best aan van mij, maar van m'n vriend nog niet. Dus zit ik maar onder een slaapzak Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:00

Klopt, heb ik ook last van shadowo. Ik koop iig een warme winterjas, en ik wil zo'n mooie bodywarmer. Verder een fleecetrui en fleecesjaal voor op stal. Wat sowieso erg helpt is een shirtje in je broek proppen. Dan blijft je buik tenminste warm. Haha!

Mijn probleem is een beetje dat ik elke dag met de trein naar school moet en Amsterdam Sloterdijk echt een tochtgat is. Dus daar moet ik warm gekleed zijn. En bij mij op school is het vreselijk benauwd in sommige lokalen, en in andere ijskoud. Lastig dus..

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 11:01

Op mijn werk (winkel) heb ik de CV maar aangedaan, koude vingers!

Shadow0 schreef:
Juul schreef:

Weet je: ik vind dat eigenlijk best lastig. Nou red ik het voorlopig wel met mijn spijkerbroek+trui, maar ik moet binnenkort ook gaan solliciteren en dan zou ik eigenlijk toch wel iets stijlvollere kleding aan willen. Maar ik vind het dus echt lastig om iets te vinden dat enigzins stijlvol is en toch ook warm genoeg.

Een pantalon is best warm, en evt, een marjo eronder, 2 paar sokken, en leuke laarzen daaronder. Hip shirtje, met daarover een leuk vest of een blazer. In de winter is mijn kledingkast dan ook overvol Knipoog

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:04

Bij ons gaat de openhaard sinds dit weekend 's avonds ook weer aan...
Met douchen zet ik het vuurtje ook weer aan.

De verwarming staat voorlopig nog niet op. (hier op kantoor wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:05

Hoge kraag ook vooral! En laat dat nou net mode worden en dus veel te krijgen. Ja Het helpt zoveel als je aangesloten kleding hebt waar geen kou onder of boven doorheen komt. Ja

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 11:10

verwarming staat inmiddel op 23 graden.. Heerlijk! Nu alleen nog een kerstboom, en ik ben er klaar voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:15

Ohja kerstmis. Haha! Allmost forgot. Haha! Daar heb ik dan weer wel zin in. Ja Oh en oud en nieuw, en Sinterklaas, m'n vaders en moeders verjaardag... Zus jarig, vriend jarig.. Lovers Gezelligheid!!

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:29

ik heb het ook al heel erg koud. Maar ik kleed me dikker aan IPV de verwarming aan te zetten.
Vanmorgen na het kranten lopen kroop ik weer mjn bed in en ik kon echt niet warm worden.
Mijn slaapkamer ramen staan altijd op een kier en ik was echt ijskoud Verdrietig