Stellen die scheiden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Stellen die scheiden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:37

Heb net een topic geopend mbt polyamorie, en volgens mij zou er dan ook meer diepgang mogen zijn mbt andere partners.. Knipoog
Niet alleen seks.. Bloos

En tsja, het is ook maar net hoe je het begrip seks definieert he? Pling
Ik zie dat als iets heel speciaals en wil dat voor mijn parnter bewaren waar ik me samen ben. Ach gut

Daarom zou ik ook geen relatie aan kunnen gaan met een man die het als een need ziet om zijn kwakje elders te dumpen. Clown

In die zin is openheid dan ook erg belangrijk voor me. Pling

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:13

detour schreef:
Heb net een topic geopend mbt polyamorie, en volgens mij zou er dan ook meer diepgang mogen zijn mbt andere partners.. Knipoog
Niet alleen seks.. Bloos

En tsja, het is ook maar net hoe je het begrip seks definieert he? Pling
Ik zie dat als iets heel speciaals en wil dat voor mijn parnter bewaren waar ik me samen ben. Ach gut

Daarom zou ik ook geen relatie aan kunnen gaan met een man die het als een need ziet om zijn kwakje elders te dumpen. Clown

In die zin is openheid dan ook erg belangrijk voor me. Pling

Waarom projecteer jij dat toch de hele tijd op de mán? Dat is zelfs in de westerse cultuur in de geëmancipeerde dimensie al decennia achterhaald.

Polyamorie is een onderwerp waar men vijf jaar geleden hier massaal over me heen viel. Jee, wat zat Apple op haar eigen-sprong-naar-conclusiekast.
Laat maar dit keer.

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:19

Als je mijn berichten nog eens helemaal terugleest dan heb ik het niet alleen over de man HC. Knipoog

Tsja, en nu valt men over mij heen. Da's het ricisco van openlijk voor je mening uitkomen, HC. Knipoog Sterkte trouwens met je kindje, ook al is het offtopic.

Heb er wel topic over geopend trouwens. Knipoog

Enneh.. Ik heb duidelijk gemaakt dat je vooral moet doen wat je happy maakt. Haha!

Ik zou ook graag in mijn waarde gelaten willen worden hier!
Het is nu eenmaal een gevoelig onderwerp. Bloos

Aan allen-
de ballen.
laat ze niet glippen
anders kun je ook niet fietsen.
Haha!

Doei!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:30

detour schreef:
Ik vind de term "Je krijgt wat je beloont"een beetje kort, maar heb het verhaal niet gelezen.

Hoe kan je dan vinden dat het een beetje kort is??? Dat is wéér een vooroordeel.

Het is m.i. erg eenvoudig allemaal: het is niet makkelijk om in een snel veranderende maatschappij binnen de perken van een nauw omheinde relatie te blijven. Niet realistische afspraken kan je beter niet maken.
100.000 NL-stellen bewijzen jaarlijks dat hun verwachtingspatroon niet goed was.
Er zijn heel veel afspraken mogelijk. Als de betrokkenen daar gelukkig mee zijn, zijn ze goed.

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:32

Weet je, je gaat drammen, ik schreef:" Maar heb het verhaal niet gelezen, dus of je een korte beschrijving zou willen geven want ik ga niet je hele website lezen."
Dus wie er kort door de bocht is is een ander verhaal. Boos!
Dus laat verder maar. Clown
Ik heb getracht me positief op te stellen naar je maar het wordt zo gedram, we overtuigen elkaar toch niet.
Daar is dit niet het onderwerp voor.
Succes verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:41

detour schreef:
Oke, past daarbij ook : trouw tot de dood ons scheidt?"Want dan kun je het natuurlijk op de manier interpreteren die je zelf wilt! Knipoog

Geen idee want het huwelijk is voor mij sowieso iets dat binnen mijn leven (momenteel) niet past, niet hoeft en geen toegevoegde waarde heeft. Dus zo lang er geen sprake is van trouwen, hoef ik er ook niet over na te denken hoe ik mijn visie in ga vullen in de "trouw tot de dood ons scheidt".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:44

detour schreef:
Is er sprake van ontrouw als men openlijk buiten de deur met anderen de koffers induikt?
Of kun je van die term niet spreken? Het is maar net hoe je "trouw" definieert..
Knipoog

Kun je inderdaad mijns inziens niet uitspreken. Het is 'ontrouw' op het moment dat er ongeoorloofd zaken uit worden gespookt waarover was afgesproken dat niet te doen. Zo lang iets geoorloofd is binnen de afspraken die je onderling maakt, is "met een ander naar bed gaan" mijns inziens geen ontrouw. Maar dat is dus ook een reden waarom je er maar beter duidelijk over kunt zijn en dat je er maar beter heldere afspraken over kunt maken in plaats van het er niet over te hebben en het dan maar "gewoon" te laten gebeuren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:47

detour schreef:
Ik heb getracht me positief op te stellen naar je maar het wordt zo gedram, we overtuigen elkaar toch niet.
Daar is dit niet het onderwerp voor.
Succes verder.

Ik heb niet de geringste behoefte jou te overtuigen.
Als het je al teveel moeite is om drie keer met de muis te klikken, waarom zou ik daar dan in investeren? Waar geen wil is, is geen weg.
Lees het wel of niet. Lees je het niet, dan kan je er geen mening over hébben.

Het ts is een probleemstelling mbt 110.000 strandende 'duurzame' relaties per jaar in NL. Díe afspraken werkten niet.
M.i. ligt de oorzaak in een verkeerd verwachtingspatroon, onvoldoende loyaliteit en -eerlijkheid, te weinig diepgang, oppervlakkigheid, niet existentiële relaties.

hc

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:00

Ik vind swingers, openlijk vreemdgaan en polygamie ook geen diepgang hebben. Ik zie dat meer als oppervlakkig gedrag.

Tuurlijk, iedereen moet zelf weten hoe ze hun huwelijk/relatie invullen, mijn zegen hebben ze allemaal, zolang ze mij er maar buiten houden Clown .

Maar om nou te beweren dat monogame stellen geen diepgang zouden hebben......... Rolleyes

Soms is het ook beter om te gaan scheiden, als je geen raakvlakken meer met elkaar hebt, de liefde weg is, waarom zou je dan niet gaan scheiden? Altijd beter (voor mij dan) dan je leven op te spicen met swingerparty's en meerdere mannen, nee dank u!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:03

Kymalin schreef:
Maar om nou te beweren dat monogame stellen geen diepgang zouden hebben......... Rolleyes

Dat staat nergens, dat is een sprong naar conclusie.

hc

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:12

Nee, niet letterlijk nee, maar jij pleit volgens mij voor vrije relaties toch? Of heb ik dat nu ook weer niet gelezen maar gewoon aangenomen? Clown

En daarin wordt diepgang ook door jou genoemd. Dus denk ik; je gaat voor de vrije relaties en vindt daarin meer diepgang door de openheid die je daarin vindt... Of zit ik nu zelf wat te verzinnen?

Zo ja, dat is hoe ik jouw berichten lees. Klopt dat niet zou je dan ajb willen proberen wat meer in Jip en Janneke taal te willen reageren? Jouw posts zijn soms maar moelijk te ontcijferen. Dan snappen normale mbo'rs er misschien ook wat meer van en krijgen we niet van die discussies langs elkaar heen Knipoog .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:14

Anoeska schreef:
Detour; ik snap niet zo goed hoe jij kan stellen " IK geloof er niet in, dat je gelukkig kan zijn in een open relatie", terwijl er toch duidelijk door HC gepost wordt dat hij in zo'n relatie zit, en er erg gelukkig mee is. Wat valt er dan niet aan te geloven?

Even ter volledigheid: 'open relatie' is weer een etiket en de term heb ik zelf niet gebruikt.
Het énige wat ik geschreven heb is dat wij geen monogamie verwachten. Dat is geen voorwaardelijke beperking, geen kritische succesfactor. Geen strakke band houdt níet automatisch losbandig in.
Zo rij ik ook optomingsloos paard en toch loopt mijn paard niet met mij weg Pling

Je kan onder het kopje 'De Beloning' einde eerste verhaal lezen hoe het hier wél werkt Knipoog

hc

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:17

Hoe je het ook noemt, ik bedoelde alleen dat jij gelukkig was in je relatie zoals 'ie nu is. En hoe jullie dat aanpakken moet je lekker helemaal zelf weten Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:19

HC heeft beetje moeite met de dingen te interpreteren zoals ze bedoeld worden, Anoeska, je nam het voor hem op. Hij schrijft echter vanuit een meer intellectuelere dimensie.

De Beloning is een lange lap tekst. Bereid je er op voor.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:21

Huertecilla schreef:
Even ter volledigheid: 'open relatie' is weer een etiket en de term heb ik zelf niet gebruikt.
Het énige wat ik geschreven heb is dat wij geen monogamie verwachten. Dat is geen voorwaardelijke beperking, geen kritische succesfactor. Geen strakke band houdt níet automatisch losbandig in.

hc

Reminds me of 'B-meisje'

Haha! Haha! Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:22

Wat is een B-meisje? (Ga aan mijn eigen dimensie twijfelen)..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:23

Vraag maar aan HC ROFL

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:25

HC, wat is een B-meisje?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:27

Je vult inderdaad erg veel in Kymalin.
Nee ik pleit niet voor vrije relaties.
Het enige wat ik stel is dat partners hun verwachtingen in heldere en haalbare afspraken moeten vertalen. Dat de uitvoering alleen duurzaam is als beide partners loyaal en eerlijk zijn.

Het gaat mij veel te ver om op een openbaar medium mijn persoonlijke situatie verder uit te leggen. Die is niet relevant.

Wat relevant is, dat wij ónze afspraken hebben en dat dit 'tot-de-dood-ons-scheidt' werkt.
Mijn bedoeling daarmee is aan te geven dat je voor jezelf dient te bepalen wat belangrijk voor je is. Een bepaalde afspraak of een duurzame relatie en wat die duurzame relatie voor jou moet inhouden.
Voor óns is dat geestelijke diepgang, de rest is opleuk en zó hebben we de afspraken gemaakt.
Maak je afspraken zoals jij met jouw partner(s) wil. Maak ze echter BEWUST!

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:29

Jij niet HC, jij trekt steeds de juiste conclusies, begrijpt de intenties van de reacties hier volkomen. Clown

Maar wat is nou een B-meisje, HC?
Je draait een beetje om de hete brei heen..
Laatst bijgewerkt door detour op 16-09-08 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

de term bmeisje stamt uit de tijd dat HC z'n paarden nog in een soort potstal had staan en een stalhulp zocht, liefst een jonge meid in een strak truitje en leuke spijkerbroek.

Die dan 's avonds onder het genot van een wijntje bij het haardvuur samen met z'n vrouw praat over de dingen des levens.. en misschien nog wel meer.

Dat was de functie-omschrijving toch ongeveer HC?

Huertecilla

Arabesk schreef:
Huertecilla schreef:

hc

Reminds me of 'B-meisje'

Haha! Haha! Haha!

Ik bedoel maar. Dat liep ook volledig uit de hand door sprongen naar conclusies op basis van vooroordeel aannames.
De humor ervan ontging ook nagenoeg iedereen Haha!

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:30

Arabesk schreef:
de term bmeisje stamt uit de tijd dat HC z'n paarden nog in een soort potstal had staan en een stalhulp zocht, liefst een jonge meid in een strak truitje en leuke spijkerbroek.

Die dan 's avonds onder het genot van een wijntje bij het haardvuur samen met z'n vrouw praat over de dingen des levens.. en misschien nog wel meer.

Dat was de functie-omschrijving toch ongeveer HC?

Waar hij dan veel diepgang mee kon hebben? Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:31

Nee vrouwen hebben geen diepgang. Daarom splitsten we destijds af van zijn 'and now for something' HK topic af en werden we de 'silly soup plates' omdat vrouwen een diepgang van een soepbord hebben volgens HC

[HK] Silly Soup Plates
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 16-09-08 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:34

HC, als dat zo is, dan begrijp ik werkelijk niet waarom je ermee in discussie gaat... Bloos
Begrijp nu wel wat meer van de manier waarop vrouwen kennelijk vermaakt moeten worden. Beetje onpasselijk... Clown