Je allereerste auto!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: Je allereerste auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:57

Ik heb nu vanaf mei 2007 mijn rijbewijs.
dus nu ruim een jaar.
Op de dag dat ik mijn rijbewijs ophaalde heb ik ook mijn eigen auto gehaalt.
en ik rijd er nu nog steeds mee.

Het is een toyota starlet.
Heerlijke auto'tjes en uitermate geschikt voor een beginnend bestuurder.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:01

Mijn eerste auto was een Corsa, heerlijke autotje, was maar een 1.2 maar toch snel.

Mijn huidige auto heb ik 2.5 jaar, opel Astra uit 1994, 1.4 ltr, gekocht voor 1500 euro en gisteren glansrijk door de keuring.

1 nadeel aan opel en dat is roest aan de buitenkant maar motorisch niet kapot te krijgen.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:08

Dit was mijn eerste autootje, een VW Polo Fox 1.3 uit 1988 Haha!
Fijn autootje, maar wel stokoud en maar vier versnellingen Nagelbijten / Gniffelen

Hij staat nu bij een autobedrijf te koop (ingeruild op de andere)
Afbeelding
Afbeelding

Heb nu een VW Polo 1.6 uit 1995 Ja Gewèldige auto, rijd echt super!
Hij moet me morgen naar het vliegveld in Düsseldorf brengen, dus ben benieuwd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:09

poeh mijn eerste was een ford fiesta die ik helemaal in de poeier heb gereden, daarna aan madza 121 bolhoedje, daarna een fiat brava ( fijne auto), en daarna een nissan micra klein ( even uit nood)
nu lease, eerst een nissan note, en sinds vandaag een spliksplinternieuwe toyota prius

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:28

Opels zijn helemaal zo slecht nog niet zijn eigenlijk nog veel beterder dan de peugeot etc...Behalve waar de peugeot goed in is zijn de stoelen (lekker comfortabele), maar motorisch en lampies etc bij de peugeot gaan ze altijd kapot! En opels zijn ze motorisch helemaal toppie alleen de zittingen zijn niet zo comfortabele (zo hebt elke auto wel zn voor en nadelen).

Maar wij hebben nu 3 auto's voor de deur staan 2 van ons zelf en 1 van vriendlief zn werk. De auto van vriendlief zn werk is een peugeot 207 de nieuwste (heerlijke zitcomfort, alleen heel erg traag). En onze ene auto is een opel corsa C Sport uitvoering 1.4 motor (heerlijke fijne auto lekker snel, en nooit stuk te krijgen), en onze andere auto een Audi A3 1.8 (dit is helemaal de toppie toppie auto heerlijk om mee de weg op te gaan lekkere zittingen etc, en natuurlijk lekker snel, eenmaal het gas der op en gaan met de Audi Haha! ).

Enne even iets: Opels roesten vrijwel helemaal niet mijn vader heeft heel wat opels gehad van cadet tot astra's maar nog nooooooooooooit geen roestplekken eraan opgemerkt. Opels zijn goedkoop en hele goeie auto's en rijden ook heeeeeeeeeel erg lekker, kan ik van de peugeot etc niet zeggen want de peugeot rijd helemaal niet lekker...

Maar toch toef liever in de Audi rond Haha! En voor degene die een hele goeie prijs bied voor onze opel corsa C sportuitvoering 1.4 van het bouwjr 2002 5-drs zullen we zeker erover na denken. Maar tot zolang behouden we hem gewoon, het staat ons niet in de weg en vinden het wel handig ook wel weer 2 eigen auto's (oftewel 3 voor je huis te hebben), alleen de Shelby ontbreekt nog maar deze zal eerdaags nog wel verschijnen... Haha!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:16

Enneh...die Twingo die je op het oog had/hebt (dezelfde als mijne) heeft een distributieKETTING. Kan je een hoop ellende besparen als er wat schort aan onderhoud..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 09:29

noortje schreef:
Siets schreef:
Mijn eerste auto was en is nog steeds een golf cabrio. Wel duurder, maar heerlijk!

jou mag ik Knipoog

ik heb een golf 1 cabrio..ben er super blij mee Knipoog

Hihi, ik heb ook een 1! Geweldige karretjes Kusje

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 10:03

Mijn eerste auto, die ik nog steeds heb, is een nissan micra Lachen
Erg fijn auto'tje, heeft de naam scheurijzer *LOL*

Ik weet al iig welke auto ik hierna wil en dat ik een Seat Ibiza, en dan wel een wat nieuwere uitvoering Lachen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 10:26

Ik heb 4.5 jaar m'n rijbewijs en sinds vorig jaar december mijn eerste eigen auto. Heb mijn moeder haar auto'tje gekregen, zij kreeg een nieuwe Alpha van d'r man.

Ik heb haar 12 jarige rode 205 peugeot gekregen en hij rijdt (nog steeds) prima! Lachen

Afbeelding

Opel Corsa is ook zeker een leuk eerste auto'tje! Vriendinnetje van me heeft die ook gekocht. Voor 1500 euro bij een oudere meneer in Friesland (we wonen zelf in A'dam, dus was wel een stukkie rijden maar voor die prijs).

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:20

mijn eerste auto was een mazda 323 maar daar reed een bmw achterop in de eerste maand. Dus die was totalloss. Dus moest er een nieuwe komen dat was een susuki swift uit 96 gekocht met 149.000 km op de teller 2 jaartjes in rondgereden en toen ging de uitlaat helemaal kapot en zou iets van 600 euro gaan kosten dus heb iki heb ingeruild voor een subaru justy(zelfde model als swift) uit 97 met 35.000 km op de teller. Daar rij ik nu al ongeveer 4 jaar mee en nu 147.000 km op de teller en heb verder geen geke kosten gehad nog niet eens remschijven enz.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 11:30

het wordt denk ik een Ford ka Haha!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:44

Miepie1980 schreef:
Mijn eerste auto was een Corsa, heerlijke autotje, was maar een 1.2 maar toch snel.

Mijn huidige auto heb ik 2.5 jaar, opel Astra uit 1994, 1.4 ltr, gekocht voor 1500 euro en gisteren glansrijk door de keuring.

1 nadeel aan opel en dat is roest aan de buitenkant maar motorisch niet kapot te krijgen.

Mijn fiatje donderdag, zelfde dag als de jouwe dus, niet door de keuring.
Is alleen gelukkig kwestie van remmen afstellen, voor de rest was het een gaaf ding volgens de keurmeester (en toch ook 10 jaar oud).

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 13:50

Ik heb nu 6 jaar mijn rijbewijs maar sinds april dit jaar mijn 1e eigen auto'tje het is een Nissan Micra:

Afbeelding

Die van mij is alleen metallic bordeaux rood en een 5deurs. Ben er nog steeds stiekem een beetje verliefd op! Lovers

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:22

Mijn eerste auto heb ik net een maand. Een Opel Corsa uit ´95. Heb m van mijn ouders over gekocht. Rijd goed!

sylXuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:01

Ik heb nu bijna 2 jaar mijn rijbewijs en ben begonnen met een Nissan Micra uit '94, meteen bij het halen van me bewijsje. Super pittig ding en heeft me nooit laten staan. 2 Maandjes terug ( en 40.000 km's verder ) ben ik overgestapt op mijn nieuwe auto: VW polo 1.4 sportline (2004) waar ik helemaal gelukkig mee ben ( & dat mag ook wel voor dat geld )

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:06

HouVanUtopia schreef:
het wordt denk ik een Ford ka Haha!

leuk!!
ik krijg nogsteeds een big smile als ik een ford ka op de weg zie, ze zijn zo leuk Lovers

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:19

Mijn 1e auto was een Suzuki Swift van toen 8 jaar oud en heb hem ongeveer 4 jaar gehad en hij heeft me nooit laten staan, was superzuinig en ook niet onbelangrijk, goedkoop in de wegenbelasting. Daarna een Ford Fiesta XR2I gehad en ook daar wel plezier van gehad, maar die was uiteraard wat duurder in de benzinekosten. Nu hebben we een VW POLO 1.9 SDI uit 2000 en had eerlijk gezegd wel wat meer verwacht van Volkswagen, maar valt mij toch erg tegen. (hebben hem nu 5 jaar) De meest vreemde dingen gaan stuk en zoals iedereen weet: de lampen zijn niet aan te slepen!

Volgende auto wordt wat mij betreft weer een Japanner hoor!

Succes in ieder geval met het kopen van je 1e auto, wel een beetje spannend toch? Vond het zelf wel stoer toen ik voor het eerst in mijn eigen karretje reed en wilde er de hele dag wel in rijden Bloos . (ging vanzelf weer over gelukkig)

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:20

Heb nu 2 jaar mijn rijbewijs. Mijn eerste auto was een ford fiësta uit '93. Mijn 2de auto was een ford mondeo uit '96. Maar die was toch wat te groot en te duur voor de kleine stukjes die ik rijdt. Nu heb ik een opel corsa uit '95. rijdt perfect. De vorige auto's ook hoor. Mis m'n modeo nog steeds kon zo lekker veel in hihi.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 08:15

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 08:35

Leuk ding, hij is alleen uit het buitenland geimporteerd. Even naar vragen dus.

1996 kan je namelijk niet met dit kenteken rijden Knipoog

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 08:39

Dit is mijn autootje:

Afbeelding

Een opel corsa gsi, inmiddels heb ik er een hoop aan veranderd andere velgen en wat kleine aanpassingen, tot nu toe nooit problemen gehad ik heb de auto zo'n anderhalf jaar. Voor een gsi is ie nog zuinig ook.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:39

Mag ik ook al is het mijn topic niet een vraag stellen? Misschien heeft TS er ook wat aan Lachen

Hebben jullie ook wel eens van een particulier gekocht en een aankoopkeuring laten doen? Ben zelf ook op zoek naar mn eerste eigen autotje, dus leef erg mee met TS. (heb er ook 1 op het oog, spannend Lachen )

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:03

Ik vertrouw het nooit zo, particulier kopen. Zou echt naar een autogarage gaan. Maar dat is mijn mening over een auto kopen Lachen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:11

Ik volg het topic even. Heb net mijn rijbewijs en zal het voorlopig moeten doen met ouders VW passat (wat ook geen ramp is), maar intussen maar even kijken wat de opties zijn voor een eigen.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:32

Ja ik heb mijn auto particulier gekocht en ben er ZEER tevreden over! (Ja het was een onbekende van mij Knipoog).

Er zijn een hoop mensen die van mening zijn dat een garage beter is, maar met een dergelijk oude auto heb je ook in een garage geen garantie. Mijn vriend heeft wel eens een auto gekocht in een garage, maar die auto zat vol met problemen. Nadeel van een garage is dat zij ook altijd hun gelijk weten te krijgen.

ALS je dus voor de veiligheid en betrouwbaarheid naar een garage gaat, ga dan naar een goede! (Er zijn een hoop loesje garages, zoals één in Spijkenisse, ik spreek uit ervaring.