Al mijn geld van me bank afgehaald. :'(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

Re: Al mijn geld van me bank afgehaald. :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:39

zo dit is echt zooo k.ut voor je Ach gut
ik ben zelf ook student en zou me nog niet kunnen indenken als al mijn geld waarvoor ik zovele uren moet kloppen dat ik spaar voor spullen voor mijn paardje plots van mijn bank is Bloos!

ik hoop écht dat je je geld nog op de een of andere manier terug kan krijgen dit is zoo rot voor je plots vallen al je plannen in duigen.. Ach gut

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:38

@ Chiqa, ik heb het topic wel volledig gelezen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:44

auk schreef:
@ Chiqa, ik heb het topic wel volledig gelezen Lachen

Dan is je zin hartstikke krom Haha! Haha!

auk schreef:
Want ik neem niet dat iedere wildvreemde van iemand de pincode kent

Oftewel? Verward

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:03

ik vind dit zo een vaag verhaal,want zonder je pincode valt er gewoon niks te pinnen...en toen ik dit van je las wist ik het zeker Tong uitsteken

[quote="x_manon_x"]Ik krijg sinds ik werk geen kleedgeld meer, eerst kreeg ik het in de maand maar omdat ik het allemaal in een keer uitgaf kreeg ik het per week.. dat was wel wat makkelijker. Trouwens mijn kleedgeld + zakgeld zat bij elkaar. Kreeg geloof ik €60 kleedgeld.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:18

Moet je voor het kijken op internetbankieren niet ook je pas hebben om in te loggen ??
Hier althans Haha!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:30

Jeetje wat een rotsituatie.
toch rest bij mij ook nog de vraag of het idd geen bekende is geweest?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:34

Franske schreef:
Moet je voor het kijken op internetbankieren niet ook je pas hebben om in te loggen ??
Hier althans Haha!

Dat heeft de TS al eerder uitgelegd: bij de Postbank kun je om te internetbankieren inloggen zonder pas.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 00:30

Moderatoropmerking:
Er zijn vaker topics geweest, die door anderen ongeloofwaardig werden gevonden, maar gewoon waar bleken te zijn. Als jullie allerlei wilde theorieën hebben over hoe de TS het zelf gedaan zou hebben, dan is dat prima. Maar het is niet de bedoeling om die hier te plaatsen en op die manier TS aan de schandpaal te nagelen, zonder dat je een flauw idee hebt van wat er werkelijk gebeurd is.

Negen van de tien keer zijn dit soort verhalen op Bokt gewoon waar en er is geen enkele reden om aan te nemen dat het nu niet zo is. Dus graag ontopic, zonder allerlei speculaties.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:43

Wat een vreselijk verhaal!!

Ik ben een keer gsm en geldbeursje gepikt geweest op de volgende manier:

We waren in een snookercafé, stonden aan een pooltafel. Naast ons staat ook een stel gasten te poolen. Pooltafels stonden dicht bij een muur, aan die muur hing een soort 'toog' die de hele zaal dus rond ging, om je drankjes op te zetten, hier lag mijn jas dus op. Mijn jaszak was dicht dmv een knoop, en naast mijn gsm en geldbeursje zat er nog heel wat brol in: sleutels, zakdoek, papieren, geloof me, die zak zat barstenvol.
We hebben 1 spelletje pool gespeeld, ik ben nooit verder dan 3 m uit de buurt van mijn jas geweest, we waren met 4 mensen waarvan er 2 de hele tijd tegen die toog geleund stonden op ong. 1m van mijn jas.
In het begin had ik nog een drankje betaald en gsm gecheckt.

Ik kom buiten en enkel deze zaken waren weg, knopje van mijn zak was weer dicht.

Mensen: je kunt ahw recht op iets staan kijken en het niet zien! (en daar is letterlijk bewijs van, zoek vanavond wel even dat filmpje op).

Manon: wat een vreselijk verhaal! Ik zou hier echt gewoon helemaal kapot van zijn. Veel sterkte!
Gaat het om een erg groot bedrag?
Ik hoop dat je wat geld terugkrijgt!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:49

Karin schreef:
Franske schreef:
Hier althans Haha!

Dat heeft de TS al eerder uitgelegd: bij de Postbank kun je om te internetbankieren inloggen zonder pas.

Maar dan kun je nog geen geld overschrijven. Daar heb je een TAN code voor nodig, deze heb je of op een briefje of krijg je via een sms. De eerste hebben ze vast niet gejat. De tweede zou na te zoeken moeten zijn.

Ik vind het een behoorlijk ongeloofwaardig verhaal. Ze hebben dus de pinpas van TS gepakt uit haar portemonnee. Vervolgens hebben ze de pincode gevonden/afgekeken en gepind. Maar jij hebt niets gemerkt dat ze je portemonnee in handen hadden en weer terug gestopt? Als ze je pas willen jatten ze wel je hele portemonnee en gaan ze niet al die moeite doen om hem terug te stoppen.

Heb jij niet gewoon je pinpas in de automaat laten zitten? Met het scherm open. Je zou niet de eerste zijn, ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ik ging pinnen en de persoon voor mij de pas erin had laten zitten. Gelukkig kon ik haar nog bereiken maar anders had ik op haar pas kunnen pinnen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:56

Ik zit echt met verbazing te lezen hoe vol ongeloof er een paar zitten hier. Mensen, kijken jullie het nieuws niet? Dit soort dingen gebeuren echt! En als ze bijvoorbeeld de pinpas wel heeft teruggeschoven, maar hij stak een klein stukje uit? Het is al rot genoeg dat al haar geld weg is, en dan gaan er hier nog een paar lopen speculeren. Doe dat fijn niet, ik vind het namelijk niet een typisch ongeloofwaardig verhaal.

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:59

Weetje zeker dat het niet iemand is die je kent die dit heeft gedaan?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:01

Caira, de automaat slikt na enkele seconden je pas automatisch in. Als je geld op hebt genomen kun je niet weer terug naar het menu om weer geld op te nemen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:01

Caira schreef:
Karin schreef:
Franske schreef:
Hier althans Haha!

Maar dan kun je nog geen geld overschrijven. Daar heb je een TAN code voor nodig, deze heb je of op een briefje of krijg je via een sms. De eerste hebben ze vast niet gejat. De tweede zou na te zoeken moeten zijn.

Dat weet ik, ik heb een betaalrekening bij zowel de Postbank als de Rabobank dus ben op de hoogte van de procedure en de verschillen. Lachen

Maar wie heeft het er hier over dat er een overschrijving heeft plaatsgevonden? Verward Uit het verhaal van TS maak ik op dat zij heeft ingelogd via internet op haar rekeningoverzicht bij de Postbank en dat ze er op die manier achter is gekomen dat er geld van haar rekening is gepind. Ik leid uit haar verhaal niet af dat iemand anders dan zij via internetbankieren geld heeft overgemaakt.
Laatst bijgewerkt door Karin op 09-09-08 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:02

Als het echt ongeloofwaardig zou zijn had de TS wel een paar miljoen op de bank gehad en loofde ze een beloning uit als wij haar dat geld zouden terugbezorgen Haha!.

Echt rot TS Ach gut Ik hoop dat je in elk geval een deel van je geld weer terug ziet...

Maar misschien is het wel een flauwe bekende geweest die wacht met teruggeven tot 1 april, of een leuk paardje voor je koopt Haha!.

Of candid camera Haha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:03

dat enkele seconden valt dus wel mee als iemand al helemaal weg gelopen is bij de automaat en de volgende persoon er al staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:07

Jeetje wat balen, wat heeft bank/politie kunnen doen ? Bij meeste pinautomaten staat tegenwoordig wel een camera. En doordat ze zonder je pincode geld van je rekkening konden halen zou mogelijk moeten zijn om op postbank te verhalen omdat hun beveiligingssysteem niet deugt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 12:48

Waarom zou ts dit verhaal verzinnen of het geld zelf van de rekening af halen.
Vind ik een rare speculatie.
Ik vind het erg vervelend voor ts en hoop dat alles op de pootjes terrecht komt.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 12:51

@Caira.. kijk jij nooit het nieuws? Dit gebeurd vaker hoor Knipoog

Caira schreef:
Maar dan kun je nog geen geld overschrijven. Daar heb je een TAN code voor nodig, deze heb je of op een briefje of krijg je via een sms. De eerste hebben ze vast niet gejat. De tweede zou na te zoeken moeten zijn..

Dit is hier helemaal niet aan de orde aangezien het 'gewoon' via een betaalautomaat gejat is en dus niet via internetbankieren Lachen

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 12:52

Caira schreef:
dat enkele seconden valt dus wel mee als iemand al helemaal weg gelopen is bij de automaat en de volgende persoon er al staat.

maar dat wil niet zeggen dat je dan weer terug kan naar het scherm om geld te pinnen Lachen Of kan dat wel?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:06

Is er binnen je vriendenkring of familiekring misschien iemand die je bij je portemonee kon? Helaas hoor je nog wel eens dat een broertje/zusje of een toch-geen-vriend met het pasje van een bekende gaat pinnen. Hopelijk is dat niet het geval. Maar hiervoor moet je toch wachten op de camerabeelden, want los iemand beschuldigen gaat natuurlijk niet...

Maximaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:09

Ik heb het zelf ook aan de hand gehad al is het nu weer 5 jaar geleden. Was lekker aan het winkelen met mijn kids,peutertje aan de hand en een drukke winkel. Had even daarvoor geld gepind van 2 rekeningen van mijzelf en van mijn partner. Loop met kind aan de hand en andere 2 kids vlak bij mij in kledingrekken te kijken. Liep wel heel de tijd een vrouw bij mij in de buurt maar ik was druk met kids en kleding en vond het mens wel wat irritant maar verder geen aandacht aan geschonken. Dochtertje van mij werd onder de voet gelopen door het mens ik word boos en buk om mijn kind overeind te helpen, kom omhoog en weg was mijn tas. Gewoon afgesneden had alleen de hengsels nog om mijn schouder. Alles was weg, portemonee, paspoort, mobiel enz enz. Ben gelijk naar de bank gegaan om de rekeningen te blokkeren maar wat bleek ze waren zo rap geweest er was van beide rekeningen 1000 euro afgehaald. Ben hier echt goed ziek van geweest. Had signalement alles maar kreeg van de bank niet mijn geld terug ik was onzorgvuldig met mijn pas omgegaan.Mocht hem dus niet in mijn tas bewaren maar waar ik hem dan moest laten konden ze geen antwoord op geven.Ik heb ook geen idee hoe ze aan mijn pincode zijn gekomen volgens de politie zijn ze aan het spiegelen geweest en hebben ze op die manier beide codes over kunnen nemen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:12

De bank wilt dat je zoveel mogelijk met je pincode betaald, want dat is veilig... maar zodra je pas waar en hoe dan ook gejat wordt.. is het nog je eigen schuld Scheve mond
Gestoord

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:14

@yommie wat vals! maar goed mods hebben er verder al iets over gezegd.

Dat je je pasje laat vallen, kan ik bedenken (ben zelf zo'n oen) helaas tref je dan nog de verkeerde aan die er misbruik van maakt. Er zijn zoveel dingen te bedenken, maar goed het gaat erom dat jij nu de juiste stappen onderneemt om je geld nog terug te kunnen krijgen. aangifte idd, neem op rustig moment nog even de tijd door dat je in de stad was. Laat iemand even met je meedenken. Ken idd uit werkervaring de verhalen van broertje/zusje, niet leuk om over na te denken, maar hou iig allemogelijkheden even open om zehopenlijk snel weer te kunnen lozen Knipoog

Laat je nog goed voorlichten door de bank hoe en wat over eventuele tegemoetkoming en maak afspraken met ze, nog meer druk maken heeft geen zin,hou je hoofd koel en ga je hier in ieder geval niet zitten verdedigen. dat zouden degene moeten doen die je pas nu hebben Ach gut

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:18

Getver wat vervelend; je pas weg en al je geld op genomen. Dat is echt heel erg zuur. Ik hoop dat ze een beetje vaart maken met het uitzoeken. Maar vaak duurt het even voor je weer geld terugkrijgt.

Met de postbank kun je inderdaad gewoon via internet je bankzaken opvragen, dus dan kun je zien dat je rekening is leeggehaald door een geldopname. Wat zal dat schrikken zijn geweest TS. Heel veel sterkte in ieder geval!