Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:14

Vandaag was het weer feest Haha!. Trein komt niet, maar omroepen of de vertraging op het bord zetten was blijkbaar teveel moeite. Moet nu terug naar Utrecht maar er schijnt nu ook nog eens een defecte trein te staan tussen Woerden en Utrecht, dus ben benieuwd...
De NS kan weer een geldterugbijvertraging-formulier verwachten Knipoog.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:31

Misser schreef:
Vandaag was het weer feest Haha!. Trein komt niet, maar omroepen of de vertraging op het bord zetten was blijkbaar teveel moeite. Moet nu terug naar Utrecht maar er schijnt nu ook nog eens een defecte trein te staan tussen Woerden en Utrecht, dus ben benieuwd...
De NS kan weer een geldterugbijvertraging-formulier verwachten Knipoog.

Ja was weer party op Utrecht! Ging bijna naar Amersfoort, later naar Enschede, ipv Gouda. Tong uitsteken

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:34

Vandaag was wel drama ja. Door die storing bij Amersfoort. (Altijd Amersfoort hè Nagelbijten / Gniffelen )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:36

Maar ja, niet alleen met de trein hoor, de verkeersinformatie zegt dat er 100 km file meer staat dan normaal op dit tijdstip... Teveel mensen die teveel willen reizen, daar komt het eigenlijk op neer. Auto of trein maakt helaas niet zo veel uit.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:39

Idd, naar dordrecht niet, naar amersfoort niet.. Zwolle-amersfoort ook niet helemaal oke als ik goed onthou.. Vanaf utrecht reden er geen treinen naar Groningen dus dat betekende eigenlijk dat er van Den haag of Rotterdam tot Amersfoort geen treinvervoer was naar Groningen.

Ach ik vond het lekker druk en een goed excuus om de stad in te gaan om lekker in zonnetje te gaan zitten (meegegaan met een vriend die richting amersfoort moest) . Ben net terug alleen wel vervelend dat Utrecht tot Leiden; de vakantie is duidelijk voorbij. Spits extreem druk en ik snap niet waarom ze de dubbeldekkers (paarse treinen) niet hebben gebruikt.. Wij waren letterlijk sardientjes in blik.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:57

Ik vind de trein heerlijk!
Beetje gesprekken van anderen afluisteren (:D) Muziek luisteren, naar buiten kijken en relaxten Lachen

Vertragingen ed, nee niet leuk. Maar als het om max 10 minuten gaat vind ik het niet zo probleem. Heb ondertussen ook wel geleerd dat drukmaken niet helpt. Komt die trein echt niet eerder van Clown
Gisteren wel even balen omdat een hele trein uitviel (leuk, mensen die er voor springen...) maar gelukkig was de NS zo vriendelijk een andere trein in te zetten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:16

Inoterry schreef:
Unwritten schreef:
Ik heb dat over de airco van een conducteur zelf Knipoog Aangezien ik nogal een OV freak ben praat ik vrijwel altijd met ze etc Ja

En toch kunnen we niks instellen, hooguit resetten Knipoog . We hebben een aan/uit knop, en als je die een minuur uit houdt reset je de boel, en met wat mazzel doet de airco dan weer normaal.

Dan heeft de conducteur mij niet de waarheid verteld Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb zelf ook nog wel eens de neiging dat als het echt te koud of te warm in de trein is.. ik op een van de grotere stations uitstap en de volgende neem Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:16

Vandaag was het tussen Rotterdam en Utrecht ook niet lekker, sprinter reed gelukkig wel. Maar er hing me een diarreelucht in Nagelbijten / Gniffelen En dat is echt elke keer Verward

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:42

Shadow0 schreef:
Teveel mensen die teveel willen reizen, daar komt het eigenlijk op neer. Auto of trein maakt helaas niet zo veel uit.

Dat is dus ook wat ik in een eerdere post probeerde te zeggen. Hoe meer mensen massaal van A naar B willen, hoe groter de kans op opstoppingen en vertragingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:43

Uhuh, en ik hoorde op tv (in het stuk over hoogbouw op de Randstad, wordt nog lekker vol hier dan Nagelbijten / Gniffelen ) dat ze het NS treinsysteem zodanig willen aanpassen dat het een metrosysteem wordt.. om de paar minuten een trein op elk traject.. komen ze dan niet gigantisch aan een materieeltekort? Nagelbijten / Gniffelen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:45

Zelfs hier in het oosten gaat vanaf december in de spits elk kwartier een stoptrein rijden (nu nog elk half uur en daarbuiten elk uur). Ik ben ook al benieuwd hoe ze dat willen gaan doen met materieel, hoewel ik met uitbreiding van de dienstregeling op zich wel blij ben. En straks ook nog de nachtnetverbinding met de Randstad erbij vanaf Enschede. Lachen

Just_Crazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:46

Trein van Breda naar Den Bosch half 8, geeeeen succes kan ik je zeggen!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:46

Ik heb op zich geen hekel aan de trein, alleen de reis die ik moet maken om thuis te komen is me toch echt iets te lang naar mijn zin. De eerste 2 uur vermaak ik me prima. Boek erbij, naar buiten kijken, mensen kijken. Maar daarna slaat de verveling toe, dan wil ik er wel weer uit, stukje lopen etc.
En ik zit ook altijd op de drukste tijden in de trein, en dan zeker rond Utrecht is het een ramp, en grote kans dat je dan moet staan. Niet fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:59

Karin schreef:
Zelfs hier in het oosten gaat vanaf december in de spits elk kwartier een stoptrein rijden (nu nog elk half uur en daarbuiten elk uur). Ik ben ook al benieuwd hoe ze dat willen gaan doen met materieel, hoewel ik met uitbreiding van de dienstregeling op zich wel blij ben. En straks ook nog de nachtnetverbinding met de Randstad erbij vanaf Enschede. Lachen

Uhuh bij dieren hebben ze ook al wijzigingen in de regeling doorgebracht, intercity rijdt nu door naar roosendaal en er zijn er 2 toegevoegd. De oude 'dikneuzestoptrein' die reden als intercity's (Plan V en T officieel) zijn weer vervangen door dubbeldeks Ja (Met slechte airco).

Hier rijden ze in de spits elk kwartier, en erbuiten elk halfuur. (En ik woon net buiten rotterdam Ja )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:59

Mocca schreef:
Ik heb op zich geen hekel aan de trein, alleen de reis die ik moet maken om thuis te komen is me toch echt iets te lang naar mijn zin. De eerste 2 uur vermaak ik me prima. Boek erbij, naar buiten kijken, mensen kijken. Maar daarna slaat de verveling toe, dan wil ik er wel weer uit, stukje lopen etc.
En ik zit ook altijd op de drukste tijden in de trein, en dan zeker rond Utrecht is het een ramp, en grote kans dat je dan moet staan. Niet fijn.

En dan vanaf Gouda nog met de lightrail? Nagelbijten / Gniffelen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:02

Ja met de lightrail...als ik het geluk heb dat die rijdt.
Hoe vaak daar wel niet iets mis mee is!
Eerst hier in Leeuwarden lopen naar bushalte, dan met de bus, dan met de trein, overstappen, weer met de trein. Wachten op de lightrail (of paps bellen: "kom je me halen, hij rijdt niet..."), en dan in Waddinxveen nog naar huis lopen.
Hele reis moet ik zeggen. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:02

Uhuh, ik kwam een keer terug uit leiden, en vriendin van me gaat altijd met de lightrail, dus ik met haar mee. Kwamen we dus niet verder dan Waddinxveen, wij daar de bus naar Nesselande gepakt om daarvandaan te lopen naar Nieuwerkerk Clown

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:07

Met de trein reizen vind ik niet zo erg, dat gaat bij mij meestal wel vlot. Ik reis iedere werkdag tussen Gouda en Ede-Wageningen. Dit is zo'n 50 minuten. Ik merk wel dat als er vertragingen zijn het bijna altijd een seinstoring is bij Woerden. Gister zat ik in de trein naar Utrecht, staan we bij Woerden stil omdat er een storing is, moesten we een stuk terug achteruit om van spoor te wisselen, daarna gingen we weer richting Utrecht, was wel apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:08

Uhuh, Woerden is beetje probleempunt, ik moet vanaf maandag elke dag met de Sprinter van Nieuwerkerk / Gouda naar Amsterdam Muiderpoort, via Woerden.. zal mij benieuwen hoe vaak het fout gaat. Vandaag was het daar ook weer mis namelijk..

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:15

Treinen.. liever niet!
Ons avontuur in België afgelopen vakantie kwam ons in het geheel een beetje duur te staan.. maar de prijs van dat treinkaartje alleen al was duur!?

Retourtje, 2 personen van Antwerpen naar Lille (Noord-Frankrijk, kleine 2 uur reizen) kostte €85,00 .. Ben ik nou zo'n zeikwijf dat niet gewend is aan die treinkosten of is dit echt gewoon duur? Huilen van het lachen

Een aantal jaar geleden gingen we ook met de trein (ik was denk 6 of 7) en we moesten in totaal 7 keer overstappen en we waren de hele dag onderweg. Huilen van het lachen De bestemming weet ik helaas niet meer, maar sindsdien gingen we nooit meer met de trein. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:17

Uhh... dat is best duur.. maar ik denk dat het komt omdat je zowel met de belgische als franse spoorwegen te maken hebt dan Ja

Retourtje groningen vol tarief zit je ook al snel op de 30 voor een 2e klas Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:17

Ik zou wel een keer willen dobbelen in de NS, gewoon naar Utrecht gaan, gooien met 3 dobbelstenen, naar het spoor gaan wat gelijk is aan het nummer van je dobbelstenen, en dan naar dat eindpunt, weer dobbelen etc Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:20

Spoorwegen in de UK zijn ook duur, met name enkele reis. Met een retourtje ben je soms zowat net zo duur uit als met een enkele reis op hetzelfde traject. Daar reis ik dan ook bij voorkeur met de National Express (soort Interliner zeg maar).

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:21

Unwritten schreef:
Ik zou wel een keer willen dobbelen in de NS, gewoon naar Utrecht gaan, gooien met 3 dobbelstenen, naar het spoor gaan wat gelijk is aan het nummer van je dobbelstenen, en dan naar dat eindpunt, weer dobbelen etc Haha!

mag ik me je mee doen? Dat lijkt me zo gaaf Haha!
Ik heb wel eens in de auto 3 uur lang de bordjes andere richtingen gevolgd, kom je ook langs de meest gekke plaatsjes Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:22

Toen ik nog studeerde en dus mijn OV nog had, had ik als doel om het hele spoorwegnet van Nederland afgereisd te hebben. Ik tekende alles in op een spoorkaartje. 't Is me niet gelukt trouwens, na een dagje treinen op trajecten als Almelo - Mariënberg - Emmen en dan via Ommen richting Zwolle en nog 'even' langs Kampen had ik het wel zó gehad... Treinreizen moeten wel functioneel zijn. Haha!