Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lynske78 schreef:Nou wat ik hier van vind.... Zal mijn mening hierover maar niet delen. Maar meid je bent nog zo jong geniet eerst eens van het leven voor je je eigen ergens voor bekeert.
Winkie schreef:Alle extremisten van elk geloof zijn eng. Zowel van de islam, het christendom etc.
Het lijkt me dan niet echt zinvol om afgrijselijke voorbeelden te noemen zoals eerder genoemd.
Dan zijn er ook genoeg voorbeelden van het christendom te noemen.
Ik vind dat er (te) negatief gedacht wordt over de islam. Zoals Nathalie aangeeft: Je kan er je eigen draai aan geven.
Wat ik wel vind is dat de TS veelste jong is om zo'n beslissing te nemen. Ik ben het dan ook absoluut niet eens met Nathalie dat je dat TS zich nu al moet laten bekeren.
Als je 17 bent denk je daar normaal gesproken ook niet over na (lijkt mij). Dit komt dus door de invloed van Ts haar vriend. ( Let op : is mijn eigen conclussie)
Het is niet zomaar een club waarvan je je lidmaatschap van kan opzeggen als het toch niet zo bevalt.
Als ik de TS was zou ik me in het geloof verdiepen en er over 5 jaar nog eens over na moet denken of dit echt is wat je wil.
Winkie schreef:Ik ben het niet eens dat leeftijd geen rol speelt. Je kan in mijn ogen nog niet genoeg objectief nadenken als je 17/18 bent.
Op mijn 5de geloofde ik voor 100% in sinterklaas en op mijn 16de dat ik voor altijd bij mijn eerste vriendje zou blijven.
Achteraf bleek beide een grote illussie![]()
Nu kan je bijna nooit iets zeker weten maar waarom zou je niet eerst 5 jaar gaan verdiepen in geloof, volgens de regels gaan leven etc.
Over 5 jaar is de TS dan 22/23 jaar oud en heeft ze meer levenservaring en kennis opgedaan en weet ze dus beter waar ze aan begint.
torette schreef:Voor de TS: Wat als je straks lekker met je vriendinnen naar het strand wil? Ga je dan in burkini? Of straks als je een kindje hebt en naar het babyzwemmen wilt? Misschien wil je een keer uit eten met vriendinnen? (halal vlees enz)
Ik vind dat je er nog maar eens goed over na moet denken!
Succes met je beslissing verder!
Moelie schreef:Hmm dit snap ik dus echt niet, snap echt niet dat je dit wilt. Dat je interesse hebt in de moslim oke, dat is nog wel 'normaal' maar dat je ook meteen een moslim wilt worden!?![]()
Ik zou er maar eens heeel goed overna denken als ik jou was, want die moslims (vrouwen) mogen echt niet veel hoor. Die mogen niet eens al der eigen keuzes maken, nou zou echt dom zijn als je daarvoor zou kiezen.
En idd, denk je dat je dan nog mag paardrijden? Heb namelijk wel eens gehoort dat dat dan niet mag wegens kan op uitscheuren ofzoiets.
Dus meid, denk er eens goed overna.. wil je er zoveel voorop geven? Je bent nog maar 17 jaar! Geniet van je jeugd joh, moslim worden kan toch nog altijd? Als je wat volwassener bent denk je er miss heel anders over. En dadelijk gaat het uit tussen jou en je vriend en dan wil je het miss wel helemaal niet meer. En wat vinden je ouders hiervan?
Jaimyliefje schreef:even wat tips omtrent de ramadan: het is niet de bedoeling (dit doen een boel mensen wel) dat 's avonds helemaal vol moet gaan proppen met eten, en 's ochtends. Ook is het de bedoeling dat je eveneens niet drinkt (een hoop mensen denken dat dit wel mag maar dit is zelfs het belangrijkste) en uiteraard mag je ook geen seks hebben. Alcohol is altijd verboden terrein maar tijdens de ramadan al helemaal.
Het doel van de ramadan is om je in te leven in de arme, hongerlijdende mensen. Diegene die het slechter hebben in deze wereld. Maar ook om je op de proef te stellen.
Naar mijn idee hoef je, om je te bekeren, niets meegekregen te hebben van thuis uit. Geloof is het gevoel, geloof is een steun en een troostende schouder, geloof is iets waar je je naar moet bekeren als je gelooft in de manier van leven die er aan vast zit. En om te geloven, moet je wel een eigen mening kunnen hebben, en niet klakkeloos alles over een bepaald geloof van een ander aannemen. Je bepaalt je eigen vrijheden..
Nouks schreef:Jaimyliefje schreef:even wat tips omtrent de ramadan: het is niet de bedoeling (dit doen een boel mensen wel) dat 's avonds helemaal vol moet gaan proppen met eten, en 's ochtends. Ook is het de bedoeling dat je eveneens niet drinkt (een hoop mensen denken dat dit wel mag maar dit is zelfs het belangrijkste) en uiteraard mag je ook geen seks hebben. Alcohol is altijd verboden terrein maar tijdens de ramadan al helemaal.
Het doel van de ramadan is om je in te leven in de arme, hongerlijdende mensen. Diegene die het slechter hebben in deze wereld. Maar ook om je op de proef te stellen.
Naar mijn idee hoef je, om je te bekeren, niets meegekregen te hebben van thuis uit. Geloof is het gevoel, geloof is een steun en een troostende schouder, geloof is iets waar je je naar moet bekeren als je gelooft in de manier van leven die er aan vast zit. En om te geloven, moet je wel een eigen mening kunnen hebben, en niet klakkeloos alles over een bepaald geloof van een ander aannemen. Je bepaalt je eigen vrijheden..
En wat als het net tijdens de Ramadan nog 25+ graden wordt? Mag je dan overdag eigenlijk nog steeds niet drinken? Lijkt me best link, met warm weer zo weinig/niets drinken overdag...
elbeauty schreef:Ik vind het ook heel jammer dat er zo negatief word gedaan over de Islam. Ik moet wel zeggen dat ik eerst ook altijd dacht dat die vrouwen een hoofddoek op moesten en al die dingen. Maar nu ik me er in verdiep heb weet ik dat het niet zo is.
Nathalie schreef:Wel wil ik zeggen dat als je je bekeerd omdat je gaat trouwen, dus voor je vriend, dat ik dan niet vind dat je je bekeerd. Je bent pas moslim als je voor de volle 100% geloofd, eerder niet.. Dus geloof je niet maar bekeer je voor je vriend, dan kun je je net zo goed niet bekeren vind ik persoonlijk.
KiWiKo schreef:Lieve nathalie............. ik heb in zalen wekelijks jaren achtereen moslimbruiloften gewerkt......... vrouwen links, mannen rechts........ maar wel dozen wiskey er doorheen.........