rebati schreef:Omdat dat ook niet is. en het is niet peuteren, als je 1 sneetje horizontaal maakt pluk je zo beide ballen eruit. Die hoef je niet op te zoeken.
Zoals jij het omschrijft gaan er hele vingers in dat biggetje opzoek naar een bal...
Oooh, dus er wordt 'gewoon' zonder verdoving een sneetje in de balzak gemaakt,
de twee ballen worden 'zo' eruit geplukt
en het beestje wordt teruggezet tussen 599 andere biggetjes.
Ja hoor pff
, de moeder ligt bij haar nestje van on ongeveer 12 biggetjes,daar gaan de biggetjes dus ook terug bij.(of nog dichtgenaaid? dat heb ik even gemist, geen idee)
Is niet nodig zo klein is het,het sneetje wordt ontsmet en groeit snel terug dicht. Nee, als je het zo brengt, is het ineens helemaal niet erg meer.

Dan snap ik ook niet wat er zielig aan is hoor, pfoe, alsof zo'n biggetje het voelt als je onverdoofd in z'n balzak -totaal niet gevoelig- snijdt en z'n ballen eruit haalt. Natuurlijk voelen ze dat niet

Biggen hebben namelijk geen gevoel (?).
ze voelen het amperDenk dat we voortaan honden ook meteen op zeer jonge leeftijd op deze wijze moeten castreren...
waarom doen we dat eigenlijk niet gewoon, wat is daar dan mis mee? Niks toch? Een goede DA doet dat dan binnen een paar seconden en zo'n pup weet toch niet wat 'm gebeurt... helemaal NIETS mis mee. Laten we voortaan hengstenveulens ook maar meteen zo doen, prima. Snap niet dat dat niet al gedaan wordt eigenlijk, als ik zo hoor hoe vreselijk handiger, sneller en vriendelijker het castreren van een zeer jong dier zonder verdoving toch is!