vriend een nacht in cel voor 50 euro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: vriend een nacht in cel voor 50 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:08

zydeco schreef:
verder ben ik niet helemaal gediend van pm's met de boodschap dat ze mijn vriend langer achter de tralies moeten zetten zonder eten en drinken dat hij het dan wel afleerd
we hebben het over een persoon geen hond (daar doe je het al niet eens mee )

of dat de politie hem maar even moet afranselen om te kijken hoe hij er dan over denkt

dit gaat te ver en helaas kan ik niet op pm's temmen maar ga het wel door geven en ik vind dat wat laf
zeg het dan in het topic

jeetje dat is idd wel heel laf!!! Slaat ook volledig nergens op... probeer je er niet teveel van aan te trekken want het slaat gewoon nergens op.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 18:11

russel schreef:
Als ik zo je begin tekst lees, snap ik niet dat de politie op je stoep staat en jij bent 2 x verhuisd, aanmaningen en andere berichten heb je niet kunnen ontvangen??

Ik snap sowieso niet dat je die 50 euro niet betaald en je vriend een nacht laat zitten. Misschien ook maar beter zo. Idd kost het de samenleving veel geld zo een type die niet wil betalen. Jammer met zulke mensen krijg je een vertekend beeld.

Ik vind het geen smakelijk verhaal, eerder zeer triest, ik zou me rot schamen.

vind het een beetje jammer want hoe kom je nu op niet betalen ?
ik ben gelijk vanmiddag gaan betalen , dus niet willen betalen is ook niet aan de orde
en vriend is al lang weer thuis
staat ook al in een veel eerdere reactie van mij Knipoog

door verhuizingen is dat helemaal mis gegaan en als ik de aanmaning onder ogen had gekregen was hij meteen betaald dit heb ik ook in het topic al eerder gezegd
dus dat is niet aan de orde
het enige wat ik daar verder eerder aan had kunnen doen is een goed verhuisbericht doorgeven
dat heb ik bij de eerste ook gedaan maar de 2 e verhuizing is het wat betreft het cjib niet gedaan
maar ik wist ook niet dat ik (vriend) een boete had

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:17

Na een eerste aanmaning weet je al wat er gaat gebeuren. Ik vind het nog steeds niet om krom van het lachen te zijn. Vraag mij trouwens wel af of het oorspronkelijke bedrag 50 euro was het het uiteindelijke bedrag met verhoging veel groter was. Boetes lager dan 50 euro ken ik niet, zeker niet na een 2e aanmaning waardoor er dwangmiddelen worden gebruikt. Klopt je verhaal wel helemaal?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:21

zydeco schreef:
xDramaQueen schreef:

ze zei al, 2 ziekendagen zijn op kosten van hemzelf, ben bang dat meneer thuis zit.

wederom beter lezen alsjeblieft
en van ''meneer '' ben ik niet gediend
probeer netjes naar jou te luisteren/ lezen
zou het ook andersom kunnen ?

pardon? meneer is een meneer, ik had ook kennen zeggen die eikel. wat wil je dan horen, prins huppelepup?
Chiqa schreef:
xDramaQueen schreef:
ze zei al, 2 ziekendagen zijn op kosten van hemzelf, ben bang dat meneer thuis zit.

Sinds wanneer zijn ziektendagen op kosten van jezelf, dat gaat op kosten van de baas.
Laat ik hopen dat ik dit verkeerd interpreteer en meneer gewoon een eerlijke vrije dag heeft ingeleverd. Lachen

Wat ik niet snap is het nonchalante gedrag van TS, okay het is geen wereld bedrag, maar het gaat om het principe.
Ik heb in mijn hele leven 2 boetes gehad, en wist niet hoe snel ik ze moest betalen, ze doen me nog pijn als ik dr aan denk, wat zonde van het geld en bovendien hoe kon ik zo stom zijn.
Zo'n bekeuring brandt hier dus in mn zak om niet meer te vergeten, leer dr wel van.

Dit zie ik in dit verhaal helaas niet terug, en dat vind ik nogal nonchalant.

Ik zeg dat niet, maar de ts gaat daar vanuit, vandaar dat de TS het vast niet erg vind dat hij nog een dag thuis zou blijven.
voor zover ik weet zijn er helemaal geen ziektedagen op kosten voor jezelf maar wie ben ik Nagelbijten / Gniffelen

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 18:27

russel schreef:
Na een eerste aanmaning weet je al wat er gaat gebeuren. Ik vind het nog steeds niet om krom van het lachen te zijn. Vraag mij trouwens wel af of het oorspronkelijke bedrag 50 euro was het het uiteindelijke bedrag met verhoging veel groter was. Boetes lager dan 50 euro ken ik niet, zeker niet na een 2e aanmaning waardoor er dwangmiddelen worden gebruikt. Klopt je verhaal wel helemaal?

de aanmaning hebben we nooit gehad en daarom was het een verrassing dat ze zo bij ons voor de deur stonden
het oorspronkelijke bedrag was 22,00 voor rijden zonder licht (voor en achter)
ik weet niet exact hoeveel de verhogingen in procenten zijn meen de eerste 15 %

wij zijn 2 keer verhuisd in die tijd en hebben dat niet doorgegeven aan deze instanties
dat is de reden dat we niet betaald hebben

(en ja dat is zeker eigen schuld)

@DQ ergens van uit gaan en de waarheid zit een groot verschil tussen
en in een eerdere post heb ik de ziektedagen uitgelegd Knipoog
Laatst bijgewerkt door Zappa op 28-08-08 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:28

xDramaQueen: via een uitzendbureau zijn er vaak wel een aantal ziektedagen voor eigen kosten. Toevallig weet ik dit omdat mn broer laatst ziek aan het werk ging omdat hij anders geen geld kreeg.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:30

met uitzendbureau heb ik geen ervaring weet ook dus niet hoe dat zit, maar ik had dat iniedergeval niet bij vaste werkgevers Ja

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:31

nee bij vaste banen gebeurd dat volgens mij ook niet. Echt een uitzendbureau grapje.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 18:32

daarom hamer ik ook op een beetje lezen Knipoog
dat voorkomt misverstanden en aanname's

want een uitzendbureau is het geval hier

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:32

Ik ga mij in de hele discussie over werk, ziekmeldingen etc niet mengen.
Ik snap wel wat TS bedoelt.

Maar... agenten komen ALTIJD in duo's aan de deur. Of dat nou is om op te halen na een overtreding of voor een nachtje cel, na een ongeval op bezoek om te kijken hoe het met je gaat (persoonlijke ervaring), bij meldingen van vandalisme, bedreigingen, rare vondsten in de tuin (zelf meegemaakt: heup ve dier...) wat dan ook. Agenten zijn altijd samen. Dat is niet overdreven. Zo werken zij. Meestal doet de een het woord en is de andere de back-up. Die houdt contact met de centrale en houdt alles in de gaten als zijn partner aan het woord is.

JOUW vriend is keurig netjes meegegaan. Prachtig. En heel netjes. Er zijn zat ei*els die dat niet doen en het niet lachwekkend vinden maar er vol op gaan. Dan zijn die agenten maar wat blij dat ze met zijn 2-en zijn. Zeker als de partner/ huisgenoten/ vaders/ moeders er ook zijn en over de rooie gaan.

Jullie hebben netjes gereageerd. Ik zou niet gelachen hebben. Jij wel. Dat is jouw mening, jouw gevoel, jouw reactie. Prima. Er zijn er ook met de reactie: Hamer Whoosh! Frusty Ziek en dat kunnen de jongens en meiden van de sterke arm niet van te voren inschatten.

Dus... dat ze met 2 aan de deur stonden vind ik normaal. Als het ME team op de stoep had gestaan had ik het overdreven gevonden.

En tsja die nacht cel met alle kosten eraan. Het IS overdreven. Absoluut. Maar jullie hebben nu dus wel betaald. Jullie waren het naar eigen zeggen vergeten. hetgen ik me met verhuizingen voor kan stellen. Er zijn er ook die het gewoonweg niet willen betalen om wat voor redenen dan ook. Ze moeten toch iets. En ach... de agenten volgen ook alleen maar instructies op die van hoger hand worden gegeven.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 18:34

@zilfstar dank je wel

waarom ze met zijn tweeen kwamen hadden ze me al uitgelegd vanmiddag dus dat was me duidelijk
maar dank je voor je uitleg

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:36

zydeco schreef:
@zilfstar dank je wel

waarom ze met zijn tweeen kwamen hadden ze me al uitgelegd vanmiddag dus dat was me duidelijk
maar dank je voor je uitleg

En kwam het overeen met mijn uitleg hier Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:36

Zwerte schreef:
sorry maar je kan op commentaar rekenen als je zegt dat hij zich ziek meld om een dagje bij jou te zijn. Ik vind dat ook gewoon niet kunnen. Jij hebt blijkbaar een andere mening daarover, kan toch?

Probeer de belachelijke reacties ("wat een stel dit" woehoe nuttige bijdrage hoor! toppie!) te negeren... Die slaan gewoon nergens op.

Ik vind 2 dingen nog steeds opvallend:
- je zegt dat je het niet lachwekkend vind maar erom moest lachen...eh is dat niet hetzelfde? IMO wel namelijk... Als je zegt dat je erom moest lachen is de conclusie van ons dat je het lachwekkend/belachelijk vind erg logisch hoor. Daar hoef je dus niet zo heftig op te reageren.
- je vind de maatregel over de top maar weet niet wat ze dan anders zouden moeten doen... dat vind ik een beetje apart. Ik heb tenminste altijd een idee over hoe het zou moeten zijn als ik ergens over oordeel. We hebben meerdere malen gevraagd wat ze dan zouden moeten doen en je enige reactie was " weet ik ook niet". Dan snap ik niet hoe je dit echt over de top kan vinden.

Een reactie is wel zo netjes denk ik?

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:39

Ik wil nog wel één dingetje zeggen... ik hoor veel mensen roepen over die ''valse'' ziektedag... maar kom op, ik geloof er niets van dat niet IEDEREEN dat eens doet.... soms moet je even ''bijtanken''. Persoonlijk vind ik dat nou niet zo'n grote schande.

Maar ik had aan de hand van deze uitspraak:

Citaat:
ja hoor kan die 50 euro zekers wel missen maar had het niet in huis staat op de bank voor extra's
dus moest dat eerst doen vandaar dat ie mee moest

gedacht dat het geld zo gepind kon worden... en als je kan pinnen, gaan ze met je mee... althans, dat is wat ik heb begrepen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:51

Nakisha: veel misschien maar niet IEDEREEN! Ik zou het zeker nooit doen. Als ik een dag nodig heb om bij te tanken overleg je dat met je baas en neem je 1 of meerdere vakantiedagen op. Die zijn bedoeld om bij te denken. Ik zal never nooit een dag ziekmelden terwijl ik niet ziek ben of een andere heel erg goede reden heb. Ik vind het gewoon ethisch niet kunnen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 18:52

@zwerte eh bedoelje mij met reactie geven ?

dan sorry daar heb ik overheen gelezen

eh voor mij is ergens om lachen niet meteen dat ik iets lachwekkend maak maar eh hoe leg ik het uit

de actie's die ze ondernemen vind ik te groot voor het bedrag
naar mijn mening kost dat veel meer dan ze krijgen
ik snap ergens wel dat ze een streep moeten trekken en geen uitzonderingen maken ook niet voor 50 euro
maar toch denk ik bij mezelf dat ik het overdreven vind voor een in mijn ogen te klein bedrag hiervoor

hoop dat je het zo een beetje snapt kan het niet zo goed verwoorden

ja wat ze anders hadden moeten doen
ik sta gewoon netjes ingeschreven dus ze kunnen het zo achterhalen en nog een brief sturen met daarin de boete plus verdere kosten
de agenten wisten mijn huis ook te vinden dus hadden hun dat ook kunnen achterhalen makkelijk
dat had hun de kosten van deze twee agenten bespaard plus het uurtje cel en de benzinekosten

en voor dat ik weer heel bokt over me heen krijg ja het had niet nodig geweest en nee ze hoeven me niet achter de kont aan te sturen
dat is mijn eigen verantwoordelijkheid
maar daarin hebben we een foutje gemaakt

@nakisha we hebben 2 dagen geleden een nieuwe bankpas aangevraagd dus kon niet pinnen maar moest echt naar het kantoor van de bank om op te nemen vandaar dat hij even meeging naar het bureau

@zilfstar klopt als een bus Haha!
Laatst bijgewerkt door Zappa op 28-08-08 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:53

Ik vind de hele situatie erg apart. Niet om je kapot voor te schamen, niet om er de slappe lach van te krijgen. Iemand overtreedt de wet, dus iemand wordt ervoor 'gestraft'.

Ik moet wel eerlijk zeggen, als ik een boete heb van 2 jaar geleden, maar dat weet ik niet eens (los van hoe dat kan dat je dat niet weet), zou ik er niet overna denken hoor 'misschien heb ik wel een boete'.
Want dat wordt mij duidelijk, en ik zou ook niet verwachten dat ik een boete heb als ik daar nooit iets over ontvangen heb. Ga niet naar het verkeersboetebedrijf (welk bedrijf dat dan is) bellen of ik toevallig nog een boete heb die niet door is gekomen. Want daar denk je niet aan.

En als je dan de politie voor je deur hebt staan, tsja, ik weet niet hoe ik gereageerd zou hebben. Lachen

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:54

Hmmzz we zullen het maar niet hebben wat deze actie ons allen gekost heeft. Maar een ding zie je verkeerd, jullie zijn degene die er voor gezorgd hebben dat de gemeenschap voor deze kosten op moet draaien, en niet de politie, die alleen maar de regeltjes naleeft die we met zijn allen (democratie weet je wel) hebben vastgesteld. Om daar dan om te gaan lachen vind ik toch wel getuigen van een hele slechte smaak.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:57

ik bedoelde jou idd. Verwachtte al dat je eroverheen had gelezen, vandaar de quote Haha!
Geloof dat ik wel begrijp wat je bedoeld nu, het is eigenlijk ook wel overdreven. Zo is je bericht heel wat genuanceerder Haha! Hoop dat je ook begrijpt waarom wij de conclusie belachelijk/lachwekkend trokken?
Het liep eerder een beetje hoog op kreeg ik de indruk, beetje jammer en niet nodig dacht ik.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 19:08

ik begrijp zeker waarom jullie de conclusie trekken
maar een geschreven woord is soms ook erg moeilijk te interperteren
de nuances komen niet goed door

dat het hoog oploopt dat klopt maar het was/is ook een gevoelig onderwerp denk ik

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:11

klopt, het gaat vaak mis bij geschreven dingen. Toch een gebrek aan lichaamstaal e.d.
Gelukkig is het nu weer rustig en kan er weer normaal gereageerd worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:13

Ik snap dat het banketstaaf en grappig is en eigenlijk triest , maar ze moeten ergens een grens trekken !!! STEL 100 MAN WEIGERT/VERGEET EEN BOETE TE BETALEN VAN 50 euro ???

dat zou ook niet best zijn !!!

ik geef ze groot gelijk !!!!

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:17

Wat dachten jullie van al die criminelen die nog vrij rondlopen...

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:38

zydeco schreef:
en ook ik ben een hardwerkend persoon met een baan van rond de 60 uur per week
en vriendlief ook
en wij betalen ook belasting en zijn geen criminelen
wij hebben alletwee geen vakantie gehad en wouden samen zijn eens een keertje
zie daar niet echt het slechte van in , maar goed da's mijn mening
en dat kost de goede burger niks want de eerste 2 ziekdagen zijn voor eigen rekening
voor

het kost hem dan 1 of 2 wachtdagen,maar wat dacht je van die collega die zijn vrije dagen door zijn neus geboord word,omdat hij voor jouw vriend in moet vallen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:48

Inderdaad ongelofelijk overdreven Ja

Een vriendin van me vertelde afgelopen week over een garagehouder hier in de buurt. Die jongen heeft in 2000 (!) te hard gereden en heel die boete is hem ontgaan. Zit nu voor 5,5 maand (!!) in de cel, was niet meer mogelijk om het bedrag alsnog te voldoen. Daar ga je met je eigen bedrijf.