Lore(Krak) in het ziekenhuis !

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Re: Lore(Krak) in het ziekenhuis !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:31

Wat Fijn!
Ik hoop dat het snel dragelijker wordt. Ach gut

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 21:42

whiiiiiiiiiiiiiiiiii I'm Back!!! eindelijk

ik zal hier eens vertellen hoe je je verjaardag echt spectaculair maakt op zen Lore's
ik was gaan foto's nemen van Basje en roxanne, omdat ik al even beloofd had aan Rox's haar vorig baasje om foto's te sturen. dus, mijne verjaardag en iedereen kreeg dan iets extra. ik had juist 2 emmers appels van onze bomen aan Basje en Roxanne gegeven en ondertussen had ik foto's genomen.
Basje was, toen ik Roxanne fotografeerde, in een 2de weide gegaan. de poort had ik laten openstaan, ze hadden er de hele namiddag al gestaan.
toen ik klaar was met Roxanne, riep ik Basje dat hij moest komen, zodat ze konden gaan slapen.
ik stond in de poort tussen de 2weides, met mijn linkervoet tegen een betonnen blok van een van de hekken. Roxanne stond achter mij, maar dat wist ik niet.
Ik riep Basje, en terwijl dat ons klein manneke kwam, vond Roxanne dat zij nog ff mij een dikke verjaardags-mush-knuffel-duw-por moest komen geven Clown

voor ik het goed en wel wist, duwde Roxanne tegen mijn linkerschouder. hierdoor verloor ik mijn evenwicht en viel ik voorover. ik viel jammer genoeg niet gewoon voorover, maar mijn knie knakte door, 180 ° naar de verkeerde kant dus. ik voelde mijn linkertenen ineens keihard tegen mijn buik duwen, hoorde een oorverdovend gekraak en voelde hoe Roxanne over mij heen stapte. Ik knalde met mijn hoofd tegen de poort en daardoor werd ik terug naar achteren gekatapulteerd. hierdoor plooide mijn been zich ook weer in de normale richting en weer was er een oorverdovend gekraak.

het eerste wat ik toen heb gedaan, was met alle kracht die ik had, mezelf ongeveer 1 meter aan de kant schuiven. ik lag immers voor de poort, en mijn 2 sjarlewieters liepen daar ook rond..
toen ik 'veilig' aan de kant lag, merkte ik dat ik mijn gsm niet bijhad, Maarten zat net bij de buren.... toen voelde ik mijn knie.... een pijn die ik met niets ter wereld kan omschrijven. een poging daartoe zou zijn, als ze je knie helemaal uit zijn gewricht rekken en trekken en ondertussen met messen erin steke. vanaf die eerste seconde dat de pijn zo hoog werd dat ik mijn adem niet meer normaal kon nemen, ben ik volop in paniek gevlogen.
een kwartier later kwam Maarten aangelopen. de honden liepen buiten in de tuin te blaffen, ook zij waren in paniek. Basje liet Maarten eerst niet tot bij mij komen, dus moest hij vanop een afstand de ambulance bellen. toen hij de honden ging binnen zetten, heb ik mijn ouders gebeld.
van de volgende momenten herinner ik mij flarden, maar vooral de pijn herinner ik mij heel goed. ineens stonden allemaal bekende gezichten bij ons in de weide, de ambulanciers stonden met de handen in het haar omdat ze zonder bijzijn van een dokter geen pijnstillers mogen geven, Basje en Roxanne moesten in een andere weide gezet worden onder mijn instructies omdat Basje niemand in mijn buurt liet...

dan kwam ik in het ziekenhuis... om het kort te maken, mijn knie is op 3 plaatsen gebroken.
vrijdag kon ik pas worden geopereerd omdat mijn been zo immens gezwollen was...
resultaat: 5 schroeven en 1 plaat in mijn knie. ze zijn niet zichtbaar van buiten uit, omdat er een heel grote kans is dat ik die dingen levenslang ga mogen meedragen...
er is geen zekerheid dat ik ooit nog normaal ga kunnen stappen, lopen, wandelen, hurken,...
er is geen zekerheid dat ik ooit nog zal kunnen paardrijden....

er is zekerheid dat ik niet levenslang in een rolstoel moet. ik stap sinds vandaag weer met krukken. welliswaar met onmenselijk veel pijn en maar enkele seconden, maar ik sta weer recht! onkruid vergaat niet
verder lig ik nu bij mijn ouders. ik probeer ze niet tot last te zijn, maar dat is nogal moeilijk, aangezien ik voor de simpelste dingen op hulp moet roepen. iets wat ontiechelijk frustrerend is voor zo een zelfstandig, koppig, eigenwijs mens als ik

die tijd in het ziekenhuis, die anderhalve week, waren de hel. constante pijn, enkele verpleegsters die me behandelden als een object dat geen pijn kan en mag hebben, constant wachten tot anderen beslissen wat ik wel en niet mocht en kon doen, degoutant eten, volledig hulpeloos zijn, mijn dieren anderhalve week niet zien, Maarten anderhalve week het hele huishouden alleen laten doen, wetende dat ik thuis op die tijd, veel had kunnen doen, weten dat mijn hondjes op mij zaten te wachten, wetende dat mijn paardjes zaten te wachten op hunne 'goeiemorgend men apenjong allemaal' en hunne 'slaapt goed smosskes'....
gisteren heb ik pas mijn 1ste klop gekregen, ik ben ineengestort als een klein kind, ik kon niet meer buiten wenen en nog eens wenen.

nu lig ik van deze namiddag bij mijn ouders. de pijn is er nog altijd, en snel weggaan zal hij niet.
ik mag 3 maanden absoluut niet steunen op mijn voet. normaal heb ik 3 maand ook een gips aan.
deze gips wordt de 15de uitgedaan, om de draadjes los te doen van de minstens 30cm grote wonde op mijn been.
dan volgen er nog eens minstens 3 maand revalidatie
dan pas zullen we zekerheid hebben

gelukkig hebben vele prachtige mensen mij hier nu al doorgesleurd, met telefoontjes, smsjes, bezoekskes, kaartjes,... zij weten wie ze zijn, en zij weten hoe dankbaar ik hun ben Knipoog al heb ik het toen misschien niet goed kunnen zeggen, maar ze mogen er zeker van zijn Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:44

ben blij je verhaal hier te lezen Haha! Haha! ben blij je weer in redelijke gezondheid terug te hebben hier!!!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:47

Jee meid, wat een verhaal.
Heb je daar, net na het gebeurde, een kwartier in je eentje liggen lijden, begrijp ik dat goed?

Laten we met jou hopen dat het allemaal goed gaat komen in de toekomst.
Houd je taai en heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:54

Blij weer iets van je te horen meid!

Ach, gewoon positief denken, als je nu al op krukken rondhobbelt komt de rest ook vast helemaal goed!

Natuurlijk heb je gehuild! Zou ik ook doen, is ook niet niets wat er is gebeurd!

Heeeel heeel veel beterschap en sterkte!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:54

*wordt een beetje misselijk* Krak toch... heel veel sterkte!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:57

JE-ZUS !!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat een heftig ongeluk zeg, ik hoop voor je dat alles positief uitpakt en dat je uiteindelijk alles weer kunt !!!! Héél erg veel succes met de revalidatie.

Ik krijg al pijnlijke steken in mijn knie als ik je verhaal lees, en dan nog en kwartier zo liggen wachten Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:59

Hemeltjelief wat een verhaal zeg! Heel erg veel sterkte met de revalidatie en ik hoop dat je er niks aan over zult houden.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 22:00

ik heb er idd ongeveer een kwartier gelegen.
met krukken lopen is relatief. ik doe 2 meter en moet dan alweer omdraaien en weer gaan zitten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:01

Ja, maar het is nog geen 2 weken geleden meid, jij komt er wel, zeker met dat doorzettingsvermogen van jou Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:02

Wat een verhaal Bloos! Sterkte hoor!! Ik zal aan je denken!

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:06

Jeetje Lore.... Heb veel aan je gedacht hoor de afgelopen dagen... Wat een verhaal, je schrijft het zo levendig dat ik er pijn in mn knie van krijg.. Ach gut voor jou!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:09

in mijn post vergeet ik je gewoonweg heel veel beterschap te wensen............. Krak.......... ik hoop je snel weer "op de been" te zien.......... en heel veel sterkte met je herstel!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:12

hey, ik mistte je al op het EMHF....

Veel sterkte met je herstel!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:12

Erg fijn om te lezen dat je weer uit het ziekenhuis bent!
Man man man! Wat moet dat een pijn doen.
Hopelijk gaat de revalidatie voorspoedig!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:19

Jeutje wat een verhaal..
Heel veel sterkte nog aankomende tijd, en fijn dat je iig uit het ziekenhuis bent weer!!

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:24

Zo, ik heb met kromme tenen jouw verhaal gelezen, kon bijna het kraken horen, gadver. 30 jaar geleden ook eens een ongeluk gehad met pony. Twee kapotte knieen. Ik was gelukkig buiten westen, kan mij de pijn van dat moment goddank niet herinneren.

Eerst zou ik nooit meer kunnen lopen daarna nooit meer kunnen paardrijden, dansen of sporten. Maar het is mij uiteindelijk in de loop der jaren gelukt. Ok was niet makkelijk, zal ook nooit meer oude nivo halen en uiteindelijk nieuwe knie moeten ivm vroegtijdig slijtage.

Nu is jouw letsel wel stuk erger maar wil alleen zeggen, hou vast aan wat je wilt en niet aan wat niet meer zou kunnen. Dan haal je het voor jou maximaal haalbare.

Maar eerst herstellen en zonder pijn de dag doorkomen, ik hoop dat dat elke dag een stukje beter gaat!

Hm die Basje, zou ik die over twee jaar als begeleider kunnen lenen als mijn oudste meid zich in het uitgaansleven wil storten. Het "niemand in de buurt laten" staat mij wel aan Clown in bepaalde situaties!

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 22:55

buiten bewustzijn ben ik geen seconde geweest. ik was eigenlijk de hele tijd er heel goed bij en voelde wel degelijk alles, hoorde en zag ook alles wat er rondom mij gebeurde en gezegd werd. alleen was ik zo aan het hyperventileren en in schock van de pijn, dat ik de grootste stukken gewoon heb liggen brullen en schreeuwen, met mijn handen voor mijn ogen. wie er allemaal juist naast mij stond, zat en lag, ik kan het echt niet zeggen.

bij mijn operatie hebben ze al mijn zenuwen en spieren doorgesneden. deze zijn zich nu weer aan het herstellen en dat alleen al doet echt ongeloofelijk pijn. mijn linker voet kan ik nog steeds niet zelf bewegen en dit moet ik zoveel mogelijk oefenen om te voorkomen dat daar ook brokken van komen. ik ga het hier dan ook laten voor vanavond, en ga de laptop langs mij leggen.
ik ga vragen of Maarten morgen de bewuste foto's kan meepakken, die staan nog op de kodak. ik had ze tenslotte beloofd Knipoog

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 23:25

Heel veel sterkte met je herstel!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 23:29

JEZUS Krakkie.. Ik kan me denk ik maar een fractie van jouw pijn voorstellen ( gebroken enkel gehad ) als ik er aan denk word ik weer misselijk!!

Wel blij je terug te zien! Kom maar snel weer bij ons posten Haha!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:14

pff ik wet ongeveer hoe je je voelt. Zit ondertussen al 11 weken thuis met een gebroken bovenbeen en daarkomen zeker nog 5 weken bij. Als je je verhaal kwijt wilt of iets dergeleijks. PB staat open.
Sterkte met revalideren

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:23

Holy mozes, een ongeluk zit in een klein betonblokje...
heel veel beterschap met revalideren hoop dat het uiteindelijk toch mee gaat vallen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:50

Gelukkig, daar ben je weer. Heel veel beterschap en een snel herstel toegewenst! Ach gut

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:34

Getverjekkie zeg!
Ik hoop gewoon dat je heel erg snel beter vooruit kan met die mankepoot Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:39

Krak jemig zeg, veel beterschap en sterkte gewenst! Ach gut