Help! Aanbidder.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Re: Help! Aanbidder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:54

Volgens mij kan je dit heel simpel oplossen door samen met je vriend naar de buren te stappen als zijn vriendin ook thuis is, vertel alles en hoe jij je daarbij voelt en hoe het jou en je vriend bezig houd.Vervolgens neem je gewoon een nieuw telefoonnummer en zeg je tegen buurman dat het alleen nog bij een "goedendag of hallo"zal blijven totdat buurman zich weer normaal kan gedragen. Hoe het verder afloopt tussen buurman en zijn vriendin is niet jullie probleem, maar doe er iets aan voordat dit een probleem gaat worden in jouw relatie.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:25

Zwelgje schreef:
Ik ga gewoon helemaal niet Duivel
Ik pak de telefoon van de week wel even, dan voel ik me toch net effe veiliger.

Groot gelijk! Niet face to face! Je weet nooit waartoe zo iemand in staat is. En zeker niet in een auto alleen met hem! Je hoort tegenwoordig veel te vaak van die gekke dingen!
Wat misschien nog wel een idee is om zijn vriendin uit te nodigen op een moment waneer hij er niet is en haar alle smsjes te laten lezen. Dan heb jij niet met geheimen tegenover haar meer. Wat zij er dan mee doet is hun probleem.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 17:04

GamblersCup schreef:
Ik vind het allemaal maar raar... van jouw kant net zo goed. Je begint in de trant van "aggut, had ik niet verwacht, ego gestreeld" e.d. en nu is hij al een perverse smeerlap. Waarschijnlijk heeft hij 7 jaar zijn mond gehouden omdat hij jouw relatie niet wilde verstoren, en kwam het er nu ineens uit. En besefte hij daarna wat hij gedaan had en stuurde hij daarom die SMSjes, want het is toch een stuk "veiliger" dan te bellen of langsgaan en je persoonlijk te woord staan.
Vergeet ook niet dat mannen anders kunnen reageren, waarschijnlijk daarom die "nachtzoen", want dat betekend waarschijnlijk helemaal niets voor hem, terwijl jij de dramaqueen uit loopt te hangen. Als het allemaal zo erg is (en ik begrijp best dat je het vervelend vind en dat je je ergert en dat de situatie nu veranderd is) waarom heb je dan nog steeds niet met hem gesproken? Waarom ga je je dan kinderlijk gedragen met "laat hem maar zweten" etc? Waarom gedraag je je niet als een volwassene en heb je niet gewoon geantwoord toen ie je wat vroeg toen je voorbij reed? Had je hem gelijk kunnen zeggen hoe je er over denkt.

Tuurlijk, hij is "begonnen" door zo'n sms te sturen en ik geef je ook absoluut niet de schuld, laat dat duidelijk zijn. Maar jij hebt er wel een drama van gemaakt zeg, en het zelf nog verder laten komen door je zo op te stellen ipv hem als een volwassene te vertellen dat je e niet van gediend bent. Als je het anders aangepakt had was je er waarschijnlijk allang vanaf en had je de (vriendschappelijke) situatie nog enigszins kunnen redden. Zonde.

Ja, ik stel me aan....tuurlijk. Nergens heb ik hem een perverse smeerlap genoemd. En ik ga met hem praten, vanavond nog.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:54

Zwelgje schreef:
Inderdaad, deze heeft echt een plank voor z'n kop zeg!!!
Ik heb aangegeven dat ik wil praten omdat die irritante sms-jes ook niks oplossen. Helaas is het voor mijn vriend en mij ook echt alleen maar zodat we niet voor de rest van ons burenbestaan elkaar scheef aan moeten kijken. Op de koffie gaan is er niet meer bij, ik wil gewoon netjes en beleefd hallo zeggen en that's it!
En wat stuurt die idioot me net: 'Om 20:30 aan het voetbalveldje, dan pik ik je daar op'. Denkt die nu werkelijk dat ik achterlijk ben ofzo??? Ja, ik ga na al die ergernissen fijn bij hem in de auto zitten en laat hem ons ergens naartoe rijden. Die is gek!!! Mijn vriend heeft er nu ook echt de buik van vol. Hij zegt wel dat het uitgepraat moet worden, maar liefst per telefoon en niet face to face. Hij is niet te vertrouwen, hij maakt rare sprongen en misschien reageert hij op een verbale, mondelinge afwijzing wel heel anders. En dan zit ik daar alleen... . Nee, dat vertrouwen is echt wel helemaal weg!

Volgens mij meent die werkelijk dat je achter de rug van je vriend om stiekum met hem afspreekt bij een voetbalveldje Gestoord .
Hij zou wel eens heel vreemd kunnen opkijken als je hem daar tesamen met je vriend stond op te wachten. Dan weet hij meteen waar hij aan toe is. Als hij het achter de rug van zijn vriendin om doet, moet hij niet verwachten dat jij dat ook doet.
En inderdaad...het zou wel heel stom zijn om als vrouw zijnde alleen met hem af te spreken. Ik heb eens een afgewezen vriend gehad, die ook redelijk eng werd en me niet met rust wilde laten, al had ik een vriend. Ik wil je niet bang maken, maar een kat in het nauw maakt soms hele rare sprongen. Hoeft natuurlijk niet, maar je moet je ook niks gaan opzoeken.

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:23

Ik volg dit topic nu al een tijdje, en het begon wel grappig inderdaad, maar ik vind hem nu eerder kinderachtig dan de TS...

Kom op heej, ophalen bij een voetbalveldje?? Dat doe je als je 18 bent en innig verliefd of als je iets heel stiekems wilt doen...

Is er al een gesprek geweest? En ik vind dat jij je niet aan hoeft te passen aan zijn wensen. Hij heeft de situatie zo gecreëerd, dan hoef jij niet mee te gaan in zijn wilde plannen om alles stil te houden. Als ik jou was, zou ik gewoon met je vriend aan de deur gaan. Als de vriendin zegt dat ie weg is, dan blijf je gewoon bij haar zitte op de koffie tot meneer terug is om te praten.

Ik ben benieuwd wat hij te vertellen had...

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 20:07

Ik heb dus net contact met hem gehad en e.e.a. uitgepraat. Het feit dat hij al 7 jaar gek op mij is zal voor hem niet gaan veranderen. Ik heb hem duidelijk aangegeven dat er van mijn kant niets is. Wel heeft hij toegegeven dat de manier waarop hij het heeft gebracht, achteraf voor spijt heeft gezorgd. Hij had hierdoor geen afstand willen creeren maar juist meer toenadering. Helaas is dus het tegenovergestelde gebeurt.
Hij heeft dus ook echt duidelijk aangegeven dat hij gekker op mij is dan op zijn vriendin, maar hij houdt wel van haar. Dat gevoel krijgt hij niet uit zijn hoofd. Het is helaas toch een 'probleem' waarmee hij eigenlijk bij niemand terecht kan.
Hij had wel begrip voor mijn reacties en vond ook dat het zijn verantwoording was om excuses aan te bieden of meer duidelijkheid te geven. Het hele sms gedoe was gewoon makkelijk en op een 'veilige afstand'.
Bovendien heeft hij volgens eigen zeggen dit nog nooit gedaan en heeft hij deze gevoelens nog nooit voor iemand gehad. Hij klonk oprecht geemotioneerd... .
Voor mij is het hiermee afgesloten, ik ben duidelijk geweest. Voor hem zal het helaas niet zo makkelijk zijn, hij staat hierin alleen met zijn gevoelens.
Ik denk dus niet dat hij me wellicht was gaan stalken als ik niet de stap had gezet om e.e.a. uit te praten maar de kloof was waarschijnlijk wel steeds groter geworden.
Voor mij is het voorlopig even voldoende om op 'hallo en goedemorgen' niveau te blijven zitten. Even wat afstand, ik heb het niet nodig en misschien helpt het hem om mij te 'vergeten'.
Als ik het hele gebeuren weer nalees en beredeneer, dan lijkt het wel bijna een soap, iets irreels. Het lijkt bij het teruglezen net of ik het verhaal of boek van iemand anders zit te lezen. Vreemd. Mijn gevoel is momenteel eentje van opluchting omdat we weer normaal kunnen doen (voor zover mogelijk) maar ook eentje van medelijden...alsof ik iemand heb teleurgesteld...als je begrijpt wat ik bedoel. Niet dat ik er wat aan kan doen...maar toch.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:34

zal niet makkelijk voor hem worden, je vergeten terwijl hij je dagelijks ziet.
maar super sterk van je dat je het face to face hebt uitgepraat nu!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:40

Ik lees dit topic mee vanaf het begin en ik denk dat er bij die vent sprak is van: 'Ik blijf bij mijn vriendin tot ik iets beters krijgen kan.' Hebben meer mannen last van.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:44

Het is wel een beetje sneu voor hem hoor... maar hij kan niet alles willen...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 00:02

tja,l.ullig voor hem dat het zo moest...
je bent nu in ieder geval echt duidelijk geweest en hij ook.
het afstand houden is een goed plan,dit kan hem inderdaad helpen om jou te vergeten.
en tja,van de een houden en verliefd op de ander zijn,het komt vaker voor.
het is alleen jammer dat jij je in dit geval dus wel een beetje ongemakkelijk voelt,terwijl het contact wel leuk is geweest.
je weet niet hoe het gaat lopen,ik weet wel dat je nu goed en verstandig hebt gehandelt.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:05

Ik hoop wel dat het ik het goed heb afgehandeld allemaal.
Vanmorgen nog wel weer een sms-je: ' goedemorgen m'n favoriete buurvrouw! Bedankt dat je me gisteren met beide voeten weer op de grond hebt gezet. Ik besef soms te weinig hoe goed ik het eigenlijk heb. Sorry voor de overlast.'

Ik zal hier verder maar niks achter zoeken... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:07

Pfff...haha! Clown Niet meer reageren op sms-jes! Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:19

Pfff ergens pakt hij het goed op, maar zo in de kleine dingetjes zoals die nachtzoen en favo buurvrouw vind ik hem nog erg slijmerig....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:19

Aah dit is echt zo'n verotte situatie. Echt type ik-ga-net-zolang-door-tot-je-me-wil.... Geloof me, dat soort personen gaan door tot je ze hélemaal negeert, en dan is het snel klaar. Gesprekken over 'ik wil dit niet' en 'kunnen we gewoon met elkaar omgaan zoals eerst' hebben geen zin. Die jongens/ mannen zijn zo geobserdeerd door je dat ze maar 1 doel voor ogen hebben en verder blind zijn. Geloof me, ik heb dit vaker meegemaakt. Nagelbijten / Gniffelen Succes!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:47

Daarom hoop ik dat mijn woorden van gisteren wel ECHT zijn overgekomen. Ik heb mijn ding gezegd en heb geen behoefte in verdere communicatie via sms.
Het is uitgepraat voor mij, ik reageer derhalve ook niet meer op sms-jes. Eens kijken wanneer ook de sms-jes gaan stoppen... .
Juul: Ik hoop toch echt niet dat het zo'n type is, vooralsnog ga ik daar niet van uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:48

Zwelgje....anders kun je m altijd je onderschrift nog geven! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:48

Hoop het niet voor je! Maar dit verhaal klinkt mij toch een beetje te bekend in de oren. Nagelbijten / Gniffelen

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:57

Juul schreef:
Hoop het niet voor je! Maar dit verhaal klinkt mij toch een beetje te bekend in de oren. Nagelbijten / Gniffelen

Ook ooit zoiets mee gemaakt?
Maar als ie nou straks weer doorgaat met die sms-jes, dan neem ik mijn vriend wel eens mee Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:05

Dat typte ik in m'n vorige stukje. Dan niet m'n overbuurman/ jongen oid. Maar wel jongens waar ik veel mee te maken had. Echt heel moeilijk om er vanaf te komen dan.. Totaal negeren gaat ook amper. Zeker als het iemand uit je vriendengroep is zoals bij mij toen 1 van de keren.. Rolleyes

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 14:29

Ik ga gewoon proberen, zoveel als het kan, om hem zo weinig mogelijk tegen te komen. Meestal kan ik vanaf ons erf makkelijk zien of hij buiten bezig is zeg maar.
Zolang hij mij maar niet komt opzoeken, vind ik alles best Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:31

Maarja of dat nou echt een leven is? Dat je moet kijken of je je deur wel uit kunt...

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 14:33

Nee, zo erg zal ik het niet maken. Ik kijk het maar even aan de komende tijd en dan gaat de 'obsessie' hopelijk voorbij... . En anders zal ik het nog eens duidelijk moeten maken.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:40

Negeer hem vanaf nu toch gewoon. Zolang jij met hem blijft praten zal hij op een of andere manier toch hoop houden (tja...mannen Nors opkijken ) Blijf gewoon vriendelijk 'hallo' zeggen maar verder niks. Niet meer reageren op zijn zielige berichtjes en zeker niet meer met hem in gesprek gaan. Je hebt nu duidelijk gemaakt dat er van jou kant uit niks is en niks zal komen. Laat het hier dan ook bij.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 14:43

Lotje02 schreef:
Negeer hem vanaf nu toch gewoon. Zolang jij met hem blijft praten zal hij op een of andere manier toch hoop houden (tja...mannen Nors opkijken ) Blijf gewoon vriendelijk 'hallo' zeggen maar verder niks. Niet meer reageren op zijn zielige berichtjes en zeker niet meer met hem in gesprek gaan. Je hebt nu duidelijk gemaakt dat er van jou kant uit niks is en niks zal komen. Laat het hier dan ook bij.

Dat was ook helemaal mijn plan hoor. Ik initieer zelf helemaal niets!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:46

Jeetje lastig zeg! Ik kan wel begrijpen als jou vriend hier jaloers op zou reageren! Mijn vriend kreeg laatst ook ineens smsjes van een wildvreemd meisje en van de week weer tijdens een voetbalwedstrijd een meisje van de drankverkoop die zn nummer had gevraagd.. Hij doet er verder niks mee, maar het voelt onbewust wel als een bedreiging, hoe stabiel je relatie ook is!

En idd, je overbuurman moet het maar doen met het feit dat jij gewoon niks van m moet Ja