Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:25

Ik vind inderdaad kleine kinderen best schattig maar tegenover een veulen of een pup zijn ze stiekum best lelijk.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:38

Sonjim: Ik heb dat met (hele kleine) babies; die kàn ik gewonweg niet mooi vinden, eerlijk altijd lelijk.
Als ze dan wat groter zijn kunnen ze best leuk zijn, totdat ze in hun broek poepen of het op een brullen zetten of alle aandacht gaan opeisen.
(Kleine babies voelen volgens mij ook aan dat ik ze niet zo heel erg leuk vindt; ze gaan zich altijd spannen (uitrekken / lang maken) en vervolgens huilen (of poepen)). Dan geef ik ze maar gauw terug aan de rechtmatige eigenaar Duivel )

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:42

Mijn neefje was een mooie baby en mijn nichtje nu pas voor mij dan, ze is nu 2.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:53

Mijn kinders waren anders heel mooi als baby (en nu nog natuurlijk Knipoog), helemaal niet verkreukeld of zo. Kijk maar Lachen Maar dat vindt natuurlijk iedere moeder.

En wat pubers betreft... ja, dat kan lastig zijn (al ben ik schijnbaar nooit vervelend geweest Clown) maar ook die fase gaat voorbij, en dan heb je dikke kans op een leuke volwassene!

Natuurlijk denk ik weleens 'waarom wou ik dit ook weer zo graag?' maar over het algemeen geniet ik met volle teugen van mijn kinderen!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:20

@Blue_Eyes: ik was héél vervelend als puber... mijn arme ouders, nooit luisteren, altijd eigenwijs (destijds, ben nu idd héél lief Schijnheilig , ááltijd) Dus die theorie gaat mogelijk op.....
Neu, ik zou mezelf -destijds als puber- niet op hebben willen voeden.... (Als kind schijn ik dan weer erg gemakkelijk te zijn geweest, dat compenseert vast Clown )

(Heb stiekum toch je link bekeken en -lees als compliment Knipoog - is idd géén ET.... (maar toch niet mooi.. Tong uitsteken )

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:39

Ik vind de kinderfoto's hier best snoezig hoor, maar ik hoef ze niet vast te houden, laat staan dat ik er zelf kinderkriebels van krijg... Knipoog Maar lelijk? Nee, dat vind ik ze ook absoluut niet, het zijn leuke kinders.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:41

mijn klokje begon te tikken op mijn 25e,en was gelukkig heel snel zwanger,heb een prima zwangerschap gehad van 41 weken en 2 dagen,en kreeg een mooie gezonde zoon van 8 pond.
hij word nu al weer bijna 5 jaar.
na de geboorte van mijn zoon heb ik na 3 jaar een dochter gekregen ook een 8 ponder,gelukkig ook gezond en word in januari 2 jaar.
heb mijn klokje nu stil gezet,vind 2 kids voor mij wel genoeg,heb niet meer te wensen,heb het er lekker druk mee,maar ik geniet met volle teugen van ze.
heel af en toe krab ik mijn eigen wel eens achter mijn oren haha
het valt niet altijd mee.
moeder zijn is toch een vak appart,
en je moet er echt helemaal achter staan om er aan te beginnen.
als 1 van de partners twijfelt,dan moet je het zeker niet doen.
niet eerlijk voor je kind en voor jezelf.
ik persoonlijk vind het het aller mooiste wat er is een zwangerschap,bevalling(wel zeer pijnlijk Clown )
en het zien opgroeien van je eigen kindje,alle mijlpalen die er bij komen kijken.
zie alleen wel steeds vaker om mij heen dat het bij sommige stellen het niet wil lukken om zwanger te worden,
een hele goede vriendin van mij heeft er 6 jaar over gedaan,en daar is het uiteindelijk wel gelukt,maar wat die allemaal hebben moeten afzien.
helaas blijven er nog altijd heel veel stellen ongewild kinderloos,en omdat ik het van dicht bij heb meegemaakt weet ik hoe veel verdriet ze daar van hebben.

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:09

Ben 34 zonder relatie en zonder kinderwens.

Ik geloof oprecht dat kids een groot geluk kunnen zijn en dat je onbetaalbare momenten hebt.

Maar het lijkt me zoooooo'n gedoe....en ook vaak wel een opoffering...

Vind het leven nu al druk en zwaar (en ook heeeel leuk en geweldig) en verzucht regelmatig dat ik echt niet zou weten hoe ik het zou moeten doen als ik ook nog kids zou hebben.... Word al moe bij het idee..............

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:43

Karin schreef:
Mij is regelmatig verteld dat ik geen kinderen wil omdat ik de ware nog niet heb gevonden. 'Let maar op, zodra je die vindt, wil je niets liever dan kinderen met diegene.' Ben benieuwd. Clown

Of er wordt gezegd: 'Dus je hebt een hekel aan kinderen'. Nee, ik heb geen hekel aan kinderen. Ik wil ze alleen zelf niet. Ik heb ook geen hekel aan honden, ik wil ze alleen zelf niet.

Voor sommige mensen is het blijkbaar heel moeilijk om zich in te leven in iemand die bewust geen kinderen wil.

Ik zeg nogmaals 'geen kinderen, geen bezwaar', jullie zouden het eens moeten lezen;)
Heel veel 'argumenten' die hier genoemd worden komen daar ook in voor.

Ik word er soms wel heel moe van dat iedereen me maar blijft verzekeren dat ik straks nog de eerste ben die achter de kinderwagen loopt, dat dat gevoel heus nog wel komt etcetc. Bewuste kinderloosheid is gewoon nog niet geaccepteerd Clown

En ik weet zelf ook wel dat ik over 10 jaar best ineens de kriebels kan krijgen, maar ik zit nu in een fase dat een heleboel van mijn vriendinnetjes zwanger proberen te worden of het handigste moment voor een kind zitten te plannen(studie geneeskunde is niet praktisch als je moeder wil worden Tong uitsteken ) en het is zo ongeveer mijn grootste nachtmerrie om kinderen te krijgen Nagelbijten / Gniffelen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:46

Gomir, ik accepteer jou hoor.
Ben zelf ook bewust kindloos. Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:49

gomir schreef:
Ik zeg nogmaals 'geen kinderen, geen bezwaar', je zou het eens moeten lezen Karin Knipoog

Ben het idd wel eens tegengekomen op internet. Toch maar eens gaan lezen dan. Lachen

Ik vond laatst het boek Tweede keus van Petra Schedler (een roman) ergens in een uitverkoopbak. Onderwerp sprak me wel aan, het las ook wel lekker weg en was heel herkenbaar op veel punten. Ja

En ik accepteer je ook Gomir. Ik voel het net zo. En al zou ik het niet zo voelen, dan vraag ik me af waarom ik het niet zou accepteren wanneer iemand er bewust voor kiest om niet aan kinderen te beginnen. Live and let live.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:56

Het is niet zozeer dat ik me niet geaccepteerd voel hoor, ik stoor me er alleen aan dat iedereen me altijd van het tegendeel probeert te overtuigen.
Het is meer iets dat me opvalt om me heen. Kinderen krijgen is vanzelfsprekend, geen kinderen krijgen valt nog steeds buiten het hokje. Ondanks de steeds grotere groep vrouwen die bewust kinderloos blijven.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:00

Klopt, het wordt gezien als een vanzelfsprekendheid. Zoals al eerder werd aangehaald: als je te kennen geeft dat je geen kinderen wilt, dan vraagt men altijd waarom. Maar er wordt vrijwel nooit gevraagd waarom men wél voor kinderen kiest. Blijkbaar wordt kinderen krijgen toch als iets natuurlijks gezien en geen kinderen krijgen als iets tegennatuurlijks, iets wat je zou moeten verantwoorden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:07

O ja, die ken ik ook. "wacht maar, ik zie jou nog als eerste achter de kinderwagen lopen later" Rolleyes .

En dan vraag ik me inderdaad ook af wààrom sommige mensen er een drama van maken dat ik geen kinderwens heb. Goed, als je ouders hebt die dolgraag een kleinkind willen en jij bent hun enige hoop daar kan ik nog wel in volgen, maar wat boeit het de rest van de wereld? Waarom moeten vriendinnen me aangapen met een blik dat ik abnormaal ben als ik zeg dat ik geen kinderen wil? Omdat onze soort met meer dan 6 miljard mensen nu toch wel op uitsterven staat en iedereen de plicht heeft een kind te baren om te overleven?
Ofja het meest gehoorde argument: "maar je weet niet wat je mist, als je ze eenmaal hebt is het het leukste wat je in de wereld hebt."
Nee precies, ik weet niet wat ik mis. En zolang ik het niet weet, kan ik het ook niet missen, toch? Moet ik daarom maar mama worden omdat ik misschien wel het leukste gevoel van de wereld krijg(volgens moeders), maar met het risico dat ik tot dat groepje ga behoren dat die grote gelukzaligheid nièt voelt bij het opvoeden van een kind(ja, moeders die niet verliefd zijn op hun kroost bestaan ook, al zullen de meesten het niet zo snel openlijk toegeven omdat er toch nog een taboe op zal heersen).

Nog zo'n argument waar ik nu aan denk: "Wees blij dat je kinderen kan krijgen. Sommige koppels willen dolgraag en kunnen er geen krijgen."
Ik vind het voor een koppel dat geen kind kan krijgen maar er doodgraag een wil, even erg als voor een kind van een koppel dat het kind eigenlijk diep vanbinnen helemaal niet wilde. En nogmaals, dwingen om voor een kind te zorgen kan je, maar dwingen om het vanuit je hart lief te hebben kan je niet.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:10

Mijn klokje begon te tikken toen ik 19 was,en op mijn 20-ste had ik mijn eerste kind.
Op mijn 23-ste mijn tweede.
Nu ben ik 35,en heb dus twee kinderen van nu 11 en 14 jaar oud.
(en heel misschien wil ik ooit nog een derde kind???)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 07:49

En hoe pak je dat nu aan als je een vriend hebt waar je al heel lang mee samen bent en die wel kinderen wil? Hij zal waarschijnlijk iemand anders moeten zoeken denk ik.... Huilen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:13

Een kind 'nemen' alleen omdat de ander dat wil lijkt mij geen gezonde basis. Lastig dilemma, dan is het dus kiezen tussen je partner of een kind.

Zoals mijn vader ooit zei: 'Als zo'n kind er eenmaal is vinden ze het toch eigenlijk best leuk.' Dat is maar goed ook, een kind moet wél welkom zijn. Maar om het nou zover te laten komen... Ik weet het niet, het is niet mijn stijl, 'laten we het toch maar doen, ik ga het vanzelf wel leuk vinden'.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:33

Nee, inderdaad want stel je voor dat je het niet leuk gaat vinden. Dat kind is daar dan wel de dupe van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:40

Ik denk dat het wel/niet krijgen van kinderen heel erg essentieel is in je relatie. Je moet het daar echt wel over eens zijn, want het gaat je ooit opbreken als je niet aan kinderen begint terwijl je het wel graag wilt, of als je er wel aan begint terwijl je het eigenlijk niet wilt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:55

Karin schreef:
'Als zo'n kind er eenmaal is vinden ze het toch eigenlijk best leuk.'

En dat is juist het grootste gevaar. Er zijn moeders die geen moeder wilde morden, maar hun kind toch leuk gaan vinden.
Helaas bestaan de moeders die hun kind niet leuk blijven vinden ook. Ik vind niet dat als je eigenlijk geen kinderen wil je het risico moet nemen voor het kind. Tenzij het misschien per ongeluk is.

In een relatie waarbij de een wel heel sterke vader of moedergevoelens heeft, is dat ontzettend moeilijk. Helaas, alle koppels die ik ken en waarbij ze alletwee hardnekkig van mening bleven verschillen, hebben het op de lange duur niet overleefd...ik denk dat ik het zelf ook niet zou overleven als ik nog steeds geen klok voel voor kinderen terwijl mijn partner me de oren van het hoofd zaagt het wel te doen. Om alleen zwanger te worden omdat iemand anders het wil vind ik inderdaad geen goede basis.

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:05

Karin schreef:
Ik vond laatst het boek Tweede keus van Petra Schedler (een roman) ergens in een uitverkoopbak.

Toen ik je link volgde las ik dit:

Tweede keus is het verhaal van een vrouw die weigert te voldoen aan het burgerlijke ideaalbeeld van een gezinnetje, en die extreme keuzes maakt die haar door haar omgeving niet altijd in dank worden afgenomen.

Dat lijkt wel over mij te gaan......maar eens op zoek naar dat boek!

Mijn klokje heeft ook nooit echt hard getikt. Wel eens een klein momentje van lichte twijfel gekend. Ik zou niet alle concessies kunnen doen die nodig zijn om voor een kind te kunnen zorgen. Ik ben graag op mezelf met rust om me heen. Altijd maar aandacht aan kinderen geven en jezelf helemaal wegcijferen. Ik zou het gewoon niet kunnen. Daarom houd ik zo van mij dieren. Altijd wat te knuffelen maar je kunt ze ook een paar uur negeren als je dat wilt. Ga in je mand! werkt altijd.

Ik heb verder niet perse een hekel aan kinderen. Sommigen van mijn neefjes en nichtjes en kinderen van vrienden vind ik best leuk. Maar echt alleen voor een paar uurtjes. Hier logeren is absoluut onbespreekbaar.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:08

mijn klokje begon te tikken op het moment dat een collega'tje zwanger was, toen leek het me ineens toch ook wel heel erg leuk om zelf ook een kindje te hebben.
dus direct met de pil gestopt, manlief verteld, maand later was ik zwanger Haha! manlief heeft ietsje langer aan het idee moeten wennen geloof ik. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad, en heb nu 2 fantastische meiden van 6 en 7 jaar.
ik was trouwens 26 toen ik de kriebels kreeg. Voor die tijd voelde ik hetzelfde als de meeste van jullie... kleine kinderen zijn eng en lastig, en eigenlijk ook een beetje lelijk.. maar ja, kinderen van jezelf zijn echt waar een heeel stuk leuker!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:13

HenrietteM schreef:
Wel eens een klein momentje van lichte twijfel gekend.

Dat gevoel herken ik wel, al zou ik het bij mezelf geen 'lichte twijfel' noemen. Meer 'er bewust over nadenken' of ik mezelf (ooit) met kinderen zie (zonder bij voorbaat 'nee!' te roepen). Zeker toen vriendinnen zwanger werden en later ook mijn zusje, dan komt het toch dichterbij. Maar de conclusie was elke keer 'dat past niet bij mij, zo zie ik mijzelf niet'.

Mijn moeder roept wel eens dat ik zelf een groot kind ben *LOL* en dat ben ik eigenlijk wel met haar eens. Aan de ene kant zou ik best een hippe moeder kunnen zijn, jong van geest om het maar zo te noemen, 'zelfs' op mijn leeftijd. Maar ik ben toch eigenlijk veel liever een hippe tante zonder al die verantwoordelijkheden die bij ouderschap en opvoeden komen kijken. Ik vind een paard al een hele verantwoordelijkheid, laat staan een kind. En een dier kun je nog overdoen aan een ander als de nood aan de man komt (al is dat ook niet mijn stijl), met een kind gaat dat wat lastiger. Knipoog

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:18

Mijn klokje tikt ook (nog?) niet hoor. Ben nu 34 jaar en als ik echt heel diep bij mijzelf nadenk dan hoeft het voor mij ook niet. Maarrrr al die mensen die zeggen daar krijg je spijt van als het te laat is....Later zit je helemaal alleen. En moeders spant de kroon, ben enigste dochter en het lijkt haar geweldig dat haar dochter een kind krijgt. Want een een kind van je zoon en schoondochter is toch anders.....pfffff moeilijk hoor. Zeg haar wel dat ik het toch echt niet kan doen om haar een plezier te doen maar ze blijft hoop houden. Dat mijn schoonzusje recentelijk op 42 jarige leeftijd nog een kind heeft gekregen heeft het alleen nog maar gevoed Boos! . Mijn twee broers hebben allebei wel kinderen maar ik heb absoluut niet de behoefte om op ze te passen of echt me ze te spelen oid. Ja, wordt er dan gezegd maar als het je eigen zijn is het toch anders. Dat zal best maar als ik toch echt de behoefte niet heb dan lijkt het me toch te gek als je daar dan maar tegenin moet gaan?

En daarbij moet ook eerlijk zeggen als ik parttime zou gaan werken en een kind zou hebben dan zou ik mijn huis en de paarden niet meer kunnen betalen... Huilen dat zou ik dus op moeten geven. Dat vind ik toch ook heel erg.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:19

Ik heb nooit geen kinderen gewild, maar ik had ook nooit zoiets van " jaaa kinderen". Maar wel kinderen lijkt mij toch leuker dan geen kinderen. Ik ben nu 25 weken zwanger en ik zie het allemaal wel. Ik vind het superspannend en ook wel raar. Ben nog nooit echt in contact met baby's geweest, dat kan het ook zijn hahahahaha.