Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
), helemaal niet verkreukeld of zo. Kijk maar
Maar dat vindt natuurlijk iedere moeder.
) maar ook die fase gaat voorbij, en dan heb je dikke kans op een leuke volwassene!
, ááltijd) Dus die theorie gaat mogelijk op.....
)
- is idd géén ET.... (maar toch niet mooi..
)
Maar lelijk? Nee, dat vind ik ze ook absoluut niet, het zijn leuke kinders.
)Karin schreef:Mij is regelmatig verteld dat ik geen kinderen wil omdat ik de ware nog niet heb gevonden. 'Let maar op, zodra je die vindt, wil je niets liever dan kinderen met diegene.' Ben benieuwd.
Of er wordt gezegd: 'Dus je hebt een hekel aan kinderen'. Nee, ik heb geen hekel aan kinderen. Ik wil ze alleen zelf niet. Ik heb ook geen hekel aan honden, ik wil ze alleen zelf niet.
Voor sommige mensen is het blijkbaar heel moeilijk om zich in te leven in iemand die bewust geen kinderen wil.

) en het is zo ongeveer mijn grootste nachtmerrie om kinderen te krijgen

gomir schreef:Ik zeg nogmaals 'geen kinderen, geen bezwaar', je zou het eens moeten lezen Karin

.

Karin schreef:'Als zo'n kind er eenmaal is vinden ze het toch eigenlijk best leuk.'
Karin schreef:Ik vond laatst het boek Tweede keus van Petra Schedler (een roman) ergens in een uitverkoopbak.
manlief heeft ietsje langer aan het idee moeten wennen geloof ik. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad, en heb nu 2 fantastische meiden van 6 en 7 jaar. HenrietteM schreef:Wel eens een klein momentje van lichte twijfel gekend.
en dat ben ik eigenlijk wel met haar eens. Aan de ene kant zou ik best een hippe moeder kunnen zijn, jong van geest om het maar zo te noemen, 'zelfs' op mijn leeftijd. Maar ik ben toch eigenlijk veel liever een hippe tante zonder al die verantwoordelijkheden die bij ouderschap en opvoeden komen kijken. Ik vind een paard al een hele verantwoordelijkheid, laat staan een kind. En een dier kun je nog overdoen aan een ander als de nood aan de man komt (al is dat ook niet mijn stijl), met een kind gaat dat wat lastiger.
. Mijn twee broers hebben allebei wel kinderen maar ik heb absoluut niet de behoefte om op ze te passen of echt me ze te spelen oid. Ja, wordt er dan gezegd maar als het je eigen zijn is het toch anders. Dat zal best maar als ik toch echt de behoefte niet heb dan lijkt het me toch te gek als je daar dan maar tegenin moet gaan?
dat zou ik dus op moeten geven. Dat vind ik toch ook heel erg.